| GRs a întrebat:

De ce ortodocsii se inchina la moaste cand in Biblie scrie ca asta se numeste idolatrie?
De ce ti se cer bani pentru un botez daca aceasta este o "Sfanta Taina"?
Sunteti de acord cu ce se preda la orele de religie? In unele scolii copii sunt indocrinati de mici, sunt obligati sa creada in Dumnezeu prin teama.

Inca mai credeti ca ortodoxia este religia adevarata?

69 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

Http://ro.wikipedia.org/wiki/Idolatrie
De ce ortodocsii se inchina la moaste cand in Biblie scrie ca asta se numeste idolatrie?==unde ai găsit în biblie că închinarea la moaște se numește idolatrie?
De ce ti se cer bani pentru un botez daca aceasta este o "Sfanta Taina"?
Botezul trebuie să fie gratuit dar ei cer bani la botez!
Sunteti de acord cu ce se preda la orele de religie? In unele scolii copii sunt indocrinati de mici, sunt obligati sa creada in Dumnezeu prin teama.==religia ar trebui scoasă din școli
Inca mai credeti ca ortodoxia este religia adevarata?==nici o dată nu am crezut așa ceva!

| patxilaura a răspuns (pentru MMihai):

Eu nu cred ca a scoate religia din scoli este o solutie. Elevii care sunt de alte religii nu sunt obligati sa faca religie. Daca vor sa stea ei de buna voie la ora de religie sta, daca nu vor nu sta.

| MMihai a răspuns (pentru patxilaura):

R1: Am înțeles că ești născută ( data nasterii:) în 25 Ian 1995, deci peste 3 luni vei fi majoră, dar încă gândești ca un copil mic.

În creștinism se vorbește despre păcatul Adamic. Ei pretind ( mincinos), că Dumnezeu ar fi vrut ca oamenii să nu cunoască iar șarpele ==diavolul / Satana / Lucifer / i-a îndemnat pe Eva și prin intermediul Evei și pe Adam, să mănânce din pomul /mărul cunoașterii și după asta cunoșteau.
Pentru această așa zisă „ neascultare ", și pentru a nu mânca și din pomul vieții au fost alungați din Grădina Edenului.
http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/genesa/3/
„ Genesa (Facerea) 3
1. Sarpele era mai siret decat toate fiarele campului pe care le facuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: "Oare a zis Dumnezeu cu adevarat: "Sa nu mancati din toti pomii din gradina"?"
2. Femeia a raspuns sarpelui: "Putem sa mancam din rodul tuturor pomilor din gradina.
3. Dar despre rodul pomului din mijlocul gradinii, Dumnezeu a zis: "Sa nu mancati din el si nici sa nu va atingeti de el, ca sa nu muriti."
4. Atunci sarpele a zis femeii: "Hotarat, ca nu veti muri,
5. dar Dumnezeu stie ca, in ziua cand veti manca din el, vi se vor deschide ochii si veti fi ca Dumnezeu, cunoscand binele si raul."
6. Femeia a vazut ca pomul era bun de mancat si placut de privit si ca pomul era de dorit ca sa deschida cuiva mintea. A luat deci din rodul lui si a mancat; a dat si barbatului ei, care era langa ea, si barbatul a mancat si el.
7. Atunci li s-au deschis ochii la amandoi; au cunoscut ca erau goi, au cusut laolalta frunze de smochin si si-au facut sorturi din ele.
8. Atunci au auzit glasul Domnului Dumnezeu care umbla prin gradina in racoarea zilei: si omul si nevasta lui s-au ascuns de fata Domnului Dumnezeu printre pomii din gradina.
9. Dar Domnul Dumnezeu a chemat pe om si i-a zis: "Unde esti?"
10. El a raspuns: "Ti-am auzit glasul in gradina; si mi-a fost frica, pentru ca eram gol, si m-am ascuns."
11. Si Domnul Dumnezeu a zis: "Cine ti-a spus ca esti gol? Nu cumva ai mancat din pomul din care iti poruncisem sa nu mananci?"
12. Omul a raspuns: "Femeia pe care mi-ai dat-o ca sa fie langa mine, ea mi-a dat din pom si am mancat."
13. Si Domnul Dumnezeu a zis femeii: "Ce ai facut?" Femeia a raspuns: "Sarpele m-a amagit si am mancat din pom."
14. Domnul Dumnezeu a zis sarpelui: "Fiindca ai facut lucrul acesta, blestemat esti intre toate vitele si intre toate fiarele de pe camp; in toate zilele vietii tale sa te tarasti pe pantece si sa mananci tarana.
15. Vrajmasie voi pune intre tine si femeie, intre samanta ta si samanta ei. Aceasta iti va zdrobi capul, si tu ii vei zdrobi calcaiul."
16. Femeii i-a zis: "Voi mari foarte mult suferinta si insarcinarea ta; cu durere vei naste copii, si dorintele tale se vor tine dupa barbatul tau, iar el va stapani peste tine."
17. Omului i-a zis: "Fiindca ai ascultat de glasul nevestei tale si ai mancat din pomul despre care iti poruncisem: "Sa nu mananci deloc din el", blestemat este acum pamantul din pricina ta. Cu multa truda sa-ti scoti hrana din el in toate zilele vietii tale;
18. spini si palamida sa-ti dea si sa mananci iarba de pe camp.
19. In sudoarea fetei tale sa-ti mananci painea, pana te vei intoarce in pamant, caci din el ai fost luat; caci tarana esti si in tarana te vei intoarce."
20. Adam a pus nevestei sale numele Eva: caci ea a fost mama tuturor celor vii.
21. Domnul Dumnezeu a facut lui Adam si nevestei lui haine de piele si i-a imbracat cu ele.
22. Domnul Dumnezeu a zis: "Iata ca omul a ajuns ca unul din Noi, cunoscand binele si raul. Sa-l impiedicam, dar, acum ca nu cumva sa-si intinda mana, sa ia si din pomul vietii, sa manance din el si sa traiasca in veci."
23. De aceea Domnul Dumnezeu l-a izgonit din gradina Edenului, ca sa lucreze pamantul din care fusese luat.
24. Astfel a izgonit El pe Adam; si la rasaritul gradinii Edenului a pus niste heruvimi, care sa invarteasca o sabie invapaiata, ca sa pazeasca drumul care duce la pomul vieții."

Acum să ne gândim la faptul că oamenii sunt singurele ființe de pe pământ capabile de creație foarte complexă, conștientă și voluntară.

Exprimat de altă manieră Dominus Deus // Dumnezeu i-a hărăzit ( // i-a cadorisit // le-a făcut cadou oamenilor //) pe oameni cu harul creației.

Se poate vorbii despre creație fără cunoaștere?
.
Deci ideea că Dumnezeu s-ar fi opus ( sau s-ar opune) cunoașterii și ar fi vrut ( sau că ar vrea) ca oamenii să nu cunoască este o cruntă minciună și o mare mizerie, și este totalmente contrară voinței reale a lui Dumnezeu, care ne vrea învățând / cunoscând și finalmente creatori la nivelul nostru de competență.

| MMihai a răspuns (pentru patxilaura):

R2: era de fapt răspuns pentru tine și nu răspuns la întrebarea băiatului.
Am făcut eu manevre greșite.

| MMihai a răspuns:

R2:
Voința reală a lui Dumnezeu, este că ne vrea învățând / cunoscând și finalmente / la final, creatori la nivelul nostru de competență.
Deci Creștinismul, cu falsul „Păcat Adamic", nu este decât o religie mincinoasă / o religie a minciunii, care se opune voinței reale a lui Dumnezeu.

Pentru o religie a adevărului, care să zică oamenilor că sunt niște ființe divinice ( un fel de foarte micuți / minusculi dumnezei ==să zic micro dumnezei, sau nano dumnezei, ca să înțelegi ideea ), hărăzite de Dumnezeul Creator, cu Harul Creației, ar trebui să fie loc în școală.

Tu de ce ți neapărat, să facem loc în școli unor religii mincinoase, care promovează necunoașterea și incultura, că aste este în realitate creștinismul pe oricare dintre ramurile sale.
Mozaismul are și el, (sau așa cred eu,), falsul păcat adamic, cea ce face ca și mozaismul să fie o religie a minciunii!

Karl Marx după ce a cunoscut, mozaism și creștinism, a devenit ateu și a zis că „religia este un opiu al popoarelor"!
Asta ca o reacție dură, la aceste religii ale minciunii!

Răspuns utilizator avertizat
| ghiolbitza a răspuns:

1 - Probabil cand spui de Biblie te referi doar la Vechiul Testament, numai acolo apar cele 10 porunci care impiedica omul de a practica idolatria. Daca citesti Noul Testament si sa gasesti numeroase sfaturi si indemnari catre cinstirea sfintilor prin icoane si sfinte moaste.
2 - BOR a emis o circulara la nivel national prin care anunta ca pentru serviciile prestate de Biserica nu se incaseaza bani sau taxe. Totusi, se practica acest obicei acolo unde parohiile nu pot intretine preotul paroh. E gresit sa denigrezi o majoritate doar pentru ca exista si oameni rai si lacomi.
3 - E absolut normal ca in Romania, tara majoritar ortodoxa, sa se predea religia ortodoxa in scoli. Argumentul unora, cum ca ar trebui sa se predea istorie a religiilor, e insuficient deoarece acesta e un subiect de mare complexitate si e o disciplina care se studiaza in medii avizate (licee teologice, facultati, masterate, etc.). Pe langa asta, in tarile majoritar protestante sau catolice exista discipline scolare care trateaza strict doar acest aspect (protestantismul, catolicismul), si nimeni nu se plange de indoctrinare. In tarile arabe, in toate scolile exista cursuri de islam, unde se discuta extrase din Coran, Saria si alte carti sfinte islamice, si nimeni nu se plange de indoctrinare.
4 - De ce vii cu premiza ca ortodoxia nu e religie adevarata, daca nu prezinti si argumente care sa sustina ideea ta? La nivel mondial exista 3 mari religii :iudaismul, crestinismul (ortodox si catolic)- derivat din credinta iudaica, si islamismul- cea mai recenta religie. Documenteaza-te macar un pic si nu mai posta intrebari aiurea pe net.

| fllu07 a răspuns (pentru ghiolbitza):

Imi pare rau sa te contrazic. dar religia ortodoxa, chiar nu ii cea adevarata. Isus a spus ca adevaratii crestini trebuie sa se recunoasca prin iubire. ioan 13:34, 35.
cum poate fi biserica ortodoxa adevarata daca ea binecuvanteaza razboiul, spune ca in numele lui Isus lupta, si de partea cealalta, si inamicii, si ei binecuvanteaza razboiul, si daca sunt "crestini" tot in numele lui Isus lupta. Isus a spus sa ne iubim dusmanii. nu sa luptam impotriva lor.
apoi z ca Ziceai ca a emis biserica o circulara sa nu se plateasca nici un ban pentru serviciile prestate. uitete ca FIECARE PREOT dar ABSOLUT FIECARE, cere bani. sunt in stare sa te lase cu mortul pe masa daca nu ii dai bani. si nu nega, ca asa ii. cat despre religia in scoli, daca ar fi copii mei la scoala, eu mi0as asuma raspunderea sa ii iau de la scoala la ora de religie si sa ii duc acasa, si apoi inapoi, sau sa stea in scoala, in alta clasa, sa face ceva optional, sport, sau stiu eu, alta activitate.
si la punctul 4 astea sunt argumentele mele:
1) BOR promoveaza idolatria
2)BOR promoveaza invataturi pagane cum ar fi: Chinul vesnic, trinitatea, inchinarea la moaste, sfinti,
3) BOR se implica in politica
4) BOR nu promoveaza Iubirea intre semeni, si enoriasi.
5) BOR nu intreprinde nici o actiune impotriva celor ce pacatuiesc
6) BOR sarbatoreste Craciunul si pastile, sarbatori total pagane (aici mentionez ca Isus nu si-a sarbatorit ziua de nastere, si nici nu a spus sa sarbatorim invierea sa, ci, din contra, sa ne amintim cu respect de faptul ca el a murit pentru noi)
si as mai putea adauga dovezi cate duce un tren de marfa ca Religia Ortodoxa nu este adevarata.

| ghiolbitza a răspuns (pentru fllu07):

Fratele meu alb, vorbele astea sunt pure speculatii personale. Nu stiu peste ce preoti ai dat tu, dat te asigur ca nu toti sunt asa cum ii descrii tu. Nu-ti convine traditia de 2000 de ani a Bisericii? Feel free sa iti faci tu biserica ta, cum a facut Luther...

| fllu07 a răspuns (pentru ghiolbitza):

Nici 1000 de ani.
dein 1054 nu sunt 2000 de ani.

| ghiolbitza a răspuns (pentru fllu07):

Biserica a luat nastere odata cu moartea si invierea lui Hristos. 1054 a fost doar apogeul unei situatii tensionate intre Apus si Rasarit, care au tinut mai mult de administratie si politica, decat de credinta. Deci, da, 2000 de ani.

| fllu07 a răspuns (pentru ghiolbitza):

Biserica asta nu, apostolii nu au facut asa ceva.
biserica asta a luat fiinta in 325 dupa cristos, la niceea, din ordinul criminalului sfant constasntin cel mare. apoi a evoluat s-a facut murdara de toate marsaviile, apoi in 1054 s-a rupt de apus ca nu ii mai ajungea tronul, si erau prea multi care vroiau ciolan, si catolicii au continuat in nota bine cunoscuta cu sfanta inchizitie. mai invata, istoria nu o poate schimba preotimea toata. azi sunt 2 credinte: ortodoxa si catolica. care ii cea adevarata dintre astea 2? Isus numai una o lasat, efeseni 4:5!
lamureste-ma.

| ghiolbitza a răspuns (pentru fllu07):

Pai normal ca apostolii nu s-au inchinat la moastele sfintilor, atata vreme cat nu existau sfinti crestini cu moaste. Cred ca tu trebuie sa mai inveti cate ceva, inchizitia nu a fost opera catolicismului, a fost atribuita Bisericii Catolice si bagata sub infailibilitatea papei. Multa vreme papa nici nu a stiut ce se intampla in Inchizitie ca fiind din ordinul sau. Atunci a luat nastere si sloganul ''crede si nu cerceta''. Azi in lume exista 3 mari credinte : iudaismul, crestinismul si islamul. Te rog sa te documentezi mai bine daca vrei sa iti mai raspund la intrebari, nu-mi pierde timpul cu ideile tale.

| fllu07 a răspuns (pentru ghiolbitza):

Si toate filmele care sunt, sunt din intmpalri adevate. si documentele care s-au facut te pomeni ca biserica nu a stiut nimic de ele. sa fim seriosi.
degeaba exita 3 credinte false, Isus a vorbit de 1 singura.
si nu s-au inchinat la moaste pentru ca nu existau. oare a uitat dumnezeu sa-i mentioneze in biblie pe sfinii aia? nici macar nu sunt sfinti. deci... scuteste-ma. nu stiu cine trebuie sa mai invete.

| ghiolbitza a răspuns (pentru fllu07):

Ba tati, Iisus era evreu, de religie iudaica. Cultul sfintilor si cinstirea lor, precum si a sf ingeri si a sf Fecioare a fost adus de Hristos prin adaosul la legea iudaica data de Dumnezeu lui Moise. De asta Biblia se imparte in Vechiul si Noul Testament. Daca tu iti bazezi afirmatiile pe filme si documentare, nu avem ce discuta pe tema asta. Incearca, in primul rand, sa scrii corect in limba romana, apoi citeste mai multe pe tema acesta si dupa aia vino sa vorbim despre religii.

| fllu07 a răspuns (pentru ghiolbitza):

Bai am mai zis la cineva, daca sunt greseli gramaticale ii din cauza ca scriu repede. in fine... ai gasit de ce sa te legi.
imi pare rau despre cunostinta ta, dar este foarte relativa. nu imi bazez afirmatiile pe filme si documentare, dar o mare parte din ele sunt adevarate spre dezamagirea ta.
cat despre Isus, el nu a mentionat niciodata despre inchinarea la sfinti, sau la moaste, alea is adaosul religiei false, Isus a spus ca prin el sa ne apropiem de dumnezeu. nu prin sfinti si moaste si cinstirea lor.
ef 4:5 spune ca este un singur mediator, Isus Cristos.
si noul tesamet fata de vechiul este despartit de moartea lui Isus nu de moaste.
adica Isus a paltit pacatele cu sangele lui, nu cu sange de animal cum se face inainte. nu stiu de unde ai scot ideiile astea nefondate, poate din cariile tale de teologie, nu din biblie.

| cippi a răspuns (pentru ghiolbitza):

Se pare ca nu citesti Biblie cum trebuie.
Biblia - Romani 1:
22 – "S-au fălit că sunt înţelepţi şi au înnebunit"
23 şi au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare şi târâtoare.
24 De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor, aşa că îşi necinstesc singuri trupurile,
25 căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu şi au slujit şi s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin.
26 Din pricina aceasta, Dumnezeu i-a lăsat în voia unor patimi scârboase, căci femeile lor au schimbat întrebuinţarea firească a lor într-una care este împotriva firii;
27 tot astfel, şi bărbaţii au părăsit întrebuinţarea firească a femeii, s-au aprins în poftele lor unii pentru alţii, au săvârşit parte bărbătească cu parte bărbătească lucruri scârboase şi au primit în ei înşişi plata cuvenită pentru rătăcirea lor.
28 Fiindcă n-au căutat să păstreze pe Dumnezeu în cunoştinţa lor, Dumnezeu i-a lăsat în voia minţii lor blestemate, ca să facă lucruri neîngăduite.
29 Astfel au ajuns plini de orice fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de porniri răutăcioase; sunt şoptitori,
30 bârfitori, urâtori de Dumnezeu, obraznici, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, neascultători de părinţi,
31 fără pricepere, călcători de cuvânt, fără dragoste firească, neînduplecaţi, fără milă.
32 Şi, măcar că ştiu hotărârea lui Dumnezeu, că cei ce fac asemenea lucruri sunt vrednici de moarte, totuşi ei nu numai că le fac, dar şi găsesc de buni pe cei ce le fac.

| danay72 a răspuns:

E bine ca oamenii incep sa vada si sa se bazeze mai mult pe Biblie nu pe traditii si idei omenesti. 2Timotei3:16

| milan9 a răspuns:

Ortodocșii nu se inchină la moaste! Mai corect spus, cinstesc sau respectă persoana sfântului respectiv. Acest lucru reprezintă în acelaşi timp un pretext de rugăciune.

Creştinii apostolici, cei din timpul apostolilor, venerau sfinţii, strângeau osemintele lor şi le cinsteau (unul dintre exemple este cel al actului martiric al Sf. Mucenic Ignatie, decedat între 98 – 117 în care se menţionează grija şi cinstea purtată de comunitatea creştină acestor martiri şi sfinţi)

Această cinstire nu se confunda cu cinstirea divinităţii, cinstirea adusă numai lui Dumnezeu! Aşa cum făceau şi primii creștini, nimeni nu confundă astăzi cinstirea sfinţilor cu cinstirea care trebuie acordată divinităţii!

| anonim_4396 a răspuns (pentru milan9):

"Creştinii apostolici, cei din timpul apostolilor, venerau sfinţii" in timpul apostolilor nu se intampla asa ceva.

Răspuns utilizator avertizat
| anonim_4396 a răspuns (pentru DanionM):

"Sfinţii sunt mijlocitorii noştri către Dumnezeu şi ajutători în obţinerea mântuirii;" Numai Hristos are acest rol.

| fllu07 a răspuns (pentru milan9):

Unde scrie ma in biblie tampeniile astea?

| cippi a răspuns (pentru milan9):

A venera este tot una cu a te inchina, si cinstirea oamenilor inaintea cinstirii lui Dumnezeu este o greseala enorma.
Marcu 12:
24 – "Drept răspuns, Isus le-a zis: „Oare nu vă rătăciţi voi din pricină că nu pricepeţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu?"
25 - Căci după ce vor învia din morţi, nici nu se vor însura, nici nu se vor mărita, ci vor* fi ca îngerii în ceruri.
* 1 Cor 15:42 1 Cor 15:49 1 Cor 15:52
26 - În ceea ce priveşte învierea morţilor, oare n-aţi citit în cartea lui Moise, în locul unde se vorbeşte despre Rug, ce i-a spus Dumnezeu când a zis: ‘Eu* sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov’?
* Exod 3:6
27 - Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morţi, ci al celor vii. Tare vă mai rătăciţi!"

