NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Guvernul României alocă 10 milioane de lei pentru BOR:
http://youtu.be/ve7njd0666k
Cum vi se par declaraţiile şi atitudinea preotului Valentin Fotescu şi ale vicepreşedintelui Asociaţiei Secular-Umaniste din România, Toma Pătraşcu? Eu una, demult nu am văzut atâta aroganţă, imbecilitate şi nesimţire...ca la "părinţii" şi "preasfinţiţii" autohtoni.

159 răspunsuri:
NOname
| NOname explică:

Https://www.facebook.com/......639829155/

NOname
| NOname explică:

"După revoluție românii au înlocuit irigațiile cu dansul ploii.

BOR are probabil cea mai mare influență în agricultura din România. Și nu mă refer la inutilele moaște ridicate la rang de paparude, ci la pământurile deținute și la "implicarea Patriarhiei în monitorizarea" fondurilor UE pentru fermieri.

Cumva, când ajungem la miliarde, dăm mereu de miliardara BOR. Să mai ceară ceva, să mai perceapă o taxă, un comision, o pădure, un teren, o construcție, o finanțare, un salariu, un hotel, un hectar, un lac, un colegiu, un castel, o influență, o lege de monopol, o scutire de taxă, un... o... și puțin câte puțin le-am dat popilor până nu mai știu ce să facă cu bogățiile. Și-au pus aur și pe biserici, nu doar în altare.

Semnele unui popor dement condamnat la piere."

http://www.facebook.com/......8329293852

NOname
| NOname explică:

Http://www.facebook.com/......218156175/

| CristiB93 a răspuns:

Cum mi se par declaratiile lor?
Pai din cate am vazut, ambii au dreptate, Este nevoie de un sistem educational si sanitar mai bun, dar probabil ca este nevoie si de mai mult loc pentru credinciosii care vin la catedrala. Nu mai da vina pe biserica daca te deranjeaza ceva, ci da vina pe oameni, pe guvern.
Dar gandeste-te un pic la cele trei institutii : Biserica, Scoala, Spitalele
. Care dintre acestea sunt cele mai fregventate de oameni?
Ai putea spune ca sunt bisericile si spitalele, caci scoala banuiesc ca sti si tu ca 50 % dintre copii nu au nici treaba cu invatatul si au absente cu carul apoi spitalele sunt pline de bolnavi, dar cine-i trateaza?
Ai vazut ca medicii nostri cei mai buni pleca toti in strainatate, Eu zic ca problema nu este faptul ca nu sunt spitale ci fapttul ca nu avem medici.
Apoi vezi ca la biserica vine multa lume, se inghesuie si se calca in picioare unii peste altii, nu crezi ca este normal atunci sa se contruiasca biserici multe daca oamenii le cauta si dau bani pentru ele? Deci cum spuneam, oamenii sunt de vina pentru problema care te macina pe tine.

| NOname explică (pentru CristiB93):

Vrei şi mai multe biserici? Tot sunt prea puţine? Şi aşa România este pe primul loc în Europa la numărul de biserici (pe cap de vizitator).
- http://i.imgur.com/tYa4t01.png
- http://stirileprotv.ro/......erici.html
- https://www.facebook.com/....../photo.php
Plus, pe cei care se calcă în picioare (de sărbători sau la pupat de moaşte) nu tot biserica i-a îndoctrinat?

Iar medici buni şi motivaţi de ce oare nu avem, de ce preferă să plece în ţări mai civilizate, unde munca lor este apreciată, nu a unor şarlatani care umblă cu prostit lumea? La fel e şi în cazul profesorilor.
Dar bine că plătim salariile popilor şi preafericiţilor...care ne lasă în curul gol.
Ia imaginează-ţi cum ar fi dacă acele milioane de euro (pe salarii şi biserici) s-ar investi în educaţie şi sănătate! E, altă viaţă!
Aşa că, oricum ai lua-o, e şi vina bisericii şi angajaţilor ei. Au fost destul scutiţi de răspundere! Să se întreţină singuri, că au de unde - BOR-ul având o avere de peste 3 miliarde de euro -, nu din banii publici, care ar putea avea sute de mii de destinaţii mai bune!

- http://www.tpu.ro/......ea-eu-zic/

- http://www.tpu.ro/......ebook-com/

- http://www.tpu.ro/......-000-deja/

P.S. "CATI BANI RISIPESTE STATUL PENTRU RELIGIE.

Simbioza dintre politica si biserica este bine cunoscuta. Depind enorm de mult una de alta si de accea nu este de mirare ca in fiecare an sume consistente de bani sunt alocate de catre politicieni, prin buget si nu numai, cultelor religioase. In special pentru Biserica Ortodoxa.

Asa se face ca anul viitor Secretariatul General al Guvernului prevede cheltuieli de aproape 300 de milioane de lei pentru religie; cei mai multi ajung, desigur, la BOR:

Sustinerea cultelor – 5 mil. lei
Sprijinirea BOR din afara granitelor – 12, 88 mil. lei
Salarizarea personalului de cult – 270, 016 mil. lei
Salarizarea personalului ne clerical – 2, 5 mil. lei
Finantarea schitului romanesc Prodromu de la Muntele Athos – 1, 250 mil. lei
Adunate dau 291, 646 mil lei in total. Si totusi, pentru ca anul viitor e unul electoral, suma asta nu e de ajuns. Senatorii si deputatii au depus (ilegal) sute de amendamente la proiectul de buget al Secretariatului General al Guvernului pentru a aloca si mai multi bani publici pentru culte. Adica pentru preotii din colegiile unde au fost alesi in functiile pe care le ocupa acum.

