| Lineea a întrebat:

Vreau si eu baremul de la olimpiada nationala de limpa rom. anul 2011 clasa 5. mersi anticipat

1 răspuns:
| 00SweetTweety00 a răspuns:

I. a) respectarea părţilor componente ale compunerii 3p.
• respectarea părţilor componente: introducere, cuprins, încheiere -3p. / prezenţa numai a două secvenţe - 2 p. / compunerea nu respectă structura solicitată- 1p.
b) identificarea a minimum cinci trăsături fizice şi morale 5p.
• identificarea a minimum cinci trăsături fizice şi morale - 5p./ identificarea a două - trei trasaturi fizice şi morale – 3p. / identificarea unei singure trăsături – 1p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
c) identificarea modalităţilor de caracterizare şi comentarea acestora 8p.
• identificarea modalităţilor de caracterizare şi comentarea acestora – 8p. / simpla identificare a modalităţilor de caracterizare fără comentarea acestora – 4p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
d) reliefarea elementelor de bizarerie din portretul personajului 6p.
• reliefarea a minimum şase trăsături care conturează bizareria – 6p. / reliefarea a două-trei trăsături – 3p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
e) comentarea expresivităţii portretului şi folosirea noţiunilor de teorie literară învăţate ……. 8p
• identificarea şi comentarea a cel puţin patru procedee diferite de expresivitate (epitete, comparaţii, metafore, valori stilistice ale categoriilor morfo-sintactice etc.) – 8p. / identificarea şi comentarea a două-trei procedee de expresivitate – 4p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
TOTAL 30p.

II. a) Fragmentul citat nu se include în spaţiul alocat secvenţei dialogate. 5p.
• respectarea spaţiului alocat compunerii excluzând fragmentul citat – 5p. / respectarea parţială a cerinţei – 2p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
b) Părţile narative ale schiţei imaginate sunt corect rezumate …………………………………. 12p.
• rezumarea părţilor narative ale schiţei imaginate fără a folosi limbajul artistic specific unei creaţii literare – 12p. / respectarea parţială a cerinţei – 6p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
c) Dialogul este creat după normele unei compuneri artistice 13p.
• realizarea secvenţelor dialogate respectând normele unei compuneri artistice – 13p. / respectarea parţială a cerinţei – 6p. / omiterea sarcinii de lucru – 0p.
TOTAL 30p.

III. 1. Precizarea corectă a părţilor de vorbire pentru cuvintele alt şi altul (2p.+2p ) 4p.
2. Alcătuirea enunţului prin care se exemplifică relaţia pronume posesiv-adjectiv pronominal posesiv (2p+2p) 4p.
3. Alcătuirea corectă a celor două enunţuri cu alte valori morfologice (2p.+2p.) area predicatului din propoziţia respectivă 4p.
5. Alcătuirea enunţului cu o valoare diferită a verbului 4p.
TOTAL 20p.

10 puncte se vor acorda dacă întreaga lucrare va îndeplini următoarele condiţii:
1. Respectă convenţiile tipului de text (1p.)
2. Textul este aşezat corect în pagină (1p.)
Fuda? big grin big hug