| BeT a întrebat:

O intrebare pentru cei care cred in Big-Bang si Evolutionisti.Cum va explicati ca intr-o carte cu o vechime de peste 3300 de ani sint descrise lucruri pe care omul le-a descoperit doar acum in zilele noastre. Ex:1.pamintul este rotund, 2. Cei doi poli, cu explicatile de rigoare, 3.Rotatia pamintului in jurul axei sale, 4.Rotatiile "fixe"ale Luni timp de o luna de zile, 5. Existenta celor 7 continente, 6. Existenta gravitatiei, 7.Numarul stelelor, 8. Date fixe despre constructia interioara a corpului omenesc:248[14] de organe si 365[14] de vase vasculare, impreuna 613[10] Legi care au fost impuse evreilor.Si inca multe alte lucruri ce vorbesc despre omenire.Cum va explicati aceasta chestie? De unde a stiut Moise sa scrie aceste lucruri in cartea lui?

| laura64 a răspuns:

Hephap. Intradevar ai descoperit ceva grozav : " soarele se invirte in jurul galaxiei. Asa de nebun, de unul singur. Si cam cat timp ii ia sa-si revina? Pe vechea orbita?

@BeT

Despre ce carte vorbesti? eu in Biblie am gasit pasaje care sustin geocentrismul precum si aberatii cosmice - Pamantul are, in prima zi a Facerii, alternanta Zi/Noapte, deci miscare de rotatie, dar nu are inca Soare in jurul caruia sa orbiteze.

| HepHap a răspuns:

Vad ca laura64 voteaza cu darnicie si simplele constatari, dar care nu sunt in conformitate cu ce isi doreste ea sa creada. Laura, eu zic sa trimiti o depesa la Vatican, si acolo sunt ceva crestini care au invatat ca Geneza nu trebuie interpretata literal si ca evolutionismul nu e in contradictie cu creationismul. Problema ultraortodoxismului (ca nu ii mai putem spune ortodoxism, la cat de intolerant a devenit) si a fundamentalismului protestant (uite cum pocaitii si ortodocsii se aseamana dintr-odata) e ca inca se chinuie sa faca o lectura biblica in conformitate cu cunostintele umanitatii de acum sute de ani. Si, paradoxul aici incepe, ii califica pe ceilalti ca fiind stupizi.

| HepHap a răspuns:

"iar soarele orbiteaza in jurul pamintului pe o orbita bine stabilita, asta nu o spun eu-ci oameni de stiinta."

Nu, dragul meu, oamenii de stiinta spun exact contrariul. Afirmatia aia o faci tu si rabinii traditionalisti. Best case scenario, Soarele orbiteaza in jurul Galaxiei, asta spun oamenii de stiinta. Si tu, ca incurci Birkat Hachama cu astrofizica, tot tu imi zici mie sa nu fac confuzii? Rusinica, traiane, a nu stiu cata oara. Ar trebui sa incepi sa imi trimit scuze in privat.

@BeT

Traiane, tie iti place sa te dai tantalau?

Sunt lucruri pe care un elev de clasa 5 le stie. Cu ce ma contrazic? Pamantul se invarte si in jurul axei sale si in jurul Soarelui. De aceea exista si miscare de ROTATIE si de REVOLUTIE, e simplu. "Oamenii mei"? Tu esti in transa? Heliocentrismul nu e contrazis nici de Biserica Ortodoxa. In secolul 21, e axiomatic. A spune ca Pamantul e rotund si se invarte in jurul Soarelui e deja un truism.

Hai sa iti zic, ca la spitalul de copii, si tie care e treaba. Logica nu pot sa iti cer, ca n-ai, asa ca incearca sa memorezi. Luna orbiteaza in jurul Pamantului, Pamantul in jurul Soarelui, si Soarele in jurul Galaxiei. Ca sa poti retine mai bine, imagineaza-ti urmatorul model. Tu ai un caine care se invarte in lesa in jurul tau. Tu cu caine cu tot ii dai tarcoale unei domnisoare focoase, si voi toti impreuna va dati intr-o tiribomba.

