| niculai123456789110 a întrebat:

Salutare TPU, de exemplu la ce temperatura ingheata apa in instalație la mașină? Ma refer apa simpla fără antigel? Dau funda

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Apropo pentru toti habarnistii (deci nu pentru tine in mod special) sa se stie ca antigelul are mai multe proprietati si nu doar acela de a nu ingheta motorul iarna! Ca am auzit destui taranoi care cica vara pun apa distilata sau normala in radiator fara antigel, adica nu fac dilutia necesara de 1:1 sau alta formula!
Antigelul are marele rol de a proteja motorul de supra-incalzire, iar in perioada calda cand mergi doar cu APA nu faci decat sa distrugi motorul care se va supraincalzi.
Antigelul protejeaza motorul importiva inghetului, supraincalzirii si coroziunii.
Deci apa in radiator fara antigel este precum BRADUL fara CONURI, adica DEGEABA.

| niculai123456789110 explică (pentru Simpatic):

Simpatik m-am uitat cu densimterul acela și este doar apa în vas eu am mașina din aprilie 2019 ala cum a mers iarna?

| Simpatic a răspuns (pentru niculai123456789110):

Nu conteaza cum a mers el, tu scoate radiatorul umple-l cu apa, vezi daca are scurgeri, cu ocazia asta il si cureti si apoi il montezi si bagi antigel si apa distilata in dilutie 1:1, adica la 1 litru de antigel 1 litru de apa, si totul va fi bine.De ce am zis de acea curatare ca nu se stie ce a bagat ala inainte, sa nu fie depuneri de ceva eu stiu.
Adica sa pornesti de pe un mediu curat cu antigel nou cu tot.
Fa aceasta operatiune la un service, poti sa cumperi tu antigelul si apa distilata, nu stiu ce motor ai dar sigur nu va depasi 3 litri de antigel si 3 litri de apa distilata.

9 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

La 0 grade. Asta se stie din scoală. Si nu scoala vetii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La 0 grade ingheata apa in motor. Iar motorul fiind 100% din parti metalice, inclusiv aluminiu (un foarte bun conductor termic), cum ajunge temperatura la 0 grade, iti si ingheata apa. Pe la -2 grade deja ingheata atat de tare, incat isi mareste volumul si creeaza pagube in motor (sar dopurile de protectie, poate fisura blocul motor si chiulasa, crapa radiatorul de racire si cel de incalzire din aeroterma, diferite T-uri sau stuturi din plastic/metal).
In plus, daca incerci sa pornesti un motor inghetat partial, poti strica pompa de apa, pentru ca palele ei vor fi prinse in gheata, iar motorul va forta. Un motor pornit, dar cu dopuri de gheata pe traseul de racire, se va supraincalzi, si e posibil sa plesneasca ceva, sa pierzi antigelul.
Deci intri in pagube foarte mari daca te prinde inghetul fara antigel in motor, cel mai frecvent cedeaza dopurile de protectie din chiulasa si/sau bloc motor (pastile), si crapa radiatorul din aeroterma (curge apa de sub bord spre podea, abureste parbrizul de nu mai poti merge cu masina).
E foarte costisitoare o astfel de problema. Trebuie sa golesti complet instalatia, si sa bagi amestec antigel pana la -25 sau -30 de grade, ca sa eviti astfel de probleme.
Daca pui antigel pe deasupra nu rezolvi nimic, pentru ca nu prea se amesteca in motor, tot vei avea parte de dopuri de gheatal; am patit-o.

| relian a răspuns:

Ai dat raspuns castigator unuia care bate gardurile laughing cum dracu antigelul protejeaza motorul de supraincalzire? Sa ne explice si nou daca tot faci astfel de afirmatii.
Daca e sa o luam fizic antigelul nu este mai bun ca apa simpla in ce priveste racirea, sau cum spune el protectia la supraincalzire.nici pomeneala.
Apa curata este cea mai buna.
Acum de ce se pune acest antigel? Sa nu mai scoti apa iarna, daca lasi apa in motor crapa motorul normal.
Acel antigel mai are si protectie anticoroziva, dar in ziua de azi cand toate piesele din motor is aliaje de aluminiu, slabe sanse sa mai corodeze ceva.Inainte motoarele,sau blcul motor era din fonta,iar ala da coroda.
Deci antigelul protejeaza doara impotriva inghetului si cam atat,aluminiu corodeaza f greu in contact cu apa.
Deci antigelul se pune in motor pentru a evita pe timp rece inghetarea apei, cam aia ar fi tot.
Acum sa stai sa pui apa sa scoti iarna sa pui antigel etc, nu mai sta nimeni sa faca asta, mai ales la masini unde nu e chiar asa de simplu sa faci lucrul asta.
Deci habarnistu asta de Simpatik bate campii laughing deci dupa el daca pui apa curata in motor l-ai distrus laughing aveti grija ca deja aveti motoarele distruse laughing trimite sa mai faca ceva cursuri de fizica ca e cam pe dinafara, banui ca pe la scoala a trecut cam rar laughing

Sa raspund la intrebarea ta cu tem la care ingheata apa, aia este de 0 grade celsius dar acolo in motor sa fie acea temperatura nu afara, probabil daca afara e 0 in motor e ceva mai mult, poate 0.5 sa-i zicem.
Dar nu te gandi ca apa la 0 grade e deja tun, nici pomeneala de asa ceva, la temp aia de abia prinde asa nitica gheata, adica atunci incepe sa inghete.
Avand in vedere ca in motor apa nu sta ca un film, ca o foaie de hartie grosime, slabe sanse sa poata ingheta la 0 grade.Deci este nevoie de ceva tem mai scazute s-a poata ingheta astfel incat sa puna in pericol motorul.
Deci depinde si ce volum de apa sunt in acele galerii din motor, ca urmare temp variaza fctie de chestia asta.

| alina2k18 a răspuns:

Pe Terra la 0 grade laughing

| adryang78 a răspuns:

La zero grade, normal.

| niculai123456789110 explică (pentru adryang78):

Am uitat sa i fac schimbi de antigel și am doar apa în vas?

| adryang78 a răspuns (pentru niculai123456789110):

Sfatul meu este să i-l faci. Mai ai ceva timp, dar dacă te prinde înghețul riști să-ți spargă blocul motor.