| catalin542000 a întrebat:

Salut. Vreau sa fac un joc de quiz in unity, acel joc are careva intrebari in care pot fi 2, 3, 6 chiar si 8 variante de raspuns.

Am facut eu ceva, dar este ok pentru intrebarile care au 4 variante de raspuns.

Cum sa fac in asa fel incat la acele intrebari care au mai putin de 4 variante de raspuns sa mai dispara din cele 4 variante iar la alte intrebari care au mai multe variante de raspuns sa mai apara variante de raspuns?

Ca eu am facut o scena cu 4 variante, dar daca nimeresc o intrebare cu 3 raspunsuri, ramane un buton gol pe ecran degeaba, de asemenea daca nimeresc o intrebare cu 6 raspunsuri, imi apar doar primele 4 raspunsuri (pentru ca am 4 butoane pe scena) dar celelalte doua butoane (variante) nu mai sunt...

Eu vreau ca la fiecare intrebare sa mai apara sau sa mai dispara din variantele de raspuns.

Variantele de raspuns le-am pus in scene creand un button + un text adaugat acelui buton.

Jocul de mers merge, imi apar intrebarile random, pun o varianta corecta, este corect, pun o varianta gresita, este gresit. Merge totul perfect, dar doar pentru intrebarile care au numai si numai 4 variante de raspuns.

Răspuns Câştigător
| ForbbidenLife a răspuns:

Pentru a rezolva problema ta, ar trebui sa iti creezi un sistem care sa permita afisarea diferitelor variante de raspuns in functie de numarul lor.

Un mod de a face acest lucru ar fi sa creezi un obiect Unity pentru fiecare varianta de raspuns, care sa contina un button si un text. Atunci cand trebuie sa afisezi o intrebare cu mai putine sau mai multe variante de raspuns, poti activa sau dezactiva obiectele pentru a afisa doar variantele de raspuns necesare.

Poti face acest lucru folosind scriptul gameObject.SetActive(bool), care permite activarea sau dezactivarea unui obiect din scena.

De exemplu, daca ai o intrebare cu 3 variante de raspuns, poti dezactiva a patra varianta de raspuns prin apelarea metodei gameObject.SetActive(false) pe obiectul care reprezinta aceasta varianta.

Invers, daca ai o intrebare cu 6 variante de raspuns, poti activa cele 5 variante suplimentare prin apelarea metodei gameObject.SetActive(true) pe fiecare dintre aceste obiecte.

Aceasta este doar una dintre posibilele solutii pentru problema ta. Exista si alte modalitati de a rezolva aceasta problema, cum ar fi utilizarea unui sistem de layout adaptiv pentru a afisa variantele de raspuns intr-un mod flexibil in functie de spatiul disponibil.

0 răspunsuri: