| loving2008 a întrebat:

Instructorul meu ma invata sa plec din rampa cu frana de mana. E gresit daca folosesc frana de mana? Foarte multe persoane mi-au zis ca daca fac asa la traseu ma da politistul jos.

5 răspunsuri:
| ikram a răspuns:

Nu nu este gresit, poti sa folosesti frana de mana, dar este recomandat sa inveti sa pornesti din rampa si fara frana de mana. Te invata asa pentru ca este mai usor, dar dupa ce te vei obisnui si vei sti sa conduci vei pleca din rampa si fara frana de mana.

Mult succes la examen.

| CosteaVlad a răspuns:

Pentru început o să-ţi spun o chestie. Nu te mai lua după toţi cărora le vorbeşte gura fără ei şi care spun că poliţaiu te pică dacă faci aia, ailaltă, sau alte bazaconii din astea. Am dat şi eu traseul, am fost şi martor la rândul meu, deci crede-mă pe cuvânt că un poliţai cu toate ţiglele pe casă (cum a fost şi cel cu care am dat eu traseul spre exemplu) nu te va pica pentru astfel de chestii.
Plecarea din rampă o faci cum ţi-e ţie mai uşor, ori cu frâna de mână, ori cu cea de picior. Ca o paranteză, mie mi se pare mult mai simplu să pleci fără frâna de mână. Când eşti în rampă, ţii apăsată frâna şi ambreiajul, iar când vrei să pleci, bagi a-ntâia, apoi dai drumul încet la ambreiaj şi stai cu ochii pe turometru, iar când vezi că a coborât un pic acul, iei piciorul de pe frână şi îl pui pe acceleraţie. E mult mai simplu aşa după părerea mea, mai ales dacă faci şcoala pe diesel, e cel mai simplu posibil să pleci aşa. Dar ţi-o repet, pe poliţist nu-l interesează cum pleci. Ideea e să pleci cât mai frumos de pe loc, fără să scapi maşina (prea mult) în spate.
O seară bună! happy

| CosteaVlad a răspuns:

@Adolf, da, mașina este oprită în rampă cu frâna de mână, categoric, dar când pleci apoi de pe loc din acea rampă, apeși frâna de serviciu + ambreiaj, și poți elibera frâna de mână, iar apoi să pleci după cum am spus eu. Este cea mai elegantă și mai ok metodă posibilă. Este chiar atât de greu de înțeles ideea sau vrei să-ți fac o schemă?
"Ce spune " învățăcel " este o aiureala, cred ca nu are nici permis ratb! sa vad si eu pe cineva cum pleaca uitindu-se la turometru."
Da, exact, pleci uitându-te la turometru, sau eventual eliberezi ambr. până când începe mașina să trepideze, după care iei piciorul de pe frână, iar mașina va pleca foarte frumos, și nu va scăpa niciun cm în spate.
Eu am făcut școala acum 1 an jumate pe Logan de 1. 5 DCI, și prin metoda asta plecam din rampă și cu instructorul, și cu polițaiul, și tot prin metoda asta plec din rampă și cu a mea, chiar dacă e pe benzină.
Gândește-te LOGIC, nu există absolut niciun motiv pentru care polițaiul să te oblige să pleci din rampă neapărat cu frâna de mână, fără să te lase să te folosești deloc de cea principală, asta ar fi o absurditate și o inconștiență de-a dreptul colosală din partea acelui polițist, nu zic că n-or fi și dintr-ăștia, dar eu vorbesc în caz general. E alegerea ta prin ce metodă pleci, tu ești la volan, nu polițaiul.winking
Și apropo, dacă chiar te doare să ști, pe lângă permisul auto categ B, mai am chiar și „permis" R. A. G. C. P. S pe Săcele, și unul R. A. T. B. pe Brașov pe linia 5. tongue
O zi bună!

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Plecarea din rampa inseamna ca masina este oprita in rampa! Asta este proba de examen. Se opreste masina in rampa, si se trage frina de mina. Plecare se face cu frina de mina obligatoriu.
Ce spune " învățăcel " este o aiureala, cred ca nu are nici permis ratb! sa vad si eu pe cineva cum pleaca uitindu-se la turometru.
Mai " invatacel " mai studiaza! ( adolf )