@BeT

Traiane, Traiane, nu dau cu insulte ca m-ai fi incoltit cu ceva, dau ca ma jignesti, cerandu-mi, TU, sa fiu logic sau spunandu-mi ca eu sunt in necunostinta de cauza. Pai cu ce m-ai incoltit, baiatule? Un hipiot care consuma mescalina garnisita cu LSD la micul dejun are o perceptie mai putin deformata a realitatii decat ai tu. Lasa Torah si cumpara-ti mai bine niste manuale de ciclul gimnazial.

@laura64

Draga Laura, toate afirmatiile enumerate de BeT sunt neverificate si puse pe masa ca fiind certe. Daca el sau tu veniti cu SURSELE, capitolele, versetele, discutam altceva. Dar nu ai cum sa discuti la subiect niste scorneli. Daca eu scriu ca toti Patriarhii ortodocsi au iesit cu o declaratie, recunoscand ca Ortodoxismul e eronat, si cerandu-si scuze enoriasilor, tu ce faci? Sau afirm ca in Biblie scrie ca animalele totusi au evoluat. Imi raspunzi la subiect sau imi verifici sursa?

E lipsit de politete, dragilor, ca tot voi sa ii acuzati pe altii de tactici iliesciene.

@BeT

Incult, mincinos si nesimtit pana la capat. Mai vroiai sa dovedesti altceva cu intrebarea asta?

@laura64

Nu eu am descoperit asta, ci astronomii. Soarele are o orbita, nu trebuie sa revina pe ea, pentru ca in ciuda celor crezute de tine, nu se invarte asa de nebun, de unul singur. Perioada orbitala e de vreo 200 de milioane de ani.

| Alphawolf a răspuns:

Biblia a fost revizuita, tradusa si retradusa de foarte multe ori, si la fiecare traducere au interpretat-o cum au vrut. Biblia parerea mea a fost mereu adaptata la cerintele si nevoile bisericesti, si foarte multe scrieri au fost distruse(arse) deoarece au fost considerate eretice. Daca compari o Biblie tiparita cu sute de ani in urma cu una actuala, cu siguranta vei gasi diferente semnificative. Acele exemple date de tine, chiar daca nu au fost inflorite de institutiile religioase, ele sunt confuze, incalcite, nimic concret, iar majoritatea sunt doar aberatii.

ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Gandeste logic! Cartea despre care vorbesti a ajuns la noi, nu in varianta originala, ci dupa ce a trecut prin mainile a zeci de copisti (pentru ca, orice ai spune, tiparul nu exista acum 3300 de ani). Fiecare copist a mai adaugat cate ceva textului, DUPA ce lucrurile despre care vorbesti au fost descoperite.
Cu alte cuvinte, nimic nu-ti garanteaza ca un text dinaintea aparitiei tiparului este EXACT cel original. Si, nici macar textele aparute mai tarziu nu sunt, intotdeauna, cele originale.

| Parintele a răspuns:

Bun...arata-ne si noua mai intai unde scrie in biblie tot ce ai enumerat tu.

| Parintele a răspuns:

BeT ti-am cerut pasajele din biblie. Multumesc pentru filme insa nu imi sunt redate clar in PC. Daca le ai cumva pe Youtube da-mi link daca nu straduieste-te si vino cu argumente din biblie. Totusi filmuletele acelea evreiesti sigur au un caracter propagandistic. Astept pasajele. Multumesc.

