| marinelpop a întrebat:

Toți oamenii buni merg la cer?

89 răspunsuri:
| NakedTruth a răspuns (pentru sabin89):

Am considerat ca e mai bine sa dau un raspuns clar si documentat astfel ca am decis sa public anumite citate din anumite publicatii si enciclopedii, dar daca vrei spun si cu cuvintelele mele laughing)winking

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):


Bun si care este numarul ala care trebuie sa se completeze?!

| NakedTruth a răspuns (pentru BSwwatch):

Bine, hai ca-ti dau un raspuns cu propriile cuvinte: NU este posibil ca toti sa mearga la cer deoarece Biblia afirma de nenumarate ori (au fost amintite doveziile mai sus) ca "oamenii drepti vor mosteni pamantul", nu cerurile! De ce?! Deoarece Dumnezeu a creat omul 'pentru a stapani pamantul' (Geneza 1:28).
Totusi Isus, intemeietorul crestinismului, a spus ca va exista si o rasplata cereasca pentru discipolii sai, insa el a aratat ca nu toti oamenii drepti vor merge acolo (din nou dovezile sunt mentionate mai sus).

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Recunosc şi alţi cercetători, care nu sunt Martori ai lui Iehova, că acesta este sensul biblic al cuvântului suflet?
„În V[echiul] T[estament] nu există nicio dihotomie [separare în două]: corp şi suflet. Israelitul vedea lucrurile concret, în ansamblul lor, considerând omul o persoană, nu o fiinţă compozită. Termenul nepeš [néphesh], deşi este tradus prin corespondentul nostru «suflet», nu înseamnă niciodată suflet distinct de corp sau de persoană... Termenul [psykhé] din N[oul] T[estament] corespunde cuvântului nepeš. El poate însemna principiul vieţii, viaţa însăşi sau fiinţa vie." — New Catholic Encyclopedia (1967), vol. XIII, p. 449, 450.
„Termenul ebraic pentru «suflet» (nefesh, ceea ce respiră) a fost folosit de Moise. . .; el înseamnă «fiinţă însufleţită» şi se poate referi în egală măsură la celelalte fiinţe, nu doar la om... Psychē («suflet») este folosit în Noul Testament cu sensul pe care îl are nefesh." — The New Encyclopædia Britannica (1976), Macropædia, vol. XV, p. 152.
„Concepţia că sufletul continuă să existe după descompunerea corpului este mai degrabă o speculaţie filozofică şi teologică decât o profesiune de credinţă şi, drept urmare, nu este exprimată în mod expres nicăieri în Sfintele Scripturi." — The Jewish Encyclopedia (1910), vol. VI, p. 564.
Scriitorii Bibliei au folosit cu referire la „spirit" termenul ebraic rúach şi cel grecesc pneúma. Chiar Scripturile ne arată care este sensul acestor cuvinte. Iată ce scrie în Psalmul 104:29: „Le iei Tu [Iehova] suflarea [sau „spiritul", în ebraică rúach], ele mor şi se întorc în ţărâna lor". În plus, în Iacov 2:26 se spune: „Corpul fără spirit [în greacă pneúma] este mort". Din aceste versete reiese că „spiritul" dă viaţă corpului. Fără spirit, corpul este mort. Prin urmare, în Biblie cuvântul rúach este tradus nu numai prin „spirit", ci şi prin „forţă", forţă de viaţă. Dumnezeu a spus referitor la Potopul din zilele lui Noe: „Eu voi face să vină un potop de ape pe pământ, ca să distrugă orice făptură de sub cer, care are suflare de viaţă [sau „forţă de viaţă", în ebraică rúach]" (Geneza 6:17; 7:15, 22). „Spiritul" se referă, aşadar, la acea forţă invizibilă (scânteia vieţii) care însufleţeşte toate creaturile vii.
Sufletul şi spiritul nu sunt unul şi acelaşi lucru. Corpul are nevoie de spirit aşa cum un aparat de radio are nevoie de curent electric pentru a funcţiona. Gândeşte-te la un radio portabil. Dacă îi pui baterii şi îl porneşti, curentul electric din baterii „dă viaţă" aparatului. Fără baterii, radioul este „mort". Acelaşi lucru se poate spune şi despre un aparat de radio scos din priză. În mod asemănător, spiritul este forţa care dă viaţă corpului nostru. Dar ca şi curentul electric, spiritul nu are gânduri sau sentimente. Este o forţă impersonală. Însă fără acest spirit, fără forţa de viaţă, corpul nostru ‘moare şi se întoarce în ţărâna lui’, aşa cum a spus psalmistul.
Eclesiastul 12:7 arată ce se întâmplă cu omul când moare: „Ţărâna [din care este făcut corpul lui] se întoarce în pământ cum a fost şi duhul [sau „spiritul"] se întoarce la Dumnezeu, care l-a dat". Când spiritul, sau forţa de viaţă, părăseşte corpul, acesta moare şi se întoarce în pământ, de unde a venit. Iar forţa de viaţă se întoarce la Dumnezeu, care a dat-o (Iov 34:14, 15; Psalmul 36:9). Aceasta nu înseamnă că forţa de viaţă călătoreşte literalmente până la cer. Ideea transmisă de verset este că, la moartea unei persoane, orice speranţă ca aceasta să revină la viaţă în viitor depinde de Iehova Dumnezeu. Cu alte cuvinte, viaţa ei este în mâinile lui Dumnezeu. Numai prin puterea lui Dumnezeu, spiritul, sau forţa de viaţă, se poate întoarce în persoana respectivă, pentru ca ea să trăiască din nou.


| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Când se referă la viaţa unei persoane. Uneori, cuvântul „suflet" înseamnă viaţa unei persoane. David s-a rugat lui Iehova astfel: „Apropie-Te de sufletul meu şi răscumpără-l. Scapă-mă, din cauza vrăjmaşilor mei!" (Psalmul 69:18). Ce-i cerea David lui Iehova? Să-i răscumpere viaţa. Într-o altă relatare biblică se spune că Rahela, în timp ce-l năştea pe Beniamin, ‘şi-a dat sufletul’, adică a murit (Geneza 35:16–19). Să ne gândim, de asemenea, la cuvintele lui Isus: „Eu sunt păstorul excelent; păstorul excelent îşi dă sufletul în folosul oilor" (Ioan 10:11). Isus şi-a dat sufletul, sau viaţa, în folosul omenirii. În toate aceste pasaje biblice, cuvântul „suflet" se referă, evident, la viaţa unei persoane. Termenul „suflet" are acelaşi sens şi în următoarele texte biblice: 1 Împăraţi 17:17–23; Matei 10:39; Ioan 15:13 şi Faptele 20:10.
Dacă vei face şi alte cercetări în Cuvântul lui Dumnezeu pe marginea acestui subiect, vei observa că nicăieri în Biblie nu se spune despre „suflet" că ar fi „nemuritor" sau „veşnic". Dimpotrivă, Scripturile arată că sufletul moare. — Ezechiel 18:4, 20 - Biblia sinodală, 2001


Cat despre cei care vor traii in Cer urmatoarele dovezi arata ca numarul lor este limitat:
Luca 12:32: „Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a găsit de cuviinţă să vă dea regatul!"
Rev. 14:1–3: „M-am uitat şi iată că Mielul [Isus Cristos] stătea pe muntele Sion [în cer; vezi Evrei 12:22–24] şi cu el erau o sută patruzeci şi patru de mii care aveau scrise pe frunte numele său şi numele Tatălui său... Ei cântă un fel de cântare nouă... Nimeni nu putea să înveţe această cântare decât cei o sută patruzeci şi patru de mii care au fost cumpăraţi de pe pământ".
Lucru amintit si in afirmatia ta, sub forma: " până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei".

