| Merx a întrebat:

Cum demonstrez ca un text apartine unui GENULUI EPIC?

FUNDA!

10 răspunsuri:
| Laura0 a răspuns:

Introducere,def operei epice, vb despre titlu si scrii trasaturile oprei epice

| MrAngelus a răspuns:

1. Demonstratie de opera epica:

a) Un scurt comentariu despre autor

b) Ceva despre titlu (defineste opera intreaga, un scurt pasaj epic, chestii de astea,...)

c) Definirea operei epice

d) Indici de timp + spatiu

e) Povestire pe momentele subiectului

f) O scurta caracterizare a personajelor + felul acestora (principale, secundare,...)

g) Modurile de expunere

h) Reunind toate acestea, fragmentul / textul dat este o opera epica

http://www.tpu.ro/......a-un-scurt

| stefii58 a răspuns:

Genul epic este creatia literara in care se relateaza fapte si intamplari savarsite de personaje prin a caror atitudine autorul isi exprima indirect ganduri idei sentimente. Modul de expunere dominant este naratiunea, prezenta prin verde de actiune : ex
-se relateaza intamplarile pe scurt.
Naratiunea se imbina cu descrierea/dialogul ( exemple)
Faptele sunt relatate de un narator -subiectov ( pers I ) sau obiectiv (pers a IIIa )
Se prezinta personajele cu trasaturile cele mai importante prin care se poate exemplifica mesajul operei si gandurile, sentimentele autorului.
-Mesajul operei
-Opinia proprie

| HinnaBunneh a răspuns:

Definitia genului epic ( ganduri,
-idei, sentimente exprimate indirect, cu ajutorul personajelor si al actiunii)
-trasaturile genului epic
-actiune organizata pe momentele subiectului (prezentarea pe scurt a subectului)
-notezi ideea : Exista un autor care nareaza la persoana a 3-a
-actiune plasata in timp si spatiu
-prezentarea pe scurt a personajelor
-incheiere ( din cele prezentate anterior reiese ca opera... apartine genului epic)

| danielalex a răspuns:

IDEI DE DEZVOLTAT :
I.1. Date sumare despre autor şi operă (locul în literatură, teme abordate/preferate etc.);
2. Date despre opera în discuţie (ca şi la opera lirică);
II.3.Definiţia operei epice (după modalitatea exprimării mesajului - idei, sentimente etc.);
4. Enumerarea a două, trei, patru caracteristici (în funcţie de cerinţă):
• exprimarea indirectă a mesajului, prin intermediul acţiunii şi al personajelor;
• apariţia autorului în ipostaza de narator, martor(naraţiune la persoana aIII-a) sau de participant(naraţiune la persoana I);
• existenţa unei acţiuni la care participă un număr mai mare sau mai mic de personaje, în funcţie de specia căreia îi aparţine opera;
• gradarea acţiunii (subiectului) pe cinci momente importante (expoziţiune, intrigă, desfăţurarea acţiunii, punctul culminant, deznodământul);
• situarea acţiunii în spaţiu şi timp;
• folosirea unor moduri de expunere specifi-ce : naraţiunea(preponderentă) împletită cu descrierea şi cu dialogul;
5. Identificarea în opera discutată a două sau mai multe din trăsăturile enumerate şi argumentarea lor prin exemple din textul dat:
• identificarea şi exemplificarea ideilor/ sentimentelor exprimate (mesajul);
• identificarea ipostazei de narator a au-torului şi a persoanei la care se face nararea;
• identificarea ţi prezentarea momente-lor subiectului (prezentare sumară);
• identificarea şi prezentarea (caracteri-zarea sumară) a unui personaj;
• identificarea cadrului acţiunii (spaţiu şi timp);
• identificarea modului/modurilor de expunere folosit/folosite şi a funcţio-nalităţii acestuia/acestora (naraţiunea: prezentarea întâmplărilor; dialogul : reproducerea discuţiei dintre personaje/ mijloc de caracterizare prin limbaj; descrierea : înfăţişarea cadrului acţiu-nii, a aspectului exterior al unui personaj);
• identificarea şi comentarea unor procedee de expresivitate : dinamizarea acţiunii prin folosirea frecventă a ver-belor, folosirea unor formule specifice de legare a secvenţelor narative, între-buinţarea unor figuri de stil pntru a ca-racteriza personajele etc.
III.6.Formularea unui enunţ-concluzie prin care se arată că opera analizată, prin caracteristicile identificate şi argumentate, se dovedeşte a fi o operă epică.
FORMULE DE UTILIZAT:
• În opera (textul, fragmentul, creaţia litera-ră, basmul, schiţa, nuvela, romanul poves-tirea, naraţiunea, legenda, snoava, fabula, istorioara, balada etc.) „Y", scriitorul(auto-rul, naratorul, povestitorul, autorul anonim, creatorul anonim etc.) relatează, povesteş-te, narează, prezintă, înfăţişează, critică, ironizează, satirizează, înfierează, laudă, preamăreşte, glorifică, elogiază, evocă, bi-ciuieşte, admiră, îşi exprimă dezaprobarea (dispreţul, simpatia, antipatia, durerea, tristeţea, compătimirea, mila, dragostea, admiraţia etc.)