Dupa cum spuneam la inceput de simbioza si dependenta, popa cere, popa primeste. Pentru ca senatorul sau deputatul "X" are nevoie de voturi daca vrea sa-si pastreze functia. Iar oamenii nu au incredere in el dar au incredere in biserica, guess what!? Popa au un cuvant greu de spus in aceasta ecuatie. Plus ca da bine la imagine. Romanul prost apreciaza mai mult pe unul ce da bani la Biserica fata de altul care nu.

Cel mai vandut, pardon, Campion este senatorul Alin Tise (PDL), cu 348 din cele 563 de amendamente depuse in total. Cele mai multe pentru alocarea catre culte a unor sume cuprinse intre o mie si 10 milioane de lei, in functie de necesarul preotilor care ii cer bani:

Constructie de noi biserici
Inlocuirea de mese de altar
Inlocuire de termopane
Asfaltarea curtilor
Si pentru ca banii ceruti trebuie luati de undeva, iata ce debiteaza Tise: „din majorarea de impozite si taxe". Superb!

Apetitul de bani al cultelor religioase este enorm de mare. Iar asta reiese si din estimarile pentru perioada urmatoare. Dar si din statistica alocarilor de pana acum. Iata banii alocati doar pentru rubrica „Sustinerea cultelor religioase" (fara salarii sau alte finantari):

2009 – 2012 - 815.298 mil lei
2013 – 36 mil lei
2014 – 5 mil. lei
2015 – 20 mil. lei
2016 – 30 mil. lei
2017 – 40 mil. lei
Total 2009 – 2017 – 946, 298 mil. lei.
Daca toate astea scapa ochiului, fiind "doar" cifre pe hartie, in urma lor raman sute de efecte fizice. Adica sute de biserici in constructie in fiecare an. Conform estimarilor tot mai multe. Din ce in ce mai multe:

567 in 2014
606 in 2015
640 in 2016
676 in 2017"

http://haragus.wordpress.com/......u-religie/

http://www.romanialibera.ro/......19102.html

| CristiB93 a răspuns (pentru NOname):

Nu am zis ca vreau si mai multe biserici, eu doar incercam sa iti arat ca nu biserica are toata vina. Eu stiu ca to o urasti deci e si normal sa-i gasesti ei toata vina, apoi eu nu cred ca ca in 2017 o sa fie 617 biserici in contructie, asta este exagerare.

| NOname explică (pentru CristiB93):

Este prea puţin relevant ce crezi şi ce crezi că ştii, chryystyyann.
Tu spuneai că biserica este nevinovată, e un fact. Arată-mi în schimb unde am afirmat că este exclusiv vina bisericii - a ei şi doar a ei - sau scuteşte-mă de bullshiturile tale!

| CristiB93 a răspuns (pentru NOname):

Tu nu ai afirmat direct ca este vina bisericii, dar prin cuvintele tale si prin toate actiunile in ce priveste BOR se vede ura ta pentru biserica si ca ea este unica vinovata.

| Narcis2007 a răspuns:

Fiecare isi urmareste propriul interes, probail ei nu vad asta ca ceva daunator si oricum chiar daca s-ar destepta nu cred ca si-ar taia singuri creanga de sub picioare

| usuk a răspuns:

Ce pot spune? Nimic Nou*

eu unul sunt totusi curios in cazul in care [prin absurd, evident] micul mare mantuitor gizaz ar aparea si ar vedea mica Mare catedrala, ce ar spune el atunci?
[ce sa-i faci; daca toti romanii ar citi biblia macar 1 data (integral) atunci numarul' de crestini ar scadea la jumatate, insa, asta nu se intampla; romanii nu citesc nimic si nu fac nimic]
*extra argument(lol)
http://www.prosti.ro/perle-bacalaureat-3-0.htm

| NOname explică (pentru usuk):

Şi eu sunt de părere că dacă Dumnezeul biblic ar exista (varianta non-psihopată) nu ar fi deloc fericit să vadă în ce s-a transformat "cuvântul şi creaţia lui" şi în ce hal profită de oameni "slujitorii lui" cu "cuvântul lui" în mână.
Cred că i-ar face una cu pământul, începând cu bisericile. Dacă ar exista...

| RAY a răspuns:

Asa popor asa tara

suntserios
| suntserios a răspuns:

E cam veche treaba, ca e din 2012, anul asta au cam respins la buget finantarea cultelor bisericesti, poate le mai vine minte la cap.

| NOname explică (pentru suntserios):

"Când Biserica nu-şi face singură parte, aleşii au grijă de bunăstarea ei. Cârpit cu noi taxe şi impozite, bugetul României pe 2014 prevede creşteri de salarii pentru preoţi şi fonduri pentru construcţii şi reparaţii de biserici":
http://youtu.be/x3wwTzfs4y0

"Politicienii au mărit salariile popilor, dar copiilor nu au vrut să le mărească alocațiile nici măcar cu 2 lei: http://fb.com/754490407898648

Nu numai că biserica nu plătește taxe, dar se pompează într-o frenezie în construcția de biserici, deși tot politicienii spun că am rămas iar fără bani la buget și n-avem încotro, trebuie să impozităm (până și) stâlpii, în timp ce BOR distruge parcurile pentru copii ca să mai facă niște biserici: http://fb.com/755198574494498

Știrea: "Când Biserica nu-și face singură parte, aleșii au grijă de bunăstarea ei. Cârpit cu noi taxe şi impozite, bugetul României pe 2014 prevede creșteri de salarii pentru preoţi şi fonduri pentru construcții şi reparații de biserici."

Opriți finanţarea cultelor religioase: în ultimele zile mă ciupesc când distribui articolele - am impresia că visez, dar din păcate nu sunt coșmaruri, sunt realități cât se poate de cotidiene. Sfidare după sfidare, asta primim și de la popi și de la politicieni."

| NOname explică (pentru suntserios):

"Dezvoltarea României prin post și rugăciune.

Bugetul României pe 2014 prevede depășiri de plan la construirea și pictarea de biserici noi, și la angajarea de mai mulți preoți în sistemul profitabil bisericesc.