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Si inca ceva: Da! Pavel a mers la cer, dar nu toti crestinii merg.
Nu mai doresc comentarii de genul "Iehovistii fac asa..." sau alte explicatii cu privire la termenul "suflet" deoarece pana si traducatorii sustin ca acest cuvant nu sustine ca exista ceva nepieritor in om care merge la cer, iar Biblia arata ca numarul celor care vor fi in cer este limitat.
ORICE alta combatere a dovezilor prezentate arata ca scopul tu nu este ca sa le areti oamenilor adevarul ci ca s-ti sustii ideea si sa dovedesti, ca ai dreptate, chiar daca aceasta inseamna sa treci peste parerea Bibliei si peste intelesul anumitor cuvinte din limba originala in care a fost scrisa cartea mai sus amintita.
Daca ai ceva de spus te rog sa spui un lucru ce dovedeste sinceritate, nu o incercare de a acuza si de a scoate in evidenta anumite aspecte si pareri personale cu privire la acest subiect. Eu nu scot in evidenta "greselile ortodoxe" asa ca te rog sa arati respectul pe care ti l-am ratat si eu. Multumesc anticipat!

| milan9 a răspuns (pentru sabin89):

Cât de sinistru trebuie să fie un cult CARE SPUNE ALBULUI NEGRU ŞI NEGRULUI ALB: ei bine, iehoviştii, în mod conştient greşit, neagă dualitatea trup/suflet a omului, DEŞI CUVÂNTUL SCRIPTURII ESTE FOARTE CLAR, fără să lase posibilitate de interpretare diferită şi dubii:

"Nu vă temeţi de cei ce ucid "trupul", IAR "sufletul" nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28); - "trupul" și "sufletul" sunt prezentate ca două lucruri CATEGORIC DIFERITE!

După sfârşitul trupului, sufletul îşi va continua existenţa în veşnicie: "Şi ca "pulberea" (trupul, biologicul) să se întoarcă în pământ cum a fost, IAR "sufletul" să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat."- Ecclesiast 12, 7;

| BSwwatch a răspuns (pentru NakedTruth):

Hai sa-ti dau un sfat!,Sa te simti,util fata de Dumnezeum,vorbeste din suflet,din experienta acumulata,fie ea putina fie ea multa,sa simti trairea in exprimare asa cum simti tu cand asculti semeni in biserica, ce sentiment ai? puternic!, te-ntateste a?, te face sa te simti eliberat, asa cum pe tine te-a facut sa crezi in biserica.Asa trebuie sa-i faci si tu sa simte pe cei din jur, autuci vei fii apreciat de dumnezeu, acum esti un simplu XEROX, nu te jignesc da analizeaza si cu aproiatii tai si o sa vez ca asa e!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Cuvântul "suflet" are în Scriptură mai multe înţelesuri. Uneori se referă la VIAŢA (trupului) unei persoane, alteori la PERSOANA însăşi şi în unele cazuri se referă la PARTEA LĂUNTRICĂ CE SUPRAVIEŢUIEŞTE MORŢII OMULUI.

Organizaţia iehovistă, în mod conştient greşit, neagă această ultimă semnificaţie a cuvântului suflet. Dar sunt contrazişi de toate celelalte versete referitoare la suflet ale Bibliei:,, Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28);

"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul şi după aceea nu vă mai pot face nimic. Am să vă spun de cine să vă temeţi: temeţi-vă de Acela care după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de Acesta să vă temeţi" (Luca 12, 4-5). Textul ne spune că după moartea omului, el poate fi aruncat în gheenă. Dacă nu ar mai rămâne nimic după moarte, aşa cum pretind,, martorii", ce mai poate fi aruncat în gheenă?

În II Corinteni 5, apostolul Pavel vorbeşte despre corp ca despre un cort pământesc în care trăim, adăugând că el ar dori să fie acasă cu Domnul şi că "toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut pe când trăia în trup" (II Corinteni 5, 10). Dacă,, martorii" ar avea dreptate, ce parte din Pavel ar putea să părăsească trupul şi să meargă acasă la Domnul?

