anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut TPU, doresc si eu niste sfaturi venite de la voi cu privire la cariera, eu sunt programator de meserie si totodata ma bate gandul sa dau la subofiteri jandarmi pentru ca acolo nu este foarte mult stres, salariul este stabil si primit pe fiecare luna si pe langa asta pot iesi la pensie mai devreme. Am 25 de ani, pana acum am lucrat in industria IT la cateva firme si pot sa va spun ca nu, nu exista viata personala, mai ales cand am stat peste program sa rezolv anumite "buguri" la niste programe si pe langa asta salariile le primeam cateodata si la cateva luni distanta aproximativ 3-4 luni de zile timp in care eu ma simteam demotivat etc., pe langa asta la seria de dezavantaje doresc sa mentionez si degradarea vederii in timp de la atata stat la calculator si a sanatatii mintale si fizice. Acum, ce doresc de la voi sa aflu este despre cariera in "MAI", din cate am inteles salariile momentan nu sunt cine stie ce, adica pana in 3.000 lei lunar, bani in mana la jandarmerie, dar eu ma gandesc la viitor, nu stiu daca acesti bani vor deveni "putini" in viitorul apropiat sau indepartat, ma refer aici si la economia romaneasca dar si la aderarea la zona "euro", ca pana la urma un salariu de 400-500 euro pentru un politist/jandarm/soldat nu este mult ci putin si din cate am inteles, guvernul vrea ca tara sa adere la zona euro prin 2028-2029. Eu m-am gandit in felul urmator, daca voi lucra ca jandarm/politist voi putea in timpul liber sa lucrez si ca programator un fel de freelancer si pot lua bani de acolo usor etc. Voi ce parere aveti si de asemenea ce sfaturi imi dati?

15 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca tu renunti la programare pentru un salariu de 3000 lei la jandarmerie inseamna ca esti un programator foarte slab si nu e de tine meseria asta... asa ca mergi la jandarmi

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Programator slab nu ma consider cat timp eu am fost numarul unu la firmele unde am lucrat si cand spun asta ma refer la admiratia patronilor pentru calitatile mele ba chiar inca mai pastrez legatura cu ei, dar am invocat cateva aspecte, ma refer aici la stres si la sanatatea fizica, psihica etc. sa nu mai zic de ochi. Mi-as dori sa am un salariu decent astfel incat sa nu-mi mai bat capul cu coduri si altele pentru ca la un moment dat ti se ia de asta, iar eu programez inca de la varsta de 10 ani. Sti cum e, "hotii" sunt de cand lumea si pamantul, programarea poate maine nu mai e ce a fost ieri ca tot evolueaza omenirea si te trezesti cu nu stiu AI care stie sa programeze mai bine decat 100 oameni la un loc, ce faci atunci? Iti spun eu, te reorientezi si tinand cont de faptul ca varsta de pensionare o sa creasca, s-ar putea sa mai astepti pana la 80-90 de ani ca sa iei si tu ceva ce ai muncit toata viata.

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

Cam bati campii si nu se leaga nimic din ce spui. Un programator asa admirat nu isi bate capul cu coduri ci creaza software de calitate fara stres.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Da? Sa te vad pe tine cum creezi un soft de calitate, avand in vedere ca, clientii habar nu au cat sta un programator sa realizeze o particica din ceea ce ei vad, vin cu niste modificari de ramai perplex si nu numai o singura data ci de mai multe ori ba chiar revin la ideea convenita de prima data dupa N modificari luate cate K, pentru ce? Sa nu mai zic ca tu nu sti cum este facut contractul de firma si client iar patronul te pune sa faci acele modificari dupa cum doreste clientul prezentandu-i rezultatul in cel mai scurt timp, ce faci in situatia asta? Iti spun eu, te iei cu mainile de cap si nu te mai gandesti la calitate ci cantitate, sa mearga ca sa termini si tu o data cu proiectul respectiv ca dupa patronul sa vina cu un alt proiect, iar cu batai de cap. Eu n-am avut proiect in care clientul sa nu vina cu minim, dar minim 5 modificari! Daca tu nu sti ce inseamna programare nu mai comenta, e foarte mult stres si fara viata sociala, iti spun eu din propria experienta. Eu toate programele ce le-am facut am stat si le-am testat de unul singur pana cand am fost sigur ca functioneaza si nu au buguri, altii iti spun eu ca le lasau de izbeliste, la mine intotdeauna a contat calitatea dar mi-a ajuns, am si eu o limita.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Intr-adevar sunt bani multi pe care un programator ii ia, dar pe langa bani iti bati joc de sanatate si nu mai ajungi sa traiesti pana la 60-70 ani ca te duci pe la 40. De asta am si pus intrebarea aici pe TPU sa vad si eu ce pareri au unii oameni despre chestia asta pe care doresc sa o fac, poate unii vin cu ceva in plus dar nu sa-mi zica mie cineva ca tu poti face un "software de calitate fara stres" ca eu nu cred!

