| CosteI a întrebat:



Sunt inginer TCM (tehnologia constructiilor de masini ) inginerie industriala si as vrea sa devin profesor de desen tehnic, grafica asistata sau alte module tehnice in cadrul unui liceu tehnologic.
Intrebarile mele pentru dumneavoastra sunt :
1 Aceste studii imi permit sa fac acest lucru?
2 Daca da, ce demersuri trebuie sa fac?

Multumesc!

9 răspunsuri:
| sabin89 a răspuns:

Cred că cel mai bine ar fi să iei legătura cu un liceu tehnologic şi să întrebi la secretariat sau pe cineva din conducerea şcolii. Sau, poate chiar mai bine, la inspectoratul şcolar. Ei ţi-ar putea răspunde la ambele întrebări.

| Bizon95 a răspuns:

DA TELEFON LA MINISTERUL INVATAMANTULUI
e la mintea cocosului ca acolo trebuie sa incepi

urmatorul loc e telefon la inspectoratul judetean, de unde in mod categoric o sa obtii slujba, si presupun ca vrei un post de titular (o sa fie un examen de titularizare), pentru ca, ca suplinitor nu iti trebuie decat bac-ul (si ala daca iti trebuie, nu stiu foarte bine, si imi e lene sa caut, insa tin minte ca am vazut la tembelizor "suplinitori" la examenul de engleza de suplinitori care nu stiau nici o boaba de engleza)

| CosteI explică (pentru Bizon95):

Da am vazut-o pe aia, o intrebato reporteru ceva in engleza si nu o stiut sa raspunda.
Nu am mentionat ca eu sunt inginer TCM fara expeeienta in vara am terminat studiile, acum am inceput masterul si nu stiu daca poti fi titular ca proaspat absolvent.
Sunteti profesor?

| Bizon95 a răspuns (pentru CosteI):

Nu, dar am avut mama profesoara care s-a chinuit serios sa munceasca si dupa ce a iesit la pensie, si am auzit toate tampeniile de care e plin invatamantul

| Furnicuta000 a răspuns:

Daca ai facut modulul psihopedagogic, da.
Urmezi aceiasi pasi pe care trebuie sa ii urmeze oricine care vrea sa fie profesor.

| CosteI explică (pentru Furnicuta000):

Da in cadrul facultatii am facut si modulul pedagogic.
Dar asta este problema ca nu cunosc acei pasi nu stiu de unde sa incep.

| CosteI explică:

M-am gandit ca poate gasesc aici un profesor din domeniu care m-ar putea indruma.

| morrdorr a răspuns:

Salut!

In primul rand daca ai modulul psihopedagogic ai un plus. Tu cauti locurile disponibile pe site-ul inspectoratului scolar de care apartii sau unde ai vrea si vezi ce e pe acolo. Tie iti trebuie un post ce are legatura cu ceea ce ai terminat, asadar dupa asta trebuie sa te uiti. Daca ai gasit postul respectiv, urmezi pasii pentru a merge la concurs si a ocupa acel post. Dosar, interviu, proba practica depinde de fiecare in parte. Abia dupa ce ai trecut de probe si esti declarat admis poti intra in sistem.

Nu conteaza ca esti proaspat absolvent, ca sa obtii un loc nu e greu, e greu sa ramai in acelasi loc si asta inseamna titularizare. Adica vei avea contract nedeterminat. Poti da titularizarea chiar si dupa ce ai absolvit. Important este sa iei o nota ok care sa iti asigure postul dorit. Apoi urmeaza alte grade, definitivat, gradul 1, 2 etc, dar treptat.