Apocalipsa 6, 9-11 vorbeşte despre "sufletele celor înjunghiaţi" care cer lui Dumnezeu răzbunarea sângelui lor. Este adăugat că "fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deşi aceste suflete fuseseră ucise, ele sunt descrise ca fiind în prezenţa lui Dumnezeu şi având o conversaţie cu El!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

- "Atunci, luând Domnul Dumnezeu ŢĂRÂNĂ din pământ, a făcut pe om şi A SUFLAT ÎN FAŢA LUI SUFLARE DE VIAŢĂ şi s-a făcut omul fiinţă vie." - Geneza 2, 7;
"SUFLAREA DE VIAŢĂ" este aici altceva decât "ŢĂRÂNA" iar SUFLETUL este altceva decât TRUPUL!

Geneza 2, 7 se referă la 2 naturi ale fiinţei umane: "ŢĂRÂNA"- biologicul, trupul, şi "SUFLETUL"- "suflarea de viaţă".

Pentru ca omul să se facă "fiinţă vie", Dumnezeu a trebuit să-i dea suflet, să sufle – "SUFLARE DE VIAŢĂ"!
CÂND TRUPUL moare, SUFLETUL merge la DUMNEZEU, iar "ţărâna" în pământ!


După sfârşitul trupului, sufletul îşi va continua existenţa în veşnicie: "Şi ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, IAR SUFLETUL SĂ SE ÎNTOARCĂ LA DUMNEZEU, Care l-a dat."- Ecclesiast 12, 7;

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Omul nu e doar suflet!

Cât de sinistru trebuie să fie un cult CARE SPUNE ALBULUI NEGRU ŞI NEGRULUI ALB: ei bine, iehoviştii, în mod conştient greşit, neagă dualitatea trup/suflet a omului, DEŞI CUVÂNTUL SCRIPTURII ESTE FOARTE CLAR, fără să lase posibilitate de interpretare diferită şi dubii:

"Nu vă temeţi de cei ce ucid "trupul", IAR "sufletul" nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28); - "trupul" și "sufletul" sunt prezentate ca două lucruri CATEGORIC DIFERITE!

După sfârşitul trupului, sufletul îşi va continua existenţa în veşnicie: "Şi ca "pulberea" (trupul, biologicul) să se întoarcă în pământ cum a fost, IAR SUFLETUL SĂ SE ÎNTOARCĂ LA DUMNEZEU, Care l-a dat."- Ecclesiast 12, 7;

- "Atunci, luând Domnul Dumnezeu ŢĂRÂNĂ din pământ, a făcut pe om şi A SUFLAT ÎN FAŢA LUI SUFLARE DE VIAŢĂ şi s-a făcut omul fiinţă vie." - Geneza 2, 7;

| sabin89 a răspuns (pentru milan9):

Esti sigur ca pentru mine a fost adresat raspunsul?

| ChuckNorris42 a răspuns (pentru Mădă0611):

Cerul nu exista? Uita-te afara si, daca nu e innorat, poti vedea un cer albastru. Raiul nu exista. Si sunt de-acord, nu exista bine si rau.

| Mădă0611 a răspuns (pentru ChuckNorris42):

Nu exista cer. Ce vezi tu e atmosfera, daca ai putea zbura ai merge pana ai intra in alt (uni)vers si nu te-ai lovi de "cer".

| ChuckNorris42 a răspuns (pentru Mădă0611):

Cer: Spațiu cosmic nesfârșit în care se află aștrii; (mai ales) parte din acest spațiu văzută deasupra orizontului, care are o formă aparent emisferică

| Mădă0611 a răspuns (pentru ChuckNorris42):

In mitologii, aici pune religiile, cerul e un fel de nivel solid pe care stau zeii, ingerii si ce mai au ei acolo. Acel cer nu exista. Teistii controleaza limbajul astfel spatiu nesfarsit a luat numele de cer, ca asa e credinta lor.

| ChuckNorris42 a răspuns (pentru Mădă0611):

