| anonim_4396 a întrebat:

E adevarat ca daca campul magnetic al Pamantului ar fi mai puternic, ne-am praji vara datorita reducerii imprastierii caldurii in cosmos?

| RoyalJakiro a răspuns:

| anonim_4396 explică (pentru RoyalJakiro):

"Este total opusa teoria ta prietene. Dac campul electromagnetic al pamantului ar fi mai puternic, am ingheta cu totii, deoarece ar fi un scut mai puternic impotriva radiatilor solare, deci mai putina caldura. Cea care reduce pierderea caldurii din atmosfera este stratul de ozon. Cu cat stratul de ozon se ingroasa mai mult, cu atat temperatura creste, deoarece ozonul creeaza un efect de sera: caldura intra dar nu mai iasa din armosfera. Si aceasta problema se datoreaza poluarii excesive a atmosferei. Atata este tot. O seara faina!" - e logic raspunsul tau. Dilema a aparut deoarece considerand campul magnetic o sita sau un filtru radiatia fotonica luminoasa si infrarosie ( caldura ) intra o parte din ea, o parte din ea se absoarbe in sol si o parte se reflecta inapoi in atmosfera si apoi in cosmos pentru ca de pe Marte Pamantul pare ca "o stea" datorita acestei reflexii a radiatiei fotonice luminoase si aproape zero infrarosie. Ai zis ca magnetosfera ar impiedica ( filtra ) o parte din radiatia infrarosie. Evident ca si ozonul are rol de filtru in ambele sensuri. De ce atunci nu ar avea rol de filtru in ambele sensuri si magnetosfera? "Câmpul magnetic al Pământului împiedică atmosfera sa de a fi deposedată de vântul solar. Venus și Marte nu au câmp magnetic și ca rezultat, vântul solar face ca atmosferele lor să se împrăștie treptat în spațiu." Adica magnetosfera impiedica imprastierea atmosferei in spatiul cosmic. "Heliosfera și câmpurile magnetice planetare (pentru planetele care le au) apără parțial sistemul solar de particulele interstelare cu înaltă energie care formează razele cosmice." "Principalul element responsabil de producerea efectului de seră sunt vaporii de apă (70%). Următoarea pondere o are dioxidul de carbon (9%), urmat de metan (9%) si ozon (7%)." 95%. Deci 5% s-ar datora altor gaze.

| RoyalJakiro a răspuns:

| anonim_4396 explică (pentru RoyalJakiro):

"Vassile, eu am explicat totul intr-o scurta prezentare, fara detalii amanuntite. Bafta!" - iti multumesc RoyalJakiro pentru raspuns si de aceea am inclus raspunsul tau in raspunsul meu pentru ca il consider rational si valabil.

| relian a răspuns (pentru RoyalJakiro):

Ce face startul de ozon? Hai ca esti tare.Si acolo unde nu exista ozon ce se intampla? Iese totu ca pe un cos de fum sau ce anume?laughing Ai bagat-o si tu sa spui ca esti pe aici cu prezenta laughing. Caldura este tinuta de atmosfera ca intreg nu de startul de ozon. Ozonul se formeaza numa in prezenta radiatiilor astea ce vin de la soare, ca urmare in lipsa lor, cum ar fi de ex la polul nord sau sud in noaptea polara acolo ciuciu ozon nai de unde, ca urmare prin locurile alea timp de 6 luni ar iesi toata caldura de pe pamint ca printru cos de soba laughing Atmosfera in ansalblu ei tine caldura, actioneaxa ca o patura, plapuma zii cum doresti.Bineinteles depinde de compozitia ei sa poata retine mai bine sau mai putin caldura.Dar sa vii sa zici stii eu daca ma acopar cu plapuma numa pinza de deasupra retine caldura. Daca e so luam stiu si eu altfel bioxidul de carbon este gazul care retine cel mai bine caldura, ma refer in atmosfera pamintului.Cu cat creste concentratia acestuia cu atat caldura va fi retinuta mai bine pe pamint. Daca scande stratul de ozon nu se intampla absolut nimic privind caldura, sau retinerea ei. Ozonul poate ce vroiai tu sa spui este ca reduce radiatiile sa patrunda pe suprafata pamintului asta da, deci si de aici sal incalzeasca mai tare sau mai putin.In sf chestiile astea ne depasesc, vorbim pe aici ce spun altii, ce studiaza altii, iar daca asa o fi sau nu doara aia stiu, sau poate nici ei nu stiu ce zic.

| anonim_4396 explică (pentru relian):

