anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:


Sunt o eleva de clasa a 10-a la filologie in cautarea unui viitor in aceasta tara.
Mai este un semestru si voi ajunge sa fiu clasa a 11-a. BAC-ul se apropie, iar eu inca nu mi-am facut deciziile asupra viitorului.
Dintre toate optiunile pe care le poate alege un elev filologin privinta unei facultati, m-as inclina cel mai mult pe limbi straine.
Nu as vrea sa dau pe engleza + franceza...nu sunt foarte cautate avand in vedere ca le gasesti peste tot si de asemenea nu ma pricep la franceza.(ironia sortii) Imi place japoneza in schimb.
Dar chiar as aprecia niste sprijin personal...imi va fi deificil sa ma acomodez la facultate si am mari emotii. Nu stiu daca ma voi descurca. Daca stituatia nu ma va depasi?
E prea devreme sa ma gandesc la asta, dar timpul trece repede si ma voi trezi intr-o zi ca am terminat liceul.
Ce fac dupa?

Vreau sa va aud povestile. Ce liceu ati terminat. Ce facultate ati optat. Cum ati intrat. Cum a fost examenul. Daca ati avut parte de situatii dificile si cum ati trecut peste ele?
Multumesc mult pentru orice raspuns!

Răspuns Câştigător
DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Vrei sa imi auzi povestea? Nu ar ajunge TPU ca sa pot sa o scriu happy
Dar o sa ma limitez la cea din liceu.
Si e o poveste chiar interesanta zic eu.( depinde cum o privesti).

Am intrat la bio-chimie( stiinte ale naturii). Eu nu stiam ce vreau. Am provenit de la o scoala sa zicem... nu asa de importanta. Iar la liceu m-am luat dupa varumiu( "Hai bogdane aici ca ne facem doctori laughing " ).
Ma simteam oarecum in plus pe acolo( ca si in viata). Multe pareri m-au doborat ca sa zic asa, dar sunt inca aici. La teza din clasa a 9 la mate am luat 5 laughing la prima, pentru ca nu am invatat.
Eu trebuia sa ma axez pe chimie si biologie. ( Trebuia).
Biologia mi-a placut, in schimb, si acum imi place. Dar chimia, yeach.
Si uite asa au treccut anii. In clasa a 12-a nici nu stiam ce sa fac. Nu stiam ce vreau( poate nici acum nu stiu).
In liceu s-au intamplat multe, dar nu regret nimic.
In fine, sa revin. De-a lungul liceului, eu unul ma vedeam altfel. Reuseam sa vad lucrurile diferit, le vedeam logice asa. Motiv pentru care mi-a placut matematica. Eu stateam in coltul meu acolo si raspundeam intrebatwinking.
Cu toate astea ajuns in clasa a 12-a am luat cartiile de teste pentru facultatea de medicina. Am deschis cartea de bio( mai merge). Am deschis cartea de chimie( chineza la greu).
Am zis, clar, nu e de mine.
Ce imi mai ramane? Chiar nu stiam.
Dar am ales ce stiam eu cel mai bine( ma rog, al doilea lucru), si anume matematica.
Asa ca uite-ma. Student in primul an la facultatea de politehnica din Timisoara. Un oltean ajuns in Timisoara, incercand sa isi faca propriul drum in vaita.
Cumva toate astea m-au ajutat, m-au facut mai " tare " sa zic asa laughing
Si mda... mai ar fi multe de spus, dar asta e alta povestewinking
Daca ai nevoie de ajutor cu ceva alegerea facultatii, poate pe aici sau ceva si te-as putea ajuta, nu ezita sa ma anunti.

| anonim_4396 explică (pentru DoarBogdan):

Mi-a placut foarte mult povestea! E chiar placut sa citesti din intamplarile altora si chiar ma linistesc! happy
Mersi mult pentru ajutor! big grin

| DoarBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Oricand happy
Si mda...toata viata mea este o poveste, depinde cine o citeste laughing

6 răspunsuri:
| ghiCIne a răspuns:

