| Marianx1x1M a întrebat:

Salutare tuturor!
Ma numesc Marian am 16 ani și sunt elev în clasa a 10 a la un profil de mate-info. Îmi place de o fata care este cu un an mai mica decât mine, este din alt liceu fata de mine, dar liceele sunt la o distanta de 100 metri unul fata de celalalt. Ma cunosc cu fata despre care este vorba de 3-4 ani, dar nu am avut o legătură foarte strânsă, pana în luna aprilie anul acesta, ea a susținut examenul de capacitate și prin luna aprilie eu am vrut sa o încurajez și chestii de genul acesta. Între noi doi s-a format o legătură foarte strânsă. Pe tot parcursul verii vorbeam zilnic cu ea, atât prin mesaje cât și la telefon. Acum când am început școală am întrebat-o dacă vrea sa fie iubita mea, sa fim împreună, și nu este vorba ca m-a refuzat, dar a zis ca nu ar vrea un iubit în primul an de liceu ca să nu îi încurce programul de învățat mai pe scurt a zis ca nu ii prea arde de un iubit acum. Eu unul consider ca nu as încurca-o cu învățatul, ba chiar din potriva m-am oferit sa o ajut cu ce nu știe, ea fiind pe un profil de filologie și eu pe mate-info as putea sa o ajut la mate, informatica, tic, chimie, fizica, ba chiar am și făcut-o deja, am ajutat-o la tema de la informatica și la matematica. În concluzie as dori un sfat de la voi. Cum as putea sa o conving ca nu o încurc cu învățatul ca să vrea sa fim împreună.
Vreau sa specific ca țin la ea nespus de mult, o iubesc, țin la ea mai mult ca la mine, vorbesc foarte serios. Am încercat sa ii spun ca nu o încurc cu învățatul, din potriva o pot ajuta, am încercat sa fiu fairplay și în zilele când avea mult de învățat m-am oferit sa ii traduc eu anumite lecții la franceza, engleza sa ii mai fac eu din teme. Cu toate ca eu cu temele mele termin la 1-2 noaptea m-am gândit ca o sa vadă ca o ajut și nu o încurc și țin la ea mai mult decât la mine și o sa vrea sa fim împreună.
Deci un sfat? Cum sa fac sa vrea sa fim împreună.
As dori sa comenteze atât fetele cât și băieții.
Fetele, voi cum ați putea fi convinse de către un băiat în cazul de fata?
Băieți, voi cum ați convinge o fata în cazul de fata?
Mulțumesc anticipat tuturor!
Va rog frumos ajutați-mă chiar nu vreau sa o pierd, dacă ar accepta ar fi prea frumos sa fie adevărat.
Mulțumesc. Seara plăcută în continuare tuturor!

Răspuns Câştigător
| StevenMetalhead a răspuns:

Noroc Mariane. Ok îți scriu, nu știu precis cât de lung va fi răspunsul ăsta, dar mă voi strădui să zic cât mai concret, hai să vedem pas cu pas:
1) Deci tu ai început s-o îndrăgești, chiar dacă ea ți-ar refuzat oarecum, căci după cum spui vrea să se concentreze asupra studiilor. Sunt în totalmente de acord cu tine, asta-i ceva banal, n-ai cum s-o încurci, dar când va lucra ce-ți va zice, că e prea obosită și vrea să se odihnească după lucru? Pfff, povești, sună la fel ca și cum fata îți zice „hai să fim prieteni", am o veste proastă pentru tine Mariane frate...ea te-a friendzonit.)))).
2) Ei bine, am găsit deci care-i problema, tu te afli la ea în friendzone, de ce? Pentru că prietenești cu ea foarte bine. Dar asta nu-i cea mai mare problemă, hai să ne clarificăm mai departe.
3) I-a plăcut faptul că tu o ajuți, iar acum ai început s-o ajuți și mai mult, nu doar cu mate, informatică, fizică, etc, dar și cu engleză și alte obiecte umaniste...deci? Întreabă-te amice, unde este concentrarea ei asupra învățăturii? Deci tu o ajuți, practic îi faci 60% din ceea ce trebuie ea să facă, dar în timpul liber cu ce se ocupă? Deci hai să ajungem în cazul acesta la ceea că tipa este ajutată de tine, respectiv ea are timp să poate să iasă cu tine, nu-i așa? La o cafenea, plimbare sau să ieșiți cu niște prieteni la un party, oricum seara ajunge îți scrie și tu o ajuți cu temele și împreună le face-ți? Nu-i așa? Sau ea îți dă condiția problemelor, iar singură iese cu prietenele sau privește vreun film în timp ce tu te chinui?
4) Da, da știu, îți pare bizar, așa-i când vezi cu ochii altuia ce se petrece? La ce dracu eu mă refer, tu doar o iubești?! Dar ea...deci ai înțeles probabil ce se întâmplă la punctul de mai sus da? Ea te folosește, logic nu? Da, da, știu că nu vrei să accepți și te simți ironat, dar uită-te și singur, ea vede că are multe lecții de făcut, de ce să se chinuie, când te are pe tine, acel tip ce cade după mine de dragoste, iar el nu va refuza să-mi facă temele. Dar oare de ce Marian? Care-i problema? De ce ea nu te iubește la fel cum o iubești tu? Răspunsul la această întrebare este că ea nu te vede ca pe un potențial iubit. Înțelegi la fete nu funcționează așa sistema de recepționare, așa cum ne gândim noi. Desigur, amintește-ți sute de ani în urmă când bărbatul era bărbat și femeia i se supunea, pentru că ei înșiși au fost educați de bărbați, dar ce să vorbim frate, chiar astăzi, sunt băieți din ăștia tari, care se comportă ca niște idioți, dar anume fetele curg după aceștia, pentru că ei sunt încrezuți în sine, ei știu ce vor de la viață și libera lor gândire atrage fetele. Tu însă Marian, pentru ea ești doar un simplu prieten care o poate ajuta și asta e nasol.