Peste două zile, pe 14 noiembrie, proiectul de buget pentru 2014 ajunge în Parlament. Știți, bugetul ăla pentru care nu sunt bani, pentru care Guvernul Ponta a inventat noi taxe și impozite, ca să-l „cârpească" … ăla. Ca orice proiect de buget care se respectă trebuie să conțină și cel puțin o componentă strategică de dezvoltare a țărișoarei, că nu putem să băltim așa la infinit în marasmul ăsta economic. E, proiectul ăsta de buget conține, printre altele, și prevederi dintr-un document care se cheamă „Document sinteză privind prioritățile strategice pe termen mediu ale Secretariatului General al Guvernului pentru anul 2013 și perspectiva 2014-2016".

Dacă nu aveți răbdare să parcurgeți toată strategia asta a Guvernului Ponta pentru dezvoltarea României în următorul cincinal dat gata în patru ani aveți câteva capturi interesante mai jos:

http://www.dollo.ro/2013/11/dezvoltarea-romaniei-rugaciune/

E vorba despre alocările bugetare pentru sprijinirea cultelor, cu precădere a celui majoritar ortodox. Adică a acelui unic domeniu din România care înflorește de la un an la altul, fără sincope, de 22 de ani încoace. Așadar, Guvernul Ponta, ca și celelalte dinaintea lui, fără excepție, a descoperit că este mai rentabil să fii alături de premianți și să-i sprijini (chiar dacă nu au nevoie), decât să tot suferi pe lângă repetenții clasei. Cât să mai sprijini un sistem de educație care scoate anual producții cu mai mult de 50% rebuturi? Cât să mai pompezi bani într-un sistem de sănătate bolnav, în care nici medicii, nici pacienții nu se simt bine?

E mai bine să te asociezi cu succesul (în afaceri) decât să-ți legi numele de niște cauze pierdute. Uite, de exemplu, Guvernul Boc își poate trece în palmares faptul că datorită climatului economic protectiv și stimulativ, a ajutoarelor de stat acordate și scutirilor de impozite păstrate, BOR a avut în 2011 profit mai mare decât McDonalds și băieții deștepți din energie. Este o performanță economică ce merită încurajată și susținută în continuare. Doar toată lumea ne spune, atunci când vine vorba despre strategia lipsă de dezvoltare a României: găsiți-vă un domeniu la care vă pricepeți și dezvoltați-l.

Desigur, se mai găsesc și voci stinghere care protestează constant la adresa acestor tendințe guvernamentale, invidioase pe succesele incontestabile ale clerului atât în rândul populației, cât mai ales în inimile credincioase ale guvernanților. Noroc că nu le bagă nimeni în seamă. Bunăoară, conform unor calcule făcute de Asociația Secular Umanistă din România (ASUR), pentru anii viitori guvernul preconizează:

- anual numărul preoților plătiți de Stat să se mărească cu câte 1.000 de persoane
- să se finalizeze construcția a aproape 250 de noi biserici pe an
- să se repare peste 400 de biserici pe an
- să se finalizeze pictura la peste 200 de biserici pe an..."

http://www.dollo.ro/2013/11/dezvoltarea-romaniei-rugaciune/

| sublime89 a răspuns:

Ce-mi "place" cum de la revolutie incoace toate partidele politice romanesti, indiferent daca a fost vorba de cele asa zise "de stanga" cum e PSD-ul, sau cele de "dreapta" cum e PD-L-ul, au avut exact aceeasi politica in ceea ce priveste religia si BOR. Se vede clar ca interesul a fost pe primul loc in cazul ambelor partide. As indrazni sa spun ca PSD are o politica chiar mai conservatoare decat PDL. Se observa in Europa o tendinta interesanta. Tarile occidentale, membre UE, deci fostele tari capitaliste si de "dreapta" din perioada razboiului rece, acum sunt mult mai liberale si mai la "stanga" decat fostele tari comuniste din Europa de Est. Un exemplu clar se vede in Rusia, Ucraina sau Belarus, unde fortele politice aliate Rusiei, deci pro-comuniste care ar trebui sa fie de "stanga", sunt de fapt cele mai nationaliste, xenofobe si homofobe partide, deci foarte conservatoare si favorabile valorilor bisericii ortodoxe. Iar partidele pro-UE sau anti-Rusia, adica cele care ar trebui sa fie mai de "dreapta", sunt mult mai liberale si cu viziuni progresiste, uneori anti-biserica. Din pacate in Romania nu prea se observa o prea mare diferenta intre fortele de dreapta si cele de stanga, pentru ca la noi conservatorismul e absolut necesar pentru orice partid daca vrea sa primeasca voturi. Omul de rand priveste cu ochi asa de buni BOR incat nimeni nu indrazneste sa zica ceva impotriva ei, mai ales daca vrea sa fie ales intr-o functie. Ca de obicei solutia trebuie sa fie educatie treptata a poporului. Trebuie facuti pasi mici dar siguri in aceasta directie. Asa de mici incat sa nici nu-si dea seama oamenii ce se intampla. E clar ca schimbarea nu poate fi brusca, pentru ca atunci ii intorci mai mult impotriva ta. Indoctrinarea e uriasa.

Trebuie sa bagam stiinta adevarata in scoli, pana nu e prea tarziu. Si trebuie sa luam masuri treptate impotriva religiei in scoli. Intrebarea e: cine va introduce aceste modificari? Cine va fi politicianul care va avea primul puterea, hotararea si curajul sa riste in asa fel incat sa faca ce-i spune constiinta, si ceea ce este corect? Acel politician va fi unul ales de crestini, probabil chiar in urma unei campanii mincinoase, dar care va trebui sa ia niste decizii impotriva alegatorilor lui si a BOR.

| NOname explică (pentru sublime89):

Da, o bună temă de casă...

| Lizzu a răspuns:

laughing DECI PENIBIL!

