Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Zilele acestea clasa politica discuta despre schimbarea legii invatamantului. Exista doua proiecte concurente in discutie. Din pacate, ca de atat de multe ori in Romania, beneficarii legii (elevii si studentii, precum si parintii acestora) sunt prea putin bagati in seama.

Noi vrem sa schimbam acest lucru. Vrem  sa va oferim posiblitatea sa va exprimati


De voi insa depinde succesul acestei actiuni. Iata de ce este nevoie:

1.Exprimati-va punctul de vedere despre chestiunea in discutie cat mai articulat/ rational/ corect gramatical.

2.CEL MAI IMPORTANT: Chemati-va cati mai multi prieteni pentru a-si spune parerea, fie prin e-mail, fie in retelele sociale pe care le folositi (HI5, FaceBook, Netlog), fie prin messenger (ca status).

Noi va promitem urmatoarele:

Daca vom strange suficiente opinii (masa critica este dincolo de 15.000 de opinii) in urmatoarea saptamana, le vom printa pe toate si le vom pune pe masa Ministerului Invatamantului si comisilor parlamentare de profil. Si vom merge in presa cu ele.

Poate suntem utopici, insa credem ca VOI sunteti schimbarea.
Voi stiti cel mai bine cum trebuie sa fie invatamantul, nu politicienii.
Voi aveti dreptul si obligatia sa va exprimati parerea despre viitorul vostru. Aceasta este esenta democratiei, nu doar prezentarea la vot o data la 4 ani.

Credeti ca putem sa ne facem auziti impreuna?

Iata o prezentare schematica a diferentelor dintre cele doua pachete, mai exact propunerea actualului ministru al Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu , si propunerea fostului ministru, Mircea Miclea.




Sursa principala: realitatea.net

Pentru o comparatie mai detaliata a celor doua planuri, va punem la dispozitie analiza realizata de Societatea Academica din Romania .


Scrie acum parerea ta si da mai departe!

VOI SUNTETI SCHIMBAREA!

833 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Parerea mea este ca ministru invatamantului sa nu mai schimbe atatea legi, pentru ca aceste ordine si schimbari afecteaza toti copiii, de ce nu se poate sa fim si noi ca celelalte tari europene, la ei au aceleasi probe pentru examene nu ca un an la bac sa se dea trei probe scrise, nu ca la anul sa se dea una, asta este bataie de joc, pentru copiii in ziua de astazi.parerea sa se hotaraeasca odata si pentru tot deauna legile invatamntului, si sa nu se mai schimbe din an in an, iar in ziua de astazi nu se ai face carte ca alta data, va multumesc

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Dupa parerea mea tot invatamanul romanesc este un haos.Am 2 copii si amandoi au fost cobaii invatamantului romanesc. Abia astept sa termine fiul meu cls. a-8-a si sa gasim o solutie pentru viitor.Care viitor? Oare mai are tineretul un viitor in Romania? Oricum parerile noastre vor ramane aici pe forum si atat.Nu cred ca parerile noastre conteaza.Asteptam sa vedem deciziile, asta e tot ce putem face.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

As vota cu proiectul doamnei Andronescu.Scoala trebuie sa fie scoala, cu profesori competenti de la care sa ai ce invata nu pe care sa-i invete copii. E bine ca si profesorii sa fie evaluati.Cine vrea un liceu bun sa invete!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca s-ar putea sa ne alegem singuri cursurile cum ar fi? In loc sa invatam despre lucruri care ne displac, puteam sa invatam ceea ce ne place si asimilam mult mai usor ( in cazul meu as fi vrut) : In loc de lb franceza, sa studiez germana( o studiez in particular), ore de cosmologie etc. Avem un sistem de invatamant PUTRED!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mi-ar place ca directortul scolii sa nu faca parte din nici un partid(cred ca e necesar).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu as vrea sa in anl scolar 2009-2010 admiterea in liceu sa fie facuta pa baza tezelor unice, deoarece elevi care trec acum pe cls a 8 au dat deja tezele unice in clasa a 7 si ar fi normal si logic sa le continuie si in clasa a 8...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