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

"Daca tu nu sti ce inseamna programare nu mai comenta"

Tocmai ca stiu bine ce inseamna programare si de aia comentez.

Tu ti ai creat o parere proasta despre domeniu pentru ca probabil ai lucrat doar in firme mici unde era sclavagism.

Nu tot software din lume e outsourcing, nu toti programatorii lucreaza sub batul clientului, o echipa serioasa de programare are testeri nu stau ei sa verifice de 100 ori codul.
Nu toti programatorii stau cu patronul deasupra capului sa faca ore suplimentatr etc etc etc.

Nu generaliza proastele tale experiente in domeniu.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Da, aici nu pot sa comentez ca ai dreptate, nu zic nu, dar totusi peste tot este la fel chiar si la companii mari, eu n-am apucat sa lucrez pana acum acolo dar am auzit de la prieteni sau pe forumuri ca poti avea fel si fel de manageri care fac cu tine cum vor ei, pe scurt, tot la fel cum sunt la firmele mici.

| Vântulalb a răspuns:

Te-ai dus in IT pentru munca fara program dar bani cu caruta. Acum fugi in alta parte unde crezi ca e usor si cu avantaje multiple. S-ar putea sa te inseli iar. Mai ales daca nu iti place munca.

| Andrei007007 a răspuns (pentru Vântulalb):

Munca mie imi place cat timp sunt platit pentru asta

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Acolo nu se intra asa cu cine vrea, se intra si se progreseaza pe baza de conexiuni, relatii. Daca tu ai creier in cap te duci in alta tara din minunata asta europa si castigi de 5 ori mai mult si o sa ai si ceva de care sa te mandresti decat sa fii inca un hot si un bugetar cu sporuri. Se poate lucra si prin contract, freelance etc. Am facut o aplicatie si design pe 300 euro la o firma din Italia si nu mi-a trebuit nimic special doar sa declar venit aici in Romania

| Andrei007007 a răspuns (pentru anonim_4396):

Stiu despre ce vorbesti, ideea este ca eu ma obisnuiesc greu de tot cu vorbitul in alta limba si adaptabilitatea intr-o alta tara, de aceea mi-as dori sa stau in tara mea si sa iau cat imi da, ca pana la urma cu un salariu de 4.000, 5.000 lei se poate trai binisor fara dureri de cap.

| anonim_4396 explică (pentru Andrei007007):

Treaba ta, eu ti-am spus, regreti tu dupa

| Adrian5575 a răspuns:

Nu face ceva ce nu iti place. Baga-te la jandarmi daca acolo iti place si daca nu iti ajung banii de acolo, faci programare in timpul liber.

| RainbowD a răspuns:

Salut. Nu știu ce să zic în legătură cu banii. După cum arată, va merge din ce în ce mai rău, prețurile vor crește pe viitor. Cred.
Acum ceea ce vrei să faci, este cu 2 tăișuri. Ca programator, se câștigă bani foarte frumoși, dar dacă nu îți place ceea ce faci, nu știu cât merită acei bani. În schimb în MAI, salariile sunt ceva mai modeste, dar dacă îți place, și crezi că te descurci cu banii respectivi, e okay. Acum, nu știu ce planuri ai tu de viitor. Dar dacă ai și familie, sau vrei să îți faci, este bine să iei în calcul și această variantă. Oricum, fiecare loc de muncă are plusuri și minusuri. Nu există locul de muncă perfect. Ce te sfătuiesc eu să faci, este să faci ceva ce îți place, iar dacă poți, să îți asiguri venitul din mai multe surse. Cred că așa e cel mai bine.

| Andrei007007 a răspuns (pentru RainbowD):

Ideea este ca mi s-a cam luat de ceea ce fac, tot stau cu nasul in calculator de la varsta de 10 ani si eu viata sociala nu mai am, mi-as dori sa am un salariu ok astfel incat sa pot trai si sa-mi cresc copii linistit fara batai de cap.