"Ce face startul de ozon? Hai ca esti tare.Si acolo unde nu exista ozon ce se intampla? Iese totu ca pe un cos de fum sau ce anume? laughing Ai bagat-o si tu sa spui ca esti pe aici cu prezenta laughing. Caldura este tinuta de atmosfera ca intreg nu de startul de ozon. Ozonul se formeaza numa in prezenta radiatiilor astea ce vin de la soare, ca urmare in lipsa lor, cum ar fi de ex la polul nord sau sud in noaptea polara acolo ciuciu ozon nai de unde, ca urmare prin locurile alea timp de 6 luni ar iesi toata caldura de pe pamint ca printru cos de soba laughing Atmosfera in ansalblu ei tine caldura, actioneaxa ca o patura, plapuma zii cum doresti.Bineinteles depinde de compozitia ei sa poata retine mai bine sau mai putin caldura.Dar sa vii sa zici stii eu daca ma acopar cu plapuma numa pinza de deasupra retine caldura. Daca e so luam stiu si eu altfel bioxidul de carbon este gazul care retine cel mai bine caldura, ma refer in atmosfera pamintului.Cu cat creste concentratia acestuia cu atat caldura va fi retinuta mai bine pe pamint. Daca scande stratul de ozon nu se intampla absolut nimic privind caldura, sau retinerea ei. Ozonul poate ce vroiai tu sa spui este ca reduce radiatiile sa patrunda pe suprafata pamintului asta da, deci si de aici sal incalzeasca mai tare sau mai putin.In sf chestiile astea ne depasesc, vorbim pe aici ce spun altii, ce studiaza altii, iar daca asa o fi sau nu doara aia stiu, sau poate nici ei nu stiu ce zic." ----- in parte sau partial ai zis bine. "vorbim pe aici ce spun altii, ce studiaza altii" ----- DA! Insa si noi avem ratiune si putem compara ce zic altii si sa tragem concluziile noastre. happy

"Efect de seră este un termen folosit pentru a evidenția contribuția unor anumite gaze emise natural sau artificial la încălzirea atmosferei terestre prin modificarea permeabilității atmosferei la radiațiile solare reflectate de suprafața terestră."

In atmosfera polara sunt foarte putini vapori de apa in atmosfera. Si apa, care este principalul factor pentru producerea efectului de sera, lipsind in atmosfera permite ca o parte din radiatiile infrarosii sa iasa in cosmos pe la poli. Insa acea radiatie infrarosie este retinuta in jurul Pamantului de magnetosfera. La fel, la poli, concentratia de CO2 este nesemnificativa in atmosfera polara. Nici de metan nu poate fi vorba in cantitati semnificative in atmosfera polara.

De fapt caldura este radiatie infrarosie. happy

Orice fel de transfer de caldura are loc prin transfer de radiatie infrarosie fie in solide, lichide, gaze, vid. happy

"iar daca asa o fi sau nu doara aia stiu, sau poate nici ei nu stiu ce zic." - si iata asa lumea este manipulata pentru ca multi NU-si folosesc propria ratiune si lasa pe altii sa traga concluzii in locul lor.

Iata cateva erori pe Wikipedia:

"Compoziția atmosferei s-a schimbat de-a lungul celor aproximativ 2, 5 - 2, 8 miliarde de ani de când există, de la o atmosferă primitivă la cea actuală, trecând prin mai multe faze intermediare, în decursul cărora ea și-a schimbat nu numai compoziția chimică, dar și alte caracteristici precum densitate, grosime, transparență și altele." ------ compozitia chimica a atmosferei Pamantului NU s-a modificat semnificativ in TOATA aceasta perioada. happy

"Soarele, care este cea mai importantă sursă de căldură pe Pământ și care este sursa vieții." ----- Soarele NU este sursa vietii ci un factor favorizant pentru aparitia si mentinerea vietii biologice pe Pamant. Nu-i de mirare ca oamenii, plecand de la aceste considerente eronate, venerau Soarele in antichitate. happy

"Căldura nefiind o energie, nu se poate defini o căldură conținută de un corp, ci doar una schimbată cu exteriorul." ---- fotoni infrarosii exista intr-un corp. De exemplu, majoritatea planetelor au in centrul lor caldura foarte mare datorata gravitatiei si frecarilor si ciocnirilor intre particulele elementare fermionice la presiuni foarte mari care genereaza fotoni infrarosii ( caldura ), in timp ce din exterior planetele respective par complet inghetate. Caldura este energie intrucat radiatia infrarosie sau fotonii infrarosii sunt particule de energie electromagnetica. happy