| AvalohAlyn a întrebat:

De ce scoala nu iti formeaza deprinderi practice ci doar teoretice? Scoala din Romania(ma refer la gimnaziala si liceu) preda in mare parte si te invata teorie si elemente teoretice si nu iti formeaza abilitati si cunostinte practice cu care sa te descurci in viata? Scoala romaneasca nu te pregateste pentru viata ci doar te imbuiba cu teorie cu care de obicei nu elevul ce o invata nu stie sa se descurce cu informatia sau sa-i foloseasca la ceva? Scoala romaneasca nu prea are nicio valoare.Cine mai e de acord cu mine? Ce parere aveti despre scoala din Romania?

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
| BlueDark a răspuns:

Nu chiar...Fizica,chimia si informatica nu ar exista fara matematica.Aceste discipline merg pe principii matematice.
Fara cunostinte de fizica, nu mai avem ingineri.
Fara cunostinte de chimie, nu mai avem farmacisti si medici de laborator.
Fara cunostinte de informatica, nu mai avem programatori.

La fel e si cu biologia.Nu stie lumea anatomie si cum functioneaza organismul, nu mai avem medici. Punct.
Si la limbile straine e valabil. Fara ele nu ar mai exista ambasadori si relatii intre oameni din state diferite(ca de vrei sa fii cine stie ce investitor nu te duci la sedinte internationale cu engleza ta ruseasca).

In concluzie, teoria asta "inutila" pregateste copilul pentru domeniul in care va activa ca adult.De asta sunt atat de multe, ca sa isi da seama ce ii place sa faca. Apoi, in liceu, isi alege profilul...Iar dupa asta, facultatea.Nu ar reusi sa faca aceste alegeri fara sa fi vazut dinainte cum e treaba cu fiecare.Intr-adevar,suna bine "anatomie","chimie",
"informatica"...Dar s-ar putea sa nu iti placa, si sa iti gasesti adevarata vocatie in timp(dupa ce le studiezi suficient pe toate).
Imagineaza-ti si tu:cum ajungi la facultatea de medicina(de exemplu), fara sa fi studiat in scoala anatomia?
Ca sa poti trata un om, nu ii prescrii Paracetamol si gata.E nevoie sa stii cum functioneaza toate lucrurile.

Intr-adevar, oamenii vor folosi doar o parte din ceea ce invata la scoala in meseriile lor. Unui economist, de exemplu, nu ii va folosi deloc biologia.Nici chimia, nici fizica...Dar unui medic, da.
Cum am mai precizat, e nevoie sa vezi cum sta treaba ca sa iti dai seama care ti-s talentele.

4 răspunsuri:
| Krax256 a răspuns:

Pentru ca scoala profesionala a fost facuta praf de niste baieti destepti. Altfel cine i-ar mai vota?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ce intelegi prin "abilitati si cunostinte practice cu care sa te descurci in viata"? Si de ce consideri ca a cunoaste teoria este gresit sau insuficient?
Asta ca sa nu-ti spun ca exista oameni straluciti, dar totalmente lipsiti de spirit sau indemanare practica. In lumea mea, exista exemplul celebru a lui Paul Dirac, un exceptional teoretician, castigator de premiu Nobel, dar o recunoscuta catastrofa in orice insemna experiment de laborator. Circula si o anecdota, despre un experiment repetat de cateva zeci de ori, cu aceleasi rezultate, dar care a esuat lamentabil la o alta incercare. Dupa ce au verificat echipamentele de laborator, materialele folosite etc. si totul era in regula, s-a aflat ca la momentul precis la care se facea experimentul, Paul Dirac intra in cladirea in care se afla laboratorul.

| mihai69 a răspuns:

Cel ce a pus întrebarea are totuși dreptate: în sensul că la noi informația științifică nu e prezentată într-un mod intuitiv, practic, ci seacă, abstractă.
Copilul nu va putea folosi această informație de capul lui, va trebui ca la un moment dat cineva să lege acele informații de partea practică, să-l învețe să le aplice.
Am avut ocazia să învăț fizica după un curs pentru studenții de la Berkley. Era cu totul altfel, deși principiile științifice și legile erau evident identice, doar sunt universale. Dar ei puneau altfel problemele, le legau de anumite activități practice - studentul având mereu exemple despre aplicabilitatea informației pe care tocmai o dobândește.

| sabinaca a răspuns (pentru BlueDark):

Sunt de acord cu ceea ce spui, dar aici te referi strict la interdisciplinaritate care nici macar nu este conturata sub aceasta forma in Invatamantul Preuniversitare Romanesc pentru a i se oferi o explicatie logica pe care elevii sa o inteleaga. Intr-adevar in Romania se invata foarte multa teorie si asta nu se intampla doar in preuniversitar, ci si in universitar. Traim intr-un sistem ce se schimba foarte greu aproape spre deloc, teoria este importanta pana in punctul in care persoana care detine cunostintele respective stie sa le foloseasca in situatii reale. Dupa cum se observa clar in competenele cheie oferite de catre UE, informatia trebuie sa fie in stransa legatura cu aspectele contidiene ale participantilor la educatie. Degeaba incercam sa protejam ceea ce avem, trebuie sa admitem ca lumea se schimba si elevii trebuie respectati de noi prin a le oferi elementele potrivite de care au nevoie pentru a-si dezvolta abilitatile intr-un mediu bogat in provocari si interese compatibile anului 2018.