| Duhovnicul a răspuns:

tu vorbesti de biblie mai exact sau ce carte? pentru ca ea a fost rescrisa de-a lungul anilor, inainte oamenii credeau ca pamantul este plat nu rotund asa ca nu mai vorbi prostii, si in biblie se precizeaza ca pamantul este nemiscator ( Cronici 16:30 "Tremuraţi înaintea Lui, toţi locuitorii pământului! Căci lumea este întărită, şi nu se clatină." ) asta pe cand pamantul executa 2 miscari una de roatie in jurul axei sale si una de revolutie in jurul soarelui. De asemenea ( eccleziastul 1:5 " Soarele răsare, soarele apune şi zoreşte către locul lui ca să răsară iarăşi " ) deci sa pricepem de aici ca soarele orbiteaza in jurul nostru ci nu invers straight face a trecut ceva vreme pana sa se inteleaga ca pamantul este rotund si nu plat, ca el se misca si nu sta, ca luna de fapt nu este luminoasa ci este luminata de soare si alte bazaconii spuse de sfanta scriptura.

| Duhovnicul a răspuns:

@bet sunt curios tu cam ce varsta crezi ca are pamantul

| BeT explică:

@HepHap, pamintul se invirte in jurul axei sale-iar soarele orbiteaza in jurul pamintului pe o orbita bine stabilita, asta nu o spun eu-ci oameni de stiinta.Soarele tot la 28 de ani se intoarce la puntul de plecare. OK scumpule?! Sti ce mai spun acesti oameni? Ca daca soarele s-ar misca foarte putin de pe orbita lui; am ingheta sau ne-am topi! Iar lumina de inceput este acea energie de care vb.si Steve-Bang, asa ca nu confunda astronomia cu arheologia?!

| BeT explică:

@ardnaxur1961, cartea despre care vb.se numeste TORAH si nici macar un"punct"nu a fost plusat sau scos din ea. Ex:Evrei au fost in exil timp de 2000 de ani, raspinditi pe tot globul pamintesc-iar la intoarcerea lor in Tara Sfinta, toti detineau cite un"sul"[carte] cu aceleasi reguli pina in cele mai mici detalii. Tu vb.de"DUPA", hai sa zicem cum spui tu, dar eu te intreb acum:Sti cind a fost descoperit nr.stelelor sau rotatiile Luni?

| BeT explică:

@HepHap, cu tine nu se poate ajunge la nici o concluzie, OK. Te contrazici singur; 1.Pamintul nu se misca ci se invirte, asa ca hai sa spunem ca "orbiteaza"in jurul axei sale, 2. Tu zici si oameni tai ca Soarele orbiteaza in jurul galaxiei-asta denota ca soarele se "plimba"prin jurul galaxiei. dar pamintul nu, scumpule imi pare rau. iar cu scuzele sa stii ca mie nu imi este rusine sa mi le cer in Public, dar mai asteapta putin.Fi logic Amice.

| BeT explică:

@HepHap, sti cum se zice:Unde dai si unde crapa! Eu sint in miscare de Rotatie, iar TU-in miscare de R-Evolutie! Oricum iti multumesc pentru complimente si de aci si de dincolo, Sti ce face pisica cind este prinsa la colt-isi arata Ghearele, asta faci si tu-lovesti cu insulte.

| BeT explică:

@Parinte, daca urmaresti astea pina la capat-vei avea raspunsul.
http://www.shofar.net/......emedia.asp wmv

| BeT explică:

@HepHap, in limba ta de"bastina"nu prea sint documente, asa ca trebuie sa vorbesti o alta limbaaaaaaa, ceea ce imi dau seama ca tu nu prea stapinesti.

| BeT explică:

@HepHap, eu nu te-am insultat nici nu te-am jignit, mi-am dat doar o parere.Intelectul tau si inteligenta te face sa"scuipi"asemenea cuvinte la adresa mea?! Eu oricum iti urez, SUCCES si BAFTA in VIATA.

| laura64 a răspuns:

Be T. E adevarat tot ce ai spus, dar mai trebuie ca sa se si vrea a intelege.
Nu vezi cum folosind tactica lui Iliescu te duc cat mai departe de subiect? Nu raspund niciodata la intrebare ( din necunoastere sau din rea vointa ) dar se leaga de un singur amanunt si te plimba cu el pana se pirde sensul intrebarii sau al mesajului.