Eu sunt ateu, pentru mine cer inseamna spatiu nesfarit. Acel cer exista.

| milan9 a răspuns (pentru sabin89):

Absolut nu! Scuze, happy

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

În Matei 10:28, Isus i-a avertizat pe ascultătorii săi ‘să se teamă de cel care poate să distrugă atât sufletul, cât şi corpul în Gheenă’. Ce înseamnă aceste cuvinte? Să reţinem că aici nu este vorba despre chinuri în focul Gheenei; dimpotrivă, el spune ‘să se teamă de cel care poate să distrugă... în Gheenă’. Menţionând „sufletul" separat, Isus a arătat că Dumnezeu poate să distrugă orice perspectivă de viaţă a unei persoane; în acest caz, nu mai există nicio speranţă de înviere pentru persoana respectivă. Aşadar, ‘focul gheenei’ are aceeaşi semnificaţie ca „lacul de foc" din Revelaţia 21:8, adică distrugerea, „moartea a doua".
Iehova este cel care poate să distrugă „sufletul" unei persoane (care înseamnă, în acest caz, perspectiva existenţei sale viitoare ca suflet viu), sau poate să învie în schimb o persoană, pentru ca aceasta să se bucure de viaţă eternă. Ce Tată ceresc plin de iubire şi de compasiune este Iehova!
Arata-mi versetul unde se spune ca 'oamenii rai/sufletele lor vor fi chinuite vesnic in iad' si eu am sa trec la ortodocsi. Sau macar versetul unde spune 'plata pacatului este chinul vesnic'. Eu sunt sincer si vreau sa ma asigur ca stiu adevarul, dar tu vad ca doar vrei sa arati ca ai dreptate si ca "iehovistii" gresesc. Pana si faptul ca vorbesti demigrator la dresa numelui "Iehova" arata ca nu vrei decat sa ataci, daca chiar ai fi un fiu al lui Dumnezeu ai arata iubire si ai vorbi mai elegant, dar nu faci decat sa acuzi.

Vreau sa ma retrag dintr-o disputa fara rost cu 2 versete Biblice din Romani >6:7 "Fiindcă cine a murit a fost absolvit de păcat." si
>6:23 "Plata pacatului este moartea"... atunci de ce sa mai fie chinuiti oamenii in iad daca atunci cand mor 'isi platesc pacatele'?!
Nu mai vreau nici un raspuns din partea ta, fiecare sa-si folosesca perspicacitatea si sa vada in baza dovezilor prezentate daca Dumnezeu chiar e ipocrit si insensibil asa cum il prezinta anumite religii.
Multumesc frumos!

| thealchemist a răspuns:

Da

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

"Naked", tu negi semnificaţiile de bază ale cuvântului "suflet" şi optezi doar pentru o semnificaţie folosită "LA FIGURAT"! Eşti contrazişi de toate celelalte versete referitoare la suflet ale Bibliei: Matei 10, 28; Luca 12, 4-5; II Corinteni 5, 10; Apocalipsa 6, 9-10; Luca16, 22-23; Ecclesiast 12, 7; Apocalipsa 6, 11; Evrei 9, 27; Filipeni 1, 23-24; Apoc. 20, 10; etc...

Cuvântul "suflet" are în Scriptură mai multe înţelesuri. Uneori se referă la VIAŢA (trupului) unei persoane, alteori la PERSOANA însăşi şi în unele cazuri se referă la PARTEA LĂUNTRICĂ CE SUPRAVIEŢUIEŞTE MORŢII OMULUI.

Organizaţia iehovistă, în mod conştient greşit, neagă această ultimă semnificaţie a cuvântului suflet. Dar sunt contrazişi de toate celelalte versete referitoare la suflet ale Bibliei:,, Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28);

"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul şi după aceea nu vă mai pot face nimic. Am să vă spun de cine să vă temeţi: temeţi-vă de Acela care după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de Acesta să vă temeţi" (Luca 12, 4-5). Textul ne spune că după moartea omului, el poate fi aruncat în gheenă. Dacă nu ar mai rămâne nimic după moarte, aşa cum pretind,, martorii", ce mai poate fi aruncat în gheenă?

