| TatarDaniel a întrebat:

Va salut! Am un peuget 206 din 2004 cumparat de craciun ca incepator ..si sambata cand am fost cadura aia de 42 de grade apa a inceput sa creasca la maxim dupa numai cam 5 km, avand si aerul conditionat pornit. Am tras pe dreapta si dupa 15 minute am pornit si am mai facut vreo 7 km si apa era cam 95 de grade, dar nu am mai pornit aerul conditionat. Zilele trecute am facut 350 km cu doua opriri mici si cand m-am oprit apa era cam 100 mergand pe autostrada cam media 115-120 si rareori 140, asa dupa 10 sa plec nu a vrut sa porneasca motorul numai a 3 oara, facand doar tac, cam asta ar fi problemele daca aveti ceve idei, ar mai fi asta de cand am luat-o se aude un rulment ceva pe la fuli unde e curea.

1 răspuns:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Temperatura de 95-100 de grade nu e atat de periculoasa pentru motor, in schimb semnele motorului nu sunt deloc bune.
Faptul ca nu voia sa invarta cand ai incercat sa o pornesti, poate fi semn de motor aproape gripat, si are legatura cu supraincalzirea => uzura excesiva in motor.
Cauza poate fi si uleiul prost, sau probleme la circuitul de ungere.
Zgomotul de rulment poate fi insa de la pompa de apa (antigel), care ar avea legatura cu supraincalzirea. Din pacate, supraincalzirea deasa duce si la uzura excesiva in motor.
Ar fi doua lucruri de facut, scumpe ambele.
In primul rand, inlocuirea pompei de apa cu tot cu antigel si termostat, eventual si a radiatorului, daca antigelul vechi este tulbure.
Iar daca problema nu se rezolva, trebuie reconditionat sau inlocuit blocul motor.
Reconditionare ar insemna cuzineti si segmenti noi, rectificare vibrochen si honuit cilindri. Cu tot cu garnituri, ulei, curele, revizuit chiulasa si ce mai intervine pe acolo, vorbim de un cost spre 3000 de lei, poate si mai mult.
Mai exista si varianta schimbarii motorului cu unul mai bun (SH), dar si asta poate fi peste 1500 de lei.