| Alex1234567253a a întrebat:

Salut.Am 16 ani, 69kg și 180cm, dar am destul de multa grăsime în zona abdominală și picioare ..sunt foarte ofticat pentru că am kg normele și nu atât cum îmi doresc.M-am cântărit pe mai multe cantare in diferite locuri că sa fiu sigur de greutatea mea.Ce pot sa fac?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Apreciat de Editori
| ofataoarecare120 a răspuns:

Ca sa slăbești in grăsime cel mai importan lucru este sa fii în deficit caloric, adică sa mănânci mai puțin decât consumi.
Formula de calcul pentru barbati: RMB = 66 + (13, 7x G kg) + 5 x H cm) – (6, 8 x V ani)

Formula de calcul pentru femei: RMB = 655 + (9, 5 x G kg) + (1, 8 x H cm) – (4, 7 x V ani)

Unde: G = greutatea in kilograme, H = inaltimea in centimetri, V = varsta in ani

In continuare, calculeaza necesarul de calorii in functie de activitatea pe care o desfasori zilnic, conform ecuatiei Harris-Benedict:

Stil de viata sedentar: RMB x 1, 2

Activitate fizica medie: RMB x 1, 375

Activitate fizica moderata: RMB x 1, 55

Activitate fizica intensa: RMB x 1, 725

Activitate fizica foarte intensa, stil de viata specific sportivilor, antrenorilor: RMB x 1, 9

Din necesarul caloric scazi 300-400 calorii și iti formezi deficitul caloric.

Mai trebuie sa ții cont și de alte lucruri:
-bea 2-2, 5 l de apa pe zi
-dormi suficient
-ai răbdare

4 răspunsuri:
| Jassmina a răspuns:

Poti afec sport, ca grasimea depusa pe abdomen si picioare sa se topeasnca si sa apara muschii.
Mersul pe bicicleta si alergatul, sunt cele mai eficiente sporturi pentru aceasta situatie.

| ABCD122 a răspuns:

Controlezi ce mănânci. Problema asta se rezolva in primul rând in bucătărie. Mănâncă ce îți place în cantități moderate și apucă-te de sport. Ușor de zis, greu de făcut... dar asta e soluția. Motivează-te, încearcă să-ți faci un plan, un program. Doar așa vei reuși. Și nu amâna. Cel mai greu e să începi, dar după te obișnuiești și e mult mai ușor totul. Pune-ți un scop și... NU AMÂNA!
Mult succes! Aștept sa mi comunici rezultate.

| Jigokunokishi a răspuns:

Salut!
În primul rând este important să consumi numărul de calorii potrivit vârstei, înâlțimii și activității tale fizice zilnice. Poți folosi diferite aplicații sau site-uri pentru a-ți calcula necesarul caloric și rația de proteine/carbo/grăsimi de care ai nevoie să te menții. eu folosesc aplicația de la Fitness Nation. Acesta ar fi primul pas. Ce mai recomand este să scazi, dacă e cazul, cantitatea de zahăr consumată, grăsimile nesănătoase și să faci mișcare pe cât de multă posibil. Nu trebuie neapărat să practici un sport, mersul ajută enorm când vine vorba de ars grăsimile, dar dacă faci și ceva sport mai serios (chiar și acasă: flotări, geno, tracțiuni) o să te ajute. Eventual să faci un program de cardio mai intens de 10-15 minute ( găsești pe Youtube pe canalul lui Angel Fitness sau alții). Dacă mai ai întrebări răspund cu drag. Baftă!

| AlinMrs a răspuns:

La 180 de cm poti sa ai lejer si 75-80kg nu asta-i problema. Ca sa scapi de grasimea in zona abdominala trebuie sa fii atent in special la dieta. Mai putini carbohidrati si grasimi saturate. Dupa care sport, de cel putin 3-4 ori pe saptamana. Ca mergi la sala, ori ca faci acasa si asta in medie de cel putin 45 de minute.