anonim_4396
Întrebare recomandată | anonim_4396 a întrebat:

Intrebare pentru cunoscatori.

DE ce s-a renuntat de ceva ani la constructia vagoanelor compartimentate (asa cum era inainte) atat pentru fostele accelerate cat si pentru rapide si intercity (actuale regio si interregio)? De ce se fabrica numai vagoane tip salon? Sunt urate acestea salon si este inghesiala mare pe centru intre banchete.
Chiar nu inteleg care este motivul si obiectivul celor de la Astra si nu numai si a altor fabrici din lumea aceasta.

11 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Sant naspa cele de tip salon si modelele regio suna si urat oricum... Oricum se fac modele compartimentate si salon sa le combine si sa nu piarda multi bani, sau sa faca mai mult spatiu fara sa puna compartimente

| Anonimuserr a răspuns (pentru mgtow):

Subscriu, nu imi plac. Eu vad trenul in viziunea mea, numai cu cele de tip compartimentat. Asa este frumos. Sincer, e galagie mare in alea salon, te vad toti si te,, masoara'' cand treci printre ei, nu ai intimitate. Asa in 6 persoane era altceva.

| mgtow a răspuns (pentru Anonimuserr):

Si mie imi plac tot alea cu compartiment chiar ca sant mai bune

suntserios
| suntserios a răspuns:

Pentru ca se reduc costurile de productie, de intretinere se mareste capacitatea, sunt mai comode... iar eu personal prefer sa nu calatoresc intro cutie de 2*2 m

| Anonimuserr a răspuns:

Eu prefer ca trenurile sa fie compartimentate clar. DE ce? Nu imi place sa stai in gura tuturor si sa fie galagie in tot vagonul si zumzete. Este mult mai intim un tren compartimentat din toate punctele de vedere. Chestia cu claustrofobia mi se pare de ras atata timp cat vezi pe geam realitatea si in stanga si in dreapta. Cat despre costurile de productie nu cred ca sunt mai mici. Asta mi se pare o alta prostie. Nu vad de ce? Ce inainte nu erau oameni destepti si ingineri sa creeze de la inceput trenuri necompartimentate ca acum. Este acelasi pret. Sa zicem ca 60 de locuri sunt intr-un vagon 3 in fata altor 3 (in compartiment).

| Danzell a răspuns:

Nu sunt cunoscator insa pot sa deduc logic.

vagoanele compartimentate au o capacitate mult mai mica decat celelalte. este mult mai eficient din punct de vedere economic. am vazut la fel si in strainatate, in Germania si danemarca, si sunt la fel in multe alte tari. deci nu e numai la noi.
diferenta e ca CFR-ul nu planifica si estimeaza in mod corect programul si numarul de vagoane necesar.

Vina nu este a celor care fac vagoanele ci a celor care le comanda.

| Rainmaker a răspuns:

Salut.Ma mira faptul ca ai mai vazut circuland vagoane noi de calatori prin Romania.Majoritatea sunt second-hand de prin Europa.Tot ce arunca altii, adunam noi.Nu intereseaza pe nimeni confortul calatorilor ci numai profitul rapid.Itzi dai seama ca un vagon compartimentat implica niste costuri de productie superioare si ofera mult, ai putine locuri/vagon decat un vagon tip salon.

| Clantza a răspuns:

Din motive financiare. Intr-un vagon necompartimentat incap mai multe persoane=mai multi bani.

| CaziPloaie a răspuns:

Pentru ca de cele mai multe ori compartimentele sunt cupate de cate un om si logic ca nu v-a intra altcineva necunoscut sa stea cu el, asa ca tip salon nu este aceea retinere.