| NaturalLl a întrebat:

La multi ani! An nou fericit! Voi ce ati alege si de ce (daca se poate) dintre o cutie de viteza manuala si una automata? Nu neaparat pe un anume model si o anumita marca de masina, asa, in general si pe masina voastra de exemplu.

25 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Manual ca sa aiba de munca mana stanga. Am masina cu volan pe dreapta. Automatele nu sant asa bune, schimba vitezele prost nu sincronizeaza bine uneori si creste consumu de combustibil. E adevarat ca in viitor o masina va avea 15 viteze ca un tir de 16 si la alea va fi normal sa fie automate dar atunci vor fi imbunatatite pentru a scoate un cónsum bun

| relian a răspuns (pentru mgtow):

Exact invers ce spui tu laughing mai cauta mai documenteaza-te masinile automate is mai economice decat cele manuale, sau cel putin egale la consum. Iara la ora actuala o transmisie automata bate orice cutie manuala la orice capitol. Daca vorbesti de transmisiile alea automate de acu 30-50 de ani aia da, dara astea noi de dupa 2000 n-are sanse nici o cutie manuala ce spui tu.Cea mai tare transmisie automata aia dublu clutch cum e aia de la audi stronic bate orice cutie manuala oricare ar fi ea. Iara daca vreau sa fac sport ma duc la sala laughing cu masina trebuie sa merg frumos, comod, sa ma simt bine nu stau in masina sa fac sport laughing vremea msinilor manuale s-a cam dus, mergem inainte nu inapoi laughing

| mgtow a răspuns (pentru relian):

Inca mai au de muncit la automate pentru ca nu isi fac treaba buna, nici la camioane nu merg bine si zgaltaie uneori pana intra. Asta e din ce am testat eu

| relian a răspuns (pentru mgtow):

Man in state is numai masini automate, sau 99% is automate, deci de lucrat la ele nu au ce.Nu stiu ce ai condus tu, dara o masina automata nu te zgaltie niciodata, practic nici nu simti nimic.Nu stiu ce te zgaltie pe tine, cine stie ce ai condus. Iara din ce am auzit Tirurile alea din Europa is tot automate laughing am un cumnat face Anglia Franta si toata firma aia numai asa au alea automate.Am intrebat ce parere are sia spus ce sa zica mers ce nici na visat el vreodata laughing
Ce anume nu-si fac treaba la masinile automate? Cand ai luat picioru de pe farana au si plecat, lin fara zgaltieli fara absolut nimic.

| mgtow a răspuns (pentru relian):

Una e masina americana si alta e varianta europeana care e de toata jena, europenii abia fac ceva bun in ziua de azi masini si camioane noi cand apesi prin bord tapiteria se aud scartaieli peste tot apoi dupa 2 luni baraie boxele ca nu stau bine in gaura lor asa ca automatizarea e dezastru la noi. Numa un tractor fara schimbator manual ar merge bine

| relian a răspuns (pentru mgtow):

