| SideBySide11111 a întrebat:

Dacă ești freelancer ocazional si câștigi o sumă nu prea mare, cum declari la anaf? Am avut două proiecte individuale din România, unde la ambele am primit 2000 de lei. Deci am in jur de 4000 de lei in paypal. Trebuie să declar neaparat cum am facut acești bani daca doar lucrez ca freelancer ocazional, de câteva ori pe an ca sa am bani pentru utilități + bani de buzunar? Trebuie să declar după fiecare proiect sau la final de an? Am aflat că esti obligat de lege sa declari veniturile facute pe persoana fizica daca ele depasesc 22800/an. Trebuie să-mi declar veniturile din freelancing chiar dacă nu fac acea sumă pe an?

9 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Sunt 2-3 ani de zile de cand ANAF-ul are acces la conturile de paypal si acum le verifica.
Daca nu declari sumele primite poti primii amenda si ti se recalculeaza plata impozitului la fiecare banut pe care nu l-ai declarat, dar pe care l-ai castigat.

Nu te lua dupa gabiDumitrescu ca nu-l doare pe el burta daca contul tau intra la verificat de Anaf si vede ca ti-au intrat sume din paypal in contul bancar, ca atunci iti cer lista din paypal cu toate sumele primite, indiferent ca tu nu le-ai transferat in contul bancar platind online. Asta se cheama inselaciune si se pedepseste legal.

| Violleta2022 a răspuns:

Incorect!
Ai obligatia sa declari TOATE veniturile, inclusiv cele mai mici si chiar daca nu depasesc 10.000 pe an.

ANAF-ul vrea sa vada cat esti de cinstit si cum declari, ca nu-ti impoziteaza nimic daca ai sub 20.000, dar ai OBLIGATIA sa-i declari~

Nu te mai lua dupa prosti si rau voitori, ca tu platesti amenda pentru nedeclararea veniturilor!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Legal trebuie sa declari orice venit la început de an pentru anul anterior prin depunerea declarației unice.
Daca ai încasat mai mult de 12 salarii minime trebuie sa plătești pe lângă impozit și cas și cass

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Da, trebuie.

| GabiDumitrescu a răspuns: