| andrei95 a întrebat:

Am un Golf 5 1.9 de 105 CP din 2004(diesel). Am verificat nivelul de ulei si e fix la maxim, cat ar trebui sa fie. Doar ca mi se pare ciudata culoarea sa dupa aproape 2000 de km, stiind ca se innegreste imediat la motoarele diesel. E posibil sa fie chiuloasa de vina? Prima data am alimentat de la Sokar si scotea destul de mult fum alb si mai trepida dupa ce se incalzea motorul. Astazi am alimentat de la Petrom am mers cam 12 km sa se incalzeasca masina. Dupa ce s-a incalzit am observat ca nu mai scoate fum aproape deloc si nici nu mai are tremuratul ala pe care il simti in scaun ca si cum ti-ar face masaj.
Mai jos atasez imaginile cu culoare uleiului:
https://imgur.com/a/9us1l
In legatura cu temperatura a ajuns la 90 de grade cam dupa 8 km si nu a urcat mai sus

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E intr-adevar mai maroniu fata de uleiul din alte motoare diesel, dar aia e culoarea uleiului nou. Poate ai motorul foarte bun, si nu scapa mai deloc funingine in ulei.
Fum nu ar trebui sa ai deloc; eu circul cu un tractoras cu injectie rotativa veche, fara computer, si nu da fum absolut deloc, desi e reglat la ureche, s-a umblat la toate reglajele. Alimenteaza doar Petrom, daca merge mai bine. Ai injectie pomp-duse, care e foarte pretentioasa la combustibil. Ai putea sa ii faci si un tratament cu aditiv de injectoare, de la Liqui-Moly.
Temperatura la motorul tau ajunge repede la 90 de grade datorita unui sistem de incalzire rapid, instalat pe circuit, si nu ar trebui sa urce mai sus de 95 de grade. Volkswagen are sistemele de racire foarte bune, pe masinile din 2000 incoace.
Pentru linistea ta, deschide vasul cu antigel, vezi sa fie culoarea normala acolo (fara pete negre sau galbene), si uita-te si pe joja, sa fie ulei maro spre transparent, sau negru, fara pete galbui, si sa fie tot fin, fara cocoloase mai groase.
La urmatoarea revizie, roaga mecanicul sa verifice jocul axului de la turbina. Daca este mare, e mai bine sa-ti reconditionezi turbina acum (1000-1500 lei), decat sa te lase in drum pe neasteptate, si sa-ti mai strice si altceva (intercooler, supape, motor...). La motoarele cu pompe-duse sunt problematice turbinele, iar o turbina in stare proasta, poate fi cauza fumului.

| andrei95 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am reglat si eu injectoarele acum o saptamana si un injector a trebuit sa il schimb. Mi s-a zis si acolo sa fac tratamentul cu aditiv sa fiu sigur. Am sa tin cont de treaba cu turbina. Mersi mult pentru informatiile detaliate! Am verificat vasul de antigel, capacul de la ulei si joja cu motorul rece, nepornit de o zi, cu motorul la 90 de grade si cu motorul la 50 de grade dupa ce am lasat-o cam 15-30 de minute. Pe capac nu apare mazga aia de care am citit in vasul de antigel e o mica pata neagra deasupra tare, probabil e doar o urma de mizerie si are culoarea roz deschis si un miros sa zic de produs de curatat dar nu de ulei si la joja aceeasi culoare a avut-o tot timpul la cele 3 verificari acum e cu un mm sau 2 sub nivelul maxim suportabil de pe joja. Joi am de facut un drum cam de 150 de km si sa vad atunci daca e la fel in legatura cu fumul si cu tremuatul ala

| andrei95 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Si de asemenea cand am dat drumu la capacul de la vasul cu antigel nu a bolborosit cum se zice in cazul unei chiuloase defecte si s-a auzit doar un puf usor

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru andrei95):

Pata aia de deasupra, poate fi niste ulei.
Are densitatea mai mica decat apa (antigelul), de aia ajunge intotdeauna in vas, deasupra.
Daca nu apare mai mult, nu e o problema. Verifica atunci cand e motorul cald, sa existe ceva presiune in vasul de antigel. Daca nu e, cumpara un capac nou.
Capacele au o supapa reglata la o anumita presiune. Daca e defect, tine presiune prea mare, sau depresurizeaza instalatia de racire. Cand e presiunea prea mare risti sa iti cedeze vreun furtun, cand nu e presiune deloc, risti sa intre uleiul in antigel, circuland prin orificii destul de apropiate in zona garniturii de chiuloasa. Uleiul are in jur de 6 bar, "fuge" prin orice spatiu. Daca antigelul nu are si el aia 1-2 bar normali, imediat vine uleiul peste el, pe sub garnitura, sau prin termoflot.

4 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Nu are nimic. Stai linistit.