anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Aproximativ in ce an vor circula toate camioanele, autobuzele, taxiurile etc. fara sofer?

17 răspunsuri:
DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Ele se conduc si acum singure (unele), dar desigur ca necesita si asistenta soferului sau a unei alte persoane. Pe langa asta, strict referindu-ne la TOATE... nu cred ca este posibil prea curand, absolut toate nici nu cred ca ar trebui permis acest lucru.

https://emerj.com/......utomakers/

| anonim_4396 explică (pentru DoarBogdan):

Dar de ce camioanel de exemplu nu circula de acum fara sofer?

| DoarBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Pentru ca nu a avansat tehnologia atat de mult inca. Chiar acum se fac teste, mereu si mereu pentru a circula fara, doar ca sunt folosite de cele mai multe ori in cazul in care soferul doarme sau este obosit sau intervin alte probleme, pentru a putea mentine o directie dreapta.

Plus ca astfel o sa dispara mai multe locuri de munca pentru oamenii care profeseaza in aceasta industrie si domeniu de activitate.

Dar pe scurt, nu sunt de acum ca atare, din masuri de siguranta si lipsa de tehnologie.

| Wr3nch a răspuns:

Slabe sanse sa fie toate, mereu o sa fie oameni car isi vor dori sa conduca direct, mai ales cei care nu au incredere in tehnologie.

| Catrice a răspuns:

2998-2999....nu ii apuci oricum.

| PainTech a răspuns:

Pe strazile din Romania mai greu.
Trebuie conceput AI special pentru ocolirea gropilor.

| anonim_4396 explică (pentru PainTech):

Ce este Al?

| StefanChriss a răspuns:

Pentru ca toate vehiculele sa poata circula autonom este nevoie, pe langa vehicule autonome, in primul rand de infrastructura necesara. Acest lucru prespune ca toate vehiculele aflate pe autostrada respectiva, sa fie conectate la internet si gps in timp real, atat intre ele, cat si cu autostrada in sine. In modul asta, AI-urile se pot sincroniza perfect intre ele si sa si respecte regulile de circulatie impuse de drum si sa urmeze drumul in sine. Cred ca realizezi ce implicatii masive financiare sugereaza o astfel de modernizare a infrastructurii! Ca sa nu mai vorbim despre potentiali factori, cum ar fi pene de curent, intreruperea conexiunii la internet, furtuni sau diverse intemperii, care ar putea duce la potentiale accidente in lant. La asta se adauga mentenanta continua a tuturor structurilor rutiere de ghidare. Cel mai probabil, deja dispunem de tehnologia necesara, dar nu este fezabila o astfel de investitie si nu cred ca va fi vreodata. Viitorul transporturilor de viteza se indreapta spre transporturile feroviare, cu trenuri magnetice care ajung la viteze medii de 300km/h (max a fost 600), asa cum exista deja in Japonia.

| anonim_4396 explică (pentru StefanChriss):

Crezi ca nu e fezabila investitia asta niciodata? Tot vad articole/stiri ca vor circula vehicule autonome pana in 2030. Nu crezi ca se va ajunge?

| anonim_4396 explică (pentru StefanChriss):

Si atunci cum se incearca si la vapor sau avion? E mai usor in nori sau pe apa?

| StefanChriss a răspuns (pentru anonim_4396):

La vapoare nu stiu, dar legat de avioane, deja zobrurile sunt integrale pe autopilot, pilotii au doar rolul de a decola, a ateriza si a seta aparatul de zbor pe traseu laughing. La avioane, parerea mea este ca mereu va fi pilot, pentru ca pot aparea turbulente sau alte cazuri de urgenta in care este nevoie de prezenta unui pilot. Legat de articolele cu vehiculele autonome... nu stiu ce sa zic, deja poti gasi pe net prototipuri care conduc singure (am vazut unul de la mercedes prin 2019), deci tehnologia nu este o problema in sine, dar implentarea ei in infrastructura va fi problematica si foarte scumpa, chiar si pentru statele bogate.

| PainTech a răspuns (pentru anonim_4396):

E mult mai usor pe avion sau pe apa.

Ce poti sa lovesti in avion?
Trebuie tinut avionul drept, la o altitudine anume, pe un curs anume. Pentru un robot e destul de simplu.

In schimb, pe drum robotul trebuie sa fie atent si sa recunoasca semafoare, indicatoare, pietoni, alte masini, sa poata sa recunoasca si sa anticipeze pericolele, mai trebuie sa fie atent si la gropi, etc.
Asta in conditiile in care unele locuri nu sunt corect marcate.
Deja vezi cum se complica lucrurile.

| anonim_4396 explică (pentru PainTech):

Ma refeream la ce a zis StefanChriss cu infrastructura. Nu stiu ce trebuie pentru o infrastructura necesara aici.

| anonim_4396 explică (pentru StefanChriss):

Dar la un moment dat va fi mare nevoie de camioane autonome, pentru ca e fparte mare criza de soferi profesionisti, cei inca in activitate au peste 50 de ani (majoritatea), deci se vor pensiona in urmatorii ani, iar meseria aceasta nu mai este una aleasa tinerii.

| Titan123 a răspuns:

In cel mult 10 ani

| anonim_4396 explică (pentru Titan123):

Meseria de sofer dispare, cea de pilot de avion la fel, cea de pilot de nava la fel, cea de conducator de tren la fel, toate meseriile de pe vapor, cea de ospator. Totul va fi automatizat, robotizat si trebuie sa ne obisnuim ca intr-un fel e bine.

| mgtow a răspuns (pentru Titan123):

In Romania slabe sanse poate doar in Bucuresti cluj Timisoara dar e riscant pentru ca hackerii pot neutraliza sistemele si produc accidente sau nu au incredere firmele in asa ceva, soferul va fi prezent pentru situatii de urgenta. Doar atunci cand robotii vor avea acces imens pe piata muncii si mai multe meserii raman fara muncitori umani va fi posibil ce zici

Întrebări similare