Întrebare recomandată | uninvited66 a întrebat:

Actionez pe piata de 19 ani cu o vulcanizare si 9 ani cu o spalatorie auto. A inceput sa ajunga incet incet in paragina, adica a inceput sa o prinda "rugina" sa zic asa. Firma este un I.I. din 2006 ( pana atunci a fost AF ). Acum vreau sa o aduc la norme europene aceasta spalatorie, din toate punctele de vedere. Momentan in orasul in care activez am cele mai avansate echipamente de vulcanizare dar spalatoria a inceput sa scartaie... Prin urmare vreau sa accesez fonduri europene, cat mai repede sa mai deschid o boxa, sa construiesc birouri pentru oamenii care au nevoie si sa cumpar echipamente de ultima generatie pentru a ajunge la standard European. Profitul este mic cam 30.000 pe plus la sfarsitul anului 2013. Cum pot proceda in continuare, de ce am nevoie in mare parte sa accesez aceste fonduri. Vreau sa fac sa arate totul impecabil, sa creez oferte pentru persoane fizice si juridice in functie de sezon, sa promovez prin reclama, etc etc... Astept un raspuns cat de cat competent! Va multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| cristimihailov a răspuns:

Salut,

Personal cred ca ai nevoie de un marketing mai puternic. Sa te faci cunoscut un pic mai tare in zona, astfel incat sa ajungi cu spalatoria mai activa.

Cumpararea de echipamente performante, intr-un oras in care nu prea conteaza acest lucru, si aducerea la norme europene, s-ar putea sa nu fie cea mai buna solutie in prezent.

Motivul este ca afacerea este in partea descendenta a maturitatii sale. Ceea ce inseamna ca ar putea sa reporneasca, daca ii dai agitatie sau ar putea sa moara. Cumpararea de echipamente in acest moment nu se impune, deoarece vei avea costuri foarte mari la amortizare si teoretic costuri mai mici cu forta de munca.

Per total costul marginal este negativ. Practic vei plati mai mult pentru a spala sa zicem o masina in viitor decat in prezent.

Personal te-as sfatui sa maturi si sa faci cat de cat curat in spalatorie, iar in zona de asteptare clienti (daca aceasta exista) sa introduci facilitati precum internet, o cafea lunga gratuita, diverse metode de fidelizare:
- gen la 5 spalari a sasea o ai gratuita.
- sau atunci cand vezi ca nu ai clienti deloc ceva de genul, prin alegere la intamplare vei oferi un spalat gratis, oferi un pahar de suc, apa, etc.
Asta poti sa o faci pentru "masa de clienti" de pe strada. Poti sa incepi sa cauti si sa faci o oferta la firme (gen, daca omul vine de la firma X atunci are reducere y procente, etc). Practic o abordare catre business.

Sau daca masina este mai smechera, atunci poti sa o stergi cu o carpa din piele de caprioara. E adevarat, costa, dar asta se cheama serviciu de lux.

E iarasi adevarat ca locatia poate nu arata stralucitor, dar pastreaza o salopeta alba pentru situatia in care oferi si servicii de lux.

Eu, ma gandesc, daca as avea o masina mai scumpa, nu m-ar atrage sa vad cum vine spalatorul, sa deschida larg usile, sa dea drumul la muzica din masina, sa caute canalul cu manele si sa o spele. M-ar deranja si as fi dispus sa platesc in plus pentru asta.

Plus servicii rapide (daca poti) gen verificat nivel ulei, mai stiu eu ce chestii, mici ajustari de care soferii care au nevoie nu cunosc sau nu vor sa le faca (gandeste-te la femei).

Practic, tu ai avea nevoie de o noua imagine, care sa readuca spalatoria pe profit, si nu de investitii care sa iti intunece si mai mult viitorul pe aceasta directie.

Dar repet, e parerea mea personala.

11 răspunsuri:
| anonimg a răspuns:

Tu ai nevoie de un bun manager.

| Kaℓi a răspuns:

Ar trebui sa angajezi un consultant specializat in proiecte pentru finantari care sa-ti faca o evaluare corecta a ceea ce exista deja si ceea ce ai nevoie pentru revigorarea afacerii.
http://cepu.ro/public/ro/index.php
Cauta o firma de consultanta din zona ta, te poti interesa si la primarie, de obicei primariile au personal care se ocupa de asa ceva sau macar au cunostinta despre persoanele care se pricep, in functie de specificul activitatii...

| AgathaRo a răspuns:

Ca sa obtii fonduri de la uniune ai nevoie de un plan de afaceri bine pusa la punct. Sunt firme care fac asemenea proiecte. Mai mult nu stiu sa te ajut.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Esti simpatic! stii ca ideile costa? tocmai tu, om de afaceri ne tratezi asa? pentru ce crezi ca sunt project managerii?

| pietrean a răspuns (pentru anonim_4396):

Hai ca "esti simpatic"! Omul intreaba, ca sa i se dea niste sfaturi,idei,asa cum intreaba altii,cum am intrebat si eu, despre anumite probleme de sanatate, despre gradinarit, constructii, legislatie, electronica, muzica, despre masini si ce ii mai intereseaza.Asta inseamna, ca nu trebuie sa le mai raspundem? Unii suntem manageri, altii nu, dar raspundem la ce ne pricepem si cat ne pricepem,... fara a cere bani! Tu esti mai cu mot!

| anonim_4396 a răspuns (pentru pietrean):

Nu sunt mai cu mot! sunt realist! aici e vorba de revigorarea unei firme prabusite, nu de gingii, plantarea florilor, cum se pune rigipsul, ce articol incrimineaza darea si luarea de mita, ce rol au condensatorii sau ce masina sa-mi iau la 4000 de euro. e o diferenta mare, imensa.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Exista o lista a surselor de ajutor si consiliere la care poti apela pentru lamuriri cu privire la modalitaliile de obtinere a finantarii. In aceasta lista vei gasi si EEN-Romania. EEN sprijina companiile in dezvoltarea avantajului lor competitiv si in a spori inovarea. La ei poti contacta un consilier specialist in afaceri.

| uninvited66 explică:

Bai usor. Nu e bine asa. Firma nu e in faliment, eu o duc chiar bine am contracte cu firme mari. Da vreau mai mult am plan de afaceri, oferte de fidelizare, oameni ce asteapta sa imi scoata reclamele pe radio, pliante etc, doar sa le dau acordul... etc. In oras la mine sunt foarte multe spalatorii, dar cele mai multe cu lume de genu: dau maneaua la maxim si spal masina. Vreau sa am preturi la fel ca si concurenta, dar si ceva in plus, sa arate totul profesional. E un oras mic intr-adevar dar cu foarte multa lume bogata happy. Eu vreau sa am oferte de fidelizare ( nimeni nu are aici asa ceva) (ex. la un schimb de cauciucuri azotul gratuit, ex. la un interior exterior un odorizant auto gratuit ). chestii simple ca sa pot atrage toata clientela de prin oras la mine. Adica sa arati profesional totul curat cu toate dotarile, inclusive servicii de ridicat masina de acasa si returnarea ei dupa spalat, la aceleasi preturi ca jegurile care activeaza de 5 luni si arata ca la tigani nu am nici o sansa?!

| CataC a răspuns (pentru uninvited66):

Salut

Sa-mi dau si eu cu parerea, ca tot e gratis.

Avand vechime pe piata este esential sa schimbi din cand in cand imaginea.
Nu e foarte scump sa faci totul sa arate impecabil si face o diferenta majora.

Fiind oras mic, informatia cirucla repede, daca schimbi ceva imediat se aude.

La vulcanizare nu poti oferi mare smecherie, dar la spalatorie te poti juca cu un -10%. Poti lansa oferte de abonament, 10 spalari la pret de 9.

Sau pur si simplu la plecare le dai un tichet de -10% la urmatoarea spalare, valabil pana al sfarsitul lunii urmatoare. De exemplu spal masina azi, pana la sfarsitul lunii mai daca revin platesc mai putin cu 10%. E un cost, dar e mai mic decat costul unui client nou (publicitate).

Un alt segment de fidelizare poate fi cu firmele de taxi, sa-si spele toti la tine la pret ferential. Similar la dealerii auto, distribuitori, orice firma are o flota de masini.

Cu odorizantul nu m-as avanta, gusturile difera, va fi ceva ieftin si nu va fi pe gustul tuturor. Dar le poti da verificarea moca a presiunii cauciucurilor si a nivelului de ulei, costuri zero pentru tine.

Daca vrei next level, vinde carduri VIP. Costa 10 lei si ai timp de 1 an reducere 10% la spalatorie, plus 10% reducere la schimabre de cauciuri, plus. Avand cardul in portofel, cand vrei sa speli masian iti aduci aminte de el si te duci acolo.

Parere de noapte, ora doua, s-ar putea sa ma fi intins mai mult decat e cazul si s-ar putea sa nu fie toate fiabile.

Anyway, bafta

| uninvited66 explică (pentru CataC):

Multumesc pentru informatie. Cu cardul vip suna chiar binehappy. Incet incet voi demara eu si poate reusesc sa resuscitez aceasta firma sa fie numarul 1 intre toate happy Mersi foarte mult

| mihaineacsu a răspuns:

Sunt consultant in investitii financiare si dezvoltarea de portofolii prin active financiare.

Creez mereu portofolii care aduc profituri substantiale

Nu iti cer sa ma crezi pe cuvant
Da-mi un mesaj, discutam mai multe, si decizi daca propunerea pe care ti-o fac este una ok si profitabila pentru tine

Stima!