| xname23 a întrebat:

intrebari pentru cei ce cred in Dumnezeu! de ce a fost nevoie ca Moise sa inalte un sarpe pentru ca oamenii sa se vindece? de ce nu s-a creat o imagine a unui inger sau altceva? daca Dumnezeu e gelos, de ce ne inchinam si la sfinti? de ce ortodoxismul permite inchinarea la moastele sfintilor?

Răspuns Câştigător
| Rapunzell a răspuns:

Sfintele Moaste sunt dovada Invierii, a nestricaciunii, reprezinta puterea si marirea lui Dumnezeu. Asta este importanta lor! Noi nu sarutam carnea nestricata, nici oasele parfumate, ci ne inchinam si sarutam Dumnezeirea, pentru ca Dumnezeirea este cea care le permite sa ramana in aceasta stare.

Cum si la preot, nu sarutam mana preotului, ci ne inchinam Preotiei, ca Taina. Preotul este om pacatos, Preotia insa este o Sfanta Taina. Faptul ca preotul este cum este, nu inseamna ca Preotia, ca Taina, nu este Sfanta.

Fireste ca nu te forteaza nimeni nici sa le saruti, nici sa te inchini lor. Este la latitudinea fiecarui om. Eu una nu pot sa pup mana oricarui preot. Nu pot! Insa am dragoste de sfinti si cu drag si credinta ma inchin Dumnezeirii prezente in ele. Dumnezeu nu ne forteaza sa facem nimic. Totul tine de dragostea noastra.

Eu una nu sunt de acord cu atitudinea oamenilor atunci cand stau la coada la Sfintele Moaste: tipa, zbiara, se tanguiesc, fac un adevarat spectacol, cei mai multi de ochii lumii.

25 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

In pustiu nu erau izvoare de apa,nu erau samanaturi, nu era vegetatie, ca sa te poti ascunde de razele soarelui.In locurile acelea erau serpi infocati care au inceput sa muste multimea iesita din Egipt si mureau.Oamenii s-au dus la Moise si i-au cerut sa faca ceva, sa se roage lui Dumnezeu ca sa indeparteze acesti serpi din mijlocul lor. Dumnezeu i-a zis lui Moise fa-ti un sarpe de arama si inalta-l intr-o prajina si oricine va fi muscat de sarpe sa priveasca la acel sarpe inaltat si se va vindeca. Dumnezeu arata oamenilor despre mantuirea care se capata prin credinta.Cei care L-au crezut si au privit la sarpe, au fost vindecati.La fel se intampla si cu cei care au fost muscati de sarpe in zilele noastre,care au pacatuit,Dumnezeu a dat pe Fiul Sau sa moara atarnat pe lemn,pentru ca oricine crede in El, sa nu moara, ci sa aiba viata vesnica.Mantuirea se capata prin credinta in Isus Hristos.

| xname23 explică (pentru EmaS):

Da Ema, stiam asta.de ce nu a zis Dumnezeu lui Moise sa le spuna oamenilor sa se roage Lui pentru iertare?

| EmaS a răspuns (pentru xname23):

Pentru ca Dumnezeu a lasat simboluri care aveau sa fie umbra lucrurilor viitoare si care prefigurau pe Cel ce avea sa vina si sa fie atarnat pe lemn, pentru ca noi suntem muscati de sarpe(pacat).

| xname23 explică (pentru EmaS):

De fapt scrisesem mai mult dar nu stiu de ce nu sa afisat tot. spuneam ca oamenii aceia fusesera pedepsiti pentru ca vb impotriva Lui Dumnezeu si a lui Moise. dar prin inaltarea acelui sarpe oamenii puteau sa creada ca acela era adevaratul Dumnezeu.

| EmaS a răspuns (pentru xname23):

Dumnezeu facuse atatea minuni pentru ei,le dadea hrana in fiecare zi, hainele si incaltamintea nu li s-au uzat. Dumnezeu ii calauzea ziua printr-un nor, iar noaptea intr-un stalp de foc.

| xname23 explică (pentru EmaS):

Da! dar ei tot se indoiau de El. pana si Moise caruia Dumnezeu ii vb din rugul de foc, sa indoit de puterea Lui, de aceea a fost pedepsit sa nu intre in tara promisa.

| Rapunzell a răspuns (pentru xname23):

Cine vrea sa inteleaga Vechiul Testament, trebuie sa-l inteleaga mai intai pe cel Nou. Sarpele de arama inaltat atunci a fost ca o proorocie, pentru ca Hristos ne-a spus "Si dupa cum Moise a înaltat sarpele in pustie, asa trebuie sa se inalte Fiul Omului, Ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica." (Ioan 3:14-15)

Sarpele de arama in vechime avea efect doar prin vedere. Oamenii nu trebuieau sa faca nimic altceva decat sa se uite, si ca sa se uite trebuiau sa il creada pe Moise care le spusese ca cine se va uita va trai si nu va muri chiar daca a fost muscat de sarpe. Oamenii aceia au mers la Moise cu pocaina. Asta trebuie sa fie si atitudinea noastra cand ne uitam la cruce.

Vechiul Testament este plin de proorocii si simboluri pe care le regasim in Noul Testament.

| EmaS a răspuns (pentru xname23):

Este vorba de credinta.Cine credea, privea la sarpe si era vindecat.Si astazi, cine crede in Domnul Isus primeste prin credinta, iertarea de pacate, mantuirea.

| xname23 explică (pentru Rapunzell):

Da am inteles acum.va multumesc si tie si emei pentru ca m-ati lamurit

| xname23 explică (pentru EmaS):

Da ema am inteles. mersi pentru raspunsuri!

| EmaS a răspuns (pentru xname23):

Cu multa placere.Sa ai o zi binecuvantata.

| Urzi23 a răspuns:

Urzi23 A raspuns cu intelepciune :

Una este „venerare" si alta este „inchinare"
De la bun inceput trebuie sa facem distinctia intre aceste doua cuvinte.
Inchinarea nu este intotdeauna venerare! Ea poate fi venerare, insa, poate fi si o inclinare respectuoasa. Atunci cand un portar al unui hotel se apleaca in fata vizitatorului, cu siguranta, el nu il venereaza! Doar ii arata un respect printr-o inclinare respectuoasa. Dar, atunci cand cineva se apleaca in fata lui Dumnezeu, aceasta inchinare este, de asemenea, si un gest de venerare.
Atunci cand un crestin se apleaca in fata unui om al lui Dumnezeu, nu il venereaza, ci il respecta ca pe un om al lui Dumnezeu. In mod similar, atunci cand se apleaca in fata unei icoane a unui Sfant, nu venereaza icoana, ci isi arata respectul fata de persoana reprezentata.
Daca icoana il reprezinta pe Domnul Iisus Hristos, atunci numai persoana infatisata este venerata. Nu icoana, ci persoana.
-„Dar atunci, de ce ingerul a refuzat sa i se inchine Ioan, in Apocalipsa 19:10?" Ar putea sa intrebe cineva.

In primul rand, trebuie sa spunem ca Ioan, in ciuda impotrivirii ingerului, a incercat si a doua oara sa i se inchine, in cap. 22:8-9. Insa, din nou, ingerul nu l-a lasat. Daca inchinarea era echivalenta cu venerarea, oare Apostolul Ioan a vrut sa-l venereze pe inger, nerespectandu-L pe Dumnezeu? Oare actualii contestatari ai inchinarii stiu mai bine decat Apostolul Ioan ce este interzis si ce este permis? Si chiar daca vom presupune ca Ioan a vrut (probabil din ignoranta) sa-l venereze pe inger, si daca ingerul l-a oprit, de ce doreste sa o faca din nou? Era un idolatru atat de persistent in greseala „acel ucenic pe care il iubea Domnul"?

Bineinteles, este exlus faptul ca Apostolul nu ar fi stiut ca numai pe Dumnezeu Il veneram. Prin urmare, inchinarea lui nu a fost un gest de venerare, ci unul de respect! Si ingerul a refuzat nu pentru ca acest lucru ar fi fost un pacat, ci din umilinta nu a aceptat inchinare din partea unui Apostol. Insa, Apostolul a considerat potrivit, in ciuda obiectiei ingerului, sa incerce din nou sa i se inchine, din moment ce aceasta nu era un pacat.

In schimb, ingerul care este mentionat ca fiind capetenia ostirilor Domnului, a acceptat inchinarea lui Iosua Navi, dupa cum aflam din Iosua Navi 5:13-15 „Atunci Iosua a cazut cu fata la pamant, s-a inchinat".
Dar ca sa nu ne ramana nicio indoiala ca inchinarea la Sfinti este permisa in gest de respect, hai sa vedem parerea Domnului nostru Iisus Hristos, care se gaseste in Apocalipsa 3:7-10. Aici Domnul Iisus Hristos ii vorbeste „ingerului" Bisericii din Filadelfia. Este vorba despre Episcopul Bisericii locale si nu despre un inger ceresc, dupa cum se vede din versetul 10, unde constatam ca ingerul este numarat printre „cei ce locuiesc pe pamant". Din moment ce locuia pe pamant era o fiinta umana!

Dupa ce Domnul il lauda pentru lucrarile sale, ii spune urmatoarele cuvinte importante: „Iata, iti dau din sinagoga satanei, dintre cei care se zic pe sine ca sunt iudei si nu sunt, ci mint; iata, ii voi face sa vina si sa se inchine inaintea picioarelor tale si vor cunoaste ca te-am iubit."

Luati aminte! Domnul Insusi declara ca ii va face pe oameni sa i se inchine la picioarele Episcopului Bisericii din Filadelfia, fiindca il iubeste. Este posibil ca Domnul sa nu fi stiut ca acest lucru ar fi un pacat? Oare ar fi facut sa i se inchine Episcopului ca lui dumnezeu? Bineinteles ca nu, deoarece afirma ca i se vor inchina (Episcopului) si vor cunoaste, astfel, ca Domnul l-a iubit. Prin urmare, este evident ca i se vor inchina in gest de respect, ca unui slujitor al lui Dumnezeu si nu ca lui dumnezeu.
-Daca, in cele din urma, criticii nostri cred ca sunt mai buni cunoscatori decat Domnul, atunci pot continua sa critice inchinarea respectuoasa pe care o acordam slujitorilor lui Dumnezeu.
Oare exista Sfinti morti ?
„Dar Domnul vorbise despre o persoana in viata si nu despre morti! Voi va inchinati la icoanele Sfintilor morti!" va spune cineva.
Am putea crede, oare, ca cel care face o asemenea declaratie se inchina la Sfintii in viata? Sau considera idolatrie si acest lucru? Noi nu facem distinctie intre Sfintii in viata si cei „morti", pentru ca, pur si simplu, nu exista Sfinti morti!
Daca exista Sfinti morti, atunci Domnul a mintit-o pe sora lui Lazar, careia i-a spus: „Si oricine traieste si crede in Mine nu va muri in veac". (Ioan 11:26) „Caci toti traiesc in El" si „nu este Dumnezeu al mortilor, ci al viilor" (Luca 20:38). Apostolul Ioan, de asemenea, ne indica faptul ca toti credinciosii sunt in viata si supravegheaza, si se roaga in cer (Apocalipsa 6:9-11; 18:20; 19:1,4,6; 20:4-6 s.a).
Faptul ca trupul lor a murit, nu inseamna ca si ei sunt morti! „…daca acest cort, locuinta noastra pamanteasca, se va strica, AVEM zidire de la Dumnezeu (de acum, cand traim pe pamant, nemaivorbind in ceruri) casa nefacuta de mana, vesnica, in ceruri" (2 Corinteni 5:1-4).
Cu siguranta sfintii sunt in viata! Si, daca exemplele din Biblie, la care am facut referire, ne vorbesc despre inchinari la Sfintii in viata, mult mai numeroase sunt exemplele care corespund inchinarii la Sfintii adormiti (nu morti). Acestia au ramas „credincios(i) pana la moarte" si au primit „cununa vietii" (Apocalipsa 2:10). Iar daca ei se numesc „adormiti", termenul se refera la trupul lor, care a adormit pana in ziua invierii sale si nu la suflet. Ei astazi sunt „imparati si preoti ai Domnului" (Apocalipsa 20:4-6) si le acordam respectul corespunzator.
In Apocalipsa 6:9-11 aflam cum sfintii adormiti (trupeste), in realitate supravegheaza atent din cer orice se intampla pe pamant si se roaga pentru el. Iar Dumnezeu, auzind aceste rugaciuni ale lor, „judeca a lor judecata" (Apocalipsa 18:20-21) si actioneaza conform rugaciunilor lor. (Apocalipsa 8:3-5). Aici observam ca focul care arde in altarul ceresc, precum si orice se intampla pe pamant este rezultatul acestor rugaciuni.
Toate acestea, reprezinta o dovada clara ca sfintii traiesc si domnesc alaturi de Domnul.
Oare sa existe Rugaciunile Sfintilor ?
„Dar numai Iisus este mijlocitorul dintre Dumnezeu si omenire! Cum va puteti inchina la sfinti?" Va insista vreun interlocutor al nostru.
Sa cugete, insa: Oare nu cerem des fratilor nostri sa se roage pentru noi?
Chiar daca acceptam ca Iisus este singurul mijlocitor, cum se face ca cerem de la fratii nostri in viata sa se roage pentru noi? Nu este aceasta, de asemenea, o mijlocire similara, relativa? Nu inseamna ca le cerem sa stea in fata lui Dumnezeu pentru noi?

-Si Apostolul Pavel obisnuia sa ceara crestinilor sa se roage pentru el. (1Tesaloniceni 5:25). Daca, prin urmare, cerem si acceptam ca fratii nostri, care nu s-au dovedit inca a fi credinciosi pana la moarte, sa stea in rugaciune inaintea lui Dumnezeu, nu vom cere sa se roage pentru noi cu atat mai mult fratii nostri adormiti, care s-au dovedit a fi Sfinti pana la moarte? Nu-i aude Domnul pe ei mai bine?

Cinstirea Sf Moaste o fi ceva rau in fata Domnului ?
Pentru ca acestia au fost „templu al lui Dumnezeu" (1 Corinteni 3:16), asa cum este trupul fiecarui sfant.

Aceste moaste raman purtatoare de Har, asa cum au fost moastele profetului Elisei, caci atunci cand un cadavru a atins oasele sale, a inviat! (2 Regi 13:21). Acest lucru se produce mult mai frecvent acum, in Noul Testament.

Si sa nu intrebe nimeni de ce cinstim obiecte care au apartinut sfintilor si care s-au pastrat pana in zilele noastre. Acelasi lucru a fost facut si de catre crestinii din timpul apostolilor, care aduceau obiecte ce apartineau apostolilor pentru a fi vindecati bolnavii sau foloseau chiar si umbra lor! (Nemaivorbind de imaginea lor) (Fapte 5:15; 19:11-12). Asadar, atat trupurile sfintilor, cat si obiectele ce le-au apartinut, sunt purtatoare de Har Dumnezeiesc, de aceea le cinstim. (Nu le veneram, insa).

In cele din urma, subliniem faptul ca, in fiecare epoca Dumnezeu are grija ca, prin semne miraculoase si revelatii, sa ne arate care sunt sfintii pe care doreste sa ni-i faca cunoscuti, pentru a-i chema ca ajutor in durerile si dificultatile noastre. Nu alegem in mod arbitrar pe cine vom cinsti ca Sfinti. Rugaciunea noastra, insa, este adresata in primul rand lui Dumnezeu si apoi lor. Si, asa cum noi cerem ca ei sa se roage pentru noi, si noi ne rugam la randul nostru pentru ei, dupa cum ne uneste Insusi Domnul si Biserica in Sine, fie ca suntem in cer, fie pe pamant.

| xname23 explică (pentru Urzi23):

Oamenii se inchina la moastele sfintilor. care e rolul sfintilor? ce sunt aceeia sfinti? potrivit Bibliei rolul lor e sa inndrume pe om spre adevarata credinta[asta in mare]. sfintii sunt aceia care l-au primit cu adevarat pe Dumnezeu in inima lor si care acctioneaza conform legilor Domnului, dar sunt totusi oameni. singurul mijlocitor al oamenilor in fata Lui Dumnezeu este Iisus nu sfinti.snt ortodoxa, sunt de acord cu icoanele pana la un anumit punct dar nu sunt de acord cu inchinarea la moastele sfintilor.

| Urzi23 a răspuns (pentru xname23):

Xname23 explică (pentru Urzi23):

Oamenii se inchina la moastele sfintilor. care e rolul sfintilor? ce sunt aceeia sfinti? potrivit Bibliei rolul lor e sa inndrume pe om spre adevarata credinta[asta in mare]. sfintii sunt aceia care l-au primit cu adevarat pe Dumnezeu in inima lor si care acctioneaza conform legilor Domnului, dar sunt totusi oameni. singurul mijlocitor al oamenilor in fata Lui Dumnezeu este Iisus nu sfinti.snt ortodoxa, sunt de acord cu icoanele pana la un anumit punct dar nu sunt de acord cu inchinarea la moastele sfintilor.