În II Corinteni 5, apostolul Pavel vorbeşte despre corp ca despre un cort pământesc în care trăim, adăugând că el ar dori să fie acasă cu Domnul şi că "toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut pe când trăia în trup" (II Corinteni 5, 10). Dacă,, martorii" ar avea dreptate, ce parte din Pavel ar putea să părăsească trupul şi să meargă acasă la Domnul?

Apocalipsa 6, 9-11 vorbeşte despre "sufletele celor înjunghiaţi" care cer lui Dumnezeu răzbunarea sângelui lor. Este adăugat că "fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deşi aceste suflete fuseseră ucise, ele sunt descrise ca fiind în prezenţa lui Dumnezeu şi având o conversaţie cu El!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

"să se teamă de cel care poate să distrugă (traducerea corectă: "să piardă")"


"A distruge, a pierde" nu înseamnă "a aduce în nefiinţă, non-existenţă"! "A distruge sau a pierde" înseamnă "a COMPROMITE", a dărâma, a preface în ruine, a descompleta...

"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28);
Cine poate să piardă, (să compromită)? Cine altcineva decât "răul" sau "păcatul"? Dar păcatul nu face ca ceva să "dispară" sau să nu existe, ci, îl COMPROMITE, îl "murdăreşte", îl "pătează moral, fiinţial, ontologic"!

Romani 6, 10 "Căci ce a murit, a murit păcatului o dată pentru totdeauna" – în sensul că prin moartea trupului, trupul nu mai poate face fapte în general, deci nici fapte rele.

Romani 6, 7 "Căci Cel care a murit a fost curăţit de păcat." NUMAI DACĂ el are LEGĂTURĂ cu Hristos! - Căci iată ce spune versetul imediat următor: "Iar dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom şi vieţui împreună cu El"( Romani 6, 8)!

Cine îşi imaginează că toţi cei care mor (adică TOŢI oamenii) sunt "curăţiţi" de păcat din oficiu, eventual obligatoriu?!? happy Ioan 5, 29: "Şi vor ieşi, cei ce au făcut cele bune spre învierea vieţii şi cei ce au făcut cele rele spre învierea osândirii (care înseamnă altceva decât "dispariţia")."

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

"Naked", faci TOTALĂ ABSTRACŢIE de faptul că Scriptura este plină de metafore şi LIMBAJ FIGURAT, de cuvinte cu SENSURI MULTIPLE (polisemie a cuvintelor)!

Prin prisma religiei tale diferite de creştinism, afirmi în mod greşit că "moartea a doua" ar înseamna o "distrugere eternă". Dacă apostolul a spus "moartea a doua", imediat te întrebi de ce mai este necesară învierea aceluia urmată imediat de dispariţie? Doar pentru amuzament? Doar pentru ca sufletul să mai trăiască un ceas iar apoi "să-şi ia din nou somn", să dispară? Nu putea fi "rezolvată" problema de la început?

"Moartea a doua" se referă de fapt la "pierderea" sufletului, nefericirea lui veşnică, "COMPROMITEREA" SUFLETULUI pentru veşnicie, PIERDEREA MÂNTUIRII! Pentru lămurire, Biblia oferă nenumărate exemple care vorbesc în mod concret despre veşnicia locurilor sufletelor, atât a celor bune cât şi a celorlalţi!

Polisemia cuvintelor este des întâlnită în Sf. Scriptură, şi la fel, limbajul metaforic stilizat. În întreaga Scriptură întâlnim limbajul simbolic, dar Apocalipsa este prin excelenţă o carte ce excelează într-un limbaj artistic dificil de înţeles!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Oricât ar părea de tentantă ideea de a nu fi posibilă nefericirea veşnică, această idee nu se bazează decât pe o interpretare forţată a cuvintelor, sau prin scoaterea lor din context! Responsabilă este şi alegerea celor care nu vor să accepte realitatea existenţei lui Dumnezeu sau existenţa veşniciei, fericite sau nefericite...