NU FORMA, CI SCOPUL SCONTAT trebuie a fi DESAVARSIT/REALIZAT.
NU, nu prin metode DEMOCRATICE se OBTIN EFECTE certe, care instaureaza/capaciteaza/realizeaza punerea inFIINTARE a VALORILOR, as zice nici macar INSTRUIRE/PUNEREA la locul potrivit al fiecarui OM care compune o COMUNIUNE ( = NEAM suveran + ETNIILE conlocuitoare)
CERT nu FORMA ci CALITATEA metodologiei si lucratorilor din Corpul invatamantului, care MODELAND armonios spre implinirea( dorita )) respectiv FORMAREA unor profesionisti COMPETENTI (( desigur competenta in functie de calitatea instruibila a OMULUI/elev)) Desigur prevazand si NECESARUL, pretins de TIMPUL CE VINE, asupra profesiilor utile/folosibile
Absurd este a zice/pretinde sau si a aroga DREPTURI DECIZIONALE (( Atentie nu numai insa in special in mult pretentioasa PROBLEMATICA/FACTOR CAUZAL)) pretinse de SCOPUL urmarit in a fi REALIZAT de ARTA CARE FORMEAZA CARACTERE SI CAPACITATI necesare urmatorilor 50 de ani(( care este denumit Invatamant ))!
Desigur ANALIZA premergatoare unei LEGE care-i CEA MAI IMPORTANTA in OMENIRE (( nu doar intr-o societate limitata cuprinsa incadrul unei Tzari )) poatesa fie supusa si unei dezbateri publice Atentie ( insa) consultativ sau/si pentru a da posibilitatea unora CAPACITATI VIZIONARE COMPETENTE prin VIRTUTI /SPIRIT, care pot duce la PERFECTARi binefacatoare LEGII ( in cazul in speta Legea invatamantului!
Desigur o LEGE a INVATAMANTULUI, CEA MAI IMPORTANTA Lege( care se desprinde chiar din Legile FIRII ( daca i se subordoneaza si in vederea VIITORULUI )) ESTE O MUNCA DE SISIF ingemanata cu INTELEPCIUNEA SOCRATICA!
in rest interventii preferentiale fie din partea elevilor, fiae din partea parintilor fie chiar si din partea unor angajati in Corpul EDUCATIONAL ( acestia putand sa fie buni profesionisti/educatori insa lipsiti de Virtutea de a discerne CADRUL Binefacator care sa fie PUS in LEGEA INVATAMANTULUI ( in cazul dat)
Da in comnstitutia Neamului crestin-romanesc noi /eu am sintetizat Principiile si in directia Legii referitoare la Invatamant!
Insa cine va cere parerea unor Oamenicare au aceiasi Linie politica cu Marii/Certei/Doveditei Intelectuali ai Neamului crestin-romanesc ( Nu-i spatiu pentru a enumera exeplifica macar) care au fost formati de Modul de Viata legionar ( azi insul; tat si ponegrit de diplomatii si politicianismul bolsevico-plutocrat, partinic si nu numai ))
Cu deplin respect si fata de TOTI acei ce se gandesc, Onest si Socratic, la REFORMA ( mult necesara ) a NORMEI (actual nu-i a vorbi de existenta unei LEGi a invatamantului, care nu egzista) si Definitivarea unei LEGI care sa RIDICE spre Desavarsire Cadrul Institutional, referitor la Invatamant
petru borodi/Cluj

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu sunt de acord cu doamna Andronescu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

