Întrebare recomandată | HumptyBumpty a întrebat:

As vrea sa ma duc in Anglia ca si student. Care ar fi principalele lucruri pe care ar trebui sa le stiu inainte de a merge acolo?

Răspuns Câştigător
| xSoaked a răspuns:

Eu sunt studenta in Londra.
Cazarea si transportul sunt foarte scumpe aici, dar depinde in ce oras vrei sa studiezi: in restul Angliei e mai ieftin ca in capitala.
Mancarea e la fel ca pret, poate doar cu foarte putin mai scumpa decat in Romania, unele chestii de baza sunt chiar mai ieftine decat in Romania.
Ca sa studiezi aplici pentru student loan la guvernul englez si iti dau ei banii de facultate (cu imprumut), deci tu nu va trebui sa platesti decat pentru cheltuielile proprii (cazare transport mancare etc). Dupa ce termini facultatea, daca lucrezi in Anglia, trebuie sa incepi sa platesti inapoi imprumutul in felul urmator: daca salariul iti va oferi peste 21.000 de lire pe an, trebuie sa dai inapoi, anual, 9% din tot ce depaseste 21.000. De exemplu daca vei castiga 22.000 vei plati anual 9% din 1000 de lire adica in jur de 90 de lire pe an ceea ce chiar nu se simte pe langa celelalte 21.100 de lire, iar daca nu vei continua sa lucrezi in Anglia nu mai trebuie sa il platesti inapoi big grin
Daca asta iti doresti, eu zic sa o faci! Eu nu regret deloc decizia si nu mi-a fost deloc greu sa ma adaptez, m-am simtit bine aici din prima zi si imi place compania noilor prieteni straini. Vei avea parte de o experienta extraordinara, te vei distra bine si vei si invata bine. Sistemul lor de invatatura este foarte folositor, iti baga in cap lucruri cu adevarat relevante pentru domeniul tau.
Sa nu mai mentionez ca optiunile de facultati sunt foarte variate!
Deci daca tu iti doresti presupun ca ramane doar sa vorbesti cu parintii. Costurile mele in Londra sunt de vreo cca 600-700 maxim lire pe luna incluzand totul, iar in alte orase in afara de capitala vei iesi chiar mai ieftinwinking
Succes

| HumptyBumpty explică (pentru xSoaked):