Scriptura nu este tocmai o carte ușor de înțeles și accesibilă oricui. Din acest motiv există astăzi vreo 40.000 de versiuni greșite de interpretare a ei (din moment ce mesajul lui Dumnezeu nu poate fi decât unul singur, lipsit de contradicții).

Din cele 31124 versete ale Bibliei, ESTE DE AȘTEPTAT ca unele să fie dificil de înțeles! Scriptura este înțeleasă corect doar într-un context mai larg, într-un cadru care garantează lipsa de greșeală: Biserica (Efeseni 5, 25) - "slăvită, NEAVÂND PATĂ sau ZBÂRCITURĂ, ORI ALTCEVA DE ACEST FEL, ci ca să fie sfântă şi FARĂ DE PRIHANĂ.". Situația în care este trădat mesajul original devine EREZIE – cazul în care versetele sunt RĂSTĂLMĂCITE și SCOASE DIN CONTEXT.


SUFLETUL ÎŞI CONTINUĂ EXISTENŢA ÎN VEŞNICIE:

"Sunt strâns din două părţi: aş dori să mă mut şi SĂ FIU CU HRISTOS, deoarece asta ar fi cu mult mai bine. Dar pentru voi este mai necesar să RĂMÂN ÎN TRUP" (Filipeni 1, 23-24). - VIITOARE EXISTENŢĂ a lui Pavel în care sufletul nu dispare pur şi simplu.

"Săracul a murit şi a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi l-au îngropat; fiind în chinuri, în Hades şi-a ridicat ochii..." (Luca 16, 22-23), etc...

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Daca ai fi citit cu atentie ai fi vazut ca am scris faptul ca exista persoane care vor traii in cer, dar vor fi un nr. limitat, Isus i-a numit "turma mica", dar a vorbit si despre o "mare multime" ce vor fi inviati pentru a se bucura de pamant. Cu alte cuvinte cei care se dovedesc a fi sfinti vor domni alaturi de Isus in cer, iar restul oamenilor "drepti" care au murit, mor sau vor muri vor fi inviati pe pamant, sub forma carnala (Psalmul 37:11, 29; Matei 6:10; Ps 72:8; Ap 21:3, 4), la fel cum si Lazar a fost inviat in carne. Va exista o "mare multime" care vor traii pe pamant si o "mica turma" ce vor merge in cer. De ce putini vor merge in cer?! Deoarece cine se poate considera atat de sfant incat sa se duca sa stea alaturi de Isus, decat chiar cei alesi de el - Ap 5:9, 10; 20:4; Ap 14:1, 3; 7:4, 9.
Daca te cosideri atat de sfant incat sa mergi la cer... Bafta!
Cu asta am terminat!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pai,daca ai fost un om bun(nu spui minciuni, nu injuri, te comporti frumos etc), da

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Când a vorbit despre bogat şi despre Lazăr, a lăsat Isus să se înţeleagă că cei răi vor fi chinuiţi după moarte?
Este oare relatarea din Luca 16:19–31 literală sau este doar o ilustrare? Într-o notă subsol din The Jerusalem Bible se spune că aceasta este o „parabolă prezentată sub forma unei relatări, fără nicio referire la vreo persoană reală". Dacă ar fi înţeleasă literal, atunci ar însemna că aceia care se bucură de favoarea divină ar încăpea cu toţii în sânul unui singur om, Avraam, că apa din vârful unui deget nu s-ar evapora în flăcările Hadesului şi că o singură picătură de apă ar putea uşura suferinţele celui ce se află acolo. Vi se pare logic? Dacă sensul transmis de aceste versete ar fi literal, atunci ele ar fi în contradicţie cu alte părţi ale Bibliei. Iar dacă Biblia s-ar contrazice în felul acesta, ar putea cei ce iubesc adevărul s-o folosească drept bază pentru credinţa lor? Biblia însă nu se contrazice.
Care este semnificaţia parabolei? „Bogatul" îi reprezintă pe farisei (vezi versetul 14). Cerşetorul Lazăr îi reprezintă pe evreii de rând, care erau dispreţuiţi de farisei, dar care s-au căit şi au devenit discipoli ai lui Isus (vezi Luca 18:11; Ioan 7:49; Mat. 21:31, 32). Moartea lor este tot simbolică, ea reprezentând o schimbare de situaţie. Astfel, cei care altădată erau dispreţuiţi au ajuns într-o poziţie de favoare divină, iar cei care altădată păreau să fie favorizaţi au fost respinşi de Dumnezeu, fiind în acelaşi timp chinuiţi de mesajele judecătoreşti anunţate de cei pe care îi dispreţuiseră. — Fap. 5:33; 7:54.

