anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut TPU, am si eu o intrebare cu privire la niste proiecte personale, presupun ca ceea ce spun eu aici s-ar aplica in orice activitate si as dori sa stiu daca este cumva legal ceea ce fac sau nu. Eu sunt programator de meserie si nu am un PFA sau o firma prin care sa iau proiecte asa ca o data la 4-5 luni mai prind un proiect pe la diverse persoane, adica ma mai contacteaza patroni de firme in privat sa le mai fac proiecte care valoreaza undeva pe la 20.000 lei chiar 50.000 lei (bani pe care ii iau fara a face contracte cu ei, ci doar verbal si-mi vireaza prin transfer bancar, eu ma stiu cu ei si au incredere in mine ca proiectele le finalizez la timp). Acum intrebarea mea este, acesti bani trebuie sa-i declar la ANAF sau nu, am mai intrebat pe cineva si mi-a spus ca daca nu am un contract sau ceva nu trebuie sa platesc nimic la ANAF pentru ca este ca si cum eu as vira cuiva o suma de bani prin transfer bancar, voi ce spuneti?

Răspuns Câştigător
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Banii cash din partea lor, este munca la negru, pedepsită de lege. Astfel ei sunt pasibili de pedeapsa legală. Nu știu dacă legea te pedepește și pe dta ca muncitor la negru. Dar dacă dta îți declari venituri ocazionale la finanțe o dată pe an în ianuarie, pe proprie răspundere, legea nu prea are ce să îți facă.

12 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca ai fi incasat o data sau de 2 ori nu era nimic critic.
Cand faci asta in mod regulat e evaziune fiscala.
Eu ma intreb insa cum scoate o firma 10.000 euro din conturi fara nicio explicatie. Pare ca partenerii tai lucreaza si mai ilegal.

| Andrei007007 a răspuns (pentru suntserios):

Ma gandesc ca-i platesc din buzunarul propriu, e ca si cum eu as presta o munca unei persoane fara contract de munca iar ei practic imi dau bani pentru asta, nu stiu daca e evaziune fiscala dar intreb, poate ma ajuta cineva de aici.

| suntserios a răspuns (pentru Andrei007007):

Pai cum adica te gandesti?