Acum o baga pe asta cu " nu este spatiu suficient de mare sa primeasca pe credinciosi" - le pasa lor!
sau ca marimea catedralei e direct proportionala cu numarul credinciosilor din tara, pardon?

CA 90% sunt declarati crestin-ortodocsi, asa si? daca era 100% inseamna ca faceau catedrala mai mare de atat?

Nici sa vorbeasca nu stiu...
Merita trasi in teapa.

| NOname explică (pentru Lizzu):

Apropo de "90% sunt declaraţi creştin-ortodocşi":
http://youtu.be/5II9m-Dlv_A

...
Merită, Liz, merită...

| Lizzu a răspuns (pentru NOname):

laughing zici ca e ala cu Gaita.

Nu prea e de ras, daar... asta e.

| NOname explică (pentru Lizzu):

Iar de acest banc ce zici?
https://www.facebook.com/....../photo.php

| Fatamuntilor a răspuns (pentru NOname):

Nu pot raspunde direct la intrebare,si trebuie sa ma,,agat ''' de un raspuns.

Incep cu doua citate care mi se par potrivite.
,, Ce ii trebuie chelulului tichie de margaritar''
,, Tara arde, iar baba se pieaptana''
Guvernul, e ca o,, mama'' care imparte banii copiilor lor ( ministerele)Iar cine este mai tare in gura primeste mai multi bani.Nu dupa necesitatile tari. Oricata nevoie ar avea tara asta de catredrala, sau de biserici, altele sunt urgetele.
Probabil, BOR-ul a cerut a cerut acei bani bazandu-se pe faptul ca tara asta e majolitar crestina.

| Lizzu a răspuns (pentru NOname):

Nu stiu ce pot sa mai zic, NOname...
Chiar nu stiu.
Oamenii vor continua sa creada. Si sa fie fraieriti. Storsi de ultimii bani.
Si totul in numele religiei. Si in numele lupilor in piele de popa.
Numai daca ar putea vedea dincolo de aparente.
E inutil.

| NOname explică (pentru Fatamuntilor):

Raţionamentele BOR-ului (dacă există aşa ceva) îşi pierd orice relevanţă, când ne uităm în jur...la zeci de mii de alte necesităţi (cu adevărat importante şi urgente).
https://www.facebook.com/....../photo.php

Vorba ta, ţara arde, iar baba se piaptănă...

| Lizzu a răspuns (pentru NOname):

happy acum trebuie sa "sfintim" si ce mancam... ca ce ne iese pe gura e deja sfintit.

Nu mai suport atata penibilitate si absurditate, NOname.
Stropeste-ma cu "apa sfanta" sa iasa deavolu' din mine ca il apuca dracii cand vede crucea si pe popa.

| NOname explică (pentru Lizzu):

Eşti o drăcoasă simpatică. :))

Erai mâhnit şi tare descurajată cu o postare mai sus...
Eu zic că dracul nu e chiar aşa de negru. :)

Încrederea oamenilor în biserică este în continuă scădere, deci e de bine. Sunt şanse ca în câţiva ani situaţia să se amelioreze, căci şi politicienii sunt cum bate vântul, asemenea unor paraziţi care sug de unde au mai mult (de câştigat).

https://www.facebook.com/....../photo.php

| Lizzu a răspuns (pentru NOname):

happy

| anonim_4396 a răspuns (pentru Lizzu):

Dar,stai,ca din cate am inteles, in catedrala asta, se inchina numai popii de-inalta functie.

| Lizzu a răspuns (pentru anonim_4396):

Fac ceva pe functia lor.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Lizzu):

Da,fac avere pe spatele altora

| CinevaNou a răspuns:

"Politicienii au mărit salariile popilor, dar copiilor nu au vrut să le mărească alocațiile nici măcar cu 2 lei"
Pai normal, copiii oricum vor ajunge niste analfabeti care nu vor lua bacul. De popi avem nevoiesmug

| Kalla a răspuns:

Pentru cateva mere stricate su ar trebui sa arunci tot cosul.

| NOname explică (pentru Kalla):

Despre ce coş vorbeşti, cel plin de putreziciuni?
Catedrale de sute milioane de euro le trebuie pe timp de criză!
Dacă nu ar cerşi banii pe prostii, nici nu li s-ar da.

| Kalla a răspuns (pentru NOname):

La biserica dai bani daca vrei ok? Nu esti obligat sa cumperilanari iar intrarea este gratis.Plus ca biserica mai ales cea catolica au adus mai multe beneficii decat orice organizatie.Nu stiu daca stii medicins sans frontier sau armata salvarii sau toate bisericile catolice care lupta impotriva saraciei sau a mafiei care ucide zeci de persoane. Dumnezeu ofera un umar unde sa plangi si alinare.Nimeni mu ajuta mai mult ca atat.

| NOname explică (pentru Kalla):

Să spui unui non-religios căruia i se iau banii pentru cultele religioase din taxele plătite de el "La biserica dai bani daca vrei ok?" este culmea neruşinării şi imbecilităţii.