Matei 23:27 – "Vai de voi, cărturari şi farisei făţarnici! Pentru că voi sunteţi ca mormintele văruite, care pe dinafară se arată frumoase, iar pe dinăuntru sunt pline de oasele morţilor şi de orice fel de necurăţie."

Numeri 19:
11 – "Cine se va atinge de vreun mort, de vreun trup omenesc mort, să fie necurat timp de şapte zile."
12 - Să* se curăţească cu apa aceasta a treia zi şi a şaptea zi şi va fi curat, dar, dacă nu se curăţeşte a treia zi şi a şaptea zi, nu va fi curat.
* Num 31:19
13 - Cine se va atinge de un mort, de trupul unui om mort, şi nu se va curăţi pângăreşte* cortul Domnului; acela să fie nimicit din Israel. Fiindcă nu s-a stropit peste el apa** de curăţire, este necurat şi necurăţia† lui este încă peste el.
* Lev 15:31 ** Num 8:7 Num 19:9 † Lev 7:20 Lev 22:3

Leviticul 21:1 – "Domnul a zis lui Moise: „Vorbeşte preoţilor, fiilor lui Aaron, şi spune-le:‘Un preot să nu se atingă de un mort din poporul său, ca să nu se facă necurat;"

Leviticul 21:11 – "Să nu se ducă la niciun mort; să nu se facă necurat şi să nu se atingă nici chiar de tatăl său sau de mama sa."

| milan9 a răspuns:

Când spui Biserică, nu te gândeşti la libertatea omului de a respecta sau nu, ci te gândeşti la SUMA DE ÎNVĂŢĂTURI lăsate de Mâtuitorul Iisus Hristos. Iar aceste învăţături sunt adevăruri infailibile tocmai pentru că au fost revelate de Fiul lui Dumnezeu Întrupat.

Acestea au valoare universală indiferent de alegerea omului, de a le respecta sau nu. Nu respectarea lor de către oameni le dă valoarea, ci Dumnezeu!

| milan9 a răspuns:

Evidenţa responsabilităţilor uriaşe pe care le au preoţii în vederea mântuirii oamenilor face ca acele câteva exemple negative din rândul clerului să fie deplânse dar asta nu schimbă cu nimic lucrarea lui Dumnezeu în Biserică şi aceeaşi reconfirmare de 2000 de ani a rolului preotului ca purtător al harului divin absolut necesar mântuirii...

NU ESTE NIMIC NOU în zilele noastre! Cazuri mai mult sau mai puţin izolate erau şi în timpul Mântuitorului şi alapostolilor. Şi ei se confruntau cu cazuri ale unor "intruși" în rândurile Bisericii.

De 2000 de ani A RĂMAS ACEEAȘI PROBLEMĂ: necesitatea unei aspre selectări a oamenilor pregătiţi să poarte o astfel de sarcină grea, plină de responsabilități a preoţiei:

1). - Timotei 5, 17:"Preoţii, care îşi ţin bine dregătoria, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
2). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
3). - Timotei 5, 22:,, Nu-ţi pune mâinile degrabă pe nimeni, nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat."
4). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."
5). -I Petru 5, 1-2:,,Pe preoţii cei dintre voi îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere.
Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
6). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
7). -I Tim. 4, 14:,, Nu fi nepasator faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea miinilor mai-marilor preoţilor."
ul tau aici...

| M25M a răspuns:

Religia adevarata? :)))
http://www.youtube.com/watch?v=uX-Aldx-LM0&noredirect=1
Enjoy.

| fllu07 a răspuns:

Este clar ca religia ortodoxa nu este cea adevarata. Isus a spus ca dupa roadele lor ii vom recunoaste pe continuatorii sai. atunci, continuatorii lui Isus, ar trebui sa aiba fapte clare care sa arate ca sunt continuatorii lui Isus. Isus nu sa inchinat la idoli, ci lui Dumnezeu, Isus a predicat regatul lui Dumnezeu, Isus nu sa implicat in politica, Isus nu a facut afaceri, Isus nu sa murdarit d.p.d.v trupesc ca popii de azi, Isus a fost exemplul perfect de crestin adevarat.
Biserica ortodoxa face exact invers azi: idolatrie politica, afaceri, lux nerusinat, si lista continua.

