anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am si eu o nelamurire.Am trecut acum ceva timp prin oras si am vazut o cladire mare pe care scria "Biserica Metanoia".Am cautat pe internet ceva de biserica asta dar n-am gasit nimic care sa ma lamureasca.Stie careva care e faza cu biserica asta?

Răspuns Câştigător
| alabalaportocala2011 a răspuns:

Metanoia
Meta
Meta- (din greacă : μετά = "după", "dincolo", "adiacent", "de sine"), este un prefix folosit în limba engleză (şi alte greco-din cauza limbi) pentru a indica un concept care este o abstracţiune de la un alt concept , folosit pentru a completa sau adăuga la aceasta din urmă.
În epistemologia , prefixul meta- este utilizat pentru a înţelege despre (categoria propriu) . De exemplu, metadatele sunt date despre date (care le-a produs, atunci când, în ce format de date sunt în şi aşa mai departe). De asemenea, metamemory în psihologie înseamnă o persoană de cunoştinţe despre dacă este sau nu le-ar aminti ceva dacă-au concentrat pe reamintind ea. În plus, metaemotion în psihologie înseamnă emoţie unui individ despre lui / ei emoţie proprii de bază, sau altcineva este emoţie de bază.
O altă interpretare, uşor diferită a acestui termen este "despre", dar nu "pe" (exact categoria sa proprie). De exemplu, în domeniul lingvisticii o gramatică este considerat ca fiind exprimată într-un metalimbaj , sau un fel de limbaj pentru a descrie o altă limbă (şi nu în sine).
Orice subiect poate fi spus să aibă o meta-teorie care este examinarea teoretică sale meta-proprietăţi, cum ar fi sale fundaţii , metode , forma si utilitate .
În greacă , prefixul meta- este, în general, mai puţin ezoterică decât în limba engleză , greacă meta- este echivalent cu latine cuvintele post- sau ad- . Utilizarea de prefix în acest sens apare ocazional în limba engleză ştiinţifice termeni derivate din limba greacă . De exemplu: termenul de Metatheria (nume de clade de marsupial mamifere ) utilizează prefixul meta- pur şi simplu, în sensul că Metatheria apar pe pomul vieţii adiacent Theria (de mamifere placentare ).
Meta se castiga, de asemenea, ca moneda de un adjectiv, precum şi un prefix, ca în activitatea de Douglas Hofstadter (a se vedea mai jos ).
Prefixul vine din greacă prepoziţie şi prefixul meta- (μετά-), de la μετά, [ 1 ], care înseamnă "după", "pe lângă", "cu", "printre" (cu privire la prepoziţie, unele dintre aceste sensuri au fost distinse de caz marcare ).
noia
paranoia
Paranoia este un proces de gândire puternic afectat de anxietate sau frică, de multe ori până la iraționalitate și delir. Gândirea paranoică este caracterizată de obicei neîncredere sau suspiciune față de ceilalți. În greacă, παράνοια (paranoia) înseamnă nebunie (para=înafara;nous=minte). Istoric, această caracterizare a fost folosită pentru a descrie orice formă de delir.
nous=minte
μετά = "după", "dincolo", "adiacent", "de sine")
deci ar fi biserica dincolo de minte ==
biserica necuprinsă /
http://www.intimisoara.com/biserici/biserica-metanoia-146.html
Biserica Metanoia
Biserica Metanoia este o comunitate de oameni care au experimentat metanoia (gr. „pocainta prin innoirea mintii"). Am inteles chemarea lui Dumnezeu de a ne separa de pacat, de a trai o viata sfanta si de a sluji generatiei contemporane intr-un mod relevant, personal si concret. Intr-o lume deprimanta, oamenii cauta un loc unde sa fie incurajati; intr-o lume care devine tot mai impersonala, oamenii au nevoie de un loc de care sa se simta legati; intr-o lume fara finalitate, oamenii cauta un sens, un loc unde nevoile lor sa fie intampinate.

