| LaElly11 a întrebat:

Bună! Am nevoie de ajutor de la cineva care știe despre ce este vorba. Urmează să mă angajez la un restaurant pe postul de „asistent manager", însă pe fișa postului prezentată de ei, figurează „șef de sală", ceea ce știu că reprezintă altceva, iar mie mi se pare cam dubios. Mi s-a motivat că rolul se numește așa în fișa de post ca să fie corespondent cu meseriile din COR disponibile pentru restaurante. Ce părere aveți?

4 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

"Asistent manager" inseamna "ajutorul directorului", care poate fi director adjunct, secretar, consilier, sef de sectie principala (daca este doar o singura sectie in unitate).
Din pacate, mai nou le numim englezeste, nu romaneste, iar astfel nuantele de exprimare sunt mai reduse.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Si eu am fost angajat "ingrijitor cladire" desi aveam rol de ag. paza, cand nu aveam calificarea respectiva.
Mi se pare plauzibila varianta data de angajatorul tau, daca e o societate mica, nu are prea multe coduri disponibile.
Si asa e ciudat ca un restaurant sa aiba secretara.
Pentru "sef sala" ai fi avut multe atributii in ospatarie, domeniu pe care probabil nu il cunosti/nu ai experienta.
Mergi pe mana lor, eu zic ca e o situatie des intalnita.

| RxTx a răspuns:

O sa fii sef de sala eventual o sa mai înlocuiești si câte un ospătar daca sunt prea multi clienti o sa dai o mână de ajutor simplă gătit si la debarasat.
Dacă esti angajat undeva la o dugheană dubioasă.
Ba chiar atunci când putini clienti tu vei fi tot si sef si barman si bucătar ai ospătar si casier
Domnule sef

| haileewatson a răspuns:

Codurile COR sunt diferite de titlurile pozitiilor dintr-o companie.

Daca vorbesti despre codul asta: https://www.rubinian.com/cor_6_ocupatia_detalii.php?id=343401, nu mi se pare nimic suspect.
Atributiile listate aici corespund cu ce ar trebui sa faca un asistent manager, si anume:
Observarea, recepţionarea şi obţinerea din surse diverse a informaţiilor necesare.
Judecarea calităţilor obiectelor, serviciilor sau persoanelor
Evaluarea valorii, importanţei şi calităţii obiectelor, serviciilor sau persoanelor.
Ghidarea şi direcţionarea subordonaţilor, inclusiv prin stabilirea de standarde de performanţă şi de monitorizare a performanţelor.
Luarea deciziilor sau rezolvarea problemelor
Analizarea informaţiilor şi evaluarea rezultatelor pentru a alege soluţiile cele mai bune şi pentru a rezolva problemele.