| 熊Panda熊 a întrebat:

Ce parere aveti despre sistemul educational din Romania? Ce tara are cel mai bun sistem educational (adica sa nu ramai incult, dar nici sa te obosesti cu materii nefolositoare )?

9 răspunsuri:
| AvalohAlyn a răspuns:

Stiu ca sistemul educational finlandez e cel mai bun si cel mai eficient din lume.
De cel romanesc,nu am o buna parere. Sunt prea multe materii si prea multa materie de invatat la fiecare disciplina si mai e si organizat prost sistemul,ore neatractive,profesori care nu stiu sa faca o ora interesanta ci doar sa asculte,sa dicteze,sa scrie pe tabla tone etc
Un profesor adevarat stie sa isi faca ora atractiva,fascinanta chiar care sa faca elevul sa stea de placere la acea ora,nu sa doarma in banca gandindu-se cand se termina ora, scoala etc.
Plus ca informatiile din scoala romaneasca sunt cam vechi, neactualizate si m-as bucura daca s-ar reactualiza cum s-ar auzi si s-ar reforma invatamantul din Romania.happy Sper ca in viitor, viitorul sa sune mai bine si in educatie, daca nu pentru mine, pentru urmasii mei.happy Dar sa ne gandim totusi ca cam toate merg prost in tara asta..si asta nu stiu a cui e vina.dar statul roman nu iti ofera perspective in niciun domeniu in Romania.sad Sper la o reforma in invatamant, o reforma serioasa, eficienta si complexa.

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Mereu ma gandesc la cel englez ca fiind cel mai bun. Profa de engleza mi-a bagat asta in cap.

| Coloringthevoid a răspuns:

Cel din Anglia este cel ami bun dupa parerea mea.

| GreenandWhite a răspuns:

Stii cum sta treaba? Fiecare om cand se naste are anumite calitati si inclinatii date de natura. Sistemul educational al unei tari este eficient daca fiecare copil este supus unei examinari psihologice in urma careia sa se determine ce inclinatii are copilul respectiv iar apoi sa fie antrenat si educat in directia respectiva. In caz contrar, odata cu inaintarea in varsta talentul se ascunde undeva pe acolo si dupa este tot mai greu de gasit si pus in valoare. Mie sincer, scolile prin care am trecut si profesorii care I-am intalnit imi produc o greata greu de descris si nu din cauza ca nu mi-a placut sa invat, ci imi place sa invat ceea ce imi place (ex. Psihologie, para-psihologie, astronomie s.a.m.d). Daca cineva se numara printre acei nefericiti care au fost pompati cu materii pentru care nu au inclinatie si nu simt placere, va trebui sa asimileze ceva informatii de psihologie care sa il ajute sa descopere acel ceva pentru care este facut si care ii produce placere, pentru ca atunci cand faci ceva ce iti produce placere sansele de a atinge excelenta in domeniul respectiv cresc considerabil, understand?

| Chivoiu_Emanuel_1993 a răspuns:

Ma bucur ca ai pes aceasta intrebare deoarece am ce sa spun aici. Am sa incep cu varianta scurta: Noi in Romania invatam totul si nimic in acelasi timp! Varianta lunga: Noi in Romania invatam totul si nimic in acelasi timp! Adica noua ni se cere sa invatam totul dar nu reusimi sa invatam nimic. Profesorii nu predau in asa fel incat sa ii faca pe copii sa fie atenti si de asta multi copii nu invata. Din fericire pentru mine eu am profesori care chiar ii inteleg pe elevi si stiu cum sa predea ca sa fim atenti. Dar din pacate mai rar vezi profesori de acest fel. Profesorii se incadreaza in 2 tipuri de profesori ( nu stiu daca e corect cum am spus dar sper sa intelegi) : 1. Proful adevarat, acesta este cel care intelege elevul si il judeca in functie de situatia sa. Eu am fost in 2 scoli pana acum si pot sa zic ca cel mai bun lucru pe care l-am facut in viata mea este ca m-am mutat de la prima scoala, de ce? Pentru ca acolo nu exista aceasta varianta de profesori decat in 2-3 exemplare. Vorbesc serios si la scoala aceea de la care am plecat a fost un profesor care i-a dat un 2 unui elev pentru ca nu si-a facut un power point iar el nu avem calculator acasa. Au venit si parintii dar tot nu a vrut sa ii schimbe nota. Iar a 2 categorie de profesori sunt... ei bine ca profu asta pe care ti-l-am prezentat.
In sistemul scolar romanesc exista defecte catastrofale iar pe mine chiar nu ma mira ca tot mai multi copii nu invata. Adica noua ni-se cere sa stim 16-17 materii si mai toate cel putin de 9. Iar la fiecare dintre materii se care o gramada de teorie. Dar cand ajungi sa te angajezi ti-se spune ca nu esti angajat pentru ca nu ai experienta. Dar experienta se castiga prin practica. La scoala ar trebui sa se faca practic ce se invata, hai sa zicem ca macar la liceu si la facultate. Si ca noi ar trebui sa ne putem alege materiile noastre pe care vrem sa excelam nu altii. De exemplu eu vreau sa progresez pe domeniul de programare IT, gandeste-te cum ma simt eu la ora de geografie sau de romana. Eu am colegi care se joaca cu aceste materii si in vis, nu toti suntem buni la aceste materii dar suntem buni la altele. Noi avem 16-17 materii si eu cred ca este c-am greu sa fii cu adevarat bun si sa iti si placa mai mult de 3-4 materii. Profesorul este specializat intr-un singur domeniu, asa ar trebui sa facem si noi sa ne specializam intr-un singur domeniu, maxim 2 in caz ca un domeniu se desfinteaza. Acum sa trecem la alt capitol: notele. Notele sunt numerele acelea care in general ( din cate imi amintesc la fosta mea scoala practic asta era asa de des folosita ca trebuia sa aveti grija sa nu intre profa la banuieli): profa te ridica si tu spuneai ( asta in cazul in care nu stiai lectia desigur ca daca o stiai te apucai si o ziceai) a) adevarul: doamna profesoara nu am invatat, am avut alte lucruri de facut : sah, fotball, activitati extrascolare. Profa: Imi pare rau dar iti dau 4
Acum partea cu miciuna : Doamna am avut programare la dentis, oftalmolog, control la plamani, m-am operat de cancer( exagerez), etc. Profa: Iti pun data acuma.
Locul I- MINCIUNA
Locul II- ADEVARUL
asta e Romania. Nu zic ca nu ai fost la toate controalele astea dar macar adu o hartie de la medic sau de la parinti si dovedeste.
Acum daca sunt elevi de la liceu care citesc asta, va rog sa incercati sa va amintiti ceva ce ati invatat in clasa a5 a, ceva mai putin important dar de la o materie opusa profilluili vostru
filo-mate, chimie, fizica, bio
sociale-la fel
stinte naturale si mate info- romana, franceza, istorie
Nu prea cred ca va veti aminti prea multe. Liceul parca dizolva amestecatura de materii din generala dar nu de tot nici macar pana la jumate. Iar acum am sa iti raspund la a doua intrebare: NU! In Romania sistemul educational este dezastruos de jos in topul sistemelor educationale din lume. S-au lu-at 40 de tari printre care si Romania si s-a facut un top al celor mai bune sisteme de educatie in functie de : cata de dornici sunt copii sa mearga la scoala, notele obtinute, obtinerea unui loc de munca. Iar pe locul I se afla Finlanda unde este imbinata practica cu teoria. Iar Romania e pe locul 34 lucru care iti da de gandit. Imagineazati ca mai mult de jumatate dintre Americani cred ca pamantul este plat dar ei traiesc in continuare bine mersi. Sper ca iti place parerea mea! Funda?

