| BenjaminFranklin a întrebat:

Sunt student la Poli la Cluj, buget, electrotehnica, an 1, dar vreau sa ma retrag. Am cateva intrebari. Eu am oferte de studiu in afara in Scotia. Daca consimt, inchei cu univ din Scotia un contract in mai. Acuma, eu am dar deja cateva examene, unu la sport si altul la engleza. Daca ma retrag acum, dat fiind ca sunt la buget, o sa ma puna sa platesc semestrul doi? Apoi, sa presupunem ca prin imprejurari de soarta imi cade oferta din Scotia, pot sa ma inscriu la o facultate aici in Ro si sa fiu la buget? Cat o sa trebuiasca sa platesc, cat am studiat la poli adica 1 semestru? Sau o sa platesc tot anul? O sa fiu nevoit sa platesc sem 2 de la poli si sem 1 de la cealalta facultate?

Răspuns Câştigător
| Divy a răspuns:

Ai dreptul la 4 ani de buget pentru studii de licență, astfel tu dacă te retragi pierzi un an bugetat indiferent că te retragi din primul semestru sau din al doilea. La noua facultate care te înscrii ai dreptul la 3 ani bugetați în condițiile în care promovezi examenele și te încadrezi între cei cu locuri bugetate (că sunt și situați în care promovezi examenele dar cu notă nu prea grozavă și ai mulți colegi ce te depășesc și poți ajunge la taxă)
Dacă mai sunt și alte nelămuriri, te rog să mă contactezi.

Mult succes și Crăciun fericit!

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

1.Cum sa platesti sem.II, daca esti pe loc bugetat?
2. Poti face o alta facultate in Romania, pe loc bugetat, daca platesti perioada de studii facuta pana acum.
Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.