| patxilaura a răspuns (pentru fllu07):

Daca zici ca religia ortodoxa nu este cea adevarata, atunci care este? ...ca si alte religii sunt cu politica si cu multe altele.

| GRs explică (pentru patxilaura):

Religia ortodoxa este facuta pentru bani.Nici o religie nu este adevarata.Mai ales daca au un zeu creator care a facut totul din nimic.

| dracu14 a răspuns:

Pe mine profesoara de religie vrea sa ma lase corigent pentru ca sunt ateu si am facut misto de dumnezeul ei, ar fi chiar ironic ca un elev de nota 8-9 sa ramana corigent la religie...

| Allrc24Orthodox a răspuns (pentru dracu14):

Hmm esti ateu asta e dar sa te dai cocos intr-o clasa unde majoritatea este crestina nu ti se pare cam nesimtit sa spun asa?

| tinu25 a răspuns (pentru Allrc24Orthodox):

Orice om are dreptul sa se exprime in functie de credinta lui. Daca il lasa corigent pe motivul ca nu stie materia e una. dar sa il lase corigent doar pentru motivul ca este ateu si nu ii respecta Dumnezeul nu e corect. Daca se ajunge la jigniri se scade media la purtare... nu se lasa corigent.
Iar partea cu cocosul. ce ai zice daca intr-o zi la lucru, patronul sa fie ateu, sa iti zica in fata "eu nu am chef sa iti vad mutra la mine in firma doar pentru ca esti crestin".

| Allrc24Orthodox a răspuns (pentru tinu25):

Nu are nimeni dreptul sa ii bage credinta pe gat.nu neg asta. eu daca pe atei ii fac maimutoi sau chestii de genul cum se simt? ma respecti te respect si invers. nu spun sa impartasesti credintele mele dar macar poti purta o discutie civilizata bazata pe argumente solide ca intre oameni maturi nu golani de cartier. ce a facut el se numeste sfidare, din dorinta de a fi diferit si de fi superior "turmei". eu nu ma leg de el pentru ateism ci pentru caracterul jalnic.

| fllu07 a răspuns (pentru Allrc24Orthodox):

Nu, deloc. ii dreptul meu sa nu fiu mintit, si inspaimntat, (vezi cazul manualelor de cls 1-a ca, cine nu vine la slujba, si merge la mall o sa arda de viu in foc) deci prin urmare tin la dreptul meu. daca cunosti adevarul nu te poti intoarce in mocirla.

| fllu07 a răspuns (pentru tinu25):

Nu se lasa corigent, se poate incheia situatia fara media la religie. invatamantul din Romania permite asta. asadar, si daca esti ortodox si ceri asta, nici o problema. se poate.

| cippi a răspuns (pentru dracu14):

Meriti sa fii lasat corigent daca faci misto fara sa cunosti realitatea.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Credinta apostoleasca lasata de Mantuitorul este calea spre cer.

| fllu07 a răspuns (pentru anonim_4396):

Oamenii buni acceptati de Dumnezeu vor trai pe pamant! ps 37:29 eclesiastul 1:4, matei 5:3

| Almássy a răspuns:

Da,baaai nu ne inchinam la moaste ci la sfantul a carui apartin > sfant este, scrie in biblie de ce:trupurile sfintilor sunt biserici si lacasuri ale duhului sfant(1.cor.3,16-17) si :dumnezeu se proslaveste si in trupul si in sufletul celor sfinti, care sunt ale lui dumnezeu(1.cor,6,19-20) daca in biblia ta scrie altfel e modificataq asa scrie si in prima biblie din care s-au tras cea catolica si ortodoxa >no comment you] nu se cer bani pentru botez asta e corupere intr-un fel nu e ceva normal asa fac unii dar nu majoritatea>inca mai crezi in ideea ta? sami aduci argumente...

| cippi a răspuns (pentru Almássy):

Ce nationalitate esti? Trebuie sa te mai duci pe la scoala sa inveti romana.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| kira30 a răspuns:

Ortodocsii nu se rog la moaste ci la sfantul acela.

