| cristi085 a întrebat:

Salut, eu îmi doresc sa îmi deschid un mic restaurant sau o cafenea și totodată sa și lucrez pentru ea, se poate, adică sa și lucrez și sa fiu și patronul restaurantului/cafenelei? Și cam care sunt investițiile in astfel de afacere?

Răspuns Câştigător
| SynapseNinja a răspuns:

Salutare! Sunt student în anul al doilea la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din Iași și am terminat liceu pe profil gastronomic, și eu zic că știu ce vorbesc.
Da, se poate să fii atât patronul restaurantului, cât și angajat cu contract individual de muncă la aceeași companie. Fiind companie privată, te poți angaja pe mai multe posturi, atât la aceeași companie cât și la alte companii private. De la stat nu ai voie să iei mai multe salarii, dar la privat ai voie să iei mai multe salarii, chit că ești patron sau nu acolo.
Iar pe partea de investiții, depinde de cât de tine cât de mare vrei să fie restaurantul. Cheltuielile de constituire MINIME pentru un SRL sunt în jur de 600 de lei, indiferent de mărimea companiei. Iar investițiile pentru un restaurant micuț sunt în jur de 27.000 de euro, fără spațiul de birouri și fără spațiul de desfășurare al restauratului. Dacă vrei să îl faci mai mare, cheltuielile vor crește.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru SynapseNinja):

Te poti angaja pe mai multe posturi, dar sa vezi tu fals/uz de fals cand scriptic esti la 3 joburi in acelasi timp...

| SynapseNinja a răspuns (pentru GabiDumitrescu):