anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am fost ieri într-o tura pe bicicletă, 60 km pe asfalt, cică trei grade afara, dar pe bicicletă simțeam 0 grade. Ca echipament am avut niște colanți sport de iarna, niște pantaloni scurți peste, trioul, jacheta pentru bicicletă care, cică este antivânt și ploaie. Antivânt nu știu cât este jacheta pentru că frigul parca îl simțeam în burta. Practic nu tinea deloc de cald în această zonă.
Acest echipament pe lângă mănușile de vara (cele de iarna le-am avut la mine, dar nu le-am folosit), eșarfa de pus la nas și gura și o căciulă subțire care se pune pe sub cască.
Fiind încontinuu în mișcare, în afara de burta unde simțeam mereu rece, nu pot spune ca mi-a fost rău. Mereu m-am încălzit mergând pe bicicletă, însă cred ca frigul pe care l-am resimțit la burta, cred ca să fie rezultatul la ce a urmat după.

Ajuns acasă și atunci când am fost la baie, am avut acea senzație ca vezica nu s-a golit de tot. Apoi plec la magazin sa fac niște cumpărături, revin și când întru în casa simt din nou ca trebuie sa merg la toaletă. Dar nici nu am mai apucat sa ajung pana la toaletă pentru că ce mai era pe acolo, prin vezica, s-a dat singur drumul în pantaloni. Și nu râde, ca nu este de râs. sad De ieri nu s-a mai întâmplat, am urinat normal. O singură dată s-a întâmplat. Am luat și un panadol extra între timp gândindu-mă ca am răcit.
Și altădată am fost iarna pe bicicletă, dar anul acesta cred ca am exagerat. Am plecat prost echipat în comparație cu temperatura de afară și cred ca mi-a afectat frigul în vreun fel. sad.
Voi ce credeți?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
8 răspunsuri:
floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

E îngrijorător, nu-i de râs.
În cazul tău, nu cred că e de vină șaua. Fiindcă tu ai simțit frigul pătrunzător la nivelul abdomenului, încă din timpul mersului. Eu cred că e răceală. O inflamatie a vezicii urinare (nu stiu exact cum se numeste, nu sunt in domeniu).
Câteva zile, ține la burtă și la rinichi (prin rotație) o pernă electrică ori un pet cu apă călduță, cand stai culcat, ori la PC.
Și ai să vezi cât de repede te refaci.

Altădată, când pleci la drum, ca ciclist, protejează-ți rinichii (!), mijlocul și abdomenul (pentru siguranța ta, dacă știi că ești sensibil).

| anonim_4396 explică (pentru floresdemayo):

Merci pentru răspuns. Imediat după problemă am mers sa fac dus, cred ca o oră am stat la duș ( dus fierbinte, când am ieșit eram rosu ca racul), apoi am luat un panadol și m-am băgat în pat. Nu s-a mai întâmplat de atunci și au trecut 2 zile, însă nu mai plec niciodată iarna pe distanță asa mare. Oricum, în comparație cu alte ture, ultima tură a fost una de cacao. Nu prea mi-a plăcut datorită frigului, noroiului și prin unele zone multă umezeală pe jos ( zăpada adunata grămadă care se topea). Nu m-am udat, dar m-am murdărit. Am mers doar pentru antrenament, la vara vreau sa fac ture mai serioase de atât mai ales la urcare. Dar cred ca a fost una dintre cele mai urâte ture. Prin sate mai ales multă monotonie, nu prea era nimeni, frig, la întoarcere mai adia și vântul din față. Nu este prima data când am făcut acest traseu, dar niciodată iarna. Primăvara - vara totul este colorat, parca îți este tot dragul sa mergi și sa admiri din mers culturi din floarea soarelui spre ex. În ultima tură a fost un soare băgat printre nori și aveai impresia ca este un film apocaliptic. Urât, ce sa mai.

| Brizbriz a răspuns:

Iti trebuie echipament perfect impermeabil si care sa fie si izolator termic
din pacate, pentru biciclete, NU am auzit de asa ceva, dar, exista pentru motociclete sau macar pentru scutere... am avut o geaca, captusita cu, cauciuc

| Mirel4412 a răspuns:

Sa faci 60 km imbrac cum zici tu la temperatura aia nu cred ca era atat de rau. Si eu am mers acum cateva zile pe 5 grade cred 50 km, am cagula, casca, o pereche de colanti mtb si una de pantaloni sport, un tricou subtire, o bluza mai grosuta si o jacheta antivant(toate din poliester, care tin foarte bine de cald). Niciodata nu trebuie sa iei 10 bluze pe tine, doar transpiri si o sa-ti fie mai frig dupa.

| anonim_4396 explică (pentru Mirel4412):

Sa nu fie problemă de la șa. Am auzit de la alți bicilsiti că, cu timpul poți avea probleme cu prostata, dacă folosiți o șa proastă. Pe șaua asta am făcut cred ca 4000 de km, sau mai mult. Nu am mai avut probleme din astea niciodată. O voi înlocui în favoarea unei șa cu gel. Nici nu mai urc pe bicicletă până nu pun altă șa. De fapt urc până ajung la magazin sa recomande băiatul de acolo o șa bună pentru drum lung. Iar pe partea cu hainele multe, subscriu. Am fost și alta data plecat, mai cald cu câteva grade ca acum. Însă m-a făcut sa transpir mult și sa consum multă apă. Și ma lua cu frig, cum zici tu. Atunci a fost rău pentru că eram într-o zona în care nu am găsit să cumpăr apa și nici izvor de apa nu aveai de unde. Fac referire la culoarul Rucăr - Bran, în toamna lui 2020, partea dintre Podu Dâmboviței și Fundata. Și este o urcare acolo de plângi. M-a ajutat cu apa o doamnă care vindea produse tradiționale pe marginea drumului, în rest cam era problema cu apa în acea zona.

| Mirel4412 a răspuns (pentru anonim_4396):

Probabil e si de la sa, mie nu mi s-au intamplat lucruri din astea, avand si eu mii de km facuti.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

3 grade... NU
-13 grade CEL PUTIN

da'dishe fah, DISHE?!?

pentru ca exista un parametru numit "indice de disconfort termic"
care, vara, spune ca daca umiditatea e ridicata antunci temperatura se simte SERIOS... MUULT MAI MARE

iar iarna daca temperatura e scazuta, dar nu bate vantul pot fi si -10 grade si tot nu simti cinestiece frig, chiar daca esti nud, pentru ca, caldura corporala nu este dispersata indeajuns de repede si sta in jurul tau

dar daca adie vantul, vag (doamne fereste sa fie vifor, crivat sau MAI RAU) atunci +5 grade se simt ca -25

ori tu faci "60km pe asfalt"... trage concluziile... SINGUR

| catabalint23 a răspuns:

Du-te la un medic urolog daca senzatiile revin