FARA MUZICA, DESEN, SPORT SI RELIGIE! sau daca raman macar sa avem 10 la ele. ce puii mei? sa am media 9 la sport( si inca in clasa a V- a!) pentru ca sunt un pic mai greoaie si obosesc repede? si mai aveam un pic de imi iesea 9 si la religie( 9 dintr- un test si 9 ca m- am incurcat un pic la crez). daca e vorba sa facem aceste materii, baremi atunci sa le facem la scoala pentru ca nu le facem acasa in timpul liber, dar nu sa ne tremure chilotii pe noi sa nu luam 4 la desen! PROPUN CA FIECARE ELEV SA AIBA DREPTUL SA ALEAGA UN OPTIONAL DINTRE URMATOARELE: MUZICA, DESEN, SPORT, RELIGIE!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu as vrea sa se faca doar doua ore de scoala pe zi si doua ore de sport si nu as vrea ca in pauza sa se certe copiii ei intre ei si sa nu intre oricine in scoala si sa mu mai primim atatea teme ci un exercitiu la fiecare disciplina va rog foarte mult Doamna Andronescu!
cu respect casapu cristina ioana eleva in clasa a III-a!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

E as dori ca parinti nostri sa aiba salariu decente.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

In primul rand in invatamantul romanesc ar trebui sa nu mai profeseze "cadrele" comuniste, trebuie schimbata mentalitatea, locul lor sa vina ca profesori cei care au la baza macar un curs de pedagogie.
Cealalta problema ar fi (din puntul meu de vedere) axarea materilor sau a preferintelor elevilor in fuctie de ce vor face in liceu. Nu vad rostul ca in clasa VII, VIII, daca un elev vrea sa se duca la un liceu cu profil real sa se predea religia sau muzica si mai sunt multe materii de care nu prea e nevoie.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ar fi trebuit sa stim inca de la inceputul clasei a IX-a ce tip de bac vom da si la ce materii trebuie sa ne pregatim, nu sa se trezeasca astia acum ca vor sa reformeze invatamantul. Halal ministri in tara asta... RUSINE!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Tot ce se intampla la noi in invatamant este o prostie. In sase ani s-au modificat modurile de evaluare a elevilor de 3 sau 4 ori. Nu e normal. Derutati copii. Nu stiu pentru ce sa se pregateasca. Din propunerile de mai sus sunt de acord cu propunerea doamnei Andronescu in ceea ce priveste admiterea si bacalaureatul. Elevii din pre-universitar de ce sa nu beneficieze de finantare de la buget? In legatura cu evaluarea profesoriilor in functie de performantele elevilor este o prostie. Toti profesorii vor da note numai de 9 si de 10 pentru ca sa para un profesor bun si de fapt copii nu stiu nimic. Multi nu sunt interesati sa invete ceva si atunci de ce sa sufere profesorul. Ar trebui evaluati dupa prezenta la ore, pentru ca foarte multi intarzie aproape de fiecare data cel putin 10 - 15 minute, de modul de predare, sunt care se cred profesori universitari si merg la liceu si incep sa vorbeasca, iar elevii sa prinda din zbor totul. Nu e posibil asa ceva. In ceea ce priveste bacalaureatul e o prostie sa se dea examen din atatea materii si la nivelul asta. Eu am fost olimpica la chimie, am dat examen la bacalaureat din chimie - la materia aleasa- si am avut subiecte mai grele ca al olimpiada de am luat 6 si ceva. Nu se poate asa ceva...Sunt multe materii care se fac degeaba, elevul nu ar trebui fortat sa faca tot felul de materii aiurea...am facut in liceu management...cu un profesor care avea 60 si ceva de ani...nici nu stia "cu ce se mananca" materia respectiva. Nu mi se pare normal nici sa se modifice nr de ani facuti la gimnaziu...pana la 9 inclusiv; pentru ce...pentru a nu avea suficient loc in scoli si sa ii apuce investutul in alte constructii inutile? E foarte bine cum sunt impartite acum...cate 4 ani pentru fiecare stadiu de invatamant.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

INvatamantul primar: I- IV (evaluare la romana si matematica), invatamanul gimnazial:V-VIII( examen de capacitate- romana, matematica, istorie sau geografie cu subiecte nationale, camere de supravegheat si nu cu profesorii de la clasa), Invatamant liceal- IX-XII ( bacalaureat cu 2 probe orale- romana si o limba straina la alegere, proba scrisa romana, proba scrisa obligatorie a profilului, proba scrisa la alegere din aria curiculara a profilului si inca o proba din materiile de la profilul opus asa cum s-a dat pana acum). Si ar fi mai bine sa se supravegheze mai atent elevii pentru a nu mai fi tentati sa copieze si sa nu mai fie numiti prosti cu diploma. Degeaba ai 10 la bacalaureat sau alt examen daca tu ai copiat in fond nu te ai ales cu nimic.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Materiile sunt aglomerate, lucruri care nu ne folosesc niciodata, scuturata putin fizica matematica, trigonometria nu-i vad rostul, mai multe lururi despre noutati in orice domeniu, parca am fi in anul 1950

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu sunt de accord .cu ultimele hotarari luate de E.Andronescu. dar as fi de accord si cu faptul sa NU se puna camere de filmat, in salile de bac. si .totu sa se pastreze ca si pana acum. Noi, cei din generatiile, actuale si care vor urma de ce sa fim diferiti fata de cei ce au terminat? [-x. Sunt de accord si cu faptul, sa se dea admitere la fiecare facultate. Daca nu s-ar da admitere la fiecare facultate, orice "prost" ( mai pe romaneste ) ar face facultate. De ce sa complicam si mai mult lumea cu prosti? si asa. se duce de rapa oh go on.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Buna ziua. In privinta schimbarilor legilor voi preciza cateva indicii.
- usurarea modului de a invata ( prfesoul vine si le da elevilior 4-5 pagini de lectie). Nu asa trebuie facut, trebuie sa usueze cat mai mult modul de invatare.
- de xemplu o profesoara venea la ora si asculta din teorii la matematica si zicea ca daca nu sti de exemplu Teorema lui Ceva dadea doi. as dori ca sa evalueze cu mai multa indulgenta profesorii la ore.
- Programele de liceu si gimnaziu sunt extrem de dificile. Ele nu corespund cu sanderdele UE. Usurarea lor a programelor scolare va aduce la indragostirea de invatatura.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Buna TotiPentruUnu!
Invatamantul trebuie sa asigure in primii patru ani de scoala, in pricipal, vorbirea si scrierea corecta a limbii romane si materne, precum si cele 4 operatii principale de aritmetica.
Incepand cu clasa a cincea programele sa fie astfel concepute, incat sa asigure pentru toti cei scolarizati, indiferent de profilul pe care-l vor urma in liceu o solida cultura generala, care sa includa neaparat si arta in toate formele ei de exprimare si vorbirea si scrierea perfecta a unei limbi straine.
Si nu in ultimul rand, activatati care sa le formeze un comportament civilizat in toate ocaziile posibile.
Apoi in invatamantul superior sa se faca formarea cat mai aprofundata pe domenii specifice alese de student.
Curioasa

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sa nu mai avem atat de multe ore, sa nu ne predea atat de mult, deoarece noi nu putem invata atat de mult cat ne da noua de iinvatatbig grin

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

DA e adevarat dupa parerea mea noi suntem cei mai in masura de a sti ce e mai bine pentru invatamant. Eu sunt in clasa a 11 la liceul german din Sighisoara. Avem 167 de scari de urcat zilnic pentru ca liceul nostru e pe un deal. nu ar fi o problema asta doar ca nu avem sala de sport. Nu mi se pare corect ca inainte de orele se sport sa trebuiasca sa coboram in pauza de 10 min plus un 1km de mers pana la sala de sport, sa fim punctuali la ora de sport iar cand se termina ora obositit trebuie sa venim inapoi in 10 minute si sa si fim prezenti la ora urmatoare, punctuali ca daca nu...cred ca fiecare scoala ar trebui sa aiba o sala de sport. In plus cred ca este prea multa materie. Avem ore de la 8-3, cateodata si pana la 4, venim acasa obositit, avem mult de invatat si a 2 zi ni se cere sa fim foarte bine pregatiti... cel mai important cred ca asa cum acest site ne cere noua parerea ar trebui sa o faca si ministrul, SA NE BAGE SI PE NOI LUMEA IN SEAMA CA PANA LA URMA NOI SUNTEM CEI CARE AVEM DE SUFERIT DIN CAUZA LA ANUMITE IDEI PROASTE DE ALE LOR...sunt absolut de acord sa fie mai putine materii la bac...si in plus cu bursa ar trebui sa fie mai exigenti...eu am un baiat in clasa, mama lui e directoare si va dati seama nu invata baiatul cine stie cat de bine...cu toate astea anul acesta si la petrecut in elevetia la scoala, cu toate taxele platite si parca numai cei de 10 pot merge... aaaa si din cate stiu, romania la invatatamt e cea mai avansata cu programa scolara, care e foarte multa si uite ca totusi marea majoritate din tinerii care termina un liceu merg in strainata nu continua studiile...DE CE? ...si ce ar mai fi de spus dupa parerea mea este ca ar trebui ca facultatiile si meseriile din ziua de azi pe care un student lear putea invata sa fi mai mediatizate...deci sa stim si noi mai multe despre facultatile existente in romania...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Foarte oribil ce se intampla in Romania! vreau teze! clar!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

In ceea ce priveste ciclurile de studiu, propunerea Andronescu mi se pare mai buna, la fel si admiterea in liceu. Cu bacalaureatul aprob varianta Miclea, deoarece nu inteleg de ce sa dau bacalaureat din sport, daca eu am absolvit mate-info, fizica-chimie sau ce stiu eu ce (doar un exemplu). Bineinteles ca sunt de acord si cu un examen de limba romana si limba materna (cazurile de sectie germana, maghiara etc.), pentru ca, in fond, e limba tarii (nu ceva nemaipomenit de greu-sa se asigure ca stiu vorbi; i scrie corect, nu sa pot scoate dintr-o poezie toate intelesurile mistice, sa zic asa, din spatele versurilor--asta pentru cei care au terminat un profil pentru asa ceva). In ceea ce priveste profesorii, mi se pare inutil sa ii cercetezi si le dai examene peste examene si le ceri nu stiu ce fel de lectii, deoarece in scolile din Romania majoritatea profesorilor nu au nici xerox gratis, atunci ce pretentii poate avea ministerul educatiei si cercetarii, ca profesorul sa vina la ora cu metode moderne de predare, cu proiector si nu stiu eu ce ca sa merg acasa cu lectia invatata (cum am auzit ca se cere mai nou, de cativa ani). Vine profesorul, iar cei care se respecta incearca ceva, dar in mediul rural, mai ales, se dicteaza din carte, deoarece salariile sunt la 80% din profesori (pre-universitari) de mizerie si conditiile de lucru lasa mult de dorit! Salarizarea nu ar trebui sa fie in functie de performantele elevilor, pentru ca exista clase in Romania, care, sunt atat de slabe, incat e o minune cei din acel colectiv trec de clasa a VII-a, multi. Iar asta e doar din cauza educatiei de acasa, nu din cauza calitatii profesorilor (cunosc caz concret. cel putin jumatate din profesorilor unei asemenea clase, predau la clase de excelenta). Sau cu clasele de rromi, ce facem? Acolo nici nu se gandeste cineva la olimpiada, acolo se roaga sa treaca de a V-a! Cu directorul trebuie sa fiu de acord cu domnul Miclea--sa nu faca parte din niciun partid, astfel poate fi de-a dreptul impartial in orice caz. O sa ma plang un pic si de programa: de ce romanii, cand termina clasa a VIII-a trebuie sa aiba notiuni de matematica etc., care in alte tari (mult mai dezvoltate), se predau abia la liceu? Sau unele lucruri care se invata la liceu in Romania, se invata in alte tari la facultate? Evident ca acele natiuni mai dezvoltate si cu mai multa experienta in asemenea chestii ca a noastra, si-au dat seama ca acele lucruri nu vor fi tinute minte decat de acei oameni pe care ii intereseaza acele lucruri sau care au nevoie de ele in meseria care o vor practica. Iar la liceu mi se pare ca ar trebui mai putina literatura la romana si sa se adauge ceva gramatica. Degeaba stiu nu stiu cati autori, am citit nu stiu cate carti, caci atunci cand voi merge la un interviu pentru un loc de munca, nu o sa ma intrebe ce autor imi place si nu o sa-mi ceara sa fac comentarii pe fragmente extrase din romane, ci o sa verifice cat de corect vorbesc, cat de corect am scris CV-ul, cat de civilizat ma comport etc. Exceptie fac bineinteles aceia care urmeaza un liceu de profil.
Am avut norocul sa conversez cu un elev din SUA (din statul Alaska, mi se pare). Pentru el, mersul la scoala era o placere si nu o povara, cum e pentru multi elevi romani. La fel cunosc si o eleva din Germania, transferata in Romania, care considerata sistemul nostru foarte greu, in comparatie cu cel de la ea din tara.
Cu respect, Antonius, elev in clasa a VIII-a

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ar fi mai bine daca orarul ar fi mai liber. Eu invat dupa amiaza (sunt clasa a 10-a) si mi se pare destul de obositor programul. Daca s-ar mai micsora numarul de ore ar fi mult mai lejer pentru noi, elevii, dar si pentru profesorii!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Dupa parerea mea eu cred ca are foarte mare dreptate Propunerea Andronescu deoarece este ceva mult mai usor, mai lejer pentru toti copiii.Chiar vorbeam cu copiii zilele trecute si ne intrebam ce va trebui sa facem pentru admiterea la liceu deoarece eu voi trece anul acesta clasa a7a si eram confuza in privinta tezelor cu subiect unic sau examenul de capacitate.si chiar as vrea sa castige propunerea andronescu

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Deci in primul rand este o problema cu manualele. Din cauza ghiozdanelor prea grele multi copii sufera de scolioza. Pe langa manualele de la scoala profesorii ne mai cer si anumite culegeri desi oricum nu terminam de facut toate exercitiile pana la sfarsitul anului scolar.
Pe langa ca la scoala stam 5-6 ore mai primim si teme acasa si inca chiar destul de multe asta ne mai ia inca vreo 3 ore.
Deci ar trebui sa avem mai putine manuale, culegeri, caiete.sau macar sa avem si noi dulapuri unde sa ni le punem! nu in banca!
Si mai putine teme.

In romania este prostia in unele orase unde trebuie sa mergi de la o scoala la alta de exemplu pentru ora de educatie fizica! Deci in 10 minute trebuie sa ajungi de la o scoala la alta! Cu ghiozdanul in spate.
Deci nu sunt mandru ca sunt roman!

Si bine suna imnu romaniei : Trezeste-te romane! dapoi chiar ca trebuie sa ne trezim.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Cred ca d-nul Miclea are un program mult mai corect. Daca profesorii vor fi remunerati in functie de performantele elevilor, ambele parti implicate in procesul de invatamant vor avea numai de castigat.Profesorii vor avea salarii pe merit si satisfactia unei munci bine facute, iar elevii vor fi mult mai bine instruiti.Sunt de-acord si cu propunerea ca Directorii de scoli sa fie apolitici si sa fie numiti prin concurs.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sunt de acord cu dna andronescu...chiar vreau o schimbare la bac de anul acesta...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

As vrea ca profesorii sa ne explice mai mult si sa ne intrebe daca am antales ce a zis el.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pentru durata invatamantului as fii de acord cu Dn. Miclea si restul cu Andronescu