| BenjaminFranklin a întrebat:

Sunt student la Poli la Cluj, buget, electrotehnica, an 1, dar vreau sa ma retrag. Am cateva intrebari. Eu am oferte de studiu in afara in Scotia. Daca consimt, inchei cu univ din Scotia un contract in mai. Acuma, eu am dar deja cateva examene, unu la sport si altul la engleza. Daca ma retrag acum, dat fiind ca sunt la buget, o sa ma puna sa platesc semestrul doi? Apoi, sa presupunem ca prin imprejurari de soarta imi cade oferta din Scotia, pot sa ma inscriu la o facultate aici in Ro si sa fiu la buget? Cat o sa trebuiasca sa platesc, cat am studiat la poli adica 1 semestru? Sau o sa platesc tot anul? O sa fiu nevoit sa platesc sem 2 de la poli si sem 1 de la cealalta facultate?

Răspuns Câştigător
| Divy a răspuns:

Ai dreptul la 4 ani de buget pentru studii de licență, astfel tu dacă te retragi pierzi un an bugetat indiferent că te retragi din primul semestru sau din al doilea. La noua facultate care te înscrii ai dreptul la 3 ani bugetați în condițiile în care promovezi examenele și te încadrezi între cei cu locuri bugetate (că sunt și situați în care promovezi examenele dar cu notă nu prea grozavă și ai mulți colegi ce te depășesc și poți ajunge la taxă)
Dacă mai sunt și alte nelămuriri, te rog să mă contactezi.

Mult succes și Crăciun fericit!

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

1.Cum sa platesti sem.II, daca esti pe loc bugetat?
2. Poti face o alta facultate in Romania, pe loc bugetat, daca platesti perioada de studii facuta pana acum.
Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Dacă te retragi acum, NU are de ce să te pună să plăteşti taxa pe semestrul 2 - mai ales că, ai spus că eşti "la buget"!

De asemenea, dacă vei dori să faci o altă facultate ( în România ) tot "la buget", atunci va trebui să PLĂTEŞTI taxa de studiu aferentă anului 1 efectuat acum!
În caz contrar, nu vei putea face anul 1 - la acea facultate - decât "la taxă".


Toate cele bune!

| Divy a răspuns:

Am uitat să menționez că nu poți face 2 facultăți în regim bugetar astfel că a doua va trebui să plătești.