Timisoara, Torontalului, 61
Telefon: 0256472989, 0356007181
Web: http://www.metanoiaorg.ro
Email: office@metanoiaorg.ro
http://www.metanoiabraila.ro/
Fiecare inceput de an spiritual aduce noi provocari pentru toti cei ce sunt implicati in slujirea Bisericii Metanoia Braila. Toate aceste provocari ne reamintesc faptul ca suntem dependenti de Cel ce este Capul Bisericii, plinatatea Celui ce implineste totul in toti, Hristos.
http://metanoiabrasov.blogspot.com/
Un bun venit de la pastorul Bisericii Metanoia Brasov

Bine ati venit pe site-ul bisericii Metanoia Braşov!



Suntem o comunitate de credinciosi care a experimentat din plin harul lui Dumnezeu, si care vrea sa traiasca dinamic si real prezenta covarsitoarea a Duhului Sfant, cautand transformarea fiecarui credincios dupa chipul lui Hristos. Autenticitatea credintei, integritatea morala, prioritatea familiei sunt doar cateva din valorile noastre pe care dorim sa le implementam intr-un cadru relevant pentru generatia in care Dumnezeu ne-a chemat sa-l slujim.

Modelul nostru este Isus. Familia noastra este Metanoia.

Stalpii nostri sunt: Scriptura, Adorarea, Rugaciunea si Evanghelizarea.
Scopul nostru este: sa-L iubim pe Isus, sa-I slujim lui Isus, sa umblam cu Isus si sa simtim ca Isus. Dragostea de frati sta la baza unitatii noastre in diversitate, slujirii in baza darurilor si a chemarii, si partasiei noastre in grupe mici, cadrul cel mai potrivit cunoasterii, cresterii si ajutorarii noastre impreuna.
Te asteptam sa ne vizitezi, nu doar virtual, pe acest site, ci si in persoana. Cand treci prin Brasov, nu uita sa treci si pe la noi. Te asteptam cu drag, "sa ne imbarbatam laolalta ... prin credinta pe care o avem impreuna" (Rom.1:12). Pana atunci insa, bucura-te de ceea ce gasesti pe acest site, downloadeaza ceea ce iti prinde bine, si nu uita – fii mereu o binecuvantare!
http://metanoiaploiesti.ro/

Bine ai sosit pe website-ul bisericii Metanoia Ploiesti!

Acest website este o extensie virtuala a familiei de credinciosi Metanoia, care si-au consacrat viata lui Isus Cristos si care doresc sa participe in mod dinamic la viata spirituala a orasului Ploiesti.

Urmarim cu interes scopul de a-l glorifica pe Dumnezeu prin transformarea si maturizarea fiecarui credincios in Cristos Isus. Suntem interesati intr-un progres real si calitativ al ucenicilor lui Isus, in integritatea morala si in orientarea vietii in conformitate cu scopul lasat de Fiul lui Dumnezeu.

Am luat in serios provocarea de a anticipa inchinarea, de a ne angaja in slujire si de a manifesta autenticitate in marturia vietii. Cu alte cuvinte pentru noi, un credincios matur se inchina lui Isus, Il slujeste pe Isus si umbla cu Isus!

Ne-am propus ca viata si activitatea bisericii noastre sa fie construita pe temelia care este Isus Mesia, Unicul Fiu al lui Dumnezeu. Stabilitatea acestei constructii va fi asigurata de pilonii de rezistenta S.A.R.E.

SCRIPTURA, ADORAREA, RUGACIUNEA, EVANGHELIZAREA.

Suntem convinsi ca acesti patru stalpi egali in importanta si neschimbabili in durata ii ofera Stapanului Isus libertatea totala de a-si manifesta puterea si gloria in lucrarea bisericii noastre in detrimentul ingeniozitatii oamenilor! Dorim sa fim tari in Scripturi, dar adaptabili in metode si strategii... numai asa vom putea da gust generatiei noastre si orasului in care ne ducem existenta.

Cunoaste-ne virtual, dar nu uita ca atmosfera de familie nu o poti simti privind pe fereastra. Asadar, te invitam sa intri in casa! Vino si convinge-te de harul pe care-l experimentam in celebrarea de duminica, in partasia grupului mic, sau in reincarcarea bateriilor de joi. Ca in cazul sarii, niciodata nu vei simti gustul, daca te limitezi la privit!


Cristian Pana,
Pastor Biserica Crestina Baptista Metanoia Ploiesti
http://www.livestream.com/metanoiaonline
Biserica Metanoia Arad. RO
Transmisii în direct si inregistrari ale serviciilor bisericii "Metanoia" din Arad
http://rodiagnusdei.wordpress.com/......-27022011/
Pastorul Cristian Barbosu, Biserica Metanoia – Cum i-a vorbit Dumnezeu in 2008 si predica de la Oradea 27/02/2011
24
Biserica Metanoia Arad, Biserica Speranta Oradea, Concertul de la Primaria Aradului 2010, Crsitian Barbosu, Ierusalim, Israel, Metanoia Arad, predica Cristian Barbosu, song, Teascul cu masline

Am avut harul de a-l asculta pe Pastorul Cristian Barbosu inainte de a deveni Pastor cind se afla la Chicago, la FACULTATE. L-am auzit predicind la o Biserica Americana, Harvest Bible Chapel, cu care s-a afiliat si si-a inceput lucrarea mai tirziu in Romania. In introducere, a povestit cum mergea pe la sate si fratii il inregistrau la casetofon, si apoi isi dadeau casetele de la unul la altul ca sa mai asculte predicile dupa plecarea lui. Fratele Cristian Barbosu este un predicator care iti tine atentia incordata in fiecare minut, si il prezinta pe Hristos cu credinciosie in predicile sale. Mai jos redau un articol scris de dinsul in 2008 si postat la situl Bisericii Baptiste Metanoia, Arad.

Dar mai intii, o mica introducere de la Harvest Bible Fellowship:

12 răspunsuri:
| alabalaportocala2011 a răspuns:

Biserica Metanoia este o altă sectă neo-creștină.
S-ar fi auto-caracterizat mai bine cu termenul para noia, dar ei au zis Meta -noia.

| anonim_4396 explică (pentru alabalaportocala2011):

Wow...mult ai scris.Mersi pentru raspuns.

Răspuns utilizator avertizat
| Roxin_Alex_1989 a răspuns:

Cred ca e numele ei

| OvidyuNicu a răspuns:

Ia jeguri de alea de protestanti fanatici, penticostali cred http://www.bisericametanoia.ro/ro/activiti/construcia-bisericii

| Esperança a răspuns (pentru OvidyuNicu):

In ochii lui Dumnezeu nici un om nu este "jeg". Fiindca Dumnezeu a iubit mai mult decat orice omul,indiferent de confesiunea religioasa,sex,varsta,culoare,incat L-a dat pe Singurul Sau Fiu ca sa moara pentru noi!
Probabil tu esti ortodox, deoarece doar voi vorbiti asa despre oamenii care nu sunt in religia voastra.
De fapt tu nici macar ortodox nu te poti numi pentru ca ortodox inseamna bun crestin, ceea ce la tine nu se vede.

| OvidyuNicu a răspuns (pentru Esperança):

In ochii mei sunt! ai impresia ca am ceva cu aia care nu sunt ortodocsi? mi se rupe de reliigiile voastre indiferent de culoare! prefer sa fiu integru si constiinta curata decat sa fiu preot camatar, stareta care se freaca si apoi face copii fara nici o mustrare de constiinta sau vreun poponar de penticostal sau aventist care racoleaza persoane pentru ai indoctrina cu tampenii despre dragostea lui isus cand pe aici e totul maro! nu ma lua cu teorii de pocait ca mii scarba!

| Angel0 a răspuns (pentru OvidyuNicu):

Si esti tu ala perfect nu?
Pun pariu pe ce vrei ca esti la fel ca cei pe care-i critici sau chiar mai rau.

| Esperança a răspuns (pentru OvidyuNicu):

Parerea ta nu conteaza.
In primul L-ai jignit pe Dumnezeu, ca El a facut omul iar in al doilea rand daca un om pentru tine este un "jeg" atunci inseamna ca tu fiind om esti tot un jeg si agramat pe deasuprahappy

| Tudorand a răspuns:

Metanoia - intoarcerea la Dumnezeu

Metanoia - (pocainta): schimbare si/sau transformare (restructurare de personalitate)

