| sabin89 a întrebat:

Fiindca tot e weekend...O poveste frumoasa cu niste sporturi si niste sportivi; care se va incheia, evident, cu o intrebare. La clubul unei companii se practicau trei discipline sportive: tenis, ping-pong si popice. 13 membri ai acestui club au luat parte la campionatul orasenesc de tenis. Tot 13 si-au disputat cupa clubului la ping-pong. 9 sportivi participa la intrecerile de popice. 4 membri ai clubului sunt amatori si de ping-pong, si de tenis (ei au participat si la campionatul orasenesc, si la cupa clubului). 2 membri stiu sa joace atat tenis, cat si popice (deci se regasesc si intre cei 13, si intre cei 9). 3 membri se pricep la toate aceste sporturi (au participat la toate). Puteti spune cati membri are clubul? (Se vede clar ca nu este o tema scolara; nu implica ecuatii sau mai stiu eu ce. E o simpla problema de logica).

Răspuns Câştigător
| T0T a răspuns:

Păi avem un total de 13+13+9=35. Pentru că la unele sporturi participă aceeași jucători îi putem scădea dintr-o categorie sau 2 categorii adică asta înseamnă să îi luăm în seamă doar la o categorie. Deci 35-4(i-am scăzut pe cei de la tenis și i-am lăsat la ping-pong, adică i-am numărat doar odată la unul dintre cele 2 sporturi)=31. 31-2=29(i-am luat în considerare doar la popice și i-am ignorat la tenis, adică nu i-am mai numărat la tenis). 29-3-3=23.(i-am luat în considerare pe cei 3 multi-talentați doar la un sport din cele 3 deci la celelalte 2 i-am ignorat.). Deci în total în club sunt 23 sportivi, nu?

| sabin89 explică (pentru T0T):

Stiu si eu... Ma mai gandesc.

| CuriousStuff a răspuns (pentru sabin89):

In cazul asta sunt 25 de sportivi.
Sunt 9 care joaca 2 sau 3 sporturi si atunci, daca scadem din numarul total de jucatori numarul celor care joaca mai multe sporturi aflam ca la Tenis mai sunt 6 sportivi care joaca doar tenis, la ping-pong sunt tot 6 care joaca doar ping-pong si la popice sunt 4 care joaca doar asta.