Nu am spus masini americane, ca si astea si cum zici tu, am zis in state, deci orice masina pe aici e automata, rar gasesti una manuala, dara alea se aduc numa la comanda.Eu vorbesc de masini europene, bine nu de dacia sau masini frantuzesti, in afara de Dacia si masini frantuzesti in america is toate brandurile si toate au tramsmisie automata. Poate ti se pare tie, stii cum e cand folosesti ceva nou sau care nai mai folosit inainte, ti se pare mai peste mana sa zic asa.Masina este exact ca oriunde doara ca transmisia e diferita si nai pedala de ambreaj.Bine diferente vezi mai multe pe parcurs. Apoi e foarte usor de manevrat o astfel de masina cu aotomata, fata de una manuala, zic eu riscuri mai putine.Numa daca te gandesti ca sunt oameni care daca masina sta in panta ala e daca nu prea are asa indemanare la una manuala la si lovit pe ala din spate la plecare laughing, deci toate chestiile astea la automata dispar, aia automata nu da un mm inapoi, poti sa fii incepator sau catastrofa la condus treaba e buna.Deci se reduc tot felul de chestii de genul asta. Apoi alta chestie poti sa reactionezi mai rapid la automata fata de aia manuala la care trebuie sa faci mai multe comenzi si din picioare si din mana, deci timpul de reactie la manuala e mai lung, dureaza mai mult o operatiune sa zicem asa.Plus de asta automata e mai comoda, eu conduc cu 2 degete masina laughing stau si vorbesc,butonez telefonul(asta cu telefonul s-o faca numa aia care se pricep sa conduca mai bine si pot s-a tasteze cu o mana doaralaughing ) esti mai relaxat,cu alte cuvinte te simti bine cand conduci.
Am avut din astia ca multi de pe aici cu manuala,era un prieten inrait rau, fanatic sa-i zic asa, apoi s-a dus in canada s-a mutat acolo. Odata vorbeam si asa imi zice mi-am luat masina si ce masina pai automata normal zice el laughing pfff zic eu pai cum ma tu ala innebunit dupa manuala, in Bucuresti, conducand zilnic sute de km.Pai da zice el mergem gfrate inainte gata laughing
Pe bune acum viitorul este asta nu cei in Europa tot continua sa fabrice manuale.
Eu am condus toate masinile japoneze, europene, americane toate automate si is f bune toate.Bine cele mai bune dupa parerea mea is astea europene, germane eu cel putin asa le consider.Pt mine masina e masina nu fier laughing totu trebuie sa fie asa cum trebuie sinunde treb.Masina pentru mine nu inseamna doara un motor, pentru mine conteaza totu de la surub pana la caroserie, interior motor totu.Ca de aia ii zice masina.La telefoane la fel totu si ambalaju cum este cum arata ceara daca il arunca la mine conteaza laughing

| ady18 a răspuns (pentru relian):

Depinde ce vrei sa faci cu masina si de modul de gandire al omului!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Automata... la cum e traficul zilele astea e un chin manuala si pentru sofer si pentru masina

| relian a răspuns:

Automata.Noi mergem inainte, nu mergem inapoi.Cand conduci trebuie sa fii atent,sa stai comod,nu mergi cu masina sa faci sport laughing mai ales daca esti intr-un oras cum e Bucuresti,iti bagi in ea de masina manuala laughing daca vreau sa fac sport ma duc la sala,masina este folosita pentru alte activitati laughing La o masina automata nu ai treaba niciodata cu transmisia cu ambreaju, niciodata, doara daca iei mai stiu eu ce junghi cu probleme, adica una in care siau bagat capu uni cunoscatori laughing.Te joci cu o masina automata, ai mai multa libertate, ai mai mult timp pentru a reactiona sau poti reactiona mai rapid decat in cazul unei masini manuale.
Cand sau dupa ce vei merge cu una automata o sa spui ca nu-ti mai trebuie in viata ta una manuala laughing
Conduci masina automata cu 2 degete de la o singura mana si cu un singur picior laughing mana ailanta eventual o poti folosi sa iti pipai iubita daca ai una laughing
Simti masina automata ce face, cum merge, o sa vezi ca te asculta ca face cei spui tu sa faca laughing deci simti ca face parte din tine, eviti multe accidente fata de cea manuala.Si tot asa is toate numai avantaje fata de una manuala.
Unde pui ca deja astazi orice transmisie aotomata bate orice transmisie manuala la toate capitolele si la demaraj si la consum si la orice.
Hai sa iti dau ceva de gandit.Chiara in Europa unde cele mai multe masini is manualae, ia spune cum vin din fabrica masinile astea mai de clasa superiara? De exemplu Audi a6 in sus, BMW seria 7, mercedes clasaE in sus, stii cum is facute? Deci daca nu dai comanda tu sa tio faca manuala toate vin automate.De ce? Pai intrebai pe aia care le fabrica laughingDaca era mai buna o transmsie manuala fii sigur ca puneai manuala si la astea.

| OldSoul a răspuns:

Pe scurt, daca vorbim despre o masina pana in 2012 cel mai probabil as alege o cutie manuala, sau poate un dsg, dar dupa 2012 as alege cutie automata, asta desigur daca ar fi de ales, desi nu e un criteriu decisiv.

| Holiday a răspuns:

Cutia automata e foarte buna pentru cei ale caror abilitati de conducere auto sunt mai mici decat ale masinii pe care o conduc. Altfel spus e mai bine sa-i "conduca" masina pe ei decat invers. Daca vrei sa "simti" masina, sa obtii de la ea ce poate intr-adevar da, ia-ti cutie manuala. La masinile cu motoare puternice (peste 150-180hp) se mai estompeaza diferentele, dar cele cu motoare de putere mica si cutie automata sunt tot ce nu ti-ai dori de la o masina.

| Lioana a răspuns:

Eu as alege automata pentru ca sunt comoda dar din punct de vedere al rezistentei in timp e preferabila cea manuala.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca incepi pe cutie manuala si dai de automata, crede-ma ca doar pe aia o sa o mai vrei. Da, la inceput e "misto" si mai stiu eu ce sa schimbi viteza la fiecare 5 secunde dar dupa un timp deja te scoate din sarite. Mai ales la trafic mult.

| IIIshaneIII a răspuns:

Automata

| Florin_Chiba_1988 a răspuns:

Bună! Sunt instructor auto şi recomand cea manuală, de ce? Dacă chiar vrei să înţelegi o maşină trebuie să cunoşti 100 % ambreiajul, cum de altfel cea automată nu are ambreiaj, o să îţi fie mult mai lejer să faci trecerea de la manuală la automată. În plus, dacă şcoala o faci pe cea automată nu o să poţi conduce cea manuală, însă dacă ai pe manuală poţi conduce automată. Şi mai ar fi costurile de întreţinere, cele automate au întreţinerea mai costisitoare.

| relian a răspuns (pentru Florin_Chiba_1988):

Scuze dara daca esti instructor auto si spui oamenilor pe aici de masini fara ambreaj e clara cata mecanica cunosti laughing Ai vazut tu masina fara ambreaj? Eu sincer nu am auzit macar de asa ceva.Masina fara pedala de ambreaj da, insa masina fara ambreaj asa cum povestesti pe aici.Si despre care costuri vorbesti la automata? Aia e ca nai nici un cost nimic, niciodata nu vei umbla la ambreaj la aia automata sau la transmisie asa cum umbli la cea manuala. Vorbesti poate din auzite laughing

| ady18 a răspuns (pentru relian):

Cred ca ar trebui sa te documentezi, mai uita te pe ytb cauta pe google zic si eu

| Florin_Chiba_1988 a răspuns (pentru relian):

Păi cea automată are ambreiaj?
Eşti conştient că cea cu cutie automată are doar frână şi acceleraţie?
Tocmai că e cutie automată nu are ambreiaj, iar sistemele care sunt mai recente au opţiunea să-i transformi cutia automată într-o cutie semiautomată, ceea ce înseamnă că poţi să schimbi vitezele fie prin intermediul schimbătorului sau a padelelor. Şi da, tot sunt la ideea că sunt mai costisitoare!

| relian a răspuns (pentru Florin_Chiba_1988):

Ai vazut tu vreo masinarie fara ambreaj? Arata si eu o maninc laughing
Eu cred ca tu incurci ambreaju cu pedala de ambreaj laughing aia e alta poveste, dar masina fara ambreaj nu este.
Alta e povestea ca nu ai pedala, dar daca o masina nu are pedala, aia nu inseamna ca nu are ambreaj. daca nu ar avea ambreaj cum s-ar opri? Uite da tu raspuns.Ambreaj are mai porice masinarie,nu doara autoturismele,pana si un din ala de desfunzi canalizari si este electric are ambreaj laughing
Masina care are transmisie automata,nu se refera doara ca nu are pedala de ambreaj,este adevarat nu are pedala de ambreaj,dar ambreaj tot are,cai spune altfel e alta poveste,dar tot ambreaj este,acelasi lucru il face.
Plus de asta cutia automata i se spune asa nu doara ca nu are pedala de ambreaj ci pentru ca schimba vitezele automat,nu le mai schimbi tu manual.
Ce este un ambreaj? Este un mecanism care transmite miscarea de la motor,de la organul care genereaza putere,spre partile de lucru ale acelei masini.
Acest mecanism de asemenea cupleaza si decupleaza separand cele doua in cazul nostru motorul de transmisie.

Daca tu spui ca msina automata nu ar avea ambreaj cum explici ca poti opri,porni si asa mai departe? Motorul ala cupleaza transmisia prin ce anume? Sa nu spui ca motorul este cuplat permanent la transmisie ca ma duc sa ma arunc de la parter laughing
La masinile automate ambreajul este umed si poarta alt nume,nu stiu in romana cum se numeste dar in engleza se numeste Torque Convertor. asta cupleaza si dcupleaza motorul de transmisie,dar fara ajutorul veunei pedale si este tot un ambreaj,doara ca nu iau pus aia ce l-au facut ambreaj pentru ca era nitel diferit fata de ambreajul clasic,dar el face exact acelalsi lucru cel face si ambreajul asta uscat cel stii tu.
E ca si cum tu spui paine,eu zic pita laughing e acelasi drac,doar ca are alta forma si alt nume.

Sa transformi cutia,asta este o alta exprimare gresita la romani,nu stiu de ce romanii numesc transmisia cutie de viteze laughing probabilo ei stiu de ce.
Cutia de viteze este o parte a transmisie,ca urmare nu poti numi transmisia cutie de viteze laughing dar cutia de viteze o poti numi transmisie, tocmai ca face parte din transmisie.
Hai sa iti zic si de TRANSMISIE ce componente are :ambreaj-reductior, care or avea, daca au asa ceva - cutie de viteze -puntea din spate asta are mai multe componente.
Am spus asa in mare si nu stiu daca se mai nunesc asa, dar probabil ca pe acolo.
Dintre astea cea mai mare este nu cutia de viteze ci partea finala, aia cu sateliti cu diferential si ce rahaturi mai sunt acolo.

Hai sa iti mai zic ceva.Ai auzit de masinile astea mai noi care au transmisie "dublu ambreaj"? astea tot automate sunt laughing deci is fara opedala,dar au ambreaj exact cum ai si tu la masina ta doara ca e ste dublu,dar pedala ioc laughing nici nu se poate pune pedala la acest ambreaj.

Deci masinile automate au ambreaj laughing fie ca iti place tie sau nu,asta este adevarul. Daca tu nu cunosti,ori nu ai auzit,asta nu inseamna ca nu au.
Acum de ce spui ca ai optiune sa schimbi vitele aia e apa de ploaie,e tot automata,nu schimbi tu cand vrei,iar daca nu schimbi sau intarzii sa schimbi schimba masina singura laughing
Majoritatea masinilor automate au acest sistem, sa poti tu sa si schimbi, desi e vraja marii, dar nu cu ajutorul pedalelor, pentru ca nu ai pedale decat de frana si acceleratie.

Vorbind de costuri, ai si nu ai dreptate.Iti si zic cum sta treaba.In tarile unde predomina masinile astea cu transmisie automata costul de reparatie este mai mic la cele automate decat la cele cu pedala de ambreaj si invers, la voi sunt mai costistoare la astea automate.
De ce? Pt ca asta e marketul, asa functioneaza piata, unde esste concurenta mai mare pretul este si el mai mic.Deci avand f multe service pentru masini automate pretul vai fi mai mic si invers.

Exacat la fel sta situatia si in cazul motoarelor, cele diesel is mult mai costisitoare de reparat decat cele pe benzina, asta vorbesc in tarile unde predomina motoarele pe benzina.

