| Duhovnicul a întrebat:

Credeti ca daca sistemul de invatamant romanesc ar lua exemplu de la cel suedez, ar fi o schimbare spre mai bine?
La noi ni se baga numai teorie, si invatam mecanic tot felul de chestii - asta desi nu avem cu totii aceleasi capacitati, posibilitati, sau inclinatii.
De ce nu putem sa studiem ce meserie am vrea sa facem, si sa avem ocazia sa ne dezvoltam abilitatile, talentele, si sa ne perfectionam aptitudinile?
Exemplu de caz concret : avem un elev nu prea stralucit la matematica sau literatura, insa este bun la muzica sau desen.
Astfel, conform talentului si pasiunii pentru desen, poate sa opteze pentru design-ul vestimentar, sau arhitectural.

In schimb, daca nu treci bacalaureatul ( unde se cere si matematica, si alte discipline ), scoala nu te prea ajuta, si profesorii iti vor spune ca nu esti bun de nimic.

4 răspunsuri:
| Cristi19 a răspuns:

Dupa parerea mea ar fi mai bine, mult mai bine, dar nu cred ca s-ar intampla asta vreodata

| neutrino a răspuns:

Se pare ca de la un timp, in licee si nu numai, nici teorie nu se mai invata. Asa ca, este mai bine la noi...

| Doctorfishadi a răspuns:

Da,cu siguranta ar fi un exemplu foarte bun, si nu numai cel suedez.La multi altii ai posibilitatea de a alege dintr-un spectru mai larg de materii.La noi toti dau comenzi(ma refer la invatamant), si toti vor sa joci dupa regulile impuse de sistemul prost structurat.Cica sistemul trebuie sa fie obiectiv, mai pe inteles impartial, nu este si cazul sistemului romanesc.Se vede clar, mai ales la BAC faptul ca unii au sanse cu peste 60 la suta mai mari la BAC decat altii, si aici fac referire la profil.Din punctul meu de vedere sa pici la uman la istorie si geografie este inuman! Atunci de ce ceilalti dau probe la unele specializari care nu au nici o legatura cu profilul? Noi nu observam, dar unele profile sunt foarte defavorizate fata de altele.Bafta multa in viitor si vezi ce faci mai departe!

| piratuu a răspuns:

Ar fi putin mai bine.