In traditia rasariteana, Taina Spovedaniei se mai numeste si Taina Pocaintei. In teologia occidentala, din ultimul timp, incepe sa castige tot mai mult teren denumirea de Sacramentul Reconcilierii (Taina impacarii). Pornind de la aceste denumiri, observam ca la noi accentul cade pe re/facere, pe transformare personala, pe convertire, pe cand dincolo cade pe impacare (cu Dumnezeu, cu semenii, cu sine); de altfel, nimic gresit, din nici un punct de vedere. Nu putem vorbi de optici adverse, ci pur si simplu de unghiuri de abordare diverse, care pana la urma converg in ideea (p/re/facerii de sine si a reconcilierii cu Cel de Sus, cu aproapele si cu sine insusi. Pocainta - exprimata prin: cainta, marturisirea adevarului si un nou mod de viata ("convertita") - aduce impacarea; impacarea vine din si deodata cu pocainta adevarata. E doar o "decalare cronologica", nu calitativa. Una fara cealalta ar fi de neconceput. Sunt de neconceput pocainta fara impacare si nici impacarea fara pocainta!

Dar, sa vedem ce se intelege, de fapt, prin termenul de pocainta. Unii traduc grecescul metanoia - echivalentul romanesc al pocaintei - prin: schimbarea mentalitatii, a intentiilor, a atitudinilor. Altii autori, precum Anselm Grun, aprofundeaza semnificatia notiunii: "Metanoia, termenul grec pentru convertire, inseamna "a recunoaste aposteriori", a "intoarce" capul (gandirea, mentalitatea), "a gandi in mod diferit". A te converti inseamna a te intoarce catre/la Dumnezeu: intorcandu-ma catre Dumnezeu si indreptandu-ma catre El, imi regasesc fiinta autentica si eul meu adevarat. A te converti este o invitatie la a trai. Meta poate insemna si "in spate" (sau "dincolo de", s.n.): atunci convertire poate insemna "a vedea indaratul (in adancul) lucrurilor", "a-L vedea pe Dumnezeu in toate persoanele si in creatie", "a-l recunoaste pe Dumnezeu, care ne vorbeste in evenimentele din fiecare zi". Convertire inseamna, deci: a recunoaste esenta prezenta in persoane si in lucruri".

In viziunea rasariteana, metanoia desemneaza nu atat pocainta in sens moral, cat o adevarata intoarcere a mintii noastre, a intregii perceptii asupra realitatii . Omul convertit ("pocait" , "p/refacut" prin har) are o alta perceptie asupra realitatilor lumii si dincolo de ea, un alt orizont existential-spiritual, pentru ca, de fapt, el ajunge la o altfel de gandire (meta-noetica), la mentalitatea crestina (la "gandul lui Hristos", I Corinteni 2, 16) si, in stransa dependenta cu acest orizont spiritual, la un altfel de comportament si atitudine de viata. Cu alte cuvinte, inseamna o intoarcere a mintii noastre catre Dumnezeu, o convertire la Mintea originara (Cuv. Nichita Stithatul), din care omul s-a "ex-comunicat" prin pacat, respectiv o adevarata re/gasire si transformare de sine.

Nu e vorba despre o simpla schimbare de optica introspectiva, de o cosmetica morala (schimbare), cat despre o adevarata p/re-facere existentiala si spirituala (o trans/formare) a omului, chiar dincolo de obisnuita restructurare de personalitate, ce vine ca rezultat al unei cure psihoterapeutice reusite si de durata. Daca psihoterapia se opreste la acest nivel (a pune in acord omul cu sine insusi si cu lumea), duhovnicia continua drumul pana la realizarea acordului integral: in privinta primelor doua coordonate, dar si a a/cordului omului cu Dumnezeu, in aceasta rezida o diferenta esentiala intre cele doua domenii "terapeutice": daca psihoterapia te lanseaza pe orbita vietii de aici si de acum, duhovnicia te propulseaza pe traiectoria Eternitatii, a Vietii de Apoi. Dar nu putem vorbi despre substituirea uneia prin cealalta sau despre anularea uneia de catre cealalta, ci dimpotriva, despre o complementaritate exceptionala: prima iti re/face personalitatea, cealalta face ceva cu personalitatea ta in perspectiva mantuirii. Scopul psihoterapiei poate fi: remisiunea simptomului, schimbarea unui anumit comportament (pe termen scurt) sau restructurarea de personalitate (pe termen lung), pe cand cel al duhovniciei: insanatosirea spirituala si deschiderea unei noi perspective de viata pe Calea Adevarului.

