| alex1991 a întrebat:

Am o Renault Laguna I din 94 1.8 benzina si de la o vreme imi face probleme si se opreste pur si simplu turata sau nu...si nu mai vrea sa porneasca decat dupa 10-20 de minute sau daca scot fisa de la o bujie uneori. Nu arata nimic anormal in bord, apa incinsa sau alte din astea. Am schimbat filtrul de aer, bujiile originale bosch, benzina bag numai de calitate, am schimbat capacu de la delcou ca am zis ca poate asta e "buba", chiar si bobina de la aprindere dar aceleasi probleme. Chestia e ca nu face tot timpu asa sau la o anumita perioada de timp, de obicei daca o las 4-5 zile fara sa merg cu ea se opreste in urmatoarele 20 de minute de functionare, dupa aceea nu mai face probleme pana face iar o perioada de pauza de cateva zile fara sa fie pornita. Care ar putea sa fie problema? Unde am fost la service au zis ca trebuie luata fiecare componenta in parte pentru ca altfel nu au de unde sasi dea seama.

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Posibil sa fie si de la electronica motorului, un test ar fi relevant in acest sens; eu suspectez sonda lambda, dar sunt departe de a afirma cu siguranta ca de acolo i se trage. Eu as incepe totusi cu punerea masinii pe tester, costul diagnozei este mai mic decat sumele le-ai investit deja in piese care nu erau defecte.

9 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Sper sa ne tii la curent, sunt foarte curios, pentru ca de obicei disfunctionalitatile care apar dupa incalzirea motorului provin de obicei de la tandemul sonda lambda-catalizator. Asta ar confirma si simptomul de amestec prea bogat (dupa mine corect sesizat de roby67), care explica de ce masina porneste dupa 10-20 de minute. Acest rastimp este suficient pentru ca surplusul de benzina sa se evapore din cilindrii.
Nu cunosc exact cauzele, dar sonda lambda cand este pe moarte obisnuieste sa dea erori dupa mai multe zile de nefunctionare. Ceea ce nu inseamna ca trebuie neaparat inlocuita, uneori are doar depuneri de funingine care se pot indeparta prin loviri usoare de un corp dur (nu stiu sa explic cum, in stilul in care fumatorii isi indesau pe vremuri tigarile) sau ceva mai riscant prin curatare chimica (spray de curatare sau apa tare).

| Roby67 a răspuns:

Dupa cum se pare este amestecul de carburant prea "gras", deci prea putin aer sau prea multa benzina in camera de ardere. Cauza o poate gasi numai o persoana calificata, care testeaza motorul la fata locului. Noi, de departe, nu te putem din pacate sa te ajutam. Mergi la un service care are persoane calificate si o sa te rezolve.

| darrio2007 a răspuns:

Posibil sa ai putina mizerie in rezervor care iti obtureaza admisia de carburant.Nu vad ce poate fi altceva.

| alex1991 explică:

Nu cred ca e asta pentru ca am curatat carburatoru. eu m-am gandit sa fie ceva de genu problema la aprindere, iar atunci cand se opreste se face condens...si dupa ce se duce condensu sa pornesca.

| alex1991 explică:

Nu cred ca e asta pentru ca am curatat carburatoru. cred ca se face ceva condens la aprindere si de asta porneste dupa ceva timp.

| alex1991 explică:

Tocmai asta e chestia ca dupa ce se opreste si astept sa pornesca nu mai are nimic... e chiar stresanta faza, la inceput nici taicameu nu ma crezut pana nu i s-a intamplat personal sa i se opreasca si sa nu mai vrea sa pornesca.

| alex1991 explică:

Tot ceva de sonda lamda mia mai zis si cineva cu o problema asemanatoare... zilele urmatoare o sa o duc si la un tester.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Schimbai filtru de benzina ca merge inecata. da daca ti se aprinde pecul de stop in bord merge inecata, tute si bag-o pe testar

| brt88 a răspuns:

Este posibil sa prinda aer fals dar nu stiu sigur... mai bine cauta un service bun. bafta!