Funda te rog

| beautifulkiss a răspuns:

Pai intai spui definitia genului epic care este ca autorul isi exprima sentimentele,gandurile si ideile in mod indirect.
Apoi spui ca are narator, sunt prezente personaje, sunt prezente fapte si intamplari, sunt prezente modurile de expunere, subiectul este structurat pe momentele subiectului si faci un micut rezumat si pe urma concluzia.Numai bine.

| DjFire a răspuns:

Genul epic cuprinde acele opere literare în care ideile și sentimentele autorului nu sunt transmise direct.
Intr-o opera epica se regaseste un narator, exista personaje si exista actiune intr-o anumita ordine.Modul de exprimare al GENULUI EPIC este naratiunea(Narațiunea este un mod de expunere care prezintă o succesiune de întâmplări petrecute într-o anumita ordine). Sper ca te-am ajutat... FUNDA?big grin

| Nicolai_Radu_1999 a răspuns:

CEL MAI SIMPLU E SA: I.1. Date sumare despre autor şi operă (locul în literatură, teme abordate/preferate etc.);
2. Date despre opera în discuţie (ca şi la opera lirică);
II.3.Definiţia operei epice (după modalitatea exprimării mesajului - idei, sentimente etc.);
4. Enumerarea a două, trei, patru caracteristici (în funcţie de cerinţă):
• exprimarea indirectă a mesajului, prin intermediul acţiunii şi al personajelor;
• apariţia autorului în ipostaza de narator, martor(naraţiune la persoana aIII-a) sau de participant(naraţiune la persoana I);
• existenţa unei acţiuni la care participă un număr mai mare sau mai mic de personaje, în funcţie de specia căreia îi aparţine opera;
• gradarea acţiunii (subiectului) pe cinci momente importante (expoziţiune, intrigă, desfăţurarea acţiunii, punctul culminant, deznodământul);
• situarea acţiunii în spaţiu şi timp;
• folosirea unor moduri de expunere specifi-ce : naraţiunea(preponderentă) împletită cu descrierea şi cu dialogul;
5. Identificarea în opera discutată a două sau mai multe din trăsăturile enumerate şi argumentarea lor prin exemple din textul dat:
• identificarea şi exemplificarea ideilor/ sentimentelor exprimate (mesajul);
• identificarea ipostazei de narator a au-torului şi a persoanei la care se face nararea;
• identificarea ţi prezentarea momente-lor subiectului (prezentare sumară);
• identificarea şi prezentarea (caracteri-zarea sumară) a unui personaj;
• identificarea cadrului acţiunii (spaţiu şi timp);
• identificarea modului/modurilor de expunere folosit/folosite şi a funcţio-nalităţii acestuia/acestora (naraţiunea: prezentarea întâmplărilor; dialogul : reproducerea discuţiei dintre personaje/ mijloc de caracterizare prin limbaj; descrierea : înfăţişarea cadrului acţiu-nii, a aspectului exterior al unui personaj);
• identificarea şi comentarea unor procedee de expresivitate...

| Cormos_Denisa_1998 a răspuns:

Genul epic cuprinde opere literare în care autorul îşi exprimă în mod indirect gândurile, ideile şi sentimentele, prin intermediul acţiunii, al personajelor şi al naratorului.
a) rezumatul textului, eventual momentele subiectului
b) prezentarea pe scurt a personajelor;
c) felul naratorului, la ce persoană povesteşte;
d) se foloseşte naraţiunea, ca mod de expunere principal, dar, în funcţie de text, ea se împleteşte cu dialogul şi descrierea
Concluzii - scurt rezumat al cuprinsului;
- mesajul artistic (ce vrea să transmită INDIRECT autorul);

| CheresAndrei a răspuns:

Salut! Uite chiar si eu am pe maine tema asta.Doamna profesoara mi-a spus : 1) Definitia genului epic 2)Cateva trasaturi +exemple din text 3)La sfarsit zici:Textul,,,, de... este genul epic specia... deoarece indeplineste conditile de mai sus.S[er ca ti-am fost de ajutor.Bafta la scoala

Întrebări similare