Acum nu mai poţi să pretinzi că nu ştii cum fură hoţii, Kalla, căci ţi-am arătat personal cum stau lucrurile în România la acest capitol.
Poftim din nou, dacă ai uitat:
https://www.facebook.com/OFCR.Romania

| Kalla a răspuns (pentru NOname):

De merele astea stricate iti vorbeam.Biseica de azi e cea mai proasta afacere.Da nu inseamna ca Dumnezeu sau ingerii sunt rai.Si sunt multi crestini buni.

| NOname explică (pentru Kalla):

Am zis ceva de dumnezei sau creştini?
Dacă vrei să fii irelevantă şi doar să mă faci să-mi pierd timpul cu tine, mută-te la altă întrebare, te rog.

| Kalla a răspuns (pentru NOname):

Auzi,am generalizat din cauza ca multi atei pun intrebari ca tine cu intelesul ascuns ca vina e a lui Dumnezeu.

| 0101131234 a răspuns (pentru Kalla):

"Biseica de azi e cea mai proasta afacere."
Din contră. Biserica din ziua de azi e cea mai bună afacere.Profită de pe urma unor oameni care probabil nu au ce pune pe masă încasând sume imense din care, membrii acesteia îşi cumpără lucururi de lux(vile, maşini, aur, etc...)

| мιнαɛℓα36 a răspuns (pentru Kalla):

Dumnezeu e ateu! Sa nu uiti astahee hee

| AlexanderAdrian a răspuns (pentru Kalla):

Un ateu nu are cum sa puna o intrebare cu intelesul ascus ca-i vina lui D-zeu daca ateul NU crede in existenta lui D-zeu. E greu cu logica, nu?

| Kalla a răspuns (pentru AlexanderAdrian):

Tacicopile a de omie deori m vazut ateii de pe TPU cum spuneau "vai Dumnezeul crestinilor e chiar un tiran!".
Mai de multau pus o intrebare cu un tabelsi un ateu spunea nu-i asa ca e rau zeul crestin?
Tu nu stii ct de incapabili sunt ateii. Uita-te mai sus unde cinveva ateu mi-a raspuns ca Dumnezeu nu-i ajuta pe aia din Africa cand nici nu credeain El.

| AlexanderAdrian a răspuns (pentru Kalla):

Nu sunt copil, am 30 de ani. In al doilea rand ai probleme absolut grave de logica.

Crestinii il au pe Dumnezeu. Este absolut logic ca atunci cand un ateu li se adreseaza sa foloseasca acelasi termen - Dumnezeu, chiar daca nu cred in existenta lui. E mai la indemana, cam cum ai vrea sa apara un astfel de enunt? Ce nume ai vrea sa foloseasca ateii? "Inexistentul"?

Si eu sunt ateu si te asigur ca nu sunt nici mai putin nici mai mult capabil decat un crestin. Din fericire pentru mine am pretentia ca nu ma comport ca membrul unei turme care urmeaza o idee ca un orb fara o busola in desert. Insa fiecare e liber sa creada ce vrea, sa se aruce ca oile de pe buza prapastiei, sa se roage la Dumnezeu in loc sa se ajute singuri samd.

Ateul care ti-a spus povestea cu cei din africa are alte probleme de logica, ce sa-i faci, problemele de logica nu fac diferenta intre atei si crestini. Triburile din africa nu credeau fiindca nu stiau de dumnezeu, deci e ilogic sa gandesti ca, din punctul lor de vedere ar putea fi ajutati de ceva despre care ei n-au habar.

Iar realitatea imi spune ca fie lui dumnezeu, daca exista, nu-i pasa si lasa totul in voia sortii, ca parca aveam liber arbitru dat tot de dumnezeu, ori ii pasa in mod selectiv doar de cei care cred si se roaga lui. Altfel de ce nu-i ajuta pe cei suferinzi? De ce nu-i ajuta pe cei aflati in coma, pe milioanele care mor de tot felul de boli in fiecare an desi se roaga cu cerul si pamantul la el? Ce dumnezeu mai e si asta?

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

Auzi kalla are dreptate, bisericile nu sunt primarii pentru a da 10000 de euro numai ca sa intrii acolo sau sa cumperi ceva, biserica sfanta a fost talharita de toti ''preotii'' care umbla dupa banii oamenilor, Dumnezeu este sus si ii vede pe toti happy.

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

NOname prin jignirea bisericii, il jignesti pe Dumnezeu ai grija cum vorbesti, chiar daca nu mai sunt bisercile ce au fost alta data ele sunt si vor fi casa lui Dumnezeu pentru ca el ii iubeste pe toti.

| DarthNiger a răspuns (pentru мιнαɛℓα36):

Cam 90% din TPU este plin de atei, iti zic sigur happy.

| DarthNiger a răspuns (pentru AlexanderAdrian):

Chiar daca ateii nu cred in Dumnezeu, unii pot fi si rai cu el si il pot jigni ascuns in fata celorlalti cu diferite comportamente si discutii, dar cei care sunt ''orbi'' nu isi pot da seama, dar cei care nu sunt aceia vad cel mai bine.

| DarthNiger a răspuns (pentru AlexanderAdrian):

Uite cu ce logica te mandresti tu...''Ce dumnezeu e asta?''Dumnezeu vrea sa vada daca putem face fata dificultatilor vietii, el ne ajuta dar noi nu vedem pentru ca suntem prea ''prosti'' ca sa intelegem ca Dumnezeu exista si ne ajuta.

| AlexanderAdrian a răspuns (pentru DarthNiger):

Un ateu zdravan la cap n-are cum sa jigneasca ceva in care nu crede sau e convins ca nu exista. De fapt acele persoane incearca sa-i jigneasca pe credinciosi.

| NOname explică (pentru DarthNiger):

Lollcool_QuiLand_1982, mulţumesc, am înţeles punctul tău de vedere.