| Anca6991 a răspuns:

Nu stiu care sistem educational e mai bun, dar in mod cert fiecare sistem are la baza o metodologie si o logica simpla, care presupune o invatare usoara, intr-un mod interactiv.
Aici intervine marea diferenta intre Romania si celelalte tari... La noi fiecare vine cu o idee si se gandeste imediat sa o implementeze, de parca elevii ar fi niste roboti, mai bine zis niste cobai care, se presupune ca trebuie sa se acomodeze la schimbarile foarte dese...
Totusi nu cred ca si cu acest sistem deficitar poti deveni incult. Asta tine si de tine, de vointa proprie, poate si de un anumit intelect nativ.
Si acum as avea eu o intrebare pentru tine... Cati dintre acesti viitori inculti, constienti de situatia in care se afla, depun un minim efort pentru a se ridica?
Ideea e ca suntem pasivi, ne asteptam sa ni se dea totul mura-n gura si asta e imposibil.
Pana la urma e alegerea noastra daca vrem sa fim inculti sau sa ne evidentiem.

| Rakanishuu a răspuns:

Andrei Plesu: „Atmosfera din şcolile noastre nu formează oameni întregi, oameni cu deprinderi culturale, ci formează un fel de băieţi veseli care trăiesc la suprafaţă, în mod euforic."
Cum poti sa nu simti un fior atunci cand realizezi ca destinele a sute de copii buni sunt distruse de incompetenta unor hoti? (la propriu)
Eu inca sunt de parere ca derapajul sistemului de invatamant romanesc a inceput cand elevii au devenit, din subiectul actului educational, obiectul acestuia. happy Tot ce putem face noi e sa ne aparam interior fata de cantitavismul si impostura cinica generalizata prin invatamant. In rest, digitalizarea va continua in sensul robotizarii si anularii inteligentei emotionale a oamenilor, dar fi va in zadar se pare. Sansa elevilor este autoeducatia, lectura suplimentara, dezvoltarea sferelor de interes, proiecte extracurriculare, insusirea bunelor maniere si a deontologiei conversationale.
De asemenea, Goethe spunea "Scopul educatiei este sa transforme aptitudinile in indemanare". Personal, consider ca citatul de mai sus ar trebui sa fie motto-ul unui invatamant secatuit de orice urma a relatiei maestru-ucenic. Sistemul educatinal, eminamente teoretic și impersonal, lipseste elevul de "setea metafizica" (Cioran) a cunoasterii, de bucuria initierii pe calea exersarii si de fericirea tainica a adevarurilor personale. Intotdeauna am vazut in contravaloarea sistemului de notare o demotivare, asemuind-o cu incercarea de dresare a animalelor (poate parea o opinie dura, insa nu pretinde alt statut decat acela de idee subiectiva).
Recomensarea ar trebui sa fie launtrica, o multumire intima, concretizata in rezultatele obtinute la finele ciclului educational.

| vampyremisa a răspuns:

Din cate am inteles, sistemul de educatie din Finlanda este cel mai bun pentru ca nu promoveaza valorile cu care sunt obisnuiti copii romani de genul competitivitate, vanatul notelor etc. Si in Japonia este foarte bine, pentru ca nu au femei de serviciu si invata sa gateasca etc. Romania se situeaza foarte prost, pentru ca treci ca gasca prin apa prin scoala, din pacate.

| Filip23 a răspuns (pentru Coloringthevoid):

Sigur e printre cele mai scumpe.