| Krina a întrebat:

Am citit undeva ca in momentul in care incepi o afacere, ca sa fii sigur ca va merge bine, nu trebuie sa folosesti profitul sau o parte din profitul obtinut aproximativ 1 an de zile.
Ideea era ca din 100% :70% se reinvesteste in afacere, 20% se foloseste pentru marketing si publicitate, iar 10% in scopuri caritabile (actele de donatie sau sponsorizarile sunt considerate a fi publicitate sigura, pe termen lung).
Eu vad altfel problema: din cei 70%, 10% i-as pastra ca rezerva de risc.
Voi ce parere aveti? Daca ar fi sa incepeti o afacere (si inca din prima luna ati inregistra profit, desi mi se pare putin probabil) cum ati consolida-o?

Răspuns Câştigător
rroxi44
| rroxi44 a răspuns:

Am discutat cu o doamna care se ocupa cu consilierea firmelor pentru rentabilizarea lor. Ea spunea ca este extrem de important sa nu te bazezi ca vei scoate profit in primul an al afacerii si ca mai ai bani de investit inca cam trei ani, pana se consolideaza afacerea, renumele, firma in sine. Ea dadea exemplu un hotel - cu restaurant. Daca ai fost cazat la inceput si ai avut conditii foarte bune... gen - ciocolata pe perna, trandafiri in vaza de flori, hartie igienica foarte buna,... (amanunte pe langa curatenie si servire ireprosabila) si daca peste un an, sau 2 te intorci si ceva din toate astea lipseste percepi aceasta lipsa ca o scadere a calitatii si a serviciului. Trebuie sa mentii standardul la fel de ridicat ca la deschidere. Nu poti sa faci rabat de la calitatea materialelor. De aceea trebuie in continuu sa reinvestesti banii in afacere si in promovarea ei. Eu nu sunt economist si nu stiu sa te sfatuiesc daca este bine sau rau sa mentii 10 la suta din profit pentru zile negre decat sa-i reinvestesti... Poti sa ai dreptate, in fond pot aparea cheltuieli neprevazute, amenzi... ca la noi se practica... dar trebuie sa ai grija sa nu scada nivelul la care ti-ai obisnuit cumparatorii.

10 răspunsuri:
| Krina explică:

Nu stiu raspunsul.Tocmai de asta intreb.
Acolo este o simpla afirmatie/teorie.Eu mi-am spus parerea mai jos.
Nu pot sa iau de bun ce scrie acolo. Orice informatie se verifica inainte de a o folosi.
Vreau parerea persoanelor care au testat pe pielea lor o strategie.
Multumesc!

| Krina explică:

Da, ai dreptate rroxi43!
Trebuie mentinut acelasi standard de calitate, altfel multa lume ar sesiza o involutie.
Sunt constienta ca orice afacere merge pe pierdere la inceput (zic eu aprox. 1 an, depinde de profil). Ar trebui sa fii rupt de realitate ca sa crezi ca din prima luna obtii un plus(desi cunosc cateva persoane care visau cu ochii deschisi, cum se spune happy
Multumesc pentru raspuns!
happy

| elena a răspuns:

Krina, stii raspunsul, deja, dar este bine ca ne intrebi si pe noi...
Sunt paralela cu afacerile...numai cand aud cuvantul "afacere", fac alergie...

lolita
| lolita a răspuns:

Nu era asa. cand incepi o afacere pui un capital, nu? acesti bani ii vei scoate din afacere in tr-un an aproximativ, si de publicitate nu prea ai nevoie ca vorba se duce. daca este o firma buna cea mai ok publicitate ti-o fac clientii si ai succes garantat, asta si sa ai ceva cunostinte bineanteles

| hugin a răspuns:

Daca vrei sa-ti mearga afacerea sfatul meu e ca pentru. inceput chiar mai mult de 1 an sa nu te,, Bucuri,, de profit si sa-l spargi prin mall big grin daca chiar vrei sa faci ceva cu acest profit e bine sa-l reinvestesti in firma si sa mai ai si ceva pus deoparte pentru. zile mai gri.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Draga Krina,
Din cate am citit in mesajul tau, am inteles ca doresti sa-ti faci propria ta afacere. Este foarte bine ca te interesezi inainte de a face pasul happy te felicit pentru asta!
Eu si sotul meu avem o firma de traduceri, este o afacere clasica. Ca si firma de traduceri, ai putea reinvesti profitul astfel: 60% in dictionare si aparatura (calculator, imprimanta, fax, etc. - scoti banii destul de repede), 30% pastrezi pentru perioadele de "acalmie" (cand nu ai comenzi) si 10% sunt pentru tine. Daca intrebi de marketing si publicitate, calitatea lucrarilor vor vorbi in numele tau si al firmei tale si vei fi recomandata de la un beneficiar la altul (chiar daca nu i-ai cunoscut personal - asa am "patit" si noi happy ).
In orice caz, iti urez mult succes!
Daca vrei sa discutam mai pe larg imi poti scrie la: daniela.constantin@gmail.com
O zi frumoasa!
Daniela

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

In general profilul vine dupa trecerea primului an, pana atunci doar poti sa "recuperezi"ceva din investitie. daca dupa primele 6 luni afacerea stagneaza si nu iti poti scoate decat cheltuielile(chirie, contabil, impozite) mai bine o inchizi.eu as prefera 70%, pentru a putea rezista pana la sfarsitul anului de risc, mai ales in timpuri de criza cand nu exista cerere si clar nici oferta, si daca dupa un an nu merge trebuie sa inchizi. experienta proprie.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Venituri -cheltuieli = Profit, asta de obicei o sa afli la sfrasitul anului. Dar mai ai ocazia sa afli cum merge firma din declaratiile lunare sau trimestriale pe care le faci. Profitul in cea mai mare parte este bine sa-l reinvestesti. Normal ca vei avea si un cont de urgenta, asta daca afacerea ta iti permite sa strangi ceva de la inceput.
Ca idee : cand incepi o afacere incearca sa faci un 'plan de afaceri', adica o harta a ceeace vri sa faci si ce venituri si cheltuieli crezi ca vei avea, unde vei investi, cum vei face reclama, etc. Trebuie sa treci tot ce-ti trece prin cap in ceeace priveste afacerea. Nu uita de concurenta, de pozitia in piata, si de faptul ca trebuie sa vii cu ceva in plus.
Deci sa nu te gandesti ca vei lua din profit in primele 6 -12 luni. Ar fi indicat sa ai bani pentru aceste luni deja in cont.
Cauta sa ai un contabil bun, consultanta si tot ce trebuie pentru partea de "hartogaraie". Contabilitate, Protectia muncii, Pompieri, Camera d emunca, etc
Sa nu te opresti din realizarea visului tau doar din cauza celor de mai sus. Cauta rezolvarea, si mergi mai departe!
Succes!

| nelucurca a răspuns:

Nu sunt intreprinzator dar as putea spune ca studiez in acest domeniu ca hobby. Parerea mea este ca la deschiderea unei afaceri ai nevoie sa-ti faci o imagine ireprosabila a firmei pe care sa o promovezi incontinuu pentru a crea un brand dar in acelasi timp trebuie sa mentii serviciile pe care le oferi cel putin la aceleasi standarde ca la inceput.mai simplu spus as investi jumatate din profit in promovarea imaginii, 40% as investi in imbunatatirea serviciilor si 10% in caz de necaztongue mult noroc!

| nic_3896 a răspuns:

Daca ai profit din prima luna, vor apare multi imitatori, deci concurenta va creste rapid. Asa ca ori investesti castigul in alceva, ori trebuie sa investesti pentru a te mentine pe piata!