Doar te-aş ruga să nu-l implici pe "dumnezeu" în discuţie, care oricum se presupune că este pretutindeni, fiind atotprezent, nu doar în palate de milioane de euro, îmbrăcate în aur, clădite pe sărăcia celor mulţi.
(Asta referitor la "Biserica = casa lui Dumnezeu".)
http://i.imgur.com/8Y5WaxM.png

Aici discutăm despre lucruri concrete, reale, care ne privesc pe toţi. Dacă nu eşti în stare să participi la ea fără a fi irelevant, te-aş ruga să eliberezi spaţiul pentru cei care sunt. Mulţumesc. : )

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

Nu ai cum sa il implici pe Dumnezeu in discutia despre biserica, sunt destul de relevant depinde ce pricepi tu prin asta, acesta este site public unde toata lumea isi dezbat ideile in legatura cu o problema sau o intrebare, daca nu poti face fata la aceasta iti reintorc sfatu:poti parasi intrebarea.

| NOname explică (pentru DarthNiger):

Este întrebarea mea, isteţule, la care, apropo, până acum nu mi-ai răspuns. : ))

| Fatamuntilor a răspuns (pentru DarthNiger):

Dumnezeu nu are nicio legatura cu abuzurile care le fac (unii) preoti.Lui Dumnezeu nu-i trebuie,, palate'' unde i se pot aduce rugaciuni.Si nu cred sa fie de acord cu asta.Te poti ruga linistit in intimitatea caminului tau, intr-o manastire, sau intr-o biserica.

| NOname explică (pentru Fatamuntilor):

Aşa e, Angycut. Opulenţa e de prisos (la fel şi bisericile, dacă ne gândim mai bine).

| anonim_4396 a răspuns (pentru Kalla):

Nu vina unei entitati inexistente, ci vina oameniilor care o "slujesc"

| SatanistAteu1666 a răspuns (pentru Kalla):

Ce dumnezeu? esti chiar batuta in cap si nu observi ce am ajuns? am ajuns sa construim mai multe biserici decat spitale, scoli.Prosti suntem, bolnavi la fel suntem(chiar arata la televizor ca oamenii bolnavi nu aveau ude sa se mai duca)
suntem in criza si ne trebuie biserici inalte pe care sa dam OGRAMADA de bani in loc sa ajutam copii care sunt saraci? sau oamenii care chiar au nevoie de spital si invatatura? cat despre biserica pot spune ca nu este DELOC folositoare.este un loc de indoctrinare si minciuni dar si canibalism si alte chestii sangeroase pentru a opri pofta iehovei...foarte folositor.cat despre stefan cel mare(asta m-a socat) nu am cuvinte la cate manastirii construia, in loc sa ajute niste copii sau sa construiasca scolii. Vrei sa stii de ce suntem asa de saraci? Din cauza ca suntem un popor de fanatici religiosi care in loc sa aleaga scoala sau macar spitalul alegem sa fim indoctrinati. Oamenii mor iar toata averea se duce pe biserici.

| DarthNiger a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Am zis eu ceva de palate? Cred ca nu ai citit bine comentu meu.Am zis ca Dumnezeu ii vede pe toti cei care gresesc si bisericile de astazi sunt niste ''banci''.

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

Nu ti-am raspuns?happy mai uitate odata la coment si apoi poti sa imi raspunzi sau inca nu ai inteles despre ce am vorbit?

| Jardelin a răspuns (pentru AlexanderAdrian):

"Un ateu zdravan la cap n-are cum sa jigneasca ceva in care nu crede sau e convins ca nu exista. De fapt acele persoane incearca sa-i jigneasca pe credinciosi."

Din intimplare am vazut acest mesaj al tau. Mi-a placut tare mult si cred ca ai mare dreptate. Cu voia ta am sa te plagiez! happy

Numai bine,

JAR

| DarthNiger a răspuns:

Bai fratilor acest mesaj este pentru toti ATEII! Daca nu va convine de Dumnezeu cel Adevarat! Exclam asta...atunci nu mai scoateti ochii crestinilor si nu il mai subestimati pe Dumnezeu si apropo terminati-va si lasa-ti crestini si nu ii mai pangariti voi cu porcariile voastre vedeti-va de viata si dumnezeii vostrii.

| Fatamuntilor a răspuns (pentru DarthNiger):

Usurel...iar te abati de subiect! REPET. Dumnezeu nu are legatura cu abuzurile care le fac unii preoti! Re(citeste) intrebarea.
Nu trebuie sa fii ateu ca sa nu-ti sara in ochi unele nereguli (si DA, sunt crestin)
Orice crestin plateste taxe si la biserica.Incepand cu cultul(un fel impozit) si termind cu taxa de inmormantare.Sunt bani care ajung in buzunarele bisericii.Mai sunt donatiile pe care le fac unii crestini.Ca nu mai vorbim de taxele care se cer la intrarea in unele manastiri.
Numarul de biserici este tit mai mare, asta in deprimentul scolilor sau a spitalelor
Ca si crestin sunt constienta de utilitatea bisericilor dar ce prea mult strica.

| DarthNiger a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Orice crestin plateste taxe pentru biserica, doar ca biserica umfla atat de mult taxele incat si crestinilor le este frica sa ramana fara bani cand intra in biserica.Nu il implic pe Dumnezeu in acest subiect, sa stie toata lumea care ma critica, spun doar ca El este sus si ii vede pe toti cei care gresesc, altceva nu am zis.

| NOname explică (pentru DarthNiger):

Dacă ai probleme (şi) cu memoria, reciteşte-ţi postările (în marea sa parte irelevante şi contradictorii).

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

Iar te bagi in seama? nu stiu de ce iti bagi nasu si tu, eu vorbesc cu Angycut cand o sa zic ceva despre tine atunci sa vorbesti, logic ca citesc mereu postarile eu nu fac ca tine sa comentez aiurea happy.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Imi pare rau, nu-mi deschide linkul.
dar oricum, mai putin ma intereseaza declaratiile unui om (si nu i-as baga pe toti in aceeasi oala) cat ma intereseaza despre decizia guvernului legata de acordarea acelor bani. Guvernul este administratorul banilor publici, nu BOR-ul.
Poate reusesc sa vad video-ul mai tarziu. Voi reveni apoi daca este cazul.

| Alphawolf a răspuns (pentru anonim_4396):