Urzi23 A raspuns cu intelepciune :

-Fericit Domnul intru Sfintii Sai

Si cand (Mielul) a luat cartea, cele patru fiinte si cei douazeci si patru de batrani au cazut inaintea Mielului, avand fiecare alaute si nastrape de aur, pline cu tamaie, care sunt rugaciunile Sfintilor (Apoc., 5, 8)

Iar Urzi23 a incheiat cu maiestuozitatea-i caracteristica :

Oare Sf Ap Pavel o fi Sfint?

Atunci ai aflat ce este un Sfint.

Oare Sf Ap Pavel se ruga pentru fratii crestini si ei pentru el?

Sf Apostol Pavel scrie: 'Multumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi si va pomenim in rugaciunile noastre, aducandu-ne aminte neincetat inaintea lui Dumnezeu si Tatal nostru, de lucrul credintei voastre.' (I Tes., 1, 2-3). Si iarasi: "Pentru aceasta ne si rugam pururea pentru voi ca Dumnezeul nostru sa va faca vrednici de chemarea Sa..." (II Tes., 1, 2). Si iarasi: 'Nu incetez a multumi pentru voi pomenindu-va in rugaciunile mele, ca Dumnezeu... sa va dea voua duhul intelepciunii.' (Efes., 1, 16-17). Si iarasi: (Aceasta si cerem in rugaciunea noastra: desavarsirea voastra" (II Cor., 13, 19). Iar lui Timotei ii scrie: 'Multumesc lui Dumnezeu, pe Care il slujesc - ca si stramosii mei - intr-un cuget curat, ca te pomenesc neincetat zi si noapte in rugaciunile mele' (II Tim.1, 3).

Ps
Cine primeste pe sfinti primeste pe Hristos (Matei, 10, 40-41).

| Rapunzell a răspuns:

In Biblie scrie sa nu-ti faci chip cioplit si nici un fel de asemanare si sa nu te inchini lor. Bun. Este treaba de interpretare. Noi nu ne inchinam sfantului ca om, ca trup carnal, ca faptura, ci inchinarea noastra este tot pentru Dumnezeu care a permis unui trup sa nu se descompuna, pentru a intari in noi credinta in Inviere. Noi nu cinstim omul, ci Sfintenia lui Dumnezeu, Chipul lui Dumnezeu din omul respectiv. Omul nu se sfinteste singur, ci printr-o viata curata si inchinata Domnului, Chipul lui Dumnezeu ajunge sa se vada in omul respectiv. Asta cinstim noi! Si rugaciunile noastre sunt catre un sfant, nu pentru a-l mari pe el, ci pentru a-l ruga sa ne ajute, sa ne vindece nu prin puterea sa, ci prin puterea lui Dumnezeu. Sfintii sunt prietenii lui Dumnezeu pentru ca ei au reusit sa se lepede de lumesc si sa ajunga la cer. Astfel, pentru dragostea pe care au avut-o acesti oameni pentu Dumnezeu, Domnul le asculta rugaciunile si ne ajuta pe noi, pentru rugaciunile sfintilor. Noi nu marim sfintii, noi Il marim doar pe Dumnezeu. Pe sfinti doar ii cinstim pentru ca sunt mai aproape de Dumnezeu decat suntem noi si rugaciunile lor sunt ascultate. Pe sfinti ii cinstim pentru ca trebuie sa fie pentru noi un model de rabdare si inchinare a vietii lui Dumnezeu. Sfintii ne dau dovada sfinteniei happy Faptul ca trupul unui sfant ramane intreg, nedescompus si frumos mirositor, inseamna clar Invierea! Pentru toate chinurile rabdate, omul respectiv s-a mantuit. Asta trebuie sa stim si noi. Sa ne intarim si, la o adica, sa putem rabda si noi orice vom avea de rabdat pentru Hristos.

O icoana facatoare de minuni nu face minuni prin lemnul pe care este pictata sau prin pietrele pretioase cu care este impodobita si nici prin culorile cu care este colorata. Ci sfantul din icoana se roaga lui Dumnezeu impreuna cu noi, pentru noi.

Chipul cioplit din cele 10 porunci se refera, de exemplu, la vitelul de aur pe care l-au construit evreii in timp ce Moise era pe munte. Au contruit in obiect din metal pretios si se inchinat materiei.

| xname23 explică (pentru Rapunzell):

Mersi pentru raspuns.dar trupul unui om nu are nici o valoare dupa moarte.de acord cu cinstirea lor, de acord cu amintirea faptelor lor dar nu sunt de acord cu rugaciunile adresate lor si cu atat mai mult cu puparea moastelor.

| xname23 explică (pentru Rapunzell):

De acord cu ultima parte a comentariului tau. mersi si sa ai o zi buna!

| Rapunzell a răspuns (pentru xname23):

Sfintele Moaste sunt dovada Invierii, a nestricaciunii, reprezinta puterea si marirea lui Dumnezeu. Asta este importanta lor! Noi nu sarutam carnea nestricata, nici oasele parfumate, ci ne inchinam si sarutam Dumnezeirea, pentru ca Dumnezeirea este cea care le permite sa ramana in aceasta stare.