| SturmirCloudKeeper a răspuns:

Pentru ca le-a copiat de la sumerieni si egipteni cat timp a stat la curtea regala egipteana.

| darrio2007 a răspuns:

Probabil existau niste civilizatii care ajunsesera la un nivel de inteligenta cel putin egal cu cel pe care il avem noi acum.Sunt multe mistere neelucidate in ziua de azi.Si nu se stie daca vor fi elucidate vreodata.

| liongirl a răspuns:

Buna!`Nu cred ca ma insel, dar acea carte nu este cumva Biblia?
Daca ai citit-o ti-ai fi dat seama ca Moise a primit o gramada de informatii de la Dumnezeu impreuna cu cele 10 porunci, tocmai pentru a le scrie acolo si pentru a deveni un prooroc.
Proorocii sunt oamenii care au transmis informatiile date de Dumnezeu alesilor sai prin viu grai sau prin scris.
Dumnezeu stia de cand a creeat lumea cum avea sa fie planeta fara de care n-am putea trai, viata fiecaruia dintre noi si Apocalipsa, adica sfarsitul lumii.
Tocmai de aceea exista Bibliabig grinumnezeu ne demonstreaza astfel cum ne controleaza fiecare parte a vietii si a umanitatii, dar in asemenea momente, Dumnezeu isi da seama ca noi, oamenii suntem constienti ca El avea sa stie cum este in acel moment si intotdeauna.
Sper ca ti-am dat explicatia necesara pentru a crede in Dumnezeu pentru ca se vede din limbaj ca nu crezi in existenta Lui.winking

Bet? aseara am citit ca se pregatesc dovezi zdrobitoare de compromitere a religiei prin aflarea unui sarcofag, in care ar fi fost inmormantat Iisus Hristos, cu pareri si decizii ale oamenilor de stiinta, precum si raza albastra care va imita venirea mantuitorului pe norii cerului, intr-o holograma, sau in 3d, ma rog tot circul pentru a face accederea cat mai lesnicioasa a antihristului la conducerea noii ordini mondiale.de asemenea folosirea undelor de joasa frecventa pentru manipulare psihica a maselor mari de oameni, si controlul lor prin cipuri biometrice, de ordinul miliardelor.bet,se lucreaza mult si repede.si ce trebuie sa se intample se va intampla. iar ce spui tu aici, se va mai spune si la nivele mai inalte, mult mai inalte.om trai si om vedea.fiindca cine stie sa vada ce trebuie, stie.cine nu...se da mare ca e destept liber si inteligent. urma alege.

Eu am auzit una si mai tare, care e menita sa desfiinteze ticalosii si ereticii de evolutionisti. Cica s-a descoperit un laptop de pe vremea lui Ramses al II-lea. Iti dai seama? Faraonii se jucau jocuri pe internet. Da' au venit barbarii de romani si i-au rezolvat ei, cum au rezolvat cu biblioteca din Alexandria. Asta de ciuda, de ce sa aiba altii ce n-au ei. De asta a trebuit sa mai treca niste milenii pina sa se reinventeze computatoru' si internetu'.

Mda. Din moment ce intreaga galaxie are o miscare de rotatie, toate stelele care fac parte din acea galaxie, urmeaza aceeasi miscare de rotatie, fiecare dintre ele avind propria orbita. Soarele nu face exceptie, orbiteaza si el (dar nu in jurul pamintului). Cum spuneam, soarele ca orice alta stea are propria miscare in galaxie si "trage" dupa el intregul sitem planetar pe care-l are (sistem planetar din care face parte si pamintul). Deci pamintul este cel care orbiteaza in jurul soarelui. Si asta au spus-o oamenii de stiinta inainte de a reusi sa ajunga in spatiu si sa arunce o privire prin jurhee hee