anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut TPU, am si eu o intrebare cu privire la niste proiecte personale, presupun ca ceea ce spun eu aici s-ar aplica in orice activitate si as dori sa stiu daca este cumva legal ceea ce fac sau nu. Eu sunt programator de meserie si nu am un PFA sau o firma prin care sa iau proiecte asa ca o data la 4-5 luni mai prind un proiect pe la diverse persoane, adica ma mai contacteaza patroni de firme in privat sa le mai fac proiecte care valoreaza undeva pe la 20.000 lei chiar 50.000 lei (bani pe care ii iau fara a face contracte cu ei, ci doar verbal si-mi vireaza prin transfer bancar, eu ma stiu cu ei si au incredere in mine ca proiectele le finalizez la timp). Acum intrebarea mea este, acesti bani trebuie sa-i declar la ANAF sau nu, am mai intrebat pe cineva si mi-a spus ca daca nu am un contract sau ceva nu trebuie sa platesc nimic la ANAF pentru ca este ca si cum eu as vira cuiva o suma de bani prin transfer bancar, voi ce spuneti?

Răspuns Câştigător
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Banii cash din partea lor, este munca la negru, pedepsită de lege. Astfel ei sunt pasibili de pedeapsa legală. Nu știu dacă legea te pedepește și pe dta ca muncitor la negru. Dar dacă dta îți declari venituri ocazionale la finanțe o dată pe an în ianuarie, pe proprie răspundere, legea nu prea are ce să îți facă.

12 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca ai fi incasat o data sau de 2 ori nu era nimic critic.
Cand faci asta in mod regulat e evaziune fiscala.
Eu ma intreb insa cum scoate o firma 10.000 euro din conturi fara nicio explicatie. Pare ca partenerii tai lucreaza si mai ilegal.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Ma gandesc ca-i platesc din buzunarul propriu, e ca si cum eu as presta o munca unei persoane fara contract de munca iar ei practic imi dau bani pentru asta, nu stiu daca e evaziune fiscala dar intreb, poate ma ajuta cineva de aici.

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

Pai cum adica te gandesti?
Ai zis ca ai facut deja niste proiecte. Cum ai primit banii?
Acu serios ce patron de 10.000 euro pe un proiect din banii personali si nu din banii firmei pentru a deduce din impozit. Cum demostreaza ei mai departe la contabilitate ca au achizitionat software respectiv sau ce faci tu acolo?

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Pai un singur proiect depaseste suma de 10.000 lei (nu pot spune exact, am spus o suma fictiva in intrebare, dar ideea este ca depaseste 10 bete) iar celelalte sunt sub suma asta chiar mai mici, iar banii i-am primit prin transfer bancar. Am zis ca ma gandesc ca ei isi recupereaza banii din dividende cand le extrag la finalul anului sau cum se face la firma (habar nu am), dar intrebarea este alta, trebuie sau nu sa-i declar la ANAF, ca nu ma intereseaza pe mine ce fac ei.

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

Da, trebuie sa ii declari la anaf daca vrei sa fii legal.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Pai si cat la suta din suma imi ia? e cumva 1% din suma pana in 60.000 lei sau ceva de genul si dupa 8% sau cum mai exact

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

10 % indiferent de suma e impozitul datorat statui.

| sadrian46 a răspuns (pentru Andrei007007):

E evaziune fiscală certă. Este economia subterană care are valoarea de 40% din PIB-ul tării. A spus asta o dată SRI-ul în Parlament, iar ei cam știu câte ceva.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Nu este chiar așa cum spun unii și alții.
Dacă nu ai contract cu ei, ei calcă legea.
Dacă dta primești bani de la ei, dacă îi primești cash e una.
Când ei transferă bancar către tine 20000 lei, ceea ce este o valoare considerabilă, ei trebuie să specifice la bancă când trimit ce reprezintă această sumă. Dacă nu, se poate considera spălare de bani, iar venitul dtale este ilicit. Ce mai poți face este ca o dată pe an să completezi în ianaurie o declarație de venituri pe proprie răspundere, unde să treci la o rubrică de venituri ocazionale aceste sume, urmând să plătești impozit pe ele. Dacă ai plătit impozit, dta ești scutit de vină legală, iar ei vor justifica cum vor la ei în contabilitate sumele trimise către tine.

| Andrei007007 a răspuns (pentru sadrian46):

Problema este ca nu mi-au trimis prin intermediul firmei, ci de la ei din buzunar, ca si cum eu v-as trimite dvs. o suma de bani.

| sadrian46 a răspuns (pentru Andrei007007):

Banii cash din partea lor, este munca la negru, pedepsită de lege. Astfel ei sunt pasibili de pedeapsa legală. Nu știu dacă legea te pedepește și pe dta ca muncitor la negru. Dar dacă dta îți declari venituri ocazionale la finanțe o dată pe an în ianuarie, pe proprie răspundere, legea nu prea are ce să îți facă.

| goguPatent a răspuns:

Eu spun ca e evaziune fiscala

| isemilia a răspuns:

Nu e legala toata povestea. Deloc. Ei ar trebui sa faca totul prin contract, iar tu sa declari la ANAF veniturile. Fie ca e transfer bancar sau ca primesti banii cash, o sa regreti daca afla autoritatile. De ce nu vrei sa faci tu varianta legala, fara evaziune fiscala?