Cum si la preot, nu sarutam mana preotului, ci ne inchinam Preotiei, ca Taina. Preotul este om pacatos, Preotia insa este o Sfanta Taina. Faptul ca preotul este cum este, nu inseamna ca Preotia, ca Taina, nu este Sfanta.

Fireste ca nu te forteaza nimeni nici sa le saruti, nici sa te inchini lor. Este la latitudinea fiecarui om. Eu una nu pot sa pup mana oricarui preot. Nu pot! Insa am dragoste de sfinti si cu drag si credinta ma inchin Dumnezeirii prezente in ele. Dumnezeu nu ne forteaza sa facem nimic. Totul tine de dragostea noastra.

Eu una nu sunt de acord cu atitudinea oamenilor atunci cand stau la coada la Sfintele Moaste: tipa, zbiara, se tanguiesc, fac un adevarat spectacol, cei mai multi de ochii lumii.

| ML001 a răspuns:

Iti spune un crestin ca e mai bine sa fii ateu decat orthodox! daca esti ateu macar nu il enervezi si Il faci gelos pe Dumnezeu, dar daca esti orthodox ai incalcat cele mai mari porunci ale Lui Dumnezeu in special prima porunca si a doua

| jo_7646 a răspuns:

Cine spune sa ne închinăm și la sfinți?
Datina strămoșească sau cuvântul lui Dumnezeu?

| xname23 explică (pentru jo_7646):

In biblie este specificat destul de clar ca omul nu trebuie sa se inchine niumanui in afara de Dumnezeu. cu toate astea religia ortodoxa permite inchinarea la moastele sfintilor.de ce? asta vreau si eu sa aflu!

| jo_7646 a răspuns (pentru xname23):

Ei au desființat Cuvântul lui Dumnezeu, prin datina lor. Şi fac multe alte lucruri de felul acesta!
„Norodul acesta se apropie de Mine cu gura şi Mă cinsteşte cu buzele, dar inima lui este departe de Mine."

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da de ce pui tu atatea intrebari si nu pui mana pe biblie? cand ai mai multe intrebari in cap decat raspunsuri, nu le cauti si le ceri pe toate odata pe TPU, ci pui mana si cauti raspunsurile unde trebuie ca sa nu mori prost sau sa nu inghiti orice prostie spusa de oarecine pe acilisea.

| xname23 explică (pentru anonim_4396):

Si unde in biblie gasesti tu ceva despre pupatul moastelor? si nu vad ce e gresit in a asculta opinia altor oameni.nu te-ai gandit ca alti oameni poate sunt mai patrunzatori decat tine?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu.nu m-am gandit, dar sunt convins ca multora le e lene sau frica sa citeasca cuvantul Domnului, ca sa nu se schimbe cumva in bine.de aceea a fost rastignit domnul cand s-a intrupat.fiindca le punea smecherilor in fata si puternicilor lumii toate gresalele ce le faceau ca oameni fata de ceilalti oameni si fata de Dumnezeu iar lor nu le-a convenit.tot asa si aici. uita-te si tu cat sunt de popular fiindca le spun unora adevarul despre ei insisi.doooaaareee.doare.ia sa-i laud si sa-i aprob sa vezi ce ridicat in slavi voi fi.tu crezi ca cum mi-am luat funditele alea multe si inutile? pe unele cele mai multe pe drept.raspunzand cinstit si corect.dar la unele chiar am facut un test si am raspuns altfel decat cum as fi voit.si pac fundita. puteam sa o iau si de la tine.cu o eroare de 10%.ti-ar fi placut asa?

| xname23 explică (pentru anonim_4396):

Daca tu crezi ca multi raspund asa cum se asteapta ceilalti sa raspunda si nu asa cum cred ei cu adevarat... ai dreptate! dar sunt si persoane care isi spun parerea fara a tine cont de voturi sau fundite.adevarul e ca nu dau 2 cepe degerate pe funde.