| yonutzBT a întrebat:

Salutare tutor! O mica intrebare. Este posibil ca din cauza bateriei aceasta sa nu se incarce suficient de bine (presupunem ca alternatorul ar functiona corect)?
Aceasta intrebare vine din urma unei probleme cu care ma confrunt. La bornele bateriei am o tensiune de 13.9 -14 V fara nici un consumator pornit, 13, 6-13.7 cu lumini incalzire luneta aeroterma pe treapta 4 si radioul deschis. Dimineata am masurat doar bateria si aveam 12.12 V (in conditiile in care ar fi trebuit sa fie in jur la 12, 9 -13.1 V), iar la pornirea motorul martorul de la alternator s-a stins putin mai greu. Alternatorul e perfect functional dar cineva mi a zis ca din cauza bateriei care e posibil sa fie in scurt( scurtul sa fie in interiorul baterie si nu pe vreun circuit extern al masinii) aceasta sa nu se incarce suficient. Ce parere aveti de bateriile VARTA? Cat va tinut? Bateria mea e luata din iunie 2010. Astept raspunsuri multumesc anticipat.

9 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Din depunerea de pe placile bateriei pe fundul ei se poate creea un scurt-circuit.Placile fac contact cu fundul bateriei ceea ce nu este bine.Desi nu ar fi trebuit, la timpul de cand o ai. Electromotorul se invarte bine la pornire? Poate fi si acolo o cauza.Eu aveam probleme cu bucsele de la electromotor.Se uza una din ele si imi facea atingere rotorul de stator.De aici scurt-circuit. Aveam pierderi masive de curent la pornire.Bateria fiind noua.Trebuie verificata de la a la z instalatia electrica.

| yonutzBT explică (pentru darrio2007):

Electromotorul invarte foarte bine masina porneste bine. Iarna asta la -23 de grade cate au fost prin zona nu am avut nici o problema si masina a stat in aer liber. De vreo 2 saptamani se stinge mai greu martorul de la alternator...

| yonutzBT explică (pentru darrio2007):

Electromotorul invarte foarte bine masina porneste bine. Iarna asta la -23 de grade cate au fost prin zona nu am avut nici o problema si masina a stat in aer liber. De vreo 2 saptamani se stinge mai greu martorul de la alternator...

| horia2012 a răspuns:

E posibil sa fie in scurt bateria. Du-te la verficat cu ea. E gratis. Acasa nu ai cum sa-ti dai seama. Te-a tinut destul de bine -4 ani.

| viotedy a răspuns:

Nu e chiar ok alternatorul.Trebuie sa ai 14, 5 v cu motorul pornit si lumini aprinse.O incarci bine pe redresor si o lasi pana dimineata fara o borna, asa vezi daca tine curent.O masori seara si dimineata.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Este cam obosita bateria, dar nu ceva exagerat.
Daca aveai un element in scurt dimineata aveai 10V.
Trebuie sa masori si cu motorul putin turat sa vezi ca ajunge la 14, 5.
Mai te tine un an fara probleme.

| e36 a răspuns:

Păi după 4 ani. te-a ţinut foarte bine. Prietenul tău e posibil să aibă dreptate cu scurtul. Oricum, ia-ţi alta. la iarna viitoare nu te va mai ţine aceasta. te asigur! şi oameni buni. pentru toţi e valabil. DACĂ AVEŢI PROBLEME CU MAŞINILE, DUCEŢI-VĂ DRACULUI LA SERVICE. NU VĂ PUTEM SPUNE NOI CE ARE ŞI CÂT COSTĂ RESPECTIVA PIESĂ, MANOPERA, ETC!

| yonutzBT explică (pentru e36):

Eu nu am intrebat care e defectiunea cu adevarat si cat costa nu stiu ce piesa. Eu am intrebat daca are cum ca o baterie sa fie in scurt si poate cineva s-a mai confruntat cu problema asta.

| e36 a răspuns (pentru yonutzBT):

Da, poate fi din scurt şi am avut şi eu această problemă. După ce am schimbat-o nu avea nimic. Şi ce am scris cu caps e pentru ceilalţi. Sunt foarte mulţi care întreabă ''curge ulei. ce piesă e stricată. cât costă. etc''. să o stăpâneşti sănătos, am uitat să-ţi spun.