anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare!
Urmeaza sa-mi cumpar prima masina (second-hand, nu foarte veche) si sunt nehotarat. Bugetul alocat e de 2000-2500E, o voi folosi in principal in Iasi (aproximativ 50 km/saptamana, plus 5-6 drumuri de 400 km/an, deci in total cam 4000 km/an).
M-am gandit la un Logan, insa nu stiu ce motorizare sa aleg. Am citit pe forumuri ca 1.5 diesel incepe sa aiba probleme dupa 80.000-100.000 km, ca piesele sunt mai scumpe, iar motorina din Romania nu e chiar de calitate, deci consumul redus de carburant nu e un avantaj suficient de mare. De asemenea, unii spun ca 1.4 ar consuma in oras chiar mai mult decat 1.6 si 1.6 16v. Care e adevarul, ce sa aleg?
Nu sunt neaparat fixat pe Logan, daca aveti alte propuneri, le puteti spune. O perioada m-am gandit si la Matiz (motor mic, se strecoara pe stradutele inguste, usor de manevrat si parcat), insa parca nu-mi inspira asa multa incredere si siguranta.
Va multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Loganul 1.4mpi e cel mai ok, pentru oras. E puturos fata de alte benzinare, dar la fel cu un Golf 1.4 16V, de exemplu.
E foarte rezistent motorul, iar consumul nu e deloc mare. Nu stiu cine ti-a spus ca ii ia mai mult decat 1.6 urban, a mea a facut taxi, si impresiona soferii, scotand 6.5% mixt.
Iar 1.6 mpi, imi tot spune un prieten, ca nu iese din 9% extraurban, cu un MCV. Bine, la mersul asta, scoate media de viteza peste 70km/h, prin sate laughing
Alta recomandare din partea mea, e Opel Astra G. Pentru oras, recomand 1.4, sau chiar 1.2, ambele benzinare.
Daca vrei masina mai mica, Renault Clio 2 scurt se descurca foarte bine cu motorul 1.2 16V, si scoate consum foarte mic, fata de restul de care am vorbit.
Este motorizarea 1.2 16V si pe Logan, dar abia de prin 2010, si alea sunt de la 3000e in sus. In plus, Loganul e prea mare, abia se misca cu 1.2; am condus unul, si mergea ca o trotineta, parca batea vantul din spate, nu se simtea nici un cuplu motor.

11 răspunsuri:
| GregHouse a răspuns:

Alte variante care mi-au trecut prin gand (insa ar fi ceva mai vechi decat un Logan la acelasi pret) au fost Opel Corsa C, Chevrolet Spark, VW Polo, Skoda Fabia. Recomandati vreuna din ele?

| AtomiX a răspuns:

Http://www.publi24.ro/......c6457.html o masina de genul asta cred eu ca ar fi perfecta. singura problema mai mare (ca sa zic asa) ar fi taxa de timbru (de prima inmatriculare)..in rest, consumul mic, motor destul de bun etc. Sau o alta masina ar fi Skoda Fabia sau golf 4. (si eu sunt in aceeasi situatie, acelasi buget si atentie la consum/ intretinere. Am gasit o Mazda 6 si acum ma gandesc cum sa o inmatriculez ca taxele la noi e sinucidere curata :)) )

| GregHouse a răspuns (pentru AtomiX):

E faina, dar e cam alergata saraca laughing motorul e ok (am inteles ca cel de 1.4 benzina, de pe Golf, n-ar fi chiar asa bun, dar cele diesel, 1.4 pe Polo, 1.9 pe Golf ar fi bune), dar cred ca ma voi orienta totusi pe o benzinara big grin papa mai mult, dar reviziile sunt mai ieftine, iarna pleaca la prima cheie.
Merci de raspuns! big grin

| MariusF23 a răspuns:

Pe la 2000-2500 euro ai si fiat punto 1.2 dotat cat de cat, consuma foarte putin, revizia mai ieftina decat la logan.

| AtomiX a răspuns (pentru GregHouse):

Eu am dat un exemplu cam ce ar merge din ceea ce ai spus tu big grin oricum nu e o regula ca motorul x sa nu fie bun la toate variantele din modelul y de masina, cel mai bine, inainte sa iei masina si te duci sa ii faci o diagnoza totala si vezi ce si cum e cu masina, daca merita sau nu.winking

| GregHouse a răspuns (pentru MariusF23):

De Fiat am auzit ca le cam lasa electronicele big grin si dat fiind ca este second-hand si nu stiu ce probleme a mai avut proprietarul cu ea, parca n-as risca.

| GregHouse a răspuns (pentru AtomiX):

Clar ii fac o diagnoza la un service, dar mai intai trebuie sa ma hotarasc. big grin

| MariusF23 a răspuns (pentru GregHouse):

Fiatul e chiar ok. De la rude/cunoscuti n-am auzit sa aiba vreo problema. Mai poti incerca si Renault Clio, in esenta e aceeasi masina cu Loganul, adica ai compatibilitate la piese.

| GregHouse a răspuns (pentru MariusF23):

O sa iau si varianta asta in considerare, atunci. Merci! big grin

| GregHouse a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Merci de raspuns! big grin
Fiind prima masina, pe care o voi conduce in majoritatea timpului urban, ma intereseaza sa ma duca de la A la B, sa nu manance prea mult si sa nu fie costisitoare la intretinere big grin am citit pe forumuri comentarii in care oamenii se lauda cu consumuri de 7-8 urban pe Logan 1.4 MPI, ce bine ar fi :3 dar sunt si care au >10, acelasi motor, in Bucuresti mai ales. Sper ca Iasul nu e chiar asa laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru GregHouse):

Eu consider consum urban bun, orice sub 10%.
Am facut naveta la service cateva luni, iarna, cu Dacie 1310 1.4 carburator, care in mod normal imi consuma 8-9% urban, 7-8mixt, pana la 5.5 extraurban. Acolo am "reusit" performanta de a scoate consum constant de 12-13%. Fie ca mergeam cumintel, in spatele doamnelor cu Matiz, sau depaseam coloane de cate 5 masini odata, acelasi consum. La fel consuma si Skoda, si colegii cu masini pe benzina din oras, la fel se plangeau de consum. Cine venea din afara orasului, insa, avea consum la jumatate. Pentru ca se incalzea motorul frumos, la drum intins, nu schimba vitezele din 100 in 100m, ca noi, astia care veneam de la 2 km, cu masina inghetata.
Intram in curtea service-ului, iar apa abia ajunsese pe la 60 de grade, si dezgheta jumatate de parbriz.
Asta a fost unul din motivele pentru care am renuntat la job... Faceam peste 10km pe zi, cu consum de 12%...