| paulmicutz a întrebat:

Am un prieten care s-a hotarat sa-si cumpere un vw passat din 2008-2009 cu motorul de 2.0, 140 cp. Din ce am inteles aceste modele nu au probleme cu injectoarele si turbina ca la cele precedente. Se merita sa o cumpere?

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E exact motorul ala f_tut, care consuma ulei in draci, si nu e deloc fiabil.
Recomand 1.9 TDI, chiar daca majoritatea Passaturilor b6 cu 1.9 au puteri mici, e mult mai fiabil.
Pe langa problema motoarelor, Passat e o masina buna. Are ESP dar degeaba, are frana de mana la buton, formata din 3 componente principale care se strica prin rotatie cate unul pe an (buton bord, motorase actionare si computer frana de mana-chiar trebuia computer rolling on the floor ). E o masina mare, drept urmare are tinuta de drum a la volkswagen evidentiata, adica balanseaza mai a dracu' decat Golf.
Pe langa astea, e o limuzina aratoasa, cu scaune tari, portbagaj mare, loc suficient la picioare fata de Golf, si o gramada de incompetenti care o lauda de parca ar fi ceva deosebit fata de un Hyundai Accent cu tapiteria patata.
Dupa mintea mea, clar nu merita cumparata, dar lumea cand vede ceva VAG se uda la "pista" si il lauda/cumpara cu ochii inchisi.
Ca sa nu zica pustimea de pe aici ca fac campanie anti-VAG, recomand Skoda Superb, mi s-a parut mult mai ok, sau Audi A4.
Nu recomand insa motor 2.0 sau 2.5 TDI, Volkswagen nu stie sa faca motoare, a nimerit doar cateva ok, cum ar fi: 1.9 TD/TDI/SDI, 1.8T, 1.6 8v (toate variantele), 1.4 TDI, 2.0 8V.
Pana la Golf 4 nu au fost probleme cu motoarele lor, erau fiabile. Dupa 2000 au inceput sa apara rahaturi 16V care le-au stricat mult imaginea, iar in prezent fac idioteniile alea TSI, si mai proaste.

| RB26DETT a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Zi-mi mai multe despre VAG, pe timp ce trece lauzi VAG-ul mai frumos :)) stiam ca-s praf dar nici chiar asa :))
Sa nu mai zic de calitatea materialelor, plastic, musama, plastic, plastic vopsit in gri si putina piele pe manerul franii de mana, probabil pe volan si cam atat, scaunele sunt din musama, nu piele :P am vazut in multe review-uri pe youtube, nici macar noul passat nu are bordul acoperit cu piele, mi se pare o bataie de joc, pui plastic pe bord, o fi moale dar sincer, si dacia are bordurile din plastic, tare dar na...
Check engine-ul cu care se remarca tot VAG-ul, suspensia este foarte proasta pe passat, este tare si asta ma nemultumeste, confort 0, fiecare damb il simti, balansul mare, exact cum ai zis, cum vad nemtii de la Vw o masina de familie buna? punandu-i suspensie 'sport'? pe cand sub capota un 1.9 sau 2.0 tdi? sa fim seriosi, 10 secunde ii ia sa faca 100 km/h! Sa nu mai zic de cum porneste passat-ul https://www.youtube.com/watch?v=My0SIxZU1Bk
si uite si un review la interiorului https://www.youtube.com/watch?v=f0emxO_cVHs

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RB26DETT):

Uite ca la cat urasc eu 'volzvaginele', n-am nimerit (cred ca niciodata) unul cu check engine aprins laughing In schimb, simpatizez Opel, iar la alea 50% in care m-am dat, aveau becul aprins de mult timp, fie ca erau benzina sau diesel.
La Volkswagen ESP-ul e o regula sa stea aprins (eroare, adica nefunctional), sau la nevoie, in derapaj, sa nu faca altceva decat sa taie din acceleratie si sa ramana aprins (adica sa dea eroare).
Balansul la Golf e acceptabil pentru o caruta de familisti ce e, dar Passat ar fi trebuit sa fie o torpila, dupa marimea si pretul pe care le au. Urca-te intr-un Focus sau intr-o Vectra C, sa vezi cum stau "gunoaiele" alea pe viraje, iar 'specialistii' astia de pe aici, care ori au 16 ani si judeca dupa aspect, ori 32, lucreaza la birou si au permis ca sa faca naveta urban, le spurca in necunostinta de cauza, din simplul motiv ca nu e Volkswagen, iar ei doar de ala au auzit ca e bun, restul sunt carute SH cu care isi ia lumea teapa.