Buna!
Personal, nu imi permit sa iti dau sfaturi cu referire la viitorul tau.
Ceea ce iti pot spune e despre deciziile luate de mine. Poate inveti ceva din ele.
De mica, pictura, desenul grafic, arhitectura, fotografia si tot ce tine de arta vizuala pentru mine a fost un fenomen.
Din nefericire, nu am fost inscrisa la Arte. Asa a fost sa fie.
Liceul la care m-am inscris a inceput sa imi placa, iar dupa ce m-am acomodat cu materiile, cu colectivul, am hotarat sa raman pana la final.
Asa ca am terminat al patrulea an la Liceul Sanitar cand am realizat ca nu m-am hotarat inca pentru ce facultate sa optez. Era dicicil, avand in vedere faptul ca imi placea mult biologia si genetica, dar nu adoram chimia ca sa continui studiile tot in medicina. Asa ca m-am inscris la filologie, romana-engleza, desi imi doream in continuare la Arte, dar ma gandeam ca e prea tarziu si ar trebui sa am mai multe cunostinte in domeniul artei.
Au trecut si anii facultatii si gandul ca nu fac ce ma reprezinta nu imi da pace.
Zilnic ma gandesc ca am gresit de la bun inceput, dar nu am fost sustinuta, iar eu nu stiam cu adevarat ce imi doresc.
Eu nu iti sugerez decat sa constientizezi bine ce te reprezinta, fara de care nu poti dormi noaptea. Fa ceea ce visezi!

| anonim_4396 explică (pentru ghiCIne):

Si eu am vrut sa merg la Arte la inceput! Sunt un "artist" digital in devenire. Imi place sa desenez numai grafic in stil traditional pentru ca nu ma pasioneaza pictura. Ador sa fac fotografi, chiar daca nu am o camera foto adecvata...si probabil niste cursuri de fotograf in viitor ar fi ideale.
Am fost sustinuta de multa lume sa merg spre Arte...dar eu ma gandeam numai la viitor si ce puteam sa fac eu cu artele...
Nu regret decizia pe care am luat-o impotriva artelor...asa ca am lasat desenul ca un hooby.
Astfel prin clasa a 7-a, a 8-a pana in prezent, am inceput sa am o pasiunea pentru diferite limbi straine. Stiu engleza aproape la perfectie insa franceza mea e cam slabuta...in schimb in clasa a 9-a m-a atras foarte mult limba japoneza! As dori foarte mult sa o studiez! Am inteles ca ar fi o facultate de limbi straine la Cluj unde se preda jaopenza, chineza si coreeana. Din ce mi-a spus o colega care are o cunostinta acolo, am inteles ca trebuie sa alegi doua dintre aceste limbi din care vei da un examen de admitere. Asa ca daca as fi avut de ales, as alege japoneza si coreeana.
Alte limbi care mi-ar placea sa le invat ar fi: rusa si poloneaza. Combinatii ciudate happy
Mersi mult pentru poveste! Fiecare poveste de aici ma ajuta foarte mult!

| BlacKAngeL1915 a răspuns:

Dupa parerea mea nu ai ales foarte bine profilul filologie, iti recomandam ceva pe Matematica- Informatica care sa iti dezvolte gandirea nu modul de a invata pe de rost, nu ai foarte multe optiuni decat sa te apuci sa inveti singura o limba care este cat de cat cautata, germana, etc si in viitor probabil ca daca vei stapani acea limba vei reusi sa te angajezi ca translator sau ceva, sau poti continua ceea ce ai inceput si sa mergi la o facultate de drept. Sper ca te-am ajutat!

| anonim_4396 explică (pentru BlacKAngeL1915):

Eu am ales ceea ce mi-a placut. Stiam ca profilul matematica-informatica o sa ma depaseasca, de aceea nu am optat pentru el.
Avocati sunt foarte multi in aceasta perioada. Logic ca m-am gandit la o facultate de drept, dar asa cum ne spune si profesoara de franceza: "Nu mergeti pe cai batatorite".
Sa ma fac translator mi-ar placea sincer. Inca din clasa a 8-a aveam ideea aceasta in cap si as vrea sa ma tin de ea.
Mersi mult pentru sfat.