| Necunoscut123456789 a întrebat:

Cum se formeaza campul magnetic al Pamantului? Soarele sau celelalte planete au camp magnetic? Cine genereaza schimbarea polilor magnetici si cand a avut loc aceasta schimbare? Care sunt efectele schimbarii polilor magnetici? Funda! Multumesc!

Cand s-a format planeta pamant in lava aia fierbinte s-a format un nucleu de fier care prin rotire a generat un camp electromagnetic,de unde stim asta? la polul sud daca stai noaptea se vad luminiile cum se interfereaza electromagnetismul pamantului cu lumina venita de la soare e o minune naturala, soarele isi creaza propiul camp electromagnetic prin ce cea se intampla la suprafata,nu toate planetele au, unele nu au de aia e naspa pentru ca nu au protectie impotriva ultravioletelor letale venite de la soare,marte nu are din pacate se spune ca saraca a avut dar a pierdut,deci planetele unele au, unele nu, jupiter are una mare nu ai vrea sa o simti si o gravitatie enorma, campii electromagnetici se schimba o data la multe milioane de ani inversarea lor, cand nu stiu exact, dar daca se schimba nu isi imagina ca vine apocalipsa astea sunt povestii, efectele sunt comportamentul bizar a pasarilor care se ghideaza dupa el, desigur poate afecta tehnologia electromagnetismul, vrei un documentar despre el?

| Necunoscut123456789 explică (pentru RAY):

Da,daca ai gasit un asemenea documentar, il doresc.

| relian a răspuns (pentru Necunoscut123456789):

Scuze ca intreb.Tu ai inteles ceva din ce a insiratRAY25TM? Eu sincer nu vad ce voia sa spuna.Eram doar curios cam ce a vrut sa spuna.Stiu ar fi bine sa il intreb pe el, dar din pacate sau din fericire m-a blocat din motive doar de el stiute si probabil explicate in acelasi mod ca si aici

Povesti,speculatii,teorii.Ira ramon asta iar bate cimpii, numai timpenii spune.Frate mai bine ai tacea decit sa scoti perlele alea pe aici.Deocamdata tot ce se stie este pura teorie, na demonstarat nimeni ca exact asa sta treaba cu magnetismul pamintului.Ca putem face magnetism oricare din noi asta nu arata sau nu dovedeste ceva. Faptul ca ai un miez de fier sau construiesti un dinam n-are nici o relevanta cu magnetismul la nivel planetar.Soarele nu are miez metalic corect? Sau cel putin asa se spune? Atunci cum de are un magnestim urias? Deci magnetismul asta se pare ca apare datorita unor factori necunoscuti inca sau neclari. Poate ca noi vedem doar efectul unui fenomen dar nu cunoastem exact cauza.Insa oamenii sint invatati sa aiba o explicatie sau teorie pentru orice lucru si uite asa ni se baga pe nas chestii nedemonstarte ca vrem sau nu.De ex virusul HIV care nici nu exista in realitate, exista deja in mintea fiecaruia, indiferent ca l-a vazut sau nu cineva vreodata.De vazut cu siguranta nu l-a vazut nimeni, dar ceva trebuie sa determine acel efect numit SIDA asa ca omul trebuie sa arunce vina pe cineva pe ceva, sa dea o explicatie indiferent care va fi ea.De ce isi schimba magnetismul Pamintul? Nici asta nu stim inca.Doar se banuie, teorii, povesti.Azi avem o teorie, peste citiva ani deja vin altii cu alte teorii si uite asa mergem din teorie in teorie pina cind cineva descopera adevarul, sau dupa caz nu descopera nimeni nimic si se ramine la stadiul de teorie cum exista deja f multe.

| a3e6u9 a răspuns:

În interiorul Pământului există un nucleu metalic solid care e înconjurat de metal lichid. Se pare că în învelișul lichid există curenți de convecție care influențează câmpul magnetic al Pământului. E posibil și ca nucleul metalic solid să se rotească mai rapid decât Pământul. Oricum, efectul se pare că e similar cu un dinam și produce un câmp magnetic.

Soarele și majoritatea planetelor au câmp magnetic, dar planetele Venus și Marte nu par să aibă câmp magnetic sau e foarte slab. Venus se rotește în jurul axei sale prea lent pentru a avea câmp magnetic și Marte pare să fie solidă în interior, a pierdut căldura internă datorită mărimii mici.

Schimbarea polilor magnetici pare să fie cauzată de turbulențe din miezul lichid. Ultima schimbare a polilor a avut loc cu 780 de mii de ani în urmă.

Se pare că câmpul magnetic e mult mai slab în timpul schimbărilor. Cred că un efect e că ajung mai multe radiații pe Pământ. Unele animale se bazează pe câmpul magnetic al Pământului pentru orientare, bănuiesc că sunt puțin dezorientate de schimbările astea.