"Guvernul este administratorul banilor publici, nu BOR-ul." - Adevarat, dar incearca sa aprofundezi putin. Ce reprezinta guvernul, ce inseamna pentru el imaginea pe care o face populatiei, ce si cat la suta din populatie reprezinta BOR-ul. Incearca sa faci o legatura intre guvern, biserica si populatie. Guvernul nu e chiar de capul lui(desi asa pare), el trebuie sa raspunda pentru hotararile si activitatile lui. Biserica, fiind sustinuta de 90% din populatie, este o putere in stat, cuvantul ei conteaza. Guvernul, oferind bani bisericii, castiga simpatizanti, adica putere, voturi.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alphawolf):

...putere, voturi si bani (pe cai convenabile lor, contracte ulterioare, comisioane etc). Da, stiu ce vorbesc, dar asta inseamna ca trebuie luate masuri in ceea ce priveste guvernul. Daca divert-uiesc atentia catre alta institutie decat cea care ia aceasta hotarare ii fac de fapt un bine.

| Alphawolf a răspuns (pentru anonim_4396):

Guvernul incearca sa satisfaca cerinta, el nu poate fi indiferent la dorintele si necesitatile majoritatii. Mentalitatea populatiei dicteaza, iar mentalitatea este majoritar religioasa. A zice ca doar guvernantii sunt vinovati, e ca si cum ai zice ca doar ei populeaza Romania. Biserica ataca, cere, profitand de puterea ei. Daca guvernul se pune rau cu biserica, e ca si cum s-ar pune rau cu toti crestinii religiosi.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alphawolf):

A dar eu nu am zis asta. nu apar biserica, ma intelegi gresit. nu o frecventez, mai ales ca sunt departe tare (nici macar in Europa) asta inseamna ca nici de taxe nu am cum sa ma plang, pentru ca nu mi se aplica mie. am fost odata suparata pe chestia asta, am rezolvat problema.
Dar este adevarat ca guvernul ar putea imparti banii, o parte catre biserica (sa le inchida gura atat popilor cat si populatiei) si restul catre educatie (populatia nu se educa cu piatra in cap), pentru ca problema respectiva sa nu fie una permanenta sau de lunga durata? Dar, de ce sa-si taie singuri craca?!
Ma rog, avem approach-uri un pic diferite fata de aceeasi problema. Cred ca putem trai linistiti cu asta. Eu una pot si fara sa insist pe ideea mea.
P.S. pe mine una ma deranjeaza subiectivismul. postarea asta are o atingere subiectiva, mi-am zis parerea, mai mult de-atat nu cred ca avem in comun. nu am incercat sa conving pe nimeni, mi-am zis parerea si m-ai interpelat tu. iti inteleg bine de tot punctul de vedere, nu are cum sa nu fie frustrant, am zis-o de mai multe ori (sper din toata inima sa nu mai fie cazul sa o zic), si asta pentru simplul fapt ca voi traiti acolo. E o coloratura foarte ciudata la societatea din Romania acum: idei comuniste, frica si reactie de respingere fata de schimbare, dorinta de dezvoltare intelectuala si economica in acelasi timp, tineri tot mai frustrati care se dau cu capul de vechile ziduri etc. N-am vesti bune, la cum decurge treaba mai dureaza vreo 25 de ani (si istoria o spune pe de alta parte). O solutie ca asta sa treaca mai repede ar fi educarea celor care educa la randul lor. De asta zic, si Guvernul stie asta. El tine fraiele. Dar ma rog, am revenit la ideea pe care deja ai comentat-o. Nu te mai bat la cap. Numai bine!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Se cheltuiesc aiurea miliarde de la buget, 10 milioane reprezinta maruntis.
Asa-i ca este grandioasa?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wcV6BzFXkPw


| NOname explică (pentru anonim_4396):

Mie silă de prostia şi nesimţirea celor ca tine, Daniel(escu)1492.

Ce ar fi ca acel "mărunţiş" să nu fie risipit pe tâmpeniile megalomanilor, ci investit acolo unde e nevoie de el?
- http://i.imgur.com/6Pc4082.png
- http://i.imgur.com/gzk7oXq.png
- http://i.imgur.com/xyO98vN.png
- http://i.imgur.com/drQbdY9.png
- http://i.imgur.com/3NprBwc.png

| anonim_4396 a răspuns (pentru NOname):

Sufletele mici s-au opus intotdeauna realizarilor marete care erau peste puterea lor de intelegere.
Imi este mila de tine, sincer.
Poti sa jignesti cat vrei, nu ma deranjeaza.
Atat poti acum.
Bafta!

| NOname explică (pentru anonim_4396):

Sufletele mari ar trebui să facă realizări măreţe ce ţin de oameni, nu de pereţii reci de beton!

| Lizzu a răspuns (pentru anonim_4396):

Multa mila va mai este happy mai bine sa va fie mila de voi insiva.
INVATA CA OAMENII SUNT EGALI, NIMENI MAI SUS SAU MAI JOS.
Nu exista suflete mici sau mari.

De ce cei care se opun au suflete mici si ii faci inferiori? -deschide ochii pentru ca -sa fii de acord cu alocarea unor sume imense de bani pentru o biserica amarata inseamna sa fii orb si nepasator ca acei bani, in loc sa fie folositi pentru oamenii care chiar au nevoie, pentru spitale, sanatate, sunt bagati intr-o biserica.

