| troleibuz a întrebat:

Ma socheaza rezultatele de la examenele de titularizare. Sunt examene atat de grele sau oamenii acestia care se viseaza profesori sunt... submediocri? 1.20 la materia Educatie fizica si sport mi se pare sub nivelul marii. O doamna spunea ca nu au timp sa acopere toate subiectele. Sa zicem ca examenul are 4 ore si tu ai nevoie de 5 sa acoperi totul... tot ar trebui sa scoti peste nota 7, nu?

9 răspunsuri:
| halogen001 a răspuns:

In facultate nu se acopera golurile din liceu, se face totul pe fuga si la examene candidatii sunt oarecum nepregatiti. In plus, examenele au rolul de a departaja, de a opri multimea de candidati pentru care nu sunt locuri si atunci nu poti da niste examene la care toti sa ia nota 10. Prin urmare totul se face inteligent, cu masura asa incat candidatii sa nu mai aiba prea multe pretentii. In facultate ii inveti ceva si pe fuga, iar la concursul de ocupare a postului le ceri altceva, apoi le dai o nota mica si ii trimiti frumos acasa de unde au venit cu codita intre picioare.
In felul asta toata lumea e multumita si treaba merge excelent.

| T0T a răspuns:

Rezolvă subiectele, consultă baremele și îți vei da răspunsul. Nu are rost să întrebi pe unii care ori au cunoștințe foarte multe despre un subiect și îți vor zice că e rezonabil (pentru ei), pe alții care sunt habarniști, dar își dau cu părerea și pe puțini care pot să privească lucrurile obiectiv.
Nu e ca și cum un examen de titularizare e un bacalaureat pe care îl face orice prost.
Așa cum s-a spus, are rolul de departajare. Nu poți face o departajare eficientă dacă ar fi făcut să ia toți peste 7.
„Sa zicem ca examenul are 4 ore si tu ai nevoie de 5 sa acoperi totul... tot ar trebui sa scoti peste nota 7, nu?"
Asta presupunând că ai făcut totul perfect. Deci în practică nu ar merge dacă nu îți știi foarte bine teoria.

| halogen001 a răspuns:

Cine e destept se pregateste din anul intai pentru concursul de ocupare a posturilor in paralel cu facultatea si are sanse mai mari sa ia o nota mai buna, dar nu intotdeauna. Depinde ce cade la examen. Am vazut intr-un an la un examen un barem de corectare fantezist rau de tot, adica raspunsul la intrebare pornea normal de la intrebare si dupa aceea intra in cu totul altceva. Ca sa se inteleaga cum era, dau un exemplu:
Calculati 1+2 +3. Raspunsul "corect" era de genul: 1+2+3 = 25 deoarece aplicam teorema lui Pitagora in hexagonul regulat.

Nu m-am mai interesat sa vad ce au facut cu baremele respective ca nu era treaba mea, dar am remarcat corectitudinea si marea grija ca examenul sa fie cat mai corect si sa se desfasoare in cele mai bune conditii laughing

| minrest a răspuns:

Si daca are 1.20, ce? Nu va preda. Daca iei sub 5, nu ai voie sa predai un an, chiar daca ai unde. Iar cine ia intre 5 si 7, poate fi doar suplinitor. Examenul este foarte greu. Este practic un examen din toata materia, din tot domeniul tau, toata Fizica, sau toata Istoria, la nivel de facultate, dar include si ce nu se invata la facultate. Daca te vezi in stare sa ajungi sa dai examen dintr-un domeniu al cunosterii umane, aproape intreg, bravo tie. Iar in plus, ai si Metodica.

| troleibuz explică (pentru minrest):

1.20 e prea putin in orice caz, probabil a dat foaia goala

| Frank51 a răspuns:

M-am uitat peste subiectele din anii trecuți și au fost ok, cel puțin la Educație Tehnologică unde e domeniul meu. În opinia mea mai mult de o lună nu este nevoie să te pregătești de o notă mare.

| minrest a răspuns (pentru troleibuz):

Nu, Troleibuz, caci ai dreptul sa te retragi din examen, in timpul examenului. A scris ce a crezut, si nu a fost bine. Ti-am spus, este un examen foarte greu. Nici nu ai idee. De ce nu citesti subiectele?

| halogen001 a răspuns:

Rolul principal al examenului nu e verificarea cunostintelor (Nici nu e posibil si nici nu se doreste asa ceva. Evaluarea cunostintelor din facultate are loc in facultate: cel care termina facultatea nu o termina cu nota 1, 20 cum poate fi nota de la concursul de ocupare a postului). Examenul e mai mult pentru departajare, prin urmare subiectele pot avea o dificultate marita sau un caracter mai marginal. In felul asta se face foarte bine repartizarea pe posturi. Evident ca exista si candidati mai slab pregatiti, dar ideea e ca facultatea e facultate, iar concursul e concurs. E ca un concurs de alergare in care alearga 20 de sportivi, toti parcurg distanta in aproape 10 minute, iar 3 dintre ei care au ajuns mai repede cu 1-2 secunde sau zecimi de secunda iau totul, iar restul nu iau nimic, desi au performante apropiate si nu se poate spune ca nu au muncit toti. Intotdeauna unul va termina cu o jumatate de secunda mai repede si va lua totul. Asa e corect sa fie si asa este un concurs pentru ocuparea posturilor.

| halogen001 a răspuns:

Se mai spune ca facultatea nu te invata tot ce trebuie sa stii, dar te invata cum sa inveti si atunci daca presupunem ca acel concurs reprezinta o verificare a cunostintelor necesare pentru desfasurarea activitatii in domeniul pentru care te-ai pregatit in facultate, rezulta ca din facultate ai iesit nepregatit, dar inarmat cu capacitatea de a te pregati singur in anii care urmeaza laughing