| Hinata1999 a întrebat:

Sunt clasa a VIII-a si peste aproximativ o luna trebuie sa dau evaluarea nationala. La romana si la matematica am inteles ca probele sunt pe 23 si 25 iunie, pe 24 proba la limba materna ( bine ca nu dau examen si de ziua mea pe 24 ).
Pana aici bine, doar ca eu sunt la profil bilingv. Invat limba spaniola din clasa I. Problema este ca nu găsesc nici un subiect pentru proba scrisa. Dar exista, câteva colege au găsit si au spus ca îmi dau subiectele luni dar eu nu mai am răbdare. laughing Am făcut câteva teste, am lucrat la gramatica dar nu stiu cum arata un subiect. Daca aveti experienta in aceasta proba sa îmi spuneti si mie cum este. Sunt 2-3 subiecte? Mai multe compuneri... orice amănunt, cum vi s-a părut, nu contează. Adesea primesc răspunsuri ca nu este o proba grea dar dintr-un motiv anume elevii din a IX-a de la mine din liceu nu isi aduc aminte asemenea amănunte ca un examen si prefera sa nu povestească.
Si ca data, din cate am citit proba va fi la sfârșitul lunii mai. Sper ca nu gresesc.
Si ca si proba orala cred ca o sa trebuiască sa alegem un biletel, după aceea sa descriem ce este scris pe el. Nici la acest subiect nu mă deranjează daca îmi mai povestiti. happy

Răspuns Câştigător
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!


În funcţie de localitatea de domiciliu ( sau cea în care urmează să dai examenul ) sunt stabilite Centre pentru examenele bilingve.

În funcţie de materia la care vrei să dai examen, trebuie să te ÎNSCRI la centrul respectiv, în perioada înscrierilor.


"Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă :

22-23 mai 2014
Eliberarea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

26-27 mai 2014
Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

28-30 mai 2014
Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

2 iunie 2014
Afişarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde metodologia permite acest lucru

3 iunie 2014
Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

4-5 iunie 2014
Ridicarea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

10 iunie 2014
Depunerea de către candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă a anexelor fişelor de înscriere la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite

11 iunie 2014
Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/ a municipiului Bucureşti, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere, a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi a rezultatelor acestora la probe" - SURSA :
http://mate.info.ro/......4-2015.pdf



"4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:
a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba modernă întâi de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.
6. a) Proba orală va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct. 3);
- răspuns la patru întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: două întrebări de înţelegere globală, două întrebări de înţelegere în detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica următoarele criterii:
> Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:
10 p - elevul foloseşte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face puţine greşeli;
8 p - elevul foloseşte un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele; greşelile făcute nu împiedică comunicarea;
6 p - elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;
4 p - elevul foloseşte puţine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;
> Înţelegerea contextului şi fluenţa exprimării:
10 p - elevul se exprimă fluent şi spontan; răspunsul dovedeşte înţelegerea în detaliu a temei;
8 p - elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună înţelegere a temei;
6 p - elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o înţelegere globală satisfăcătoare a temei;
4 p - elevul foloseşte enunţuri incomplete, cu pauze lungi şi dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasă înţelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decât enunţuri scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înţeles tema.
> Pronunţia şi intonaţia
10 p - elevul are o pronunţie apropiată de pronunţia standard;
8 p - elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri de la normă;
6 p - elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;
4 p - elevul are o pronunţie defectuoasă, care împiedică comunicarea;
2 p - pronunţia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestaţii la proba orală.
7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.
Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.
b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6. " - SURSA = Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4802/2010 de la linkul :
http://www.lege-online.ro/lr-ORDIN-4802-2010-%28122366%29.html


Toate cele bune.

| Hinata1999 explică (pentru bursuc001):

Multumesc happy

| bursuc001 a răspuns (pentru Hinata1999):

Cu plăcere!

O zi frumoasă.

4 răspunsuri:
| Mira1234567 a răspuns:

Care e limba materna?

| Hinata1999 explică (pentru Mira1234567):

Limba materna este romana, dar eu am întrebat de limba moderna, in cazul meu spaniola. Daca sti ceva despre subiecte ti-as fi recunoscătoare. Nu găsesc sub nici un chip.