| TamplaruAnisoara a întrebat:

Iată cum suna definiția pe care OMS o da sănătății:
"Sănătatea este o stare de confort complet,fizic,mental si social si nu pur si simplu,doar absenta bolii sau a stării de invaliditate."Dar " Când spiritul este neliniștit,nici exercițiile fizice,nici dieta,nici medicina nu pot fi de mare folos." Samuel Johnson
Pentru a trata spiritul si implicit fizicul,cele mai bune remedii sunt: credință, rugăciunea, optimismul,bucuria si gândirea pozitiva,dragostea altruista,moartea eului.
Norman Cousins, vorbea despre puterea credinței si a speranței in vindecare:"Corpul uman gravitează in jurul speranței.De aceea, speranțele pacientului sunt arma secreta a medicului.Ele sunt ingredientele ascunse ale oricărei rețete."
Rugăciunea -fie ca rugăciunea lui Francisc de Assisi (1182-1226) sa trezească si in noi dorință după o asemenea experienta:
"O,Doamne!
Te rog sa faci din mine Mesagerul Păcii Tale,
Ca eu sa răspândesc dragostea unde se urăsc oamenii,
Sa aduc iertarea,unde oamenii își rânesc unii altora inimile.
Sa unesc,acolo unde este dezbinare,
Sa aduc lumina,acolo unde domnește întunericul,
Sa aduc bucurie acolo unde domnește numai amărăciune.
Ah,Doamne!
Lasa-ma sa înțeleg si sa împlinesc Voia Ta.
Nu ca eu sa fiu mângâiat,ci ca eu sa mângâi,
Nu ca eu sa fiu înțeles,ci ca eu sa înțeleg,
Nu ca eu sa fiu iubit, ci ca eu sa iubesc.Amin!
Dragostea altruista : Harry si Binaro Overs Treet,niste psihologi foarte cunoscuți,au scris :" Unul din adevărurile de baza ale vieții omenești este ca numai persoana care se dăruiește ajunge sa se împlinească."
Moartea eului-" Am fost răstignit împreună cu Hristos, si trăiesc... dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește in mine.Si viață pe care o trăiesc acum in trup, o trăiesc in credință in Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit si S-a dat pe Sine însuși pentru mine." Galateni 2/20