Nu te intrebi de ce? intreaba-te macar o data in viata.
Cand vei gasi raspunsul nu vei mai fi adept.

| DarthNiger a răspuns (pentru NOname):

Aici ai dreptate! Din vremea evului mediu, biserica apartinea domnitorului avand relatii bune cu el, biserica era platita in fiecare zii cu zeci de mii de auri pentru ''ajutorul'' tarii.Biserica confisca peste 25% din pamanturile tarii din acele perioade! iti poti da seama cea fost atunci.Iar in ziua de azi biserica face ravagii si se scalda in bani de catre stat ca nu poate fi numit asa.

| DarthNiger a răspuns (pentru Lizzu):

NOname are sufletul mic fata de biserica si sufletul mare fata de ceilalti, toti oamenii trebuie sa fie egali, dar unii se dau superiori si mari intelepti fata de ceilalti.Liz aduti aminte de cei mai mari invatatori ai lumii din antichitate din anii 100 d.Chr care au descoperit legi importante ca Arhimede.Si domnitorii curajosi in apararea Romaniei ca Mihai Viteazu, Decebal, Alexandru Ioan Cuza.Tu crezi ca acesti oameni importanti se credeau superiori fata de ceilalti?

| Lizzu a răspuns (pentru DarthNiger):

Nu stiu daca se credeau sau nu.
Dar ce legatura are?

El vorbea de suflete mici, adica proaste si oarbe care nu au minte sa inteleaga "marele plan divin". Numai cei care cred in ceva din cer inteleg "planul". E discriminare.

-Nu trebuie sa fie totul codificat si doar cei cu minte multa sa-l vada, ci daca era vreun plan atunci era accesibil tuturor sufletelor, dar nu se mai numea plan.
Ma enerveaza cum unii cred ca ceilalti sunt mici si inferiori doar pentru ca nu sunt de acord cu construirea inutila a unei cladiri fara nici un sens in aceasta lume si tara.
Si care calca in picioare nevoile celor care ar folosi banii aia pentru ceva cu adevarat important, a caror viata depinde de hartiile alea amarate.

-Sper sa se darame. Banii aia sunt bani luati din salarii de minim pe economie, de la oameni saraci care sunt storsi de bani, carora le-a luat painea de la gura.
De ce nu iau din salariile lor de milioane de euro?
Cladirea aia e construita pe chinul oamenilor si pe lesurile lor.
Aberant. Lume de rahat.

Ma duc in alta dimensiune. Vii?

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Daca distrugerea economiei dintr-o tara e ceva maret, atunci chiar nu ai spirit vizionar

| anonim_4396 a răspuns (pentru NOname):

Tine de oamenii, si anume tine popii si alti "ierharhi"

| NOname explică (pentru anonim_4396):

Adică de jeguri şi jucăriile lor?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Lizzu):

Ultima oara cand am intrat intr-o biserica a fost vara trecuta cand am insotit un amic italian (ateu happy )intr-o vizita de 3 zile la manastirile din Bucovina.
Daca antiteistii vremii ar fi impiedicat construirea acelor manastiri era bine?
"alocarea unor sume imense de bani"
Daca le compari cu salariul tau pot sa para imense dar comparate cu banii dati de pomana firmei Bechtel par mai degrabă mărunțiș si oricum nu acoperă nici măcar 5% din cheltuieli.
Patriarhia s-a împrumutat 200 de milioane de euro ca sa facă fata situației.
Oricum când catedrala va fi gata o sa-l invit pe amicul meu sa mergem s-o vizitam.
Si pentru cultura ta generala nu sunt adeptul unei religii in mod special.Consider ca toate religiile incearca sa ne prezinte acelasi adevar din unghiuri diferite.Ma simt ortodox in aceeași măsura ca hindus, musulman, buddhist sau altceva.Cand vreau sa asist la o slujba religioasa merg la catolici de obicei din comoditate dar am intrat si in temple hinduse de exemplu si am simtit aceeași energie.



| Lizzu a răspuns (pentru anonim_4396):

Te inteleg, dar pe mine ma scoate din sarite faptul ca cer ca nesimtitii bani pentru biserici cand tara arde si oameni mor de foame si frig IN FIECARE ZI.

Cand vad cat de spalati pe creier sunt crestinii si cum nu spun nimic si nu li se pare nimic ciudat ca se baga atataia bani intr-o cladire in loc sa se ajute cei care au nevoie, ma apuca nebunia si imi doresc sa vina cu adevarat apocalipsa sa se termine odata cu lumea asta imbecila si plina de rahat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Lizzu):

Un mort este o sursa de venit. Vrei sa le iei painea de la gura?

| anonim_4396 a răspuns (pentru NOname):

Exact asa din nefericire.

| DarthNiger a răspuns (pentru Lizzu):

Ai dreptate mare.

| anonim_4396 a răspuns (pentru NOname):

Preotul de la noi din oras nici macar nu-l cunosc.
Cand vine cu botezul nu-i deschid pentru ca nu-l suport.
Te-am contrazis ca sa vad cum reactionezi, deoarece erai foarte pornita impotriva BOR-ului.
Iti aperi ideile ca o leoaica puii. happy





| NOname explică (pentru anonim_4396):

Nu e vorba doar de faptul că eu am dreptate, ci şi de nedreptatea care li se face altora, ceea ce nu suport.

| Delmoniko a răspuns:

Sa moara popii, sa le secularizeze averile si sa-i trimita la dracu. Nici ala nu cred ca-i primeste in iad. Ar fura tot.

| NOname explică (pentru Delmoniko):

Ar da dracu' de dracu'... : ))

| digital7shady a răspuns:

In secolul 21, cand calatorirea pe alte planete este disponibila, cand exista vietii pe alte planete este incontestabila, oamenii inca (scuzati cacofonia) cred in entitati omniprezente si omnisciente. Ce sa mai zic de farmece si vraji?

| Șdeorna_Vlăduț_1998 a răspuns:

E prea veche frate.

| NOname explică (pentru Șdeorna_Vlăduț_1998):

Şi ce, părerile şi reacţiile participanţilor la dialog nu ar fi similare dacă s-ar fi întâmplat ieri? Despre ele vorbim (sau cel puţin intenţionam).

| Lungu_Florin_1993 a răspuns:

Ne-am obisnuit de mult timp cu aruncarea banilor pe fereastra din partea alesilor asa ca nu ma mai mira nimic!

| NOname explică (pentru Lungu_Florin_1993):

E trist că a devenit o banalitate... sad