Tu personal nu poti transforma nimic ce spui cutia automata in semi si ce mai spui tu.Nu ai cum,aia cum vine asa si moare,iar cele automate cum am spus majoriotatea au aceasta optiune,au acele padele,la volan,ori la schimbator ai sa comuti tu sa poti schimba,dar cum am spus e fix apa de ploaie,e asa sa te faci ca schimbi tu vitezele,ca de fapt tot masina schimba laughing
Eu locuiesc undeva unde predomina masinile automate,sunt si din astea standard,adica cu pedala de ambreaj,asa sunt numite aici standard,asa ca ce spun zic din ce vad si nu ce vad pe strada ce vad si la reparat,am prieteni care au service,cunosc oamenii care au masina standard asta conduc,dar sincer eu nu-s curios sa fac dus sau exercitii fizice cand conduc laughing vreau sa conduc comod ca de aia mergi cu msina,asa daca vreau sa fac sport ma duc la sala,sau alerg pe afara.

Masinile cu transmisie automata,daca tu o conduci regulamentar,aia nu se strica niciodata laughing sincer am multe cunostinte,dar niciodata nu am auzit la unu macar sa spuna ca i s-a stricat transmisia,niciodata,de motor da,se mai strica una alta,dar la transmisie nimic.
Nu zic ca nu se strica,am auzit la unia care aveau VAN sau Truck si carau cu ele mai mult decat poate cara acea masina ca li se stricau transmisia,dar e normal sa se strice,daca tu suprasoliciti acea masina.

Dar autoturisme nu am nici o cunosotinta sa fi auzit macar ca i s-a stricat transmisia.
Plus de asta la aceasta transmise nu umbli niciodata,nu schimbi niciodata fluide si ce mai are,asa spune fabricantu,asa sunt facute,sa moara masina si fluidele din transmisie sa tot fie bune.
Inca odata zic,nu spun din auzite,spun din ce conduc zilnic, plus de asta in RO am condus standard si sincer nu vreau sa mai aud de aceste masini niciodata laughing eu inapoi nu mai ma intorc, ma refer la msinile astea cu pedala de ambreaj.
Mainile cu transmisie automata au mai multe avantaje decat cele cu pedala de ambreaj.
Si in Europa daca cauti o sa vezi ca toate masinile de clasa superioara sunt aoutomate corect? Daca vrei standard trebuie sa afci comanda, altfel ele vin din fabrica automate.
Sa nu spui ca un mercedes S class, sau BMW seria 700, sau audi A8 care toate vin cu transmisie automata is naspa laughing si mai costa si o caruta de bani.
Unde pui ca acum orice masina sport,vorbesc aici de fERARI,lmaborghini si etc toate sunt automate,s-a dus timpul masinilor cu pedala de ambreaj.

Ca iti place tie sa conduci asa asta e alta poveste,dar in curand nu o sa mai poti face lucru asta,toate masinile or sa fie fabricate automate, se merge inainte nu inapoi.

Eu is constient ca masinile automate au pedala de frana si acceleratie, nu trebuie sa imi spui tu, eu asta conduc laughing dar asta nu inseamna ca masina nu are ambreaj laughing daca nu a r avea nu as putea sa o folosesc.
Am masina cu dublu ambreaj, ma crezi sau nu e treaba ta, dar eu cred ca nici nu te pricepi la mecanica si nici bine informat nu esti.

| Florin_Chiba_1988 a răspuns (pentru relian):

Ei bine trebuia tu să o lungeşti fără rost...
Cel puţin din partea mea nu mă văd momentan sau pe viitor optând pentru automată. Totuşi mă bucur că te-a amuzat remarcile mele!
Sper ca pe viitor, indiferent pentru ce maşini o să opteze viitori şoferi să fie spre bine!
Drumuri bune!

| ady18 a răspuns:

Nu sunt sofer, n-am nici macar 18 ani dar, am condus automata, e un rahat fata de manuala, daca stai intr-un oras aglomerat cum e Bucuresti da este buna automata pentru ca nu ti mai obosesti piciorul, dar de exemplu esti navetist si faci mai multi km in afara recomand manuala, din pct meu de vedere nu as da manuala pe automata nici gand, imi place mai mult manuala deoarece parca simti cum merge masina si costuriile la manuala sunt mai mici, daca ti-a cazut dsg ( automata) cam iti trebuie niste bani s ao faci, la manuala ti-a cazut ambreiajul nu-i problema cu pana in 20-30 mil depinde de model ai facut-o!

