Lectura apare ca un proces personal, activ si holistic, proces ce presupune interactiunea a trei factori: cititorul, textul si contextul lecturii.
Dezvoltarea gustului pentru lectura sau, alfel spus, de trezire si
educare a interesului, se realizeaza prin actionarea asupra raportului dintre obiect si necesitate, asfel incat obiectul - in cazul nostru cartea - sa raspunda unei necesitati intelectuale si afective a copilului. Odata cu invatarea scris-cititului, cartea devine un bun accesibil copilului.
A recomanda anumite carti nu trebuie sa duca la obligarea procurarii si lecturarii lor. Astfel se ajunge la suprasolicitarea elevilor si transformarea interesului pentru lectura intr-o anumita corvoada de care elevii se achita fara prea mare placere. Chiar lectura unei carti interesante pierde din farmec atunci cand este impusa.
P.S.:Si eu citesc doar ce imi place. Ador genul fantasy (fantezie). Iti recomand opere scrise de J.R.R. Tolkien sau Stan Nicholls.