anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună seara TPU,
Mă numesc Alexandra și sunt elevă în clasa XII-a la unul dintre cele mai bune Colegii din Județul meu.Eu stau în bancă cu cea mai bună prietenă a mea (suntem prietene din clasa a II-a) pe nume Ioana care este pasionată de pictură și cântă la nai. Dar din păcate ea în clasa a X în urma unui accident de mașină ea suferă de parapareză spastică și o aduc părinții în brațe la scoală iar de atunci ea a devenit extrem de emotivă. Are momente în care intră in depresii și se simte inutilă Eu sunt Președintele Consiliului Elevilor din cadrul unitătii în care studiez și ea este prim-vicepresedinte (desemnată mine în calitate de președinte împreună cu conducerea școlii) Iar înaintea oricărei activităti în cadrul căreia trebuie să țină un discurs în calitate de vicepreședinte plânge,tremură și se autosubestimează.Țin să menționez că noi în școala generală nu am fost colege de clasă ci de școală, iar ea era șefa clasei ei iar eu eram șefa clasei mele și amândouă am fost premiante și în școala generală și în liceu (inclusiv în clasa XI-a) Poate avea aceste stări și din cauza comportamentului colegilor care fac glume pe seama problemei ei de sănătate? Nu știu cum aș putea să o ajut să îsi dea seama de adevărata sa valoare? Cum aș putea să ajut să nu mai treacă prin aceste stari? Cum trebuie să vorbesc cu ea să o liniștesc? Vă mulțumesc anticipat.
Am o rugaminte sa nu faceti glume proaste.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| alexbera02 a răspuns:

Sa ii spui ca nu e degeaba sefa clasei, ca esti alaturi de ea, fa-o sa se simta ca si cum ar fi(i) un om normal.
Funda? Ti-as fi(i) recunoscator daca mi-ai da funda deoarece sunt ut. junior(nu cersesc).
O zi buna!

13 răspunsuri:
| Raniia a răspuns:

Incearca sa o faci sa inteleaga valorile autentice ale vietii.Sa se gandeasca mai adesea la aceste valori cum ar fi bucuria de a trai si atunci va privi viata cu zambete si cu rabdare. Daca stie sa aleaga bucuria va depasi aceste stari emotionale, pentru ca este o bucurie, aceea a lucrurilor bine facute si cu drag.Tu trebuie sa-i explici ca trebuie sa traiasca pe masura puterilor ei, sa-si gaseasca locul si sa fie multumita cu ceea ce a fost menita sa fie.Pur si simplu sa o faci sa inteleaga bucuria simpla de a fi, de a te afla in lume si nu in nefiinta, de a trai cu bune si cu rele. Viata plina de bucurie stie sa aleaga chiar si putinul bine care se gaseste intr0o situatie si sa-l aseze mai presus de tristete.Gaseste inspiratia de care ai nevoie pentru fiecare persoana speciala din viata ta!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Eu sunt sefa clasei în liceu de 4 ani de zile dar ea a fost șefa clasei ei în școala generală.
Eu încerc cât pot și eu să o apăr de răutățile colegilor.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Vă mulțumesc pentru răspunsuri și să știți că mi-ati dat niște idei interesante.
Toți cei care ați răspuns până acum sunteți extrem de sufletiști.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Nu vrea să audă de mersul la psiholog deoarece ea consideră că cine are nevoie de psiholog este nebun cu toate că am încercat pe cât posibil să o conving că nu este adevărat dar mi-e teamă că dacă insist să nu se simtă jignită.

| diaac a răspuns:

Suna ca ii esti prietena buna si asta conteaza mult, arata-i ca tie iti pasa si intelegi ca este o situatie de sanatate independenta de vointa si controlul ei. Arata-i ca tu ii cunosti adevarata valoare si aminteste-i la ce este buna. Din pacate, problema ei este serioasa, implica o schimbare dramatica a vietii ei faptul ca tocmai cand era in etapa de a isi castiga independenta de parinti, acum a devenit si mai dependenta prin aceasta problema de sanatate. are nevoie si sa fie inteleasa si sustinuta, dar probabil are inca nevoie sa se impace ea insasi cu ceea ce i s-a intamplat si cu acest nou stil de viata impus de conditia fizica. Intr-adevar "glumitele" colegilor ii pot ingreuna acest proces. A vazut un psiholog in legatura cu aceste probleme? Ar putea sa o ajute sa se impace cu situatia, sa isi regaseasca propria valoare si sa isi gaseasca strategii de a face fata cat mai bine si a trai cat mai satisfacor in conditiile date.

| diaac a răspuns:

Inteleg teama ei cu mersul la psihgolog - ai dreptate ca nu-i adevarat dar este un stereotip inca puternic in cultura noastra. Nu stiu in localitatea mea de ce servicii dispuneti, dar exista si servicii psihologice de dezvoltare personala - axate pe resurse, pentru normali. Daca gaseste asa ceva, poate ar accepta. Si daca nu, oricum conteaza prietenia ta si orice alt suport de la familie si prieteni.

Răspuns utilizator avertizat
| ariamont a răspuns:

Bună. Eu zic sa pui in plan o "ieșire" la ea acasă, sau unde se simte mai bine si îi propui să jucați un joc. Prefă-te că nu știi răspunsul, las-o pe ea să răspundă. Dacă asta nu merge plănuiește sa faci un video în care persoanele care țin la ea să îi transmită ce înseamnă ea pentru fiecare persoană în parte, atunci o să se simtă mai bine cand știe că înseamnă mult pentru voi. Succes.

| Carare_Paul_1998 a răspuns:

Sa ii zica toata scoala despre adevarata valoare a sa.

| Dracarys77 a răspuns:

Ea are nevoie de psiholog, tu nu prea poti face nimic in afara sa o inveselesti si sa ii explici ce se inatampla cu adevarat tongue

| Kiddu007 a răspuns:

Sa vada un gest frumos de la toti oamenii care rad de ea. vorbeste cu toti acesti oameni si explica-le si lor ca ea are o problema grava si nu trebuie tratata asa happy

| Varlan_Sabina_1992 a răspuns:

Ar trebui sa-i explici ca nu este nimic in neregula cu ea, ca nimeni nu o judeca si ca ii sunteti cu totii alaturi, ca este un om perfect normal, ca este la fel ca si ceilalti oameni sau chiar un om mai special.

| Mariutza111122 a răspuns:

Are nevoie de un psiholog, iar ceilanti din jurul ei ar trebui sa o faca sa creada ca ea face un lucru maret!