Revenind la Sacramentul Pocaintei, consemnam marturia unui ierarh occidental: "Durerea si dezgustul formeaza un element esential al pocaintei, dar nu-i redau intregul continut si nici macar dimensiunea cea mai importanta. Ca sa ne apropiem de sensul profund al pocaintei, este necesara o revenire la termenul grec metanoia. Literal, innoirea mintii, adica nu numai regretarea trecutului, ci transformarea totala a perspectivei, innoirea manierei de a ne raporta la Dumnezeu, la altii, la noi insine. "O lucrare de o mare inteligenta", cum spune Pastorul lui Herma (sec. II) si nu neaparat o criza afectiva. Pocainta nu este un acces de remuscari si autocompatimire, ci o convertire, o re/centrare a intregii noastre vieti pe Sfanta Treime. "Minte noua", convertire, recentrare, deci pocainta este ceva pozitiv, nu negativ... Cainta nu inseamna privirea in jos la imperfectiunile proprii, ci in sus, spre iubirea lui Dumnezeu, nu in urma cu repros, ci inainte cu incredere. Sa privesti nu ceea ce n-ai reusit sa fii, ci ceea ce poti inca deveni cu harul lui Hristos".

Meta-noia (de la gr. meta = dupa, dincolo de + nous - gandire, inteligenta, minte), pocainta, echivalentului termenului romanesc metanie, inseamna schimbare a mintii, prefacerea, schimbarea gandirii, innoirea spirituala a mintii. Pocaiti-va!, prima kerigma (invitatie) nou-testamentara, vrea sa spuna: schimbati-va minteal, felul de a gandi, de a vorbi si de a va comporta; schimbati-va viata, felul de a fi! "Metanoia -dupa autorul citat mai sus - ma face sa devin constient de ramificatiile neantului, atat in propria mea viata, cat si in intreaga istorie a omenirii. Nu este vorba (doar) de o culpabilizare morbida in jurul unei contemplatii fariseice a pacatului, ci de o constientizare a starii de separatie, de "viata moarta", de excrescenta a neantului...".

"Cuvantul romanesc pocainta", observa parintele Galeriu, de obarsie slava, pune accentul pe remuscare, pe regretul, durerea pentru greseala savarsita. Cel latinesc -penitenta - derivat din poenam tenere, accentueaza aspectul juridic, constiinta vinii, frica de pedeapsa. Dar (grecescul) metanoia nu inseamna nici numai cainta, regret, si nici numai frica de pedeapsa, ci mai mult. Ca si ceilalti termeni construiti cu meta si incorporati in limba noastra, ca de pilda, metafora, metateza, metabolism, metamorfoza, metafizica, si metanoia inseamna o transformare profunda. O schimbare radicala a convingerilor si deci o trecere dincolo de pacat prin incetarea savarsirii lui, si un nou inceput de viata, un nou camp de lucru in har si adevar. O mutatie a mintii, innoirea mintii, cum explica Sfantul Apostol Pavel, o nastere din nou. Acesta si este sensul pocaintei in dogma crestina, sau un al doilea botez, ca neincetata reinnoirea omului."

Intr-o inspirata traducere a termenului metanoia, el mai apare si ca: ras/gandire, intoarcere, convertire a mintii, pentru ca dincolo de aspectul ei penitential, gandirea duhovniceasca are un profund caracter transformator, meta-noetic, de ras-gandire, o meta-gandire, trans-lucida, contemplativa, inradacinata in Constiinta si Gandirea de Sus, ce nu cunoaste limitele imanentului si ale empiricului. Omul convertit devine din ce in ce mai lucid, mereu veghetor, dar cu o altfel de vigilenta decat cea a lumii in general, asociata cu o luciditate sacra (trezvie) si darul deosebirii duhurilor (al discernamantului spiritual).