| relian a răspuns (pentru ady18):

Daca nun esti sofer, nai nici 18 ani, atunci nu mai fa afirmatii care te depasesc.Costurile la manuala is mai mici?laughing La ce anume? cei ala dsg? Automata nu-ti cade niciodata,asta ca idee, doara sa iei tu cine stie ce rapan, ce rabla de la dezmembrari laughing Cand o sa conduci ani de zile masini si zilnic si sute de mii de km, ambele masini, atunci poti sa faci afirmatii de rahat, de ciocolata, ce mai spui tu pe aici.laughing

| ady18 a răspuns (pentru relian):

Cum sa nu iti cada? Documenteaza te si pe urma comenteaza, Am un var care atelier si cunoaste mai bine ca tine tot ce tine de mecanica! Asa ca ciocu mic si joc de glezna

| relian a răspuns (pentru ady18):

Ma bula lasa-ma mai cu varutau sau cu mecnicii tai, eu locuiesc unde sunt numai masini automate.Nu zic ca nu or mai fi si stricate, sau nu se strica, dara eu nu am vazut, nu am auzit preun prieten, amici, cunostinta care aa i se strice transmisia.Deci nu am auzit in 15 ani niciodata pe careva sa zica mi s-a stricat transmisia.De masini mai mare gen dube adica vAN-uri am auzit, dara li s-a stricat pentru ca carau cu ele mult peste limita admisa, plus erau vanuri folosite de altii, adica mai avusese inainte probleme.In rest nu am auzit.Ca or mai fi nu zic nu, dara cine stie ce masini is alea, cine stie ce s-a intamplat ca o transmisei automata sa cada.Eu am o raie, adica am mai multe masini dara am una de 17 ani si n-are nimic.Plus ca la astea automate nu le schimbi nici fluidu macar, asa mori cu ele, deci la transmisie nu faci absolut nici o cheltuiala, la cele automate zic.Varutau cine stie ce stifturi repara laughing normal daca repari masini gen alea de la dezmembrari ce vrei sa zica, el spune ce repara laughing. Stie mecanica mai mult ca mine? Lasa-l pe ele sa se laude nu lauda tu. Daca tu personal stii ceva vina si arata, spune.Eu imi repar singur masina daca se intampla ceva.Masinile automate se repara dara alea din accidente laughing apoi mai sunt si chestii asa garnituri una alta ce se schimba pe la ele.Eu nu am ce ma documenta.Si depinde ce vrei sa faci si cu masina spui? Modu de gandire a omului? Pai cu o masina ce poti sa faci? O folosesti pentru cea fost facuta, nu cred ca ia cineva o masina sa o foloseasca pe post de dormitor laughing sau mai stiu si eu pe post de tractor laughing ori sa faca curse cu ea.Masinile is facute sa mergi cu ele asa cum spune cel care le fabrica.In momentu in care tu ari cu ea, cand te bagi prin gropi, pe campuri, cand o fortezi dincolo de limita normal esti cam dus de acasa laughing masinile nu-s facute pentru asa ceva.Ma refer la masinile obisnuite cum ai si tu si alti, Masinile de carat marfa sau greutate sunt si din alea, masini pentru curse sunt si din alea, deci nu confunda o masina normala cu altceva.In momentu cand tu ai trecut limita la o masina e normal sa se strice, Din cauza aia cand vezi o masina cu transmisie automata ca are probleme de acolo i se trage fii sigur.Pai bmw si alte minunatii gen sport de aia se si strica. Daca p masina i se spune sport aia nu inseamna ca masina aia e masina de curse, ca poti sa faci cu ea cine stie ce cascadorii laughing i se spune sport ca are aspect de masina sport nu de alte alea.Cand ai trecut peste limite curuce laughing deci ia-l pe varutau si cu cine te mai lauzi si mai invatati cate ceva despre masini laughing

| Anonim820 a răspuns:

Automata