5) Acum că ne-am clarificat cu problema propriu-zisă, uite sfaturile mele:
I. Nu crea din fată o zeiță. Tu stai la moment sub piciorul ei, iar dacă vei îndrăzni să-i zici că „Eu nu te mai ajut cu temele", ea se va indigna și va începe cu argumente contra, te va manipula așa că tu nici nu vei înțelege care-i problema. Las-o în pace, spune-i că ai treburi, că vrei să ieși cu cineva sau că ai căzut un pic la învățătură și vrei să-ți rezolvi tu lecțiile.
II. Nu-i scrie des, las-o să simtă dorul, ea va fi interesată, oare ce faci pe-acolo, dar singur ocupă-te cu lucruri importante ție-și.
III. Dezvoltă-ți calitățile bărbătești. Fata niciodată nu se va îndrăgosti de tine, atâta timp cât nu ești bărbat în fața ei. Mergi la sală, caută-ți vreun cerc de luptă, ieși cu băieți, găsește-ți vreo companie de prieteni pe care-i crezi mai presus ca tine.
IV. Trebuie să ții la tine. Mărește-ți egoismul, ține la tine mai mult decât la, de ce? PENTRU A-I ARATĂ CĂ AI ȘI TU O PERSONALITATE. Că ești bărbat! Că poți și fără ea.
V. Ieși cu prietenele ei. Cred-mă asta o va roade tare, când va afla că tu preferi să ieși cu prietenele ei, decât cu ea. Poate chiar va fi geloasă, asta-i semn bun. Lasă prietenele să fie atrase de tine așa cum ești tu.


În concluzie. Nu știu dacă ai reușit să citești tot ce ți-am zis, da și poate te șochează aceste lucru, nu vrei să crezi, dar Mariane, noi am uitat ce înseamnă să fii bărbat, iar asta trebuie să devii tu. Fii bărbat! Nu fugi după fete, lasă ele să fugă după tine! Succese.

2 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Dragut din partea ei sa nu-ti dea un raspuns brut si jignitor, alegand o modalitate blanda si draguta sa te refuze.
Din pacate, nu poti convinge pe nimeni sa te iubeasca si nici impune cuiva sa te iubeasca.
Trebuie sa accepti realitatea si sa-ti vezi de drum, ca un baiat cu bun simt.
Din pacate, raspunsul ei este foarte clar si hotarat, ca nu te vrea in viata ei.

| SkyPilot a răspuns:

Ba da, te-a refuzat, dar ti-a spus-o intr-un fel care sa te deranjeze cat mai putin. Fata observa ajutorul pe care i-l dai si il apreciaza, insa nu doreste sa intre in relatia pe care i-o propui. Ea stie clar ca nu o incurci si ca de fapt ii simplifici viata.
Nu cred ca ai cum sa o convingi. Trebuie sa simta ceva pentru tine, daca e vorba numai de ajutorul pe care i-l dai ar fi o forma de a se lasa cumparata. E clar ca nu accepta asta si cred ca nici tu nu vrei asa ceva. E de apreciat sinceritatea ei, putea sa te poarte cu vorba ca sa o ajuti in continuare si te-ai fi trezit intr-o situatie foarte frustranta pentru tine. Am vazut cateva situatii similare cand aveam varsta ta, si niciuna din ele nu a evoluat favorabil. Poti continua sa o ajuti daca vrei, sau te poti retrage incetul cu incetul. Nu ai de ce sa te simti vinovat daca o faci. Poti utiliza exact argumentul ei: munca suplimentara iti incurca programul de invatat.
Parerea mea este sa iti indrepti privirea in alta directie. Cu cat pui capat mai repede unei situatii care nu iti aduce nimic bun, cu atat mai bine pentru tine.