Dar idolii sunt: animale, pasari, oameni, zei, astri, soarele, pietrele^ la acestea sa nu te închini. Icoana. îlarata pe Dumnezeu si Moise a facut Heruvimi în cort, tot icoane.Noi nu ne închinam la sfinti si la îngeri ca si lui Dunmezeu. închinarea pe care o aducem noi sfintilor si îngerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne închinam si îi slujim cu desavarsita închinare, care se mai numeste si latrie" sau adorare". Noi veneram pe sfintii lui Dumnezeu pentru ca ei sunt prieteni ai lui Dumnezeu, dupa cum este scris: Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc (loan 15, 14).

Nici o umbrire sau micsorare nu se aduce slavei lui Dumnezeu prin venerarea si cinstirea slugilor Lui. Mai întai, ca una este închinarea (adorarea) pe care o aducem noi lui Dumnezeu, cum mai sus am aratat, si alta este cinstirea (venerarea) pe care o aducem noi îngerilor si sfintilor lui Dumnezeu, ca unor slugi si prieteni iubiti ai lui Dumnezeu.
Insusi Duhul Sfant ne îndeamna sa laudam pe Dumnezeu prin sfintii Lui, zicand: Laudati pe Domnul întru sfintii Lui (Ps. 150, 1). Noi, cand cerem ajutorul si mijlocirea sfintilor si a îngerilor în rugaciunile noastre, tot pe Dumnezeu îl slavim, deoarece si sfintii la randul lor duc cererile si rugaciunile noastre, împreuna cu rugaciunile lor, la Dumnezeu (Fapte 9, 32-42; 20, 9-12, 36; 28, 3-9; Apoc. 5, 8).

| jeann a răspuns:

Religia e cea mai eficienta metoda de a controla masele si o masinarie de facut bani.

| georgeceltoma a răspuns:

Sincer,lumea inca nu a evoluat intelectual

| cippi a răspuns:

Biblia - Romani 1:
22 – "S-au fălit că sunt înţelepţi şi au înnebunit"
23 şi au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare şi târâtoare.
24 De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor, aşa că îşi necinstesc singuri trupurile,
25 căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu şi au slujit şi s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin.
26 Din pricina aceasta, Dumnezeu i-a lăsat în voia unor patimi scârboase, căci femeile lor au schimbat întrebuinţarea firească a lor într-una care este împotriva firii;
27 tot astfel, şi bărbaţii au părăsit întrebuinţarea firească a femeii, s-au aprins în poftele lor unii pentru alţii, au săvârşit parte bărbătească cu parte bărbătească lucruri scârboase şi au primit în ei înşişi plata cuvenită pentru rătăcirea lor.
28 Fiindcă n-au căutat să păstreze pe Dumnezeu în cunoştinţa lor, Dumnezeu i-a lăsat în voia minţii lor blestemate, ca să facă lucruri neîngăduite.
29 Astfel au ajuns plini de orice fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de porniri răutăcioase; sunt şoptitori,
30 bârfitori, urâtori de Dumnezeu, obraznici, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, neascultători de părinţi,
31 fără pricepere, călcători de cuvânt, fără dragoste firească, neînduplecaţi, fără milă.
32 Şi, măcar că ştiu hotărârea lui Dumnezeu, că cei ce fac asemenea lucruri sunt vrednici de moarte, totuşi ei nu numai că le fac, dar şi găsesc de buni pe cei ce le fac.

| albertodelrio211111 a răspuns:

frate iti zic eu ca religia pentru romani nu a fost nimic sfant niciodata si dovada este ca fiecare dintre noi om sau preot incalcam ceea ce scrie in biblie sau cele 10 porunci...in ceea ce spui ai dreptate dar doar din punct de vedere etic

| cippi a răspuns (pentru albertodelrio211111):

Ai citit sau studiat Biblia?

| rarestare1 a răspuns:

Daca nu ar exista Dumnezeu atunci cum de inviere todeauna i-a foc acea lumanare in biserica fara ca cineva sa o atinga apoi oameni iau lumina si pun flacare in nas si nu patesc nimic laughing

| anonim_4396 a răspuns (pentru rarestare1):

Ai auzit de fosfor alb care se aprinde in mediul umed?

| Muntean_Costel_1976 a răspuns:

Pentru ca popii.si pentru ca banii.pentru ca omul nu studiaza