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Este compatibilă cu personalitatea lui Dumnezeu ideea de chinuire veşnică a celor răi?
Ier. 7:31: „[Apostaţii iudei] au construit locurile înalte de la Tofet, care este în valea fiului lui Hinom, ca să-şi ardă fiii şi fiicele în foc, lucru pe care nu-l poruncisem şi nici nu mi se suise în inimă".
Ilustrare: Ce aţi crede despre un părinte care ar ţine mâna copilului său deasupra focului ca să-l pedepsească pentru o greşeală? „Dumnezeu este iubire" (1 Ioan 4:8). Ar putea face el ceea ce niciun părinte uman cu mintea sănătoasă n-ar face vreodată? Categoric, nu!

| NakedTruth a răspuns (pentru milan9):

Nu trebuie sa fi doar bun... ci sa fi declarat "sfant", eu nu cred ca sunt multe persoane care au putut fi declarate de-a lungul timpului "sfinte".

Si daca Biblia spune ca "oamenii drepti (sau buni) vor mosteni pamatul... pe veci" e o rasplata destul de mare. Dumnezeu ne-a promis ca vom tarii vesnic dupa ce va distruge actualul sistem de lucruri, adica pe oamenii nesculatatori ce nu au consideratie si respect fata de Creatorul Lor, denaturand "adevarul" sau distrugand frumoasa planeta oferita drept cadou de EL.
Ma bucur ca exista inca oameni sinceri care doresc sa afle despre Dumnezeu si scopurile Sale cu privire la Pamant si Univers, dar imi pare rau pentru cei care nu doresc sub nici un chip sa accepte adevarul biblic ca "Dumnezeu este iubire" - 1Ioan 4:8
Oamenii buni au persectiva de a traii pe un Pamant transformat in Paradis si de a se bucura de o sanatate si o gandire perfecta, "pentru totdeauna". Acest lucru il promite Dumnezeu! Ce cadou frumos din partea Sa! Desi multi dintre noi "nu ne vom urca la cer", ne vom bucura de indrumarea lui Isus si a celor care vor domni ca regi si preoti alaturi de el - Apocalipsa 20:4, 6; Ap 5:9, 10; Ap 14:1, 3; 7:4, 9
Aceasta persepctiva ii asteapta pe toti oamenii care il slujesc pe Dumnezeul Adevarat si care respecta adevarurile despre El si Cuvantul Sau!

| milan9 a răspuns:

Naked, nu crezi asta, pentru că aşa ţi s-a spus de către liderii organizaţiei, şi ceea ce spun ei (şi nu Biblia) înghiţiţi pe nemestecate... Cum poţi să afirmi o asemenea inepţie: "eu nu cred ca sunt multe persoane care au putut fi declarate de-a lungul timpului "sfinte"."? Nu este oare încă o dovadă (a câta oare?) de călcare cu picioarele amândouă a Scripturii? Ceea ce transpare clar din întreaga Scriptură, este precizat chiar şi literal:

Iuda 1, 14 "Dar şi Enoh, al şaptelea de la Adam, a proorocit despre aceştia, zicând: Iată, a venit Domnul cu zecile de mii de sfinţi ai Lui," - un verset printre altele…