| AlexDorinel a întrebat:

Ce inseamna munca la negru?

Mai pe intelesul tuturor.

28 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Inseamna ca, muncesti ca sclavii pentru unul negru de avar.

| MihaelaDart a răspuns:

Muncești ilegal, fara acte, fara contracte. Anumiți patroni nu doresc sa plătească dările angajatului la Stat. Acesta este lipsit de pensie când îi va fi vrea va avea ani pierduți cat timp a lucrat la negru, nu poate avea asigurare medicală, nu poate lua un credit de la banca și multe alte beneficii. Ia mai mulți bani decât unul care lucrează legal, deși în același timp este in pierdere.
Mă dau pe mine exemplu, pentru că în Grecia taxele pentru angajați sunt scumpe, astfel că mulți greci mai ales cei din turism ori restaurante angajează ca part-time, 4-5 ore legale și restul la negru. Cele legale sunt plătite prin banca, cele ilegale/la negru direct in mână. Eu nu ies in pierdere, pot lua șomaj sezonier din septembrie până când încep munca în următorul an, sunt asigurata medical, pot face credit, pot face multe, deși numărul de puncte pentru pensie sunt mici aici sunt in pierdere.

| sierra1 a răspuns:

Dacă angajatorul tău e negru (de culoare adică...) și tu lucrezi pentru el, legal, nu-i normal să prestezi așa cum zici: "muncă la negru"?

| Mosotti a răspuns:

Adica munca fara acte, te duci si muncesti fara acte legale, contract de angajare si altele, la sfarsitu zilei sau lunii iei banii si atat.

Răspuns utilizator avertizat
| MeisterSchnitzel a răspuns (pentru AlexDorinel):

Depinde. Dacă angajatorul ți-a făcut contract de muncă, cu fișa postului cu tot, este legal. Dacă nu, nu e legal.

| Mirel4412 a răspuns (pentru AlexDorinel):

Nu, la 16 ani poti munci cu contract de munca.

| Mosotti a răspuns (pentru AlexDorinel):

Da, daca nu ai acte e ilegala.

| Iote a răspuns (pentru AlexDorinel):

"Adica munca la un bar pe plaja la 16 ani e ilegala?"
Nu, daca ai contract de munca si acordul parintilor.