| Zurbagioaica a întrebat:

Unde trebuie sa ma adresez pentru pensia de handicap? Si cam ce acte sunt necesare? Multumesc mult.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Trebuie sa te adresezi la Directia pentru Protectie Sociala din judetul tau. Pentru inceput ai nevoie de certificatul de incadrare intr-un grad de handicap, care se obtine de la comisia medicala si de o propunere a acestei comisii pentru acordarea indemnizatiei. Sanatate si numai bine!

| CM7YRE a răspuns:

La casa de pensii de unde apartii.
http://www.model-de.ro/......86-1-1.htm
Uite cam ce acte ai nevoie.Vez,poate s-au mai schimbat, dar majoritatea din ele alea sunt.

| LolNope a răspuns:

Buna!

Deci,trebuie sa te adresezi la isth(iinstitutia teritoriala pentru handicap).

Va trebui sa ai act de la comisia de evaluare de handicap(cu gradele, etc.) si act de la 3 medici ca ai un handicap.

Stiu ce zic, mama a lucrat la casa de pensii pana anul trecut.

| mary_1175 a răspuns:

La Comisia de Evaluare - Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu handicap din orasul tau
acte iti trebuiesc:
ancheta sociala data de la primarie
iesirile din siptal
adeverinta medicala luata de la doctorul de familie
referat medical sau scrisoare medicala luata tot de la doctorul din familie
si cu toate asta te prezinti la COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP din orasul tau

nu are nici o legatura pensia de handicap cu casa de pensii

bafta

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Documentele necesare în vederea evaluării complexe sunt următoarele:

■ cerere-tip de evaluare complexă;
■ copie de pe documentele de identitate;
■ documente medicale;
■ ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap



■ referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
■ scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, numai în situaţia primei prezentări la serviciul de evaluare complexă;
■ investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexă.

Cererea-tip de evaluare complexă, însoţită de documentele necesare:

■ se depune de către persoana solicitantă la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă sau la registratura DGASPC;
■ în cazul persoanelor care solicită reevaluarea, se depune cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap;
■ se transmite serviciului de evaluare complexă, obligatoriu, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, de către primărie, şi în termen de 24 de ore de la înregistrare, de către DGASPC.

Serviciul de evaluare complexă verifică şi analizează dosarul persoanei solicitante, care trebuie să conţină documentele menţionate mai sus, şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică persoanei în cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea evaluării; în cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.

Evaluarea complexă se realizează în maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii şi documentelor la serviciul de evaluare complexă.

În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză.


http://www.model-de.ro/......86-1-1.htm