| Anonim1234567891012131415 a întrebat:

Buna, am o problema destul de stresanta. Am 20 de ani si adorm foarte greu. Sunt studenta si stau in camera de camin cu inca 2 fete. Ele se pun la somn si in 5 min au adormit, dar mie imi ia si cate 3 ore. E foarte greu. Nu sunt ingrijorata de ceva sau sa am motive sa stau pana tarziu. Chiar sunt relaxata, dar nu inteleg de ce patesc asa ceva. Ziua merg aprox 5 km pe jos, deci obosita sunt. Doar ca nu pot sa adorm. Niste sfaturi va rog? Am incercat aproape tot ce am gasit pe net. Inclusiv aerisitul camerei, fara telefon inainte de somn, etc. dar degeaba.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
11 răspunsuri:
| wildthing a răspuns:

Daca tot nu adormi, incearca sa folosesti acel timp facand ceva constructiv, cum ar fi sa citesti cursuri de exemplu...si s-ar putea sa ai surpriza sa te ia somnul imediat. happy

| Violleta2022 a răspuns:

Iarta-ma dar 5km de mers pe jos nu este obositor! fa sport mai mult si evita sa mananci dupa 7 seara.
ia o carte si citeste la veioza ta, pana adormi.

| ReddY25 a răspuns:

Cititul e o soluție eficientă

| BabaOarba a răspuns:

Daca dormi minim 6 ore pe noapte, nu este motiv de ingrijorare. La fel, daca nu esti obosita ziua.

Nu suntem toti la fel. Exista persoane care dorm mai putin si persoane care dorm foarte mult. Exista de asemenea persoane care sunt matinale si se culca devreme, dar exista si cei ce adorm tarziu si au tendinta sa se trezeasca mai greu dimineata. Acest lucru se pare ca este din nastere si nu poate fi educat decat in limite foarte mici. Ritmul circadian este genetic:
https://healthmatch.io/......-night-owl

In concluzie, daca nu simti oboseala in timpul zilei si dormi macar 6 ore pe noapte, atunci inseamna ca te incadrezi la categoria "pasare de noapte", si ai face bine sa iti gasesti ceva de facut inainte de culcare in loc sa te chinui sa adormi. Cum au spus si altii, cititul este o metoda foarte buna.

Daca insa simti oboseala frecvent, dormi foarte putin si simti ca pierzi ritmul, ar fi bine sa vezi un doctor, pentru ca e posibil sa ai o forma usoara de insomnie, care se poate si trebuie tratata, ca sa nu avanseze.

| HUAWEHUAWE a răspuns:

Esti o persoana care dispune de mai multa energie fata de colegele tale, tu trebuie sa faci ceva cu ea, nu sa concurezi cu ele care adoarme mai repede.
5km pot fi foarte putini, incearca sa faci ceva 3 ore in intervalul de pana sa te urci in pat, ceva obositor 3 ore sau pana obosesti. apoi vezi seara daca adormi repede.
esti ca o baterie, nu consumi ziua alea 3 ore, se vad noaptea cand stai in pat

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Așa eram și eu. Completează rebusuri/integrame. Ori, citeste ceva plictisitor. Fiindcă dacă citesti o carte de suspans, nu te mai ia somnul, până dimineață.

Răspuns utilizator avertizat
| NisipLaMare a răspuns:

Sa nu bei multa apa inainte de culcare, nu manca in exces, evita consumuä de cofeina dupa ora 15:00, citeste o carte.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Melatonină tablete.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Și un prieten n-ar strica.

| MrAM a răspuns:

Meditatie, exercitii de respiratie, incearca sa te linistesti si sa nu te mai ingrijorezi din diverse lucruri. Probabil esti solicitata prea mult in cursul zilei si cand te pui in pat te gandesti la ce ai facut, ce mai ai de facut etc