| valhala90 a întrebat:

Salutari tuturor TPU-istilor! Am si eu o intrebare legata de condusul in panta sau in rampa.Dat fiind faptul ca sunt incepator nu vreau sa imi formez o deprindere gresita in condusul masinii in panta sau in rampa.In rampa am fost invatat sa merg numai cu ambreiajul dar as vrea o modalitate mai "ca la carte" sau mai buna.Iar la condusul in panta as vrea sa stiu exact ce trebuie sa fac,insemnand in ce viteza sa tin masina si cum sa actionez ambreiajul plus frana.(De la multi am auzit ca e bie cu frana de motor dar nu am inteles niciodata ce si cum, insemnand in ce viteza trebnuie sa o tin totusi si daca atunci cand apas frana apas si amreiajul).Am nevoie de parerile celor care stiu anumite variante bune care sa nu uzeze masina.De asemenea as mai vrea sa stiu care e cea mai buna modalitate de a incetini pana a opri o masina din mers, presupunand de exemplu ca am 120km/h si trebuie sa incetinesc pana la oprire ca am trecere la nivel cu cale ferata de ex. si cum pot incetini la o astfel de viteza intro distanta scurta? Astept sugestiile si explicatiile dvs.

6 răspunsuri:
| viotedy a răspuns:

Rampa si panta se urca-coboara cu aceiasi viteza, de obicei se succed, deci urci cu a patra tot cu atat cobori.cum sa cobori cu treapta 1, abia atunci uzezi masina? frana de motor e cand de ex.mergi cu a-4-a si schimbi a-2-a deodata.ca sa nu uzezi motorul trebuie sa inveti sa-l asculti, cand toarce frumos atunci e bine, nu trebuie sa bruschezi niciodata masina.cat despre 120, incetinesti mai din timp doar vezi semnele, pisti frana de 2-3 ori nu pui una sa vii in nas.

| Braunion a răspuns (pentru viotedy):

''cat despre 120, incetinesti mai din timp doar vezi semnele, pisti frana de 2-3 ori nu pui una sa vii in nas.''

A zis ca vrea sa opreasca brusc, brusc l-am invatat sa opreasca laughing Am uitat sa-i spun ca n-are voie sa apese piciorul pana la fund in cazul in